Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8847
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Busboekjes gaan meestal pas in december in de verkoop.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Stefan schreef:Ennn, de eersten rijden ook op de dienst nu. :P
Volgens het doorgaans goed geïnformeerde AD gaat het om tien bussen.

Qbuzz haalt oude dieselbussen van stal om rituitval te voorkomen

https://www.ad.nl/dordrecht/qbuzz-haalt ... ~ab52175a/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8847
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Het gaat om Citaro LE's. OVzoeker vindt de 3207 op lijn 9 en de 3213 op lijn 5.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Etienne »

...en de 3242 op lijn 192.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Durashift »

Nicketick schreef:Wel benieuwd hoe ze dat dan aanpakken met opladen want in Groningen wordt er voor de Ebusco's (..)

Werken de kachels bij de Groningse (en Utrechtse) Ebusco's dan wel naar behoren?

Anders hebben ze daar ook diesel Citaro's nodig, lijkt mij.

Vreemd ook weer.. OV heeft toch al een paar jaar ervaring met elektriek en kachels.. daar zou je nu toch geen groot probleem meer mee verwachten..
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Nicketick »

De 3026 en 3027 (beide Ebusco 2.1 in Groningen) hebben destijds ook wat kachelproblemen gehad maar dat was redelijk vlot nadat ze in dienst kwamen als ik het mij goed herinner.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door mb90 »

Het is deze middag met 10 graden naar mijn idee toch niet echt koud maar toch rijden nu de 3213 en 3290 op de Dordtse omlopen van lijn 192.

Edit 17:31 uur:
Hier nog beeldmateriaal van de 3213 in Rijsoord als lijn 192 naar Dordrecht:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mb90 op ma 25 nov 2019, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door bartjemestrom »

Kan zijn dat ze Ebusco's naar de garage heeft gestuurd voor reparatie en met die rijdende Citaro's het tekort opvullen?
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Wannes »

De Ebusco's hebben kachelproblemen. Daarom rijden er nu een aantal Groningse Citaro's op ebusco-omlopen.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 425
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Goedermorgen, ik zat net de dienstregeling te bekijken, en kwan erachter dat er ook 1 extra rit 674 is toegevoegd, die om 0713 vertrekt vanaf Fortuynplein tot aan het schoonhovenseveer, die daar aankomt om 0719 en overstap biedt op de 90 naar utrecht van 0722
Gerben3
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 17:44

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben3 »

Zie ik ook maar rond die tijd sluit de 74 richting Gorinchem ook al aan op die lijn 90... Dus lijn 674 en 74 rijden dan eigenlijk gewoon achter elkaar omdat ze beiden op Schoonhovenseveer aansluiten op dezelfde lijn 90. Of ze hebben dit gedaan omdat ze verwachten dat de lijn (6)74 rond die tijd vol zit dan snap ik het wel (dat zou dan wel laten zien dat ze lijn 90 in de ochtendspits beter hadden door kunnen trekken naar Groot-Ammers). Ik zou eigenlijk geen andere reden weten waarom ze 74 en 674 anders achter elkaar aan laten rijden.
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Het zou mij niet verbazen als die rit 674 doorrijdt als lijn 90 overigens.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Vrokky
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Vrokky »

Sws de 74 gaat door als 90
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 06 dec 2019, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Gerben3
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 17:44

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben3 »

Nee want die 74 rijdt gewoon door naar Gorinchem vanuit Nieuw-Lekkerland. Sowieso rijdt lijn 74 ook met Rosero's toch en dan past dat nooit als die doorrijdt als lijn 90. Trouwens bij lijn 674 staat er niet bij 'rijdt als lijn 90 door naar Utrecht' wat wel staat bij de andere rit van de 74 die altijd al doorrijdt als lijn 90 richting Utrecht (ook als je de datum op 16 december zet).
Vrokky
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Vrokky »

excuus, je hebt inderdaad gelijk!
Het is zomaar 1 rit wat doorrijdt als 90
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 06 dec 2019, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Milco »

In de nieuwe dienstregeling hebben alle ochtendritten van lijn 93 naar Dordrecht een halteertijd van drie minuten hebben bij het Gondelplantsoen in Nieuw-Lekkerland. Weet iemand de reden hiervan? Zijn dst puur drie minuten die in deze richting 'over' zijn? Ik zie namelijk geen lijn 489 passeren in die drie minuten stilstand voor een eventuele aansluiting...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Lijkt mij buffertijd om eventuele vertragingen op te vangen, bij de eerdere haltes is geen plek om te wachten namelijk want daar sta je midden op de weg.

Opvallend aan de nieuwe dienstregeling trouwens: in het weekend en de vakantiedienst blijft 316 2x/uur naar Kinderdijk rijden en moet hij dus nog altijd leeg naar Nieuw-Lekkerland door om te keren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Milco schreef:In de nieuwe dienstregeling hebben alle ochtendritten van lijn 93 naar Dordrecht een halteertijd van drie minuten hebben bij het Gondelplantsoen in Nieuw-Lekkerland. Weet iemand de reden hiervan? Zijn dst puur drie minuten die in deze richting 'over' zijn? Ik zie namelijk geen lijn 489 passeren in die drie minuten stilstand voor een eventuele aansluiting...
Ik denk dat het te maken heeft met de aansluiting met lijn 74
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Vrokky
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Vrokky »

Daniel schreef:Opvallend aan de nieuwe dienstregeling trouwens: in het weekend en de vakantiedienst blijft 316 2x/uur naar Kinderdijk rijden en moet hij dus nog altijd leeg naar Nieuw-Lekkerland door om te keren.
inderdaad, ik heb dit ook via twitter aan Qbuzz gevraagd, en een voorstel gedaan voor een 316 naar Nieuw-Lekkerland (alleen in het weekend)
En ze zouden het doorgeven aan vervoerkunde
StefanRijnhoutjes
Berichten: 425
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ik ben benieuwd hoe sommige diensten van chauffeurs in elkaar zitten, bijv. van stalling Schelluinen, iemand enig idee of dit ergens op staat???
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door busfanNL »

Ik denk, lees ik weet zeker, dat dit iets privé is van de chauffeur en het logischerwijs nergens staat. Ik denk dat je het het beste aan een chauffeur van Schelluinen kan vragen hoe dat zit.
BusFreakRotterdam
Berichten: 958
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Laat NS gewoon tijdelijk die lijn runnen/rijden, Qbuzz heeft geen verstand van treinen in tegenstelling tot Arriva.
Geen kleine lijst van misstanden wat nu naar buiten komt.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/189450/M ... e-situatie
StefanRijnhoutjes
Berichten: 425
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

busfanNL schreef:Ik denk, lees ik weet zeker, dat dit iets privé is van de chauffeur en het logischerwijs nergens staat. Ik denk dat je het het beste aan een chauffeur van Schelluinen kan vragen hoe dat zit.
Dat leek mij ook logisch hoor, maar misschien stond het wel ergens want Syntus Utrecht heeft dat ook
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door busfanNL »

Ja maar dat is ehct een uitzondering dan hoor.

Trouwens, nog een vraag van mij: wat is eigenlijk de reden dat de 491 gereden wordt door TCR?? Weet iemand dat?
StefanRijnhoutjes
Berichten: 425
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Ik denk omdat de enigste Rnet bus is die op Zuidplein komt en ze ook niet kunnen wisselen in Sliedrecht
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten