Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
The Greyhound
Berichten: 504
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor The Greyhound » ma 09 dec 2019, 18:04

BusFreakRotterdam schreef:Laat NS gewoon tijdelijk die lijn runnen/rijden, Qbuzz heeft geen verstand van treinen in tegenstelling tot Arriva.
Geen kleine lijst van misstanden wat nu naar buiten komt.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/189450/M ... e-situatie


Dit was niet het enige bericht over de MLL vandaag

https://www.ad.nl/dordrecht/reizigers-m ... a0b71348f/

busfanNL
Berichten: 1961
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor busfanNL » ma 09 dec 2019, 18:07

StefanRijnhoutjes schreef:Ik denk omdat de enigste Rnet bus is die op Zuidplein komt en ze ook niet kunnen wisselen in Sliedrecht

Hmmm maar zou dit de echte reden zijn? Of heeft het te maken met personeelstekorten?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33449
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » ma 09 dec 2019, 18:11

Nee, die lijn wordt al sinds het begin door TCR gereden. Niet pas recent door tekorten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

busfanNL
Berichten: 1961
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor busfanNL » ma 09 dec 2019, 19:06

Ja oké hmm dat wist ik wel maar dacht dat dat vanaf het begin al was door de tekorten vandaar. :wink:

Gebruikersavatar
traibergen
Berichten: 299
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: DAV-gebied
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor traibergen » di 10 dec 2019, 16:29

De nieuwe halte Surinamestraat in Zwijndrecht blijkt toch niet zo snel in gebruik genomen te kunnen worden. Op de site staat dat deze halte 'tot nader order' vervallen is. Als datum wordt 26 september 2020 genomen.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33449
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » di 10 dec 2019, 16:32

Er was afgelopen zaterdag inderdaad nog geen spoor van een halte te zien daar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 15164
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Meltrain » di 10 dec 2019, 17:11

The Greyhound schreef:
BusFreakRotterdam schreef:Laat NS gewoon tijdelijk die lijn runnen/rijden, Qbuzz heeft geen verstand van treinen in tegenstelling tot Arriva.
Geen kleine lijst van misstanden wat nu naar buiten komt.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/189450/M ... e-situatie


Dit was niet het enige bericht over de MLL vandaag

https://www.ad.nl/dordrecht/reizigers-m ... a0b71348f/

Maar wat is er nu dan anders dan toen Arriva er nog reed? Afgezien van het feit dat toen nog in elke trein een conducteur steward aanwezig was.
Elke werkdag van Rlb naar Asa en terug.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33449
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » di 10 dec 2019, 17:38

Het grootste verschil lijkt me dat het materieel tegenwoordig in Blerick in plaats van Leidschendam in onderhoud is, waardoor ze de stellen langer kwijt zijn.
Daarnaast is dit jaar overal in het OV veel drukker, dus kan prima dat Arriva net aan de grens van de capaciteit zat en Qbuzz nu plek tekort komt. En ik heb ook wel het idee dat er wat achterstallig onderhoud geweest is waardoor materieel veel vaker weg moet voor onderhoud of simpelweg stuk gaat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

The Greyhound
Berichten: 504
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor The Greyhound » di 10 dec 2019, 18:20

Het grote verschil is denk ik dat Arriva ervaring had met exploiteren van spoorlijnen en Qbuzz geen enkele. Bij Connexxion tussen Amersfoort en Ede zag je hetzelfde in het begin.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 10 dec 2019, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren

Gebruikersavatar
traibergen
Berichten: 299
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: DAV-gebied
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor traibergen » di 10 dec 2019, 19:18

Ik kreeg net binnen dat de voltallige Provinciale Staten steun heeft gegeven aan een hoorzitting tegen Qbuzz vanwege de problemen bij de concessie DMG. Waarschijnlijk vindt deze in januari plaats. Het is een initiatief van GL, SP en CU-SGP en door alle partijen in de SP ondersteund.

Edit: Een artikel van Rijnmond over de ontwikkeling

The Greyhound
Berichten: 504
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor The Greyhound » di 10 dec 2019, 19:55

De berichtgeving uit het AD:

Qbuzz moet in het provinciehuis uitleggen waarom de bus niet komt

https://www.ad.nl/dordrecht/qbuzz-moet- ... ~aa925dbe/

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33449
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » di 10 dec 2019, 20:00

Tja, en wat helpt dit... Arriva heeft in zijn eerste jaar in DAV inclusief Dordrecht in 2007 ook een lading boetes ontvangen vanwege uitval en zware vertragingen, maar die hebben gewoon de voltallige 12 jaar mogen blijven doormodderen.
Er is nu veel negatieve aandacht waardoor de provincie er wat mee doet, maar 12 jaar terug was de situatie toch wel minstens zo slecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

The Greyhound
Berichten: 504
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor The Greyhound » di 10 dec 2019, 20:05

Op Twitter vierden passagiers gisteren 1 jaar zonder WiFi in de trein. In de 6355 schijn je echter gewoon te kunnen inloggen met een Arriva inlog scherm. *O*

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5802
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor ArrivaBas » di 10 dec 2019, 20:21

Waarom heb ik het idee dat bij alle incidenten bij Qbuzz van een mug een olifant wordt gemaakt?
20-2-2020: Trein 2.100 km, Bus 76 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Gebruikersavatar
traibergen
Berichten: 299
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: DAV-gebied
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor traibergen » di 10 dec 2019, 20:27

Er wordt natuurlijk nogal vak van losse incidenten een olifant gemaakt. Echter gaat het natuurlijk wel om een heel pakket aan incidenten dat samen toch wel noemenswaardig is. Ik denk dat dit niet het juiste voorbeeld is, echter als het bijvoorbeeld gaat om een nieuwsbericht dat er weer eens passagiers achterbleven op Stadspolders denk ik inderdaad dat het wel een beetje heel erg wordt uitvergroot in de media. Feit blijft natuurlijk dat er structurele problemen zijn, het is natuurlijk niet voor niets dat bijvoorbeeld de VVMC de problemen op de MLL naar buiten brengt.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33449
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » di 10 dec 2019, 21:34

Ik zie in DMG toch ook wel heel wat gevallen van personeel wat (al dan niet terecht) hun zin niet krijgt en dan gelijk van één mug een hele kudde olifanten maakt.
Overigens is dat lang niet in alle gevallen in hun eigen belang, maar dat heeft men niet altijd door: in het begin van de Arriva-tijd heeft het personeel in Dordrecht bijvoorbeeld wel eens slechtere arbeidsomstandigheden afgedwongen dan ze op dat moment hadden (roosters volgens de eigen multimodale CAO, terwijl ze toen i.v.m. veel ex-SVD personeel nog op de HTM-CAO waren afgestemd)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
DrechtBlub
Berichten: 1013
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor DrechtBlub » vr 13 dec 2019, 15:37

Ik heb vandaag met lijn 5 naar stadspolders moeten reizen en het viel mij op dat er goed gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheid naar het station te reizen en tussen Oudelandshoek & Stadspolders. Op de heenweg richting station Stadspolders zaten er nog 6 mensen in de bus toen we aankwamen (inclusief ik) waarvan er 3 bleven zitten om door te gaan over lijn 3 (Aankomst rond 14:10 op Stadspolders), en op de terugweg zaten er welgeteld 15 mensen in vanaf station stadspolders (vertrek rond 14:40), waarvan er 8 vanaf lijn 3 kwamen.

Viel dit andere mensen ook al op of was dit een uitzondering?
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op vr 13 dec 2019, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.

Stefan
Berichten: 3867
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Stefan » vr 13 dec 2019, 17:47

Gebeurd met enige regelmaat zo ja. :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

StefanRijnhoutjes
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor StefanRijnhoutjes » ma 16 dec 2019, 15:35

De Rosero 6610 is ook weer in Dordrecht beland, nu te vinden op spitslijn 192

Stefan
Berichten: 3867
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Stefan » ma 16 dec 2019, 16:41

Nee, Juijn rijdt sinds vandaag ook op lijn 192.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

StefanRijnhoutjes
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor StefanRijnhoutjes » ma 16 dec 2019, 17:22

Owh, zeker in plaats van de 93

busfanNL
Berichten: 1961
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor busfanNL » ma 16 dec 2019, 17:58

Stefan schreef:Nee, Juijn rijdt sinds vandaag ook op lijn 192.

Serieus?? Hoezo juijn op de 192, is dat niet wat uit de richting?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33449
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » ma 16 dec 2019, 18:30

Is de enige manier om er kleiner materieel op in te kunnen zetten, Qbuzz zelf rijdt niet met diesel-midi's namelijk :wink: En Juijn was gewoon al actief rond Dordrecht hoor: ze rijden ook de taxibusjes op lijn 21 en 22.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

busfanNL
Berichten: 1961
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor busfanNL » ma 16 dec 2019, 18:39

Ja dat is waar. Maar waarom zou je kleiner materieel inzetten? Die ene Rosero werpt zijn vruchten ook niet af tegenover die andere elektrische en/of dieselbussen.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33449
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » ma 16 dec 2019, 18:45

Nouja, omdat lijn 192 niet zo extreem druk is allicht. En daarnaast heeft Qbuzz nu personeel nodig om zelf lijn 93 te rijden, terwijl Juijn juist personeel over hield doordat ze lijn 93 niet meer hoefden te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten