Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 66
Lid geworden op: Vr 11 Nov 2016, 16:54

Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Berichtdoor StefanRijnhoutjes » Ma 24 Jul 2017, 21:44

Wie denken jullie dat zich gaat inschrijven voor deze concessie???? *bus*

Gebruikersavatar
W0rteltje
Berichten: 178
Lid geworden op: Wo 12 Jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Aanbesteding DAV

Berichtdoor W0rteltje » Ma 24 Jul 2017, 22:16

Ik hoop op RET, maar Arriva zou ik ook geen probleem mee hebben. Anders misschien connexxion.
liuba Ukrayina

CamilleKreemers
Berichten: 2993
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding DAV

Berichtdoor CamilleKreemers » Ma 24 Jul 2017, 22:21

Alle vervoerders zouden kunnen.

Syntus en Arriva hebben vaker op bus/trein concessies ingeschreven
Connexxion heeft beide modaliteiten
Qbuzz kan misschien weer inschrijven met nieuwe aandeelhouder
EBS heeft al aangegeven te willen inschrijven.

Wageningen1998
Berichten: 939
Lid geworden op: Di 06 Dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding DAV

Berichtdoor Wageningen1998 » Ma 24 Jul 2017, 22:39

Mocht Syntus winnen dan zijn ze toch behoorlijk groot geworden.. Veluwe, Midden-Overijssel, Twente, Utrecht, Almere en DAV.

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10332
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Ardan » Ma 24 Jul 2017, 23:35

Bovenstaande drie berichten naar dit topic verplaatst.
2017 (29-12):
Trein 10357 km · S-Bahn 591 km · Metro 526 km · Zweeftrein 19 km · (Snel)tram 1011 km · Bus 452 km · Veer 1.1 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 35332
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Suus » Di 25 Jul 2017, 06:17

Ik verwacht dat Connexxion niet inschrijft. Het moederbedrijf heeft aangegeven af te willen van hun spoorconcessies in Europa.
Rame à l'approche

Stefan
Berichten: 3442
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Aanbesteding DAV

Berichtdoor Stefan » Di 25 Jul 2017, 07:12

W0rteltje schreef:Ik hoop op RET, maar Arriva zou ik ook geen probleem mee hebben. Anders misschien connexxion.

RET mag niet meedoen. Ze hebben de concessie voor Rotterdam onderhands aanbesteed gekregen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

The Greyhound
Berichten: 181
Lid geworden op: Vr 17 Okt 2014, 21:48

Re: Aanbesteding DAV

Berichtdoor The Greyhound » Di 25 Jul 2017, 08:53

CamilleKreemers schreef:Alle vervoerders zouden kunnen.

Syntus en Arriva hebben vaker op bus/trein concessies ingeschreven
Connexxion heeft beide modaliteiten
Qbuzz kan misschien weer inschrijven met nieuwe aandeelhouder
EBS heeft al aangegeven te willen inschrijven.


EBS heeft geen ervaring met treinen, dus grote kans dat dat een groot drama wordt als EBS de concessie wint.
Qbuzz is volgens mij nog niet officieel verkocht. De vraag is of ze nog de tijd hebben in de nieuwe eigendomsverhoudingen een bod te doen.

Syntus en Keolis mogen wat met betreft net als de RET worden uitgesloten omdat hun thuismarkt (Frankrijk) niet open is.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 5619
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor regenmaker » Di 25 Jul 2017, 09:09

Suus schreef:Ik verwacht dat Connexxion niet inschrijft. Het moederbedrijf heeft aangegeven af te willen van hun spoorconcessies in Europa.


Off-topic: Geldt hetzelfde dan ook voor de Nordwestbahn etc?
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.
Eerst volgende wijzigingen in de VRR in juni 2018.
Wijzigingen 7 januari 2018 zie deze pagina.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 35332
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Suus » Di 25 Jul 2017, 09:15

In Duitsland wordt de laatste tijd vooral ingezet op behoud van wat ze hebben en niet meer op nieuwe concessies. Ik verwacht dat ze een koper gaan zoeken. OV over de weg is 90% van de omzet van Transdev, en daar gebeuren nu de grootste ontwikkelingen (MaaS, elektrische voertuigen etc).
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 4371
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Aanbesteding DAV

Berichtdoor dylanwild94 » Di 25 Jul 2017, 10:08

The Greyhound schreef:
CamilleKreemers schreef:Alle vervoerders zouden kunnen.

Syntus en Arriva hebben vaker op bus/trein concessies ingeschreven
Connexxion heeft beide modaliteiten
Qbuzz kan misschien weer inschrijven met nieuwe aandeelhouder
EBS heeft al aangegeven te willen inschrijven.


EBS heeft geen ervaring met treinen, dus grote kans dat dat een groot drama wordt als EBS de concessie wint.
Qbuzz is volgens mij nog niet officieel verkocht. De vraag is of ze nog de tijd hebben in de nieuwe eigendomsverhoudingen een bod te doen.

Syntus en Keolis mogen wat met betreft net als de RET worden uitgesloten omdat hun thuismarkt (Frankrijk) niet open is.

Dan mag connexxion om dezelfde reden ook uitgesloten worden. Dan hou je alleen arriva, qbuzz en ebs over die kans maken op deze concessie. Volgens jou absurde theorie. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 28622
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Di 25 Jul 2017, 10:26

Arriva´s huidige thuismarkt Duitsland, ze zijn immers een onderdeel van DB, is ook niet bepaald open. En bij mijn weten doen ze in Israël ook niet echt aan aanbestedingen van het OV, net zo min als in Italië.
Hmm... dan houd je geloof ik geenenkele vervoerder over :mrgreen:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 4371
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor dylanwild94 » Di 25 Jul 2017, 10:50

Dan krijgen we de GVBD terug. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 3810
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Di 25 Jul 2017, 11:40

Zo'n terugkeer van een stadsbedrijf is wel erg onlogisch. Zonder dollen: Ik zie Keolis persoonlijk wel inschrijven, net als Arriva. EBS en CXX zie ik echt niet hierop inschrijven.
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 12499
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Meltrain » Di 25 Jul 2017, 11:40

Daniel schreef:Arriva´s huidige thuismarkt Duitsland, ze zijn immers een onderdeel van DB, is ook niet bepaald open. En bij mijn weten doen ze in Israël ook niet echt aan aanbestedingen van het OV, net zo min als in Italië.
Hmm... dan houd je geloof ik geenenkele vervoerder over :mrgreen:

De Duitse spoormarkt is complete open, maar voor het stads- en streekvervoer is die nog redelijk dicht inderdaad.
Dus dan wordt het First of Stagecoach. :mrgreen:
In elk mensenhart, daar vind je Rotterdam.

Bretgrenz
Berichten: 24
Lid geworden op: Vr 09 Dec 2016, 10:53
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Bretgrenz » Di 25 Jul 2017, 12:54

Ik zie inderdaad alleen Keolis (Syntus) en Arriva zich inschrijven, Qbuzz wellicht als ze snel zijn. Dan is het ook meteen afwachten op nieuw materieel, daar ben ik het meest benieuwd naar. Het PvE heeft niet veel specifieks, alleen dat de huidige 7700 Hybrid bussen (ik neem aan dat de Rosero's en nieuwe Citea's ook worden meegenomen) en de GTW-treinstellen bewaard moeten blijven.
Machinist in opleiding @ STC Rotterdam | Regio DAV

OV Hoekschewaard
Berichten: 266
Lid geworden op: Zo 16 Mar 2008, 14:09

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor OV Hoekschewaard » Di 25 Jul 2017, 12:59

Nou reken maar dat Connexxion op deze concessie gaat inschrijven. Ze willen dolgraag weer terug keren in DAV.

Voor het personeel van het DAV gebied hoop ik dat het geen Connexion wordt want het is nogal een stap terug zo van Arriva naar Connexxion. Daar kunnen wij in HWGO helaas over mee praten.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 3810
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Di 25 Jul 2017, 14:33

Lees eens even terug:

Suus schreef:Ik verwacht dat Connexxion niet inschrijft. Het moederbedrijf heeft aangegeven af te willen van hun spoorconcessies in Europa.
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

OV Hoekschewaard
Berichten: 266
Lid geworden op: Zo 16 Mar 2008, 14:09

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor OV Hoekschewaard » Di 25 Jul 2017, 15:13

Ja dus? Omdat een forumlid verwacht dat Connexxion niet inschrijft, gaan we er voor het gemak maar vanuit dat het klopt?

Ik kan je vertellen dat Connexxion gewoon bezig is met een bod voor DAV. Er zijn namelijk mensen van ons regiokantoor (wat ook in Heinenoord zit) bezig met die concessie.

dnmw2705
Berichten: 1231
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor dnmw2705 » Di 25 Jul 2017, 15:18

Ik denk ook wel dat CXX gaat inschrijven. Ze zullen toch wel, na het verlies in Utrecht en Almere, weer wat grond willen winnen.
Mede omdat CXX ook voorloper is in milieu vriendelijk rijden, denk ik dat ze ook een best goed bod kunnen doen.

Waarom is het aparte forum voor alleen de aanbesteding samengevoegd? Gaan nu dingen door elkaar heen komen

Wageningen1998
Berichten: 939
Lid geworden op: Di 06 Dec 2016, 18:54

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Wageningen1998 » Di 25 Jul 2017, 15:25

Bovendien heeft Connexxion nog steeds de Valleilijn als 'spoorconcessie'.

Lijn 45
Berichten: 1236
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Lijn 45 » Di 25 Jul 2017, 15:30

Zou Abellio zich inschrijven? Zij hebben immers ook spoorconcessies

CamilleKreemers
Berichten: 2993
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor CamilleKreemers » Di 25 Jul 2017, 15:49

Durven ze dat wel aan na Limburg?

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 2201
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Gekko123 » Di 25 Jul 2017, 16:08

Ik heb het sterke vermoeden dat Abellio niet in gaat schrijven. Ze zijn nog steeds onderdeel van NS en die mogen niet meedingen naar regionale lijntjes van de overheid.

dnmw2705 schreef:Waarom is het aparte forum voor alleen de aanbesteding samengevoegd? Gaan nu dingen door elkaar heen komen

Eens, daarom heb ik de eerdere samenvoeging ongedaan gemaakt.

The Greyhound
Berichten: 181
Lid geworden op: Vr 17 Okt 2014, 21:48

Re: Aanbesteding DAV

Berichtdoor The Greyhound » Di 25 Jul 2017, 16:38

dylanwild94 schreef:
The Greyhound schreef:
CamilleKreemers schreef:Alle vervoerders zouden kunnen.

Syntus en Arriva hebben vaker op bus/trein concessies ingeschreven
Connexxion heeft beide modaliteiten
Qbuzz kan misschien weer inschrijven met nieuwe aandeelhouder
EBS heeft al aangegeven te willen inschrijven.


EBS heeft geen ervaring met treinen, dus grote kans dat dat een groot drama wordt als EBS de concessie wint.
Qbuzz is volgens mij nog niet officieel verkocht. De vraag is of ze nog de tijd hebben in de nieuwe eigendomsverhoudingen een bod te doen.

Syntus en Keolis mogen wat met betreft net als de RET worden uitgesloten omdat hun thuismarkt (Frankrijk) niet open is.

Dan mag connexxion om dezelfde reden ook uitgesloten worden. Dan hou je alleen arriva, qbuzz en ebs over die kans maken op deze concessie. Volgens jou absurde theorie. :')

Hoezo absurt. Als de Franse overheid z'n eigenmarkt dichthoudt voor buitenlandse bedrijven, zou het toch logisch te zijn het omgekeerde ook te doen. Of de Nederlandse staat om dezelfde reden ooit Connexxion aan de Fransen had moeten verkopen is een ander verhaal.....


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten