Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Wat een gestuntel! Zoiets verwacht ik niet van Arriva!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 12:40
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Heeft die The Greyhound aandelen ofzo bij de firma Arriva? :N
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Het zal vast niet om aandelen gaan. De hele regio zeikt al sinds 9 december non-stop over Qbuzz. De regionale afdeling van het AD heeft zelfs een 'dossier Qbuzz' :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik zot anders vaak genoeg ook in een enkele flirt4 bij Keolis in de spits. Al mogen enkele ritten aan de rand van de spits ook wel wat langer rijdenjelmerrr schreef:1. Hoe weet je dat het vorige week ook gestuntel was?The Greyhound schreef: Niks defecte treinen, gewoon gestuntel
https://www.ad.nl/dordrecht/qbuzz-door- ... ~af01673d/
2. Hoe kan QBuzz cijfers in schatten als die anders is dan dat ze gekregen hebben?
En tussen Zwolle en Emmen moeten de mensen in dat heilige vervoerder van jou toch bijzonder vaak staan in losse GTW terwijl ik met Keolis en flirt7 er langs rijdt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik reis 3x per week in de spits en dat is allemaal flirt7. Ook in het dal op de terugweg de andere 2x een flirt7.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Pak even de artikelen er bij die er in loop der tijd, maar vooral in de beginperiode, geschreven zijn over Arriva en 't is echt niet heel veel beter hoor....ArrivaBas schreef:Het zal vast niet om aandelen gaan. De hele regio zeikt al sinds 9 december non-stop over Qbuzz. De regionale afdeling van het AD heeft zelfs een 'dossier Qbuzz' :X
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Er zijn tien stellen en zes omlopen dus je kunt er twee met alleen een enkel stel rijden. Er zijn maar twee ‘tweetjes’ dus de indeling zou zo moeten zijn dat die altijd gekoppeld rijden en niet in hun eentje, althans niet in de spits.
Maar dan nog kom je op dit korte stukje in de ochtendspits gewoon capaciteit tekort.
Maar dan nog kom je op dit korte stukje in de ochtendspits gewoon capaciteit tekort.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Wellicht kan meneer The Greyhound solliciteren bij Qbuzz DMG of de provincie Zuid-Holland en het beter gaan regelen? Of kan hij wellicht meer treinstellen aanschaffen? :?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Reed van de week in Dordrecht met lijn 7 de omleiding via de Oudendijk en de Eddingtonstraat. Kom ik halverwege de Oudendijk een oud, overwoekerd haltestoepje tegen... even in het archief gedoken, en dit blijkt tot iets meer dan 20 jaar terug nog de route van lijn 1 te zijn geweest, die er ook al niet meer is.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39196
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Was een leuke route ook altijd. Bij die halte heeft trouwens nog jaren de haltepaal met vertrekstaat en al gestaan.
Dacht trouwens dat de 1 daar pas in de SVD-tijd weggegaan is.
Dacht trouwens dat de 1 daar pas in de SVD-tijd weggegaan is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8698
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
In Groningen rijdt Qbuzz toch niet met treinen? ;)traibergen schreef:Het ging vanochtend goed mis op de MLL. Maar wat wil je ook, met een tweetje in de spits.
https://www.oogtv.nl/2019/09/machinist- ... itstappen/
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Bij mij verschilt het nogal per week hoevaak ik in de spits reis maar ja ik zit er ook maar hooguit (als het meezit 12) tot 14 minuten in.jelmerrr schreef:Ik reis 3x per week in de spits en dat is allemaal flirt7. Ook in het dal op de terugweg de andere 2x een flirt7.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Als zoals jij stelt de hele regio ‘klaagt’ is het logisch dat het AD dit oppakt. Feit is dat in maand 10 van de concessie de boel nog steeds niet op orde is. Bij buurman EBS (nee ik heb geen aandelen) lijken de implementaties een stuk soepeler te gaan.ArrivaBas schreef:Het zal vast niet om aandelen gaan. De hele regio zeikt al sinds 9 december non-stop over Qbuzz. De regionale afdeling van het AD heeft zelfs een 'dossier Qbuzz' :X
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Zijn er überhaupt dingen verbeterd voor de reizigers dan in de tussentijd?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Jazeker, de vertragingen, met name op de Dordtse lijn 10, zijn sinds de nieuwe dienstregeling en de splitsing van lijn 10 in lijn 10 en 9 flink afgenomen.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Rond Gorinchem heb ik überhaupt geen problemen gehad met vertraging en is Qbuzz een grote verbetering tov Arriva. Anyway, waarvoor ik hier kwam:
Stationstunnel Gorinchem is zeker niet voor 2021 klaar
ProRail wil dat de reizigerstunnel onder station Gorinchem in 2021 alsnog gebouwd wordt door aannemer Ballast Nedam. ,,We gaan opnieuw naar de Raad van Arbitrage voor de Bouw om dit gedaan te krijgen’’, zegt woordvoerder Coen van Kranenburg. Of het gaat lukken, is overigens absoluut niet zeker.
Lees verder...
De tunnelsaga gaat door, en de opleveringsdatum schuift daarmee ook maar steeds verder op.
Stationstunnel Gorinchem is zeker niet voor 2021 klaar
ProRail wil dat de reizigerstunnel onder station Gorinchem in 2021 alsnog gebouwd wordt door aannemer Ballast Nedam. ,,We gaan opnieuw naar de Raad van Arbitrage voor de Bouw om dit gedaan te krijgen’’, zegt woordvoerder Coen van Kranenburg. Of het gaat lukken, is overigens absoluut niet zeker.
Lees verder...
De tunnelsaga gaat door, en de opleveringsdatum schuift daarmee ook maar steeds verder op.
請勿靠近車門
-
- Berichten: 426
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Nu is heel lijn 74/93 vertaxibust op zondag vandaag rijden de 6654 en de 6655 erop
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De 4060 (Citaro C2 uit Utrecht) rijdt momenteel op lijn 388.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 426
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Jeetje een 8 persoonsbus (6653) Op lijn 81 als dat maar goed gaat _O-
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Lijn 81 lijkt me geen lijn die ‘s avonds laat vaak gebruikt wordt. Ik denk dat een 8-persoonsbusje wat dat betreft gewoon groot genoeg is
999 Sorry, buiten dienst
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39196
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
In Dordrecht zag ik net een Altas van Pouw Vervoer/U-OV staan met Qbuzz sticker op de deur. Kennelijk een nieuwe Rosero-vervanger. Zo eens zien of ik die op lijn 10 op de foto krijg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Op lijn 2 in Utrecht zat vanmorgen dan weer een zeswielige Sprinter City.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39196
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Daarvan is er ook nog eentje in Dordrecht. Heb 'm zien rijden, maar dat ging kennelijk naar de stalling en er kwam als vervanging een SprinterCity van Snelle Vliet de dienst op.
De Altas was de 4320 en daar zit kennelijk een soort budget-GPS in... Zag 'm op een zeker moment met een snelheid van 114 km/u in OVinfo en op de rest van de rit haalde de weergeven positie meermaals de bus in, waarna je 'm weer zag terugspringen als de chauffeur het corrigeerde. Soms liep zelfs de vermelding "Onderweg van X naar Y" voor op het positie-stipje op de kaart.
De Altas was de 4320 en daar zit kennelijk een soort budget-GPS in... Zag 'm op een zeker moment met een snelheid van 114 km/u in OVinfo en op de rest van de rit haalde de weergeven positie meermaals de bus in, waarna je 'm weer zag terugspringen als de chauffeur het corrigeerde. Soms liep zelfs de vermelding "Onderweg van X naar Y" voor op het positie-stipje op de kaart.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Sinds vandaag wordt op de DRIS'en in Dordrecht afgeteld tot vertrek in plaats van dat de vertrektijd plus vertraging getoond wordt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dit leek al een tijdje in de maak, op halte Stadskantoor aan de stadsbus-zijde en de grote DRIS bij Dordrecht CS leek dit al een paar maanden getest te worden. Persoonlijk vind ik het voor de "reguliere" reizigers een verbetering.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten