Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
jelmerrr
Berichten: 1130
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor jelmerrr » zo 09 feb 2020, 13:51

Waarschijnlijk dat die machinisten geen bussen rijden. (Ede-Amersfoort is sowieso andere concessie, bij breng zijn blijkbaar machinisten en chauffeurs ook gescheiden)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33469
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » zo 09 feb 2020, 13:56

De Valleilijn-trein valt onder CAO-OV, daarom staakte die bijvoorbeeld in 2018 ook mee met de buschauffeurs terwijl de multimodale regionale spoorlijnen toen gewoon reden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Durashift
Berichten: 4068
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Durashift » zo 09 feb 2020, 16:35

Destijds reden de CXX chauffeurs toch ook trams in Utrecht?
(overstap in Nieuwegein van bus op trein, heb ik weleens gezien d8 ik).

Of was er toen nog geen multimodale CAO?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33469
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » zo 09 feb 2020, 17:51

De multimodale CAO is er pas gekomen toen er concessies met bussen en treinen zijn ontstaan, trams hebben daar niks mee te maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 42317
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Suus » wo 19 feb 2020, 22:02

Machinist van Qbuzz schrijft open brief aan Anne Hettinga: https://www.rijnmond.nl/nieuws/192212/O ... bt-gelaten
Rame à l'approche

Gerben3
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 17:44

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Gerben3 » wo 19 feb 2020, 22:25

Moest ook een keer gebeuren na al het gedoe. Is gewoon zo jammer dat Arriva zijn ex-medewerkers zo'n schop geeft... Het is gewoon te schandalig voor woorden dat zulke hardwerkende medewerkers, die wat die machinist ook vertelde graag een tandje bijzette voor Arriva en de reiziger zo worden gepakt. Erg jammer dat dit zo moet gaan en het personeel en de reizigers de dupe worden van vervoerders die niet tegen hun verlies kunnen :(

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33469
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » wo 19 feb 2020, 22:29

Goed dat de andere kant van het verhaal nu ook een keer in de media komt. Zo blijkt ook wel even heel duidelijk dat het bij Arriva niet allemaal rozengeur en maneschijn was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

The Greyhound
Berichten: 509
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor The Greyhound » za 22 feb 2020, 08:32

Vandaag de 6662 (buurt bus/zz?) op lijn 1 in Gorinchem.

StefanRijnhoutjes
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor StefanRijnhoutjes » za 22 feb 2020, 19:58

6661 net ook en de 6662 die toen al reedt

The Greyhound
Berichten: 509
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor The Greyhound » za 22 feb 2020, 21:24

Gisteravond stond het zeswielig monster met de alarmlichten aan in een zijstraatje van de Newtonweg. Blijkbaar was die daar met z’n laatste krachten heengereden. Vanochtend reed er nog een citea. Problemen met de laadpaal? Toch jammer dat er in Schelluinen niet een paar 12 meter bussen staan die kunnen bijspringen. Zo blijft de stadsdienst een hele zwakke schakel.
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 22 feb 2020, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren

StefanRijnhoutjes
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor StefanRijnhoutjes » za 22 feb 2020, 23:00

Ze hebben op Schelluinen ook gwm Streekbuzzen staan, die kunne ze toch ook gebruiken

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5772
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Milco » za 22 feb 2020, 23:13

Is het voor lijn 1 in Gorinchem dan noodzakelijk om met 13 meter wagens te rijden als er een elektrische 9,9 meter wagen uitvalt? De route lijkt mij op een aantal punten vrij krapjes...
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 23-02-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 25-01-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33469
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » za 22 feb 2020, 23:23

De inzet van een buurtbuzz op de stadsdienst van Gorinchem is eerlijk gezegd nogal standaard als er iets anders niet kan rijden, dat was al het geval voordat de Citea's terug in dienst kwamen. In het weekend zijn de buurtbussen van lijn 706/707 immers toch over en qua capaciteit lijkt dat voldoende.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

The Greyhound
Berichten: 509
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor The Greyhound » zo 23 feb 2020, 09:28

Milco schreef:Is het voor lijn 1 in Gorinchem dan noodzakelijk om met 13 meter wagens te rijden als er een elektrische 9,9 meter wagen uitvalt? De route lijkt mij op een aantal punten vrij krapjes...

12 meter ging net in het verleden, met 13 meter lijkt het me een hele uitdaging

The Greyhound
Berichten: 509
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor The Greyhound » zo 23 feb 2020, 09:50

Daniel schreef:De inzet van een buurtbuzz op de stadsdienst van Gorinchem is eerlijk gezegd nogal standaard als er iets anders niet kan rijden, dat was al het geval voordat de Citea's terug in dienst kwamen. In het weekend zijn de buurtbussen van lijn 706/707 immers toch over en qua capaciteit lijkt dat voldoende.

Je zou het inderdaad bijna normaal gaan vinden, op zaterdag zal het voor een aantal ritten voldoende zijn, maar niet altijd (en niet volgens de afspraak en dus onacceptabel als je als 15 maanden een een concessesie zit). Ik ben benieuwd hoe ze dit maandag gaan oplossen.

StefanRijnhoutjes
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor StefanRijnhoutjes » zo 23 feb 2020, 09:51

Maar wat ik me dan afvraag, wrm besteden ze lijn 1 dan zaterdags ook niet uit aan Juijn, hebben dan toch 8p over en ook een aantal roseros wat dan over is, kunnen ze kijken wat ze erop inzetten

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 15176
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Meltrain » zo 23 feb 2020, 11:00

Maar zijn die elektrische Citea's dan steeds stuk ofzo? :?
Elke werkdag van Rlb naar Asa en terug.

The Greyhound
Berichten: 509
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor The Greyhound » zo 23 feb 2020, 11:13

Aan die bussen kan het niet liggen. Waarschijnlijk slecht onderhoud door Arriva :D
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 23 feb 2020, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33469
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » zo 23 feb 2020, 11:58

Er zal wel stof tussen belangrijke elektrische verbindingen zitten, de inzet bij Arriva was immers ook wel zo intensief maar niet heus :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 15176
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Meltrain » zo 23 feb 2020, 12:45

The Greyhound schreef:
Meltrain schreef:Maar zijn die elektrische Citea's dan steeds stuk ofzo? :?

Aan die bussen kan het niet liggen. Waarschijnlijk slecht onderhoud door Arriva :D

Maar blijkbaar rijden ze dus niet vaak (genoeg)? Dan is er dus toch iets mis met die bussen?
Elke werkdag van Rlb naar Asa en terug.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten