Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
traibergen
Berichten: 299
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: DAV-gebied
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor traibergen » di 17 dec 2019, 09:07

https://www.ad.nl/dordrecht/belbus-naar-begraafplaats-essenhof-wordt-bijna-nooit-gebruikt~afd417022/

Belbus naar begraafplaats Essenhof wordt bijna nooit gebruikt

Het was te verwachten, maar 2 reizigers is wel echt heel weinig :shock:

Spoiler: show
Zou Jannie Bozuwa zelf al van het busje gebruik hebben gemaakt?

Gebruikersavatar
DrechtBlub
Berichten: 1013
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor DrechtBlub » di 17 dec 2019, 13:43

Goh, het belbusje wat het zelfde probleem heeft als de vervoersmiddelen waar ouderen nu afhankelijk van zijn werkt niet als alternatief voor die problemen. Natuurlijk wordt die niet gebruikt, dat voorspelde ik al, dat voorspelde de organisaties die er om vroegen al, dat voorspelde mevrouw Bozuwa zelfs zelf.

Niet voor niks dat ik toen wilde proberen een buurtbus op te zetten: Daarmee kan je wél de problemen waar men mee zit op lossen en tevens kan je er direct onderbediende wijken zoals nieuw krispijn beter mee verbinden: maar néé, de gemeente wilde dat niet want het was "geen vast openbaar vervoer" (én dat was niet eens mijn plan, er was dus nog iemand anders die het zelfde idee had die niet zoals ik vast kwam te zitten met een gemeente die me van het kastje naar de muur stuurt...) aldus een interview van RTV Dordrecht over het onderwerp, onlangs dat dat juist wél vast OV zou zijn geweest en dit dat niet is :Y .

Deze hele situatie is verpest door mensen die geen idee hebben hoe mensen zich daadwerkelijk met het OV bewegen: aan de ene kant de mensen die niet snappen dat een begraafplaats niet genoeg OV waarde heeft om te zorgen dat het een goed idee is om een drukke buslijn véél langer te maken en aan de andere kant mensen die niet weten waar ze op stemmen en die geen inzicht hebben in waarom men überhaupt om OV heeft gevraagd ipv vraaghankelijk vervoer. (zucht).
Ik blub in het Drecht.

Cas
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Cas » di 17 dec 2019, 15:58

M'n 387 gaat lekker: naast dat er een barst in de voorruit zit, toetert de bus elke keer als de deur open of dicht gaat :'). Dat verklaart ook wel waarom ie 10 minuten te laat in Gorinchem verscheen. Uiteindelijk nog flink mensen de stuipen op het lijf gejaagd op Lekbrug en Centraal.
De reisinformatie gaat ook alle kanten op: we waren een tijd tegelijk in Dalem en op de A27 en zelfs ooit een taxi :')
請勿靠近車門

Stefan
Berichten: 3874
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Stefan » di 17 dec 2019, 16:31

De 3241 en 3243 (beiden Citaro LE's uit het Noorden) rijden momenteel vanuit garage Alblasserdam.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5806
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor ArrivaBas » di 17 dec 2019, 17:30

Leg me dat laatste even uit, Cas... :')
20-2-2020: Trein 2.100 km, Bus 76 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

nvdw
Berichten: 2116
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor nvdw » di 17 dec 2019, 18:30

Bepaalde matritten willen nog wel eens TAXI als lijnnummer weergeven. Denk dat de boordcomputer kuren had (herhaaldelijke uitval).
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5806
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor ArrivaBas » di 17 dec 2019, 21:05

20-2-2020: Trein 2.100 km, Bus 76 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Cas
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Cas » wo 18 dec 2019, 01:45

ArrivaBas schreef:Leg me dat laatste even uit, Cas... :')
De chauffeur probeerde de rit aangemeld te krijgen, maar kreeg dat niet zo maar voor elkaar. Toen we van station Gorinchem wegreden was er een typisch reisinfoscherm in onbekend-bustype-grijstinten. Of er ook haltes in stonden weet ik niet meer, maar bovenaan stond TAXI naar Utrecht.
請勿靠近車門

Bollenstad
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Bollenstad » di 24 dec 2019, 09:08

Vanmorgen voor het eerst een gefacelifte Spurt gezien op de spoorlijn Geldermalsen-Dordrecht. Vertrok iets na zessen van Beesd richting Leerdam. Zijn er al meer van die apparaten gefacelift?
Nickname "Bollenstad" stamt nog uit een (ver) verleden in de Bollenstreek; "Lingedorp" zou nu een betere nickname zijn...

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3229
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Lijn 45 » di 24 dec 2019, 09:22

Er is er nu een in R-net kleuren, maar wel nog met Arriva interieur.

busfanNL
Berichten: 1969
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor busfanNL » di 24 dec 2019, 10:04

Volgens de Twitter van de merwedelingelijn en Qbuzz dmg wordt het interieur in de zomer van 2020 verbouwd.
Bron: https://mobile.twitter.com/DMGQbuzz/sta ... 2997042176

Bollenstad
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Bollenstad » di 24 dec 2019, 12:35

Gevonden, dank!
Nickname "Bollenstad" stamt nog uit een (ver) verleden in de Bollenstreek; "Lingedorp" zou nu een betere nickname zijn...

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5782
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Milco » wo 25 dec 2019, 19:52

Volgens de OVinfo-app rijdt TCR Iveco 6322 nu op lijn 489 tussen Rotterdam en Nieuw-Lekkerland. Rijdt TCR daadwerkelijk enkele omlopen op andere lijnen dan lijn 491 of is er enkel een TCR-bus meegenomen op een reguliere Qbuzz-omloop om wat voor reden dan ook?
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 23-02-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 25-01-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

busfanNL
Berichten: 1969
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor busfanNL » wo 25 dec 2019, 21:31

Het zou misschien te maken kunnen hebben ivm chauffeurs tekort en de feestdagen want er was al een omloop uitgevallen op de 489 volgens OVInfo. Het kan zijn dat ze ervoor gekozen hebben TCR bij te huren. Anders is het gewoon een TCR bus met Qbuzz chauffeur. Helaas kunnen we dit niet traceren tenzij iemand van ons dit gezien heeft maar dat lijkt me sterk op kerstavond.

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3229
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Lijn 45 » wo 25 dec 2019, 21:38

Het kan ook zijn dat er bussen zijn geruild tussen TCR en Qbuzz.

Stefan
Berichten: 3874
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Stefan » wo 25 dec 2019, 21:52

Dit is een gevalletje verkeerde bus meegenomen. :P

Overigens, die ritten op 488 en 489 die als niet rijdend staan, rijden alsnog overigens.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

nvdw
Berichten: 2116
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor nvdw » wo 25 dec 2019, 22:15

Want jij kreeg vandaag een bedeltelefoontje van de centrale? (A)
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq

Stefan
Berichten: 3874
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Stefan » wo 25 dec 2019, 23:45

Nee, ik stond al braaf op een dienst. Maar een collega die in in 6,5 jaar tijd nog nooit op een late dienst heb gezien, rijdt nu die rondjes. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Selivio
Berichten: 160
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Selivio » za 28 dec 2019, 11:24

https://www.ad.nl/dordrecht/qbuzz-start-proef-met-ns-sprinters-op-merwedelingelijn~ae46ba52/

Langzaamaan gaat de MLL terug naar de situatie van vóór de aanbestedingen (A) . Eens zien of het bij een proef blijft, of dat er een vervolg komt...
Grt. Stefan

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33492
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » za 28 dec 2019, 11:45

Het lijkt me op zich een prima oplossing voor de korte termijn, want dat de lijn het succesnummer van Arriva was is eigenlijk ook deels de oorzaak van het probleem: doordat er zoveel groei is geweest worden op een zeker moment natuurlijk de treinen te klein, daar zou elke vervoerder tegenaan gelopen zijn. Zeker als je dan nog beperktere beschikbaarheid van materieel erbij krijgt, dat is in de vorige concessie ook al incidenteel voorgekomen.

Maar op zich zouden ze geschikt moeten zijn: SGM was notabene het eerste elektrische materieel dat op de MerwedeLingeLijn gereden heeft. De 7100 lijkt dan het meest geschikt qua inzet. Die slaat Blauwe Zoom al over, dus dat scheelt een keer optrekken en voorbij Sliedrecht is de baanvaksnelheid slechts 100 km/u wat een SGM dus ook kan halen.
Op het stuk waar je 130 mag (Dordrecht - Sliedrecht) zit ook net wat meer marge in de kruisingen met de tegentrein. Op Boven-Hardinxveld heb je die marge bijvoorbeeld totaal niet. En vertraagd bij Geldermalsen aankomen levert gegarandeerd extra vertraging op doordat de MLL daar vrij strak tussen de NS treinen door rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
busvader
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 19:13
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor busvader » za 28 dec 2019, 21:08

Ben benieuwd hoe de versterkingsritten op de 387 gereden gaan worden, gezien ze volgensmij nieuw zijn dit jaar. Krijg de indruk dat ze geen bussen over hebben. Met een beetje geluk doen ze hetzelfe als in Utrecht en hebben ze wat Qliners over die ze ombouwen? Mochten het 15m bussen zijn zullen ze enkel op 387 diensten komen, dingetje met intrastructuur. Bussen zullen waarschijnlijk in Schelluinen gestald worden, gezien daar momenteel de meeste ruimte is. Wellicht zal er dan af en toe eentje op Utrecht uitkomen op de omloop.
Laatst gewijzigd door busvader op zo 29 dec 2019, 02:47, 3 keer totaal gewijzigd.
Bijna iedere dag te vinden op één van de plekken waar een bus van U-OV komt.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33492
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » za 28 dec 2019, 22:21

Dat van die infrastructurele issues lijkt me logisch: ik kwam laatst een artikel tegen over haltes in Sliedrecht en Papendrecht die te kort waren voor de 13-meterbussen van Qbuzz, dus zou inzet op 388 niet voor de hand liggen. De 387 heeft echter redelijk ruime haltes mits je ze op ritten inzet die niet naar Dalem gaan.
Wat zijn voorlaadritten trouwens?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Durashift
Berichten: 4087
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Durashift » za 28 dec 2019, 22:34

Versterkingsrit die vooruit de reguliere rit gereden wordt :?:

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5782
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Milco » za 28 dec 2019, 22:34

Ik ben dan wel benieuwd of de bussen ook de Snelbuzz-kleuren krijgen. :)
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 23-02-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 25-01-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Durashift
Berichten: 4087
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Durashift » za 28 dec 2019, 22:35

Als men binnenin o.a gordels inbouwt, kan de buitenkant wel beplakt worden, denk? :wink:


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten