Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
intercity02
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door intercity02 »

Gaat Qbuzz de 80 zelf rijden? Zo ja, dan lijkt de kans me groot dat er Iveco's op die lijn gaan rijden, en die mogen bij mijn weten (net als alle andere zware voertuigen) niet door de Lingewijk rijden.
999 Sorry, buiten dienst
StefanRijnhoutjes
Berichten: 425
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Jaa precies de Lingewijk is de enige wijk die erop vooruit gaat 2x per uur Lijn 5 heel de dag en nu extra lijn 80 2x per uur spits en 1 x per uur dal over de Arkelsedijk.

Alleen mocht Qbuzz zelf deze lijn weer gaan rijden hoe ik ergens heb begrepen met grote '' zware'' Ivecos dan kan dat niet door de Lingewijk want daar is altijd al geluidhinder door teveel vrachtverkeer geweest en dan is nu ook bijna verboden, alleen de vrachtwagen om de Nettorama te bevoorraden mogen er nog in
StefanRijnhoutjes
Berichten: 425
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

intercity02 schreef: vr 27 nov 2020, 20:19 Gaat Qbuzz de 80 zelf rijden? Zo ja, dan lijkt de kans me groot dat er Iveco's op die lijn gaan rijden, en die mogen bij mijn weten (net als alle andere zware voertuigen) niet door de Lingewijk rijden.
Omg haha, eerst jou reactie lezen volgende keer _O-
ray78
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 19 apr 2020, 07:20

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ray78 »

lijn 80 gaat de oude route van de 81/181 rijden,dus over de dijk naar papland en zo via arkel,meerkerk,lexmond naar vianen
e halte bij de fabriek,krijgt de naam Lingewijk-noord (weet even de oude naam niet meer)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef: vr 27 nov 2020, 11:50 Ik kan me er iets bij voorstellen dat het minder prettig is om niet gelijkvloers in te stappen. Echter is het leeuwendeel van de inwoners in Laag Dalem jonger dan 65 jaar. Dat zijn mensen die meestal goed ter been zijn en binnen Gorinchem sneller de fiets gebruiken dan de bus. Pas tegen het centrum aan wordt het aandeel senioren groter.
Dus is de doelgroep van de bus dan vooral mensen die minder goed ter been zijn? En die krijgen nu een bus met een trap aangeboden :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
intercity02
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door intercity02 »

ray78 schreef: za 28 nov 2020, 08:04 lijn 80 gaat de oude route van de 81/181 rijden,dus over de dijk naar papland en zo via arkel,meerkerk,lexmond naar vianen
e halte bij de fabriek,krijgt de naam Lingewijk-noord (weet even de oude naam niet meer)
helder, maar gaat Qbuzz die lijn zelf rijden of wordt deze door Juijn gereden?

(De halte die je bedoelt heette Arkelsedijk A15 in het Arriva-tijdperk :mrgreen:)
999 Sorry, buiten dienst
ray78
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 19 apr 2020, 07:20

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ray78 »

ik wou dat ik dat wist...ik heb nog geen diensten onder ogen gezien,zelfs de rayoncommisies nog niet
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8694
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Milco »

Weet iemand ook of de ex-Qliners blijven die op lijn 387 worden ingezet, nu daar de frequentie wordt verlaagd in de nieuwe dienstregeling?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door OVinspecteur »

Gaan 416 en 488 op elkaar doorrijden voor een rechtstreekse verbinding H.I. Ambacht/Zwijndrecht – Leerpark – ASZ? Dat deden 316 en 392 toch tot nu toe?
ray78
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 19 apr 2020, 07:20

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ray78 »

316/392 doen dat inderdaad nu nog....je opmerking over 416-488 zou een optie kunnen zijn,evenals de optie 93/488,waarbij de 93 voorafgaand als 489 heeft gereden.we gaan het vanzelf zien,worden zo wel mooie rondjes om te rijden. 92 blijft sowieso het gedeelte dord-zwijndrecht-h i ambacht bedienen zoals nu de 392 doet
ovforens
Berichten: 322
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ovforens »

StefanRijnhoutjes schreef: vr 27 nov 2020, 23:10 Jaa precies de Lingewijk is de enige wijk die erop vooruit gaat 2x per uur Lijn 5 heel de dag en nu extra lijn 80 2x per uur spits en 1 x per uur dal over de Arkelsedijk.

Alleen mocht Qbuzz zelf deze lijn weer gaan rijden hoe ik ergens heb begrepen met grote '' zware'' Ivecos dan kan dat niet door de Lingewijk want daar is altijd al geluidhinder door teveel vrachtverkeer geweest en dan is nu ook bijna verboden, alleen de vrachtwagen om de Nettorama te bevoorraden mogen er nog in
Als er zo'n C07 bord staat aan het begin van de wijk geldt dit alleen voor vrachtwagens en niet voor autobussen.
intercity02
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door intercity02 »

Ik meende ergens gelezen te hebben (bron kan ik niet meer vinden) dat ook autobussen uit de Lingewijk zijn geweerd vanwege de trillingen die de voorbijrijdende bussen veroorzaken bij de huizen langs de route. Als zware autobussen ook in de Lingewijk mochten komen dan had lijn 81/181 heus wel gedurende de hele Arriva-tijd via de Lingewijk gereden i.p.v. via de Arkelsedijk. ;)
999 Sorry, buiten dienst
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Nu je het zegt even teruggezocht... in de Connexxion-tijd reed lijn 588 naar de Lingewijk met een taxibusje, die werd in eerste instantie ongewijzigd door Arriva overgenomen. Na een reconstructie van de stadsdienst Gorinchem eind februari 2004 verdween de stadsbus uit de Lingewijk en ging lijn 118 via de Lingewijk rijden (in elk geval via halte IJsbaan), daar kwam met de nieuwe concessie per 1 januari 2007 een eind aan: 81 en 181 gingen weer beide via de Arkelsedijk rijden.

Vanaf 2004 t/m 2006 zag de Gorinchemse stadsdienst er dus zo uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Dafdriver »

traibergen schreef: do 26 nov 2020, 15:58 Het opheffen van de bestelbuzz is wel echt een flinke domper voor de kleine kernen in de alblasserwaard. En dit terwijl er bij de introductie van de concessie werd gesproken over het uitbouwen van dit systeem. Veel plaatsen krijgen nu in het weekend, in de avond of op zondag geen ov meer.
Zo kan men mooi de centrale opheffen die bemand moet worden en de OV reiziger kan het gelag betalen. Daarnaast wat gaan de ritten met dit "alternatief" kosten voor de reiziger?
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef: zo 29 nov 2020, 09:49 Nu je het zegt even teruggezocht... in de Connexxion-tijd reed lijn 588 naar de Lingewijk met een taxibusje, die werd in eerste instantie ongewijzigd door Arriva overgenomen. Na een reconstructie van de stadsdienst Gorinchem eind februari 2004 verdween de stadsbus uit de Lingewijk en ging lijn 118 via de Lingewijk rijden (in elk geval via halte IJsbaan), daar kwam met de nieuwe concessie per 1 januari 2007 een eind aan: 81 en 181 gingen weer beide via de Arkelsedijk rijden.

Vanaf 2004 t/m 2006 zag de Gorinchemse stadsdienst er dus zo uit.
Aan het einde van de Connexxion tijd was de lijn naar de lingewijk een belbus. Bij Arriva reed vanaf 2003 een groot deel van de dag een reguliere (mini)bus, echter veelal zonder passagiers. Later nam 118 die route voor z’n rekening, maar ook dat trok weinig passagiers. Onder grote politieke druk is Arriva een paar jaar geleden met lijn 5 begonnen. Een echte kaskraker werd dat toe ook niet. Als de nieuwe lijn 81 integraal met minibussen (Rosero’s) gereden zou worden (al dan niet met QBuzz chauffeurs) zou de omlegging van 81 door de Lingewijk een prima oplossing en besparing zijn in deze tijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Dafdriver schreef: zo 29 nov 2020, 11:30 Zo kan men mooi de centrale opheffen die bemand moet worden en de OV reiziger kan het gelag betalen. Daarnaast wat gaan de ritten met dit "alternatief" kosten voor de reiziger?
Nee, want die centrale is nog steeds nodig voor de deur-halte taxi. Overigens is dat alternatief de eerste maanden van 2021 gratis en had het sowieso al hetzelfde tarief als de bestelBuzz.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
intercity02
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door intercity02 »

Zojuist drie Utrechtse Ambassadors (volgens een Utrechtse chauffeur bestemd voor de stadsdienst Dordrecht) voorbij zien rijden bij station Dordrecht :D
999 Sorry, buiten dienst
BusFreakRotterdam
Berichten: 960
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Zijn nog meer oude bussen uit Utrecht onderweg naar Dordrecht omdat die Ebusco's niet warm te stoken zijn in de wintermaanden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Is dat probleem van afgelopen jaar nou nog niet opgelost?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Nee. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5272
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Lijn 45 »

In Utrecht spelen de problemen overigens ook. Op de 34 rijden de laatste weken opeens meer dan dubbel zo veel Ambassadors als daarvoor. :')
Stadsbus
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stadsbus »

Een lijstje met de Ebusco's van Qbuzz die vandaag niet hebben gereden, info van www.busposities.nl :

Code: Selecteer alles

4601 Do 26 nov '20 (2.1, 3 deurs, Utrecht) 
4610 Di 10 nov '20 (2.1, 3 deurs, Utrecht)

4663 Do 12 nov '20 (2.2, 2 deurs, Utrecht)

6106 Vr 27 nov '20 (2.2, 3 deurs, Dordrecht)
6118 Vr 27 nov '20 (2.2, 3 deurs, Dordrecht)
6123 Do 19 nov '20 (2.2, 3 deurs, Dordrecht)

7320 Do 26 nov '20 (2.2, 2 deurs, GD)
7321 Za 28 nov '20 (2.2, 2 deurs, GD)
7333 Di 17 nov '20 (2.2, 2 deurs, GD)
7334 Vr 27 nov '20 (2.2, 2 deurs, GD)
7340 Ma 30 nov '20 (2.2, 2 deurs, GD)
7341 Wo 25 nov '20 (2.2, 2 deurs, GD)
7348 Vr 27 nov '20 (2.2, 2 deurs, GD)
7352 Ma 30 nov '20 (2.2, 2 deurs, GD)
7358 Do 26 nov '20 (2.2, 2 deurs, GD)
Het valt me op dat er een aantal bussen zijn welke maar enkele ritjes per dag rijden. Dat zou betekenen dat ze meer bussen en dat ze daarom de Amba's naar Dordrecht halen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

En de datum geeft dan aan wanneer ze voor het laatst wél hebben gereden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5272
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Lijn 45 »

:Y
Stadsbus
Berichten: 1137
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stadsbus »

Ja, vergeten er bij te vermelden. De datum is de laatste dag dat ze in dienst waren volgens de site.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 182 gasten