Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Busboekjes gaan meestal pas in december in de verkoop.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Volgens het doorgaans goed geïnformeerde AD gaat het om tien bussen.Stefan schreef:Ennn, de eersten rijden ook op de dienst nu.
Qbuzz haalt oude dieselbussen van stal om rituitval te voorkomen
https://www.ad.nl/dordrecht/qbuzz-haalt ... ~ab52175a/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Het gaat om Citaro LE's. OVzoeker vindt de 3207 op lijn 9 en de 3213 op lijn 5.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
...en de 3242 op lijn 192.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Nicketick schreef:Wel benieuwd hoe ze dat dan aanpakken met opladen want in Groningen wordt er voor de Ebusco's (..)
Werken de kachels bij de Groningse (en Utrechtse) Ebusco's dan wel naar behoren?
Anders hebben ze daar ook diesel Citaro's nodig, lijkt mij.
Vreemd ook weer.. OV heeft toch al een paar jaar ervaring met elektriek en kachels.. daar zou je nu toch geen groot probleem meer mee verwachten..
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De 3026 en 3027 (beide Ebusco 2.1 in Groningen) hebben destijds ook wat kachelproblemen gehad maar dat was redelijk vlot nadat ze in dienst kwamen als ik het mij goed herinner.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Het is deze middag met 10 graden naar mijn idee toch niet echt koud maar toch rijden nu de 3213 en 3290 op de Dordtse omlopen van lijn 192.
Edit 17:31 uur:
Hier nog beeldmateriaal van de 3213 in Rijsoord als lijn 192 naar Dordrecht:
Edit 17:31 uur:
Hier nog beeldmateriaal van de 3213 in Rijsoord als lijn 192 naar Dordrecht:
Laatst gewijzigd door mb90 op ma 25 nov 2019, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Kan zijn dat ze Ebusco's naar de garage heeft gestuurd voor reparatie en met die rijdende Citaro's het tekort opvullen?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De Ebusco's hebben kachelproblemen. Daarom rijden er nu een aantal Groningse Citaro's op ebusco-omlopen.
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Goedermorgen, ik zat net de dienstregeling te bekijken, en kwan erachter dat er ook 1 extra rit 674 is toegevoegd, die om 0713 vertrekt vanaf Fortuynplein tot aan het schoonhovenseveer, die daar aankomt om 0719 en overstap biedt op de 90 naar utrecht van 0722
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Zie ik ook maar rond die tijd sluit de 74 richting Gorinchem ook al aan op die lijn 90... Dus lijn 674 en 74 rijden dan eigenlijk gewoon achter elkaar omdat ze beiden op Schoonhovenseveer aansluiten op dezelfde lijn 90. Of ze hebben dit gedaan omdat ze verwachten dat de lijn (6)74 rond die tijd vol zit dan snap ik het wel (dat zou dan wel laten zien dat ze lijn 90 in de ochtendspits beter hadden door kunnen trekken naar Groot-Ammers). Ik zou eigenlijk geen andere reden weten waarom ze 74 en 674 anders achter elkaar aan laten rijden.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Het zou mij niet verbazen als die rit 674 doorrijdt als lijn 90 overigens.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Sws de 74 gaat door als 90
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 06 dec 2019, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Nee want die 74 rijdt gewoon door naar Gorinchem vanuit Nieuw-Lekkerland. Sowieso rijdt lijn 74 ook met Rosero's toch en dan past dat nooit als die doorrijdt als lijn 90. Trouwens bij lijn 674 staat er niet bij 'rijdt als lijn 90 door naar Utrecht' wat wel staat bij de andere rit van de 74 die altijd al doorrijdt als lijn 90 richting Utrecht (ook als je de datum op 16 december zet).
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
excuus, je hebt inderdaad gelijk!
Het is zomaar 1 rit wat doorrijdt als 90
Het is zomaar 1 rit wat doorrijdt als 90
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 06 dec 2019, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8679
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
In de nieuwe dienstregeling hebben alle ochtendritten van lijn 93 naar Dordrecht een halteertijd van drie minuten hebben bij het Gondelplantsoen in Nieuw-Lekkerland. Weet iemand de reden hiervan? Zijn dst puur drie minuten die in deze richting 'over' zijn? Ik zie namelijk geen lijn 489 passeren in die drie minuten stilstand voor een eventuele aansluiting...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39190
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Lijkt mij buffertijd om eventuele vertragingen op te vangen, bij de eerdere haltes is geen plek om te wachten namelijk want daar sta je midden op de weg.
Opvallend aan de nieuwe dienstregeling trouwens: in het weekend en de vakantiedienst blijft 316 2x/uur naar Kinderdijk rijden en moet hij dus nog altijd leeg naar Nieuw-Lekkerland door om te keren.
Opvallend aan de nieuwe dienstregeling trouwens: in het weekend en de vakantiedienst blijft 316 2x/uur naar Kinderdijk rijden en moet hij dus nog altijd leeg naar Nieuw-Lekkerland door om te keren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik denk dat het te maken heeft met de aansluiting met lijn 74Milco schreef:In de nieuwe dienstregeling hebben alle ochtendritten van lijn 93 naar Dordrecht een halteertijd van drie minuten hebben bij het Gondelplantsoen in Nieuw-Lekkerland. Weet iemand de reden hiervan? Zijn dst puur drie minuten die in deze richting 'over' zijn? Ik zie namelijk geen lijn 489 passeren in die drie minuten stilstand voor een eventuele aansluiting...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
inderdaad, ik heb dit ook via twitter aan Qbuzz gevraagd, en een voorstel gedaan voor een 316 naar Nieuw-Lekkerland (alleen in het weekend)Daniel schreef:Opvallend aan de nieuwe dienstregeling trouwens: in het weekend en de vakantiedienst blijft 316 2x/uur naar Kinderdijk rijden en moet hij dus nog altijd leeg naar Nieuw-Lekkerland door om te keren.
En ze zouden het doorgeven aan vervoerkunde
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik ben benieuwd hoe sommige diensten van chauffeurs in elkaar zitten, bijv. van stalling Schelluinen, iemand enig idee of dit ergens op staat???
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik denk, lees ik weet zeker, dat dit iets privé is van de chauffeur en het logischerwijs nergens staat. Ik denk dat je het het beste aan een chauffeur van Schelluinen kan vragen hoe dat zit.
-
- Berichten: 958
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Laat NS gewoon tijdelijk die lijn runnen/rijden, Qbuzz heeft geen verstand van treinen in tegenstelling tot Arriva.
Geen kleine lijst van misstanden wat nu naar buiten komt.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/189450/M ... e-situatie
Geen kleine lijst van misstanden wat nu naar buiten komt.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/189450/M ... e-situatie
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dat leek mij ook logisch hoor, maar misschien stond het wel ergens want Syntus Utrecht heeft dat ookbusfanNL schreef:Ik denk, lees ik weet zeker, dat dit iets privé is van de chauffeur en het logischerwijs nergens staat. Ik denk dat je het het beste aan een chauffeur van Schelluinen kan vragen hoe dat zit.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ja maar dat is ehct een uitzondering dan hoor.
Trouwens, nog een vraag van mij: wat is eigenlijk de reden dat de 491 gereden wordt door TCR?? Weet iemand dat?
Trouwens, nog een vraag van mij: wat is eigenlijk de reden dat de 491 gereden wordt door TCR?? Weet iemand dat?
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik denk omdat de enigste Rnet bus is die op Zuidplein komt en ze ook niet kunnen wisselen in Sliedrecht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten