Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028

Bericht door OVinspecteur »

nvdw schreef:De Lek was ook een 'logische' provinciegrens maar dat vond de gemeente Vianen destijds ook geen argument om dan maar in Zuid-Holland te blijven.

We hebben het uitsluitend over administratieve grenzen, en aangezien de complete gemeente Zederik meegaat in de nieuwe Utrechtse gemeente Vijfheerenlanden horen Ameide en Meerkerk daar dus ook bij. De discussie dat die kernen op allerlei manieren bij de Alblasserwaard en 'dus' Zuid-Holland zouden horen is al lang gevoerd en afgesloten.
Tot nu toe hebben alleen de gemeenten zelf besloten dat ze willen fuseren zover ik weet. De provincies moeten nog een herindelingsontwerp maken en kunnen daarbij per kern gaan peilen. Uiteindelijk moet het Rijk dan de knoop doorhakken. Gemeenten zullen bij hun opheffing misschien niet altijd aangeven dat ze maar beter in stukjes geknipt kunnen worden. Maar enfin, we zien vanzelf wel wat eruit komt.
Roeland
Berichten: 2271
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028

Bericht door Roeland »

Mochten ze in de toekomst lijn 90 willen "opknippen" tussen de beide provincies, dan lijk Groot-Ammers mij de minst slechte grens. Volgens mij zit je dan ongeveer op de grens, waar men het meest op Utrecht dan wel op Rotterdam is georiënteerd.
De Zuid-Hollandse lijn 90 kan bijvoorbeeld worden gekoppeld aan lijn 74 (lijn 90 wordt dan: Rotterdam - Alblasserdam - Nieuwpoort - Gorinchem). Het Utrechtse deel zou dan lijn 94 kunnen heten.
De kernen Groot-Ammers en Nieuwpoort worden dan zowel door lijn 90 (naar Rotterdam) als door lijn 94 (naar Utrecht) bediend.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028

Bericht door OVinspecteur »

Eerder had ik inderdaad ook al eens geopperd om lijn 74 en 90 zo samen te voegen. En dat dan in combinatie met een overstappunt bij de kruising N214 X N216 (Slingelandse plassen) op de 388, zowel richting Utrecht als richting Dordrecht. Misschien heb je dan tussen Ameide en Schoonhovense veer helemaal geen grote bus meer nodig.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028

Bericht door OVinspecteur »

OVinspecteur schreef:
nvdw schreef:De Lek was ook een 'logische' provinciegrens maar dat vond de gemeente Vianen destijds ook geen argument om dan maar in Zuid-Holland te blijven.

We hebben het uitsluitend over administratieve grenzen, en aangezien de complete gemeente Zederik meegaat in de nieuwe Utrechtse gemeente Vijfheerenlanden horen Ameide en Meerkerk daar dus ook bij. De discussie dat die kernen op allerlei manieren bij de Alblasserwaard en 'dus' Zuid-Holland zouden horen is al lang gevoerd en afgesloten.
Tot nu toe hebben alleen de gemeenten zelf besloten dat ze willen fuseren zover ik weet. De provincies moeten nog een herindelingsontwerp maken en kunnen daarbij per kern gaan peilen. Uiteindelijk moet het Rijk dan de knoop doorhakken. Gemeenten zullen bij hun opheffing misschien niet altijd aangeven dat ze maar beter in stukjes geknipt kunnen worden. Maar enfin, we zien vanzelf wel wat eruit komt.
Herstel: inmiddels heeft het college van de provincie Utrecht enkele dagen geleden een herindelingsontwerp vastgesteld zonder gemeentegrenscorrecties (https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... stgesteld/). Dat zou dus betekenen dat Ameide en Meerkerk meegaan naar Utrecht en een klein stukje Vijfheerenlands polderland ten oosten van Arkel (tot halverwege Kedichem) bij Zuid-Holland blijft. Maar wie weet wordt er nog een robbertje om gevochten.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028

Bericht door nvdw »

Wat denk je zelf?

Er wordt hier en elders zo belangrijk gedaan over de provinciegrens terwijl het maar één bestuurslaag van vele is die met wijzigingen te maken krijgt. De gemeentelijke herindeling is voor de kernen zelf nog van veel grotere impact dan de 'verhuizing' naar een nieuwe provincie. Nu al bestaan er samenwerkingsverbanden op regionaal niveau die provinciegrenzen overstijgen, zoals de sociale arbeidsvoorziening en de woningcorporatie, en de kans is aannemelijk dat dat ook zal blijven. Ook niet te vergeten: het waterschap Rivierenland. Dat strekt zich nu al uit over vier verschillende provincies, daar verandert de gemeentelijke herindeling straks niets aan...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028

Bericht door OVinspecteur »

http://www.merwedelingelijn.nl/aanbeste ... van-start/
Vervoerders kunnen zich tot 14 september 2017 inschrijven.

Waar is dat PvE?
Richard38
Berichten: 76
Lid geworden op: za 10 dec 2016, 15:57

Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028

Bericht door Richard38 »

Programma van Eisen
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 23 apr 2017, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post quoten is niet nodig.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028

Bericht door Ardan »

Hij vroeg waar het was, niet wat ;)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028

Bericht door ArrivaBas »

Het PvE staat dacht ik een paar pagina's terug. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Wie denken jullie dat zich gaat inschrijven voor deze concessie???? *bus*
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Aanbesteding DAV

Bericht door W0rteltje »

Ik hoop op RET, maar Arriva zou ik ook geen probleem mee hebben. Anders misschien connexxion.
bon jour
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding DAV

Bericht door CamilleKreemers »

Alle vervoerders zouden kunnen.

Syntus en Arriva hebben vaker op bus/trein concessies ingeschreven
Connexxion heeft beide modaliteiten
Qbuzz kan misschien weer inschrijven met nieuwe aandeelhouder
EBS heeft al aangegeven te willen inschrijven.
Wageningen1998
Berichten: 987
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding DAV

Bericht door Wageningen1998 »

Mocht Syntus winnen dan zijn ze toch behoorlijk groot geworden.. Veluwe, Midden-Overijssel, Twente, Utrecht, Almere en DAV.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Ardan »

Bovenstaande drie berichten naar dit topic verplaatst.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Suus »

Ik verwacht dat Connexxion niet inschrijft. Het moederbedrijf heeft aangegeven af te willen van hun spoorconcessies in Europa.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Aanbesteding DAV

Bericht door Stefan »

W0rteltje schreef:Ik hoop op RET, maar Arriva zou ik ook geen probleem mee hebben. Anders misschien connexxion.
RET mag niet meedoen. Ze hebben de concessie voor Rotterdam onderhands aanbesteed gekregen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Aanbesteding DAV

Bericht door The Greyhound »

CamilleKreemers schreef:Alle vervoerders zouden kunnen.

Syntus en Arriva hebben vaker op bus/trein concessies ingeschreven
Connexxion heeft beide modaliteiten
Qbuzz kan misschien weer inschrijven met nieuwe aandeelhouder
EBS heeft al aangegeven te willen inschrijven.
EBS heeft geen ervaring met treinen, dus grote kans dat dat een groot drama wordt als EBS de concessie wint.
Qbuzz is volgens mij nog niet officieel verkocht. De vraag is of ze nog de tijd hebben in de nieuwe eigendomsverhoudingen een bod te doen.

Syntus en Keolis mogen wat met betreft net als de RET worden uitgesloten omdat hun thuismarkt (Frankrijk) niet open is.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door regenmaker »

Suus schreef:Ik verwacht dat Connexxion niet inschrijft. Het moederbedrijf heeft aangegeven af te willen van hun spoorconcessies in Europa.
Off-topic: Geldt hetzelfde dan ook voor de Nordwestbahn etc?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Suus »

In Duitsland wordt de laatste tijd vooral ingezet op behoud van wat ze hebben en niet meer op nieuwe concessies. Ik verwacht dat ze een koper gaan zoeken. OV over de weg is 90% van de omzet van Transdev, en daar gebeuren nu de grootste ontwikkelingen (MaaS, elektrische voertuigen etc).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding DAV

Bericht door dylanwild94 »

The Greyhound schreef:
CamilleKreemers schreef:Alle vervoerders zouden kunnen.

Syntus en Arriva hebben vaker op bus/trein concessies ingeschreven
Connexxion heeft beide modaliteiten
Qbuzz kan misschien weer inschrijven met nieuwe aandeelhouder
EBS heeft al aangegeven te willen inschrijven.
EBS heeft geen ervaring met treinen, dus grote kans dat dat een groot drama wordt als EBS de concessie wint.
Qbuzz is volgens mij nog niet officieel verkocht. De vraag is of ze nog de tijd hebben in de nieuwe eigendomsverhoudingen een bod te doen.

Syntus en Keolis mogen wat met betreft net als de RET worden uitgesloten omdat hun thuismarkt (Frankrijk) niet open is.
Dan mag connexxion om dezelfde reden ook uitgesloten worden. Dan hou je alleen arriva, qbuzz en ebs over die kans maken op deze concessie. Volgens jou absurde theorie. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Arriva´s huidige thuismarkt Duitsland, ze zijn immers een onderdeel van DB, is ook niet bepaald open. En bij mijn weten doen ze in Israël ook niet echt aan aanbestedingen van het OV, net zo min als in Italië.
Hmm... dan houd je geloof ik geenenkele vervoerder over :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door dylanwild94 »

Dan krijgen we de GVBD terug. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Zo'n terugkeer van een stadsbedrijf is wel erg onlogisch. Zonder dollen: Ik zie Keolis persoonlijk wel inschrijven, net als Arriva. EBS en CXX zie ik echt niet hierop inschrijven.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Arriva´s huidige thuismarkt Duitsland, ze zijn immers een onderdeel van DB, is ook niet bepaald open. En bij mijn weten doen ze in Israël ook niet echt aan aanbestedingen van het OV, net zo min als in Italië.
Hmm... dan houd je geloof ik geenenkele vervoerder over :mrgreen:
De Duitse spoormarkt is complete open, maar voor het stads- en streekvervoer is die nog redelijk dicht inderdaad.
Dus dan wordt het First of Stagecoach. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bretgrenz
Donateur
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 10:53

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Bretgrenz »

Ik zie inderdaad alleen Keolis (Syntus) en Arriva zich inschrijven, Qbuzz wellicht als ze snel zijn. Dan is het ook meteen afwachten op nieuw materieel, daar ben ik het meest benieuwd naar. Het PvE heeft niet veel specifieks, alleen dat de huidige 7700 Hybrid bussen (ik neem aan dat de Rosero's en nieuwe Citea's ook worden meegenomen) en de GTW-treinstellen bewaard moeten blijven.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten