Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
termatenjohan
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door termatenjohan »

De chauffeur had volgens de dienst na een ritje 387 op de stalling in Schelluinen moeten wisselen voor een ebusco om na 2 slagen 74 weer naar de stalling te gaan om een scania mee te nemen voor 1 slag 387. Grote kans dat de chauffeur daar geen zin in had en zijn bus heeft gehouden zodat hij/zij langer pauze zou hebben. Het gebeurd de laatste tijd wel vaker dat er niet gewisseld word maar in dit geval is het toch wek vreemd
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8858
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Vrij stilletjes heeft Qbuzz sinds dinsdag de frequenties op StadsBuzz 3, 5 en 7 verhoogd:

- Lijn 3 gaat in de middagspits weer elk kwartier rijden van het Centrum naar de Oudelandshoek. Of dat ook geldt voor de combi 3/13 in de tegenrichting is mij een raadsel.
- Lijnen 5 en 7 gaan in de daluren en zaterdag overdag weer elk kwartier rijden. Ten opzichte van voor de frequentieverlaging wordt er wel een uur later opgeschaald en stopt de kwartierdienst een half uur tot een uur vroeger.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Busfoto.nl »

Lijn 5 en 7 gaan op zaterdag (nog) niet vaker rijden. Op weekdagen wel. Bij de opmaak is kennelijk de verkeerde dienstregeling in het pdf-boekje terechtgekomen. Het is intern gemeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39196
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef: do 04 apr 2024, 18:54 - Lijn 3 gaat in de middagspits weer elk kwartier rijden van het Centrum naar de Oudelandshoek. Of dat ook geldt voor de combi 3/13 in de tegenrichting is mij een raadsel.
Volgens de dienstregeling wel, al rijdt lijn 13 dan liefst 3 ritten.
Busfoto.nl schreef: do 04 apr 2024, 21:30 Lijn 5 en 7 gaan op zaterdag (nog) niet vaker rijden. Op weekdagen wel. Bij de opmaak is kennelijk de verkeerde dienstregeling in het pdf-boekje terechtgekomen. Het is intern gemeld.
Zijn de andere rariteiten die ik in de dienstregeling aantrof dan ook drukfouten, of kloppen die wel...
- op lijn 3/13, 5 en 7 een afschaling naar halfuursdienst in de spits tijdens de zomervakantie (terwijl die lijnen eerder geen vakantiedienst hadden, of althans, die stond niet in het vorige busboekje)
- voor lijn 4/14 is een zomerdiensttabel gepubliceerd, maar na grondig bekijken is het enige verschil dat ik aantref de rit vanaf/tot CS die van/naar de Laan der Verenigde Naties gaat rijden in de zomer.
- lijn 7 vindt ik eerlijk gezegd door de zomerse halfuursdienst een warboel geworden, want dat levert een omwisseling op in de bediening van de Krabbepolder ('s zomers door de ritten naar Dordtse Kil III, rest jaar door de ritten naar Drechtwerk; de ritten naar Drechtwerk die 's zomers blijven rijden gaan dan juist niet meer via de Krabbepolder)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Wat ik me afvraag er zijn best wel wat 'nieuwe' Trbusjes gekomen er zijn eigenlijk maar 2 omlopen en bestelbuzz, worden er straks meer lijnen uitgevoerd met 8p.
termatenjohan
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 19 dec 2021, 08:55
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door termatenjohan »

Lijn 6 en lijn 21 zijn ook gekoppelt aan de belbus. De 21 word bij mijn weten belbus Nieuw-Lekkerland-Streefkerk VV en lijn 6 word 2e belbus Alblasserwaard. Dus 3 busjes zouden dan genoeg moeten zijn
Instagram: ov_spotter_nl_
Altijd op zoek naar reisgenoten voor een rondje bussen of treinen
StefanRijnhoutjes
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Zat het UOv vervoersplan te lezen en vanaf december wordt lijn 80 opgesplitst, het gedeelte Meerkerk-Vianen word lijn 81 en gaat naar U-ov.
Vrokky
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Vrokky »

Bus 6112 heeft een oranje uiterlijk gekregen voor Koningsdag

Bron: https://www.instagram.com/qbuzz_nl/
DrechtBlub
Berichten: 1225
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door DrechtBlub »

Zo zo, dat kleurtje staat leuk. *O*
Ik blub in het Drecht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten