Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:Hoeveel reizigers stappen in Gorinchem daadwerkelijk van de trein over op de stadsbus en andersom? Zijn het niet meer de oudere inwoners die de stadsbus pakken en er dan vooral mee naar de binnenstad of andere locaties reizen?
Ik heb trouwens het idee dat het aansluitprobleem meer in de treindienstregeling zit doordat de stilstand richting Geldermalsen langer is. De Gorinchemse stadslijnen staan immers nog best een behoorlijke tijd stil juist om aansluitingen te bieden, maar doordat ze zolang stilstaan ontstaan er tegelijk weer net-niet aansluitingen op de volgende trein.

Op de route tussen Gorinchem en Arkel/Meerkerk is vooral de ontsluiting van Arkel enigszins relevant, naar Meerkerk kan je immers via knooppunt A27 reizen. Nu worden de bestaande belbussen vervangen door BestelBuzz als flexvervoer, dat biedt daarmee dus een alternatief voor de 504 die in het weekend naast de 81 het vervoer tussen station Arkel en het dorp verzorgt in de huidige dienstregeling.
Het aantal overstappers van trein op bus moet je niet onderschatten, ik kan je verzekeren dat er ook jongere inwoners gebruik van maken. De treindienst is volgens mij ook van Qbuzz .....feit is dat iets wat altijd goed geregeld was nu door Qbuzz deels omzeep geholpen wordt. Inwoners van Arkel zullen niet zo zitten te wachten op een bus naar het station maar eerder op een verbinding zonder overstappen naar Gorinchem of richting Utrecht/Meerkerk. Prima als dat met de bestelbuzz kan maar daarover is nog niets te vinden op de site van Qbuzz.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Daniel »

De tijden zijn onder voorbehoud he ;) Kunnen dus nog wijzigen en de kans daarop is best groot als ik de rare afwijkende tijden 's ochtends vroeg zie bij de trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Het verbaast me wel dat lijn 387 op zaterdag noet naar Dalem rijdt, want ik zie best potentie in mensen die in Utrecht willen shoppen.
Daarnaast zorgt het niet doorrijden van lijn 387 op zaterdag ervoor dat het zuidelijke en oostelijke Dalem dan minder goed bediend wordt (al zou het al helpen als lijn 47 bij alle haltes gaat stoppen).
Ik ben nog wel benieuwd wat er met lijn 73 gaat gebeuren, want over die lijn wordt met geen woord gerept.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door regenmaker »

Die lijn gaat naar Arriva Achterhoek-Rivierenland.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Hoe weet je dat?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door regenmaker »

Dat zei Stefan in het Utrecht topic. :) Dus je moet Stefan maar even om een bron vragen voordat Aking het doet. ;)
Stefan schreef:Lijn 73 gaat per december over naar Gelderland.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Meltrain schreef:Het verbaast me wel dat lijn 387 op zaterdag noet naar Dalem rijdt, want ik zie best potentie in mensen die in Utrecht willen shoppen.
Daarnaast zorgt het niet doorrijden van lijn 387 op zaterdag ervoor dat het zuidelijke en oostelijke Dalem dan minder goed bediend wordt (al zou het al helpen als lijn 47 bij alle haltes gaat stoppen).
Ik ben nog wel benieuwd wat er met lijn 73 gaat gebeuren, want over die lijn wordt met geen woord gerept.
Lijn 387: Dat zou een behoorlijke overkill zijn op zaterdag. Het is mij trouwens een raadsel waarom lijn 1 op zaterdag naar het industrieterrein bij de evenementenhal rijdt. Daar kan je normaalgesproken op zaterdag een kanon afschieten. Beter zou lijn 1 op zaterdag gewoon het lusje door Oost rijden.

Lijn 73 rijdt ook nu al het grootste deel van z'n route door Gelderland. Met de overgang van Leerdam naar Utrecht is de overgang naar Arriva Rivierenland logisch. Vraag is wel wat er van de huidige dienstverlening overblijft. Nu heb je met lijn 573 meegeteld 7 dagen in de week van s'ochtends vroeg tot na middernacht een uurdienst.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door dylanwild94 »

regenmaker schreef:Dat zei Stefan in het Utrecht topic. :) Dus je moet Stefan maar even om een bron vragen voordat Aking het doet. ;)
Stefan schreef:Lijn 73 gaat per december over naar Gelderland.
de grap is dan weer dat Aking dat doet om te voorkomen dat KM46 er om vraagt. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Lijn 73 gaat inderdaad naar Rivierenland... Bron? Mensen die behoorlijk dicht op het vuur zitten, zowel binnen Arriva als Qbuzz. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Suus »

@Lijn 1 in Gorinchem. Wordt er niet heel enthousiast van in deze vorm. Maar zowel de evenementenhal als het lusje in Laag-Dalem maken past ook niet in een half uur. Ik zou nog wel graag een halte zien nabij de Rabobank in plaats van alleen helemaal achterin.

Vraag mij ook af of de route in de Haarwijk niet iets verlegd kan worden, zodat je er middendoor rijdt in plaats van aan de rand. Bijvoorbeeld via de Koningin Wilhelminalaan, met een halte bij de Lidl. Dan kan je op alle tijdstippen dezelfde route rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Stefan schreef:Lijn 73 gaat inderdaad naar Rivierenland... Bron? Mensen die behoorlijk dicht op het vuur zitten, zowel binnen Arriva als Qbuzz. :)
Volgens mij hoef je er niet dicht voor op het vuur te zitten hoor... Hij staat niet vermeld op de pagina's over DAV en ook niet tussen de Vijfheerenlandse lijnen die naar Utrecht gaan, dan blijft alleen Gelderland over.

Overigens vind ik 72 naar Utrecht ook wel een opvallende: die komt verder Zuid-Holland in dan de 81 die wel in DAV blijft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Daniel schreef:
Stefan schreef:Lijn 73 gaat inderdaad naar Rivierenland... Bron? Mensen die behoorlijk dicht op het vuur zitten, zowel binnen Arriva als Qbuzz. :)
Volgens mij hoef je er niet dicht voor op het vuur te zitten hoor... Hij staat niet vermeld op de pagina's over DAV en ook niet tussen de Vijfheerenlandse lijnen die naar Utrecht gaan, dan blijft alleen Gelderland over.

Overigens vind ik 72 naar Utrecht ook wel een opvallende: die komt verder Zuid-Holland in dan de 81 die wel in DAV blijft.
Ik heb zo idee dat de 72 gewoon de hele dag een belbus wordt
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:De tijden zijn onder voorbehoud he ;) Kunnen dus nog wijzigen en de kans daarop is best groot als ik de rare afwijkende tijden 's ochtends vroeg zie bij de trein.
Dat ziet er inderdaad uit als een Italiaanse dienstregeling. De eerste ritten kan je natuurlijk lekker opschieten omdat je geen tegenliggers hebt. Misschien heeft het ook te maken met paden in Geldermalsen.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door OVinspecteur »

Veel positieve ontwikkelingen :pos: , doch ook een paar gevallen van groot leed en gemiste efficiencyverbeteringen.

Naar mijn idee komt er een wel erg groot deel van Papendrecht in de avond zonder bus te zitten. Ook concurreert lijn 4 hier met de Waterbus. (Ja, dat doen de huidige lijnen ook). Beter lijkt mij een aparte verbinding via het ASZ die ergens aan de zuidkant van Papendrecht z'n eindpunt heeft, bijvoorbeeld in de buurt van het Veer of de P.C. Hooftlaan en altijd rijdt. Lijn 4 kan dan zonder megaslinger direct de noordkant van Papendrecht bedienen en eindigen op ongeveer dezelfde plek. Op onrendabele tijden kan lijn 4 daar wel zonder veel problemen geschrapt worden.

Rond Giessenburg en Boven-Hardinxveld wordt ook stevig opgeruimd. Ik had altijd het idee dat je een snelle verbinding kon maken naar Werkendam als je de bus op de trein en de veerboot liet aansluiten. Via Gorinchem reizen kost dan toch veel meer reistijd en te voet door Boven- Hardinxveld is 23 min.
Waarom geen buslijntje N216/Nieuwebrug - Giessenburg - station BH - Boven-Hardinxveld veer v.v.?

Lijn 78 is wel een goede vinding, maar halfslachtig uitgevoerd. Deze zou gewoon de hele dag kunnen rijden en kunnen samensmelten met lijn 93. Waar lijn 90 nog over de Lekdijk rijdt tussen Waal en Ameide volstaat een buurtbus naar mijn idee. Overigens, met een knoop bij de N214 x N216 heb je ook lijn 78 niet meer nodig en kun je misschien passagiers vangen tussen Schoonhoven/Groot-Ammers en de Drechtsteden.

Lijn 80 zou wellicht ook via Hoogblokland en Hoornaar kunnen rijden. Lijn 79 kan dan worden uitgespaard.

Lijn 10 doet het alleen op zaterdag 's avonds. Is er op donderdag- en vrijdagavond geen publiek?
Laatst gewijzigd door OVinspecteur op do 02 aug 2018, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Daniel »

OVinspecteur schreef:Rond Giessenburg en Boven-Hardinxveld wordt ook stevig opgeruimd. Ik had altijd het idee dat je een snelle verbinding kon maken naar Werkendam als je de bus op de trein en de veerboot liet aansluiten. Via Gorinchem reizen kost dan toch veel meer reistijd en te voet door Boven- Hardinxveld is 23 min.
Waarom geen buslijntje N216/Nieuwebrug - Giessenburg - station BH - Boven-Hardinxveld veer v.v.?
Buurtbuzz 707 legt exact die verbinding af (met een ommetje via Giessen-Oudekerk dan wel) en dus ook eerst langs het veer en dan naar station Boven-Hardinxveld.
Lijn 78 is wel een goede vinding, maar halfslachtig uitgevoerd. Deze zou gewoon de hele dag kunnen rijden en kunnen samensmelten met lijn 93.
Lijn 93 is al samengesmolten met lijn 74 :wink:
Lijn 80 zou wellicht ook via Hoogblokland en Hoornaar kunnen rijden. Lijn 79 kan dan worden uitgespaard.
Dat red je niet qua tijd: de 80 heeft nu een snelle aansluiting in Gorinchem op de trein uit Dordrecht, geeft in Arkel een snelle aansluiting op de trein naar Geldermalsen en in Meerkerk een snelle aansluiting op de 387 naar Utrecht. Via Hoogblokland rijden zorgt dat je die aansluiting naar Utrecht niet meer kunt bieden (qua extra reistijd mis je 'm dan net waarschijnlijk).
Daarnaast rijdt de helft van de ritten van 80 weer door als 75 die nu een overstaptijd van 10 minuten vanuit Utrecht heeft. Kom je door het via Hoogblokland rijden 5 minuten later aan dan krijg je dus allemaal net-niet aansluitingen. Naast dat dat weer van de overstaptijd in Sliedrecht af gaat waar 75 weer aansluit op de trein naar Dordrecht.

Wat die lijntjes betreft is het dus best strak gepland qua aansluitingen, daar kan je niet even makkelijk een klein ommetje aan de route toevoegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door sirvinniei »

OVinspecteur schreef: Lijn 78 is wel een goede vinding, maar halfslachtig uitgevoerd. Deze zou gewoon de hele dag kunnen rijden en kunnen samensmelten met lijn 93. Waar lijn 90 nog over de Lekdijk rijdt tussen Waal en Ameide volstaat een buurtbus naar mijn idee. Overigens, met een knoop bij de N214 x N216 heb je ook lijn 78 niet meer nodig en kun je misschien passagiers vangen tussen Schoonhoven/Groot-Ammers en de Drechtsteden.
Wat is dan het idee achter lijn 78? Welke verbinding vervangt hij 's avonds?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Lijn 78 is de avondvervanging van lijn 90 en biedt Groot-Ammers, Nieuwpoort en Langerak dan een verbinding met Utrecht door in Noordeloos op de 388 aan te sluiten. Dat bespaart een busrit over een lang leeg stuk Lekdijk als er maar weinig reizigers zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Die bovendien mooi aansluit op de dienstregeling van de 90 (de eerste reismogelijkheid uit Utrecht per 388 en 78 is exact een uur na de laatste 90) en geen minuut extra reistijd kost.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door arjano1978 »

Ook fijn heeft H.I.Ambacht net de weg met bushalte (lijn 92) aan de graafwillemlaan op geknapt en de Antoniuslaan richting de dijk bushaltes verdwenen! En ook opgeknapt! Wordt de route van de 92 (392) veranderd!

En ik zag dat de lijnen 316 en 392 gekoppeld worden/zijn. Op Dordrecht centraal gaan ze in elkaar over.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

The Greyhound schreef:
Meltrain schreef:Het verbaast me wel dat lijn 387 op zaterdag noet naar Dalem rijdt, want ik zie best potentie in mensen die in Utrecht willen shoppen.
Daarnaast zorgt het niet doorrijden van lijn 387 op zaterdag ervoor dat het zuidelijke en oostelijke Dalem dan minder goed bediend wordt (al zou het al helpen als lijn 47 bij alle haltes gaat stoppen).
Ik ben nog wel benieuwd wat er met lijn 73 gaat gebeuren, want over die lijn wordt met geen woord gerept.
Lijn 387: Dat zou een behoorlijke overkill zijn op zaterdag. Het is mij trouwens een raadsel waarom lijn 1 op zaterdag naar het industrieterrein bij de evenementenhal rijdt. Daar kan je normaalgesproken op zaterdag een kanon afschieten. Beter zou lijn 1 op zaterdag gewoon het lusje door Oost rijden.
Ik heb de dienstregeling van lijn 1 nog eens beter bekeken en lijn 1 rijdt op zaterdag zowel het lusje door Dalem als naar de Evenementenhal.
Dat betekent dat er dus drie routevarianten zijn in Dalem:
  • Maandag t/m vrijdag (overdag): Fortes Lyceum - Winkelcentrum - Evenementenhal vv.
  • Zaterdag (overdag): Fortes Lyceum → Griendweg → Evenementenhal → Winkelcentrum → Fortes Lyceum
  • Avond en zondag: Fortes Lyceum → Griendweg → Winkelcentrum → Fortes Lyceum
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
johabo
Berichten: 9
Lid geworden op: do 29 jun 2017, 21:09

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door johabo »

Opvallend is dat lijn 491 niet stopt op Alblasserdam Hoogendijk. Deze stop is volgens mij belangrijk voor de verbinding tussen Alblasserdam Oost en Rotterdam. Op de Hoogendijk kan worden overgestapt op lijn 316. Is een redelijke aansluiting.

Verder gaat lijn 5 naar Sterrenburg in de avond en op zondag te vroeg weg om 07 en 37 Terwijl er om 06 en 36 nog een trein aankomt.
Ik heb hierover al een mail gestuurd naar Q buzz. Verder ben ik blij dat het extra lusje van lijn 10 naar de Maasstraat niet door gaat. Als je naar de Maasstraat wil rijden, dan moet je volgens mij heen en terug dezelfde route houden. Anders wordt de rijtijd te lang. Is toch 4 minuten extra en 4 minuten terug is 8 minuten extra. Zie de concept dienstregeling van zaterdag.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Halte Hoogendijk in Alblasserdam bedient vooral het bedrijventerrein. Als je in de hoek van de Mesdaglaan zit is het volgens mij aantrekkelijker om naar de Van Eesterensingel te lopen of te fietsen.

Lijn 10 gaat trouwens ook op zaterdag niet naar de Maasstraat. Staat wel zo vermeld in de dienstregeling maar als ik de tijden zie lijken de haltenamen gewoon verkeerd te zijn. Vergelijk maar eens met de tabel op zondag.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Lange_Dre
Berichten: 525
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Lange_Dre »

johabo schreef: Verder gaat lijn 5 naar Sterrenburg in de avond en op zondag te vroeg weg om 07 en 37 Terwijl er om 06 en 36 nog een trein aankomt.
Ik heb hierover al een mail gestuurd naar Q buzz.
Dat is een typisch Qbuzz dingetje. Hier in Groningen doen ze dat al jaren om .13 en .43 uur komen de IC treinen vanuit de randstad aan en precies 1 minuut daarvoor of daarna wil Qbuzz zijn bussen vanaf het station weer verder laten rijden. Gevolg je moet rennen om alsnog je aansluiting te missen. Door de weeks is dat ook als je vanuit Leeuwarden Gron8ngen in komt rijden, alleen moet je dan helemaal vanaf de andere kant van het station komen. Hier wil Qbuzz daar niets aan veranderen (het ovbureau vind dat blijkbaar allemaal best aangezien zij ook geen actie daarin ondernemen). :(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Nee hoor, dat is geen typisch Qbuzz dingetje... het is bij Arriva in Dordrecht ook jaren zo geweest dat er net niet aangesloten werd. De laatste jaren is dat wel verbetert, maar de opzet van het Dordtse stadsnet leent zich nu eenmaal niet om altijd in alle richtingen een goede aansluiting te kunnen bieden. Dat gaat eigenlijk alleen op de momenten met een kwartiersdienst omdat de huidige lusjes in de buitenwijken 10 minuten te kort duren.

Dat Qbuzz in twee richtingen door Oudelandshoek en Stadspolders gaat rijden zou in principe de situatie kunnen verbeteren doordat de bus er dan wel een half uur over doet voordat 'ie weer terug is, maar dat gaat alleen met een directe koppeling en die is er niet omdat er een laadpunt op station Stadspolders zit.
Als ik de dienstregeling zo zie ligt lijn 5 trouwens op CS niet optimaal doordat er op station Stadspolders een treinaansluiting in de dienstregeling is opgenomen. De meerwaarde daarvan vraag ik me af aangezien CS - Rietveld-erf met lijn 5 15 minuten kost en met trein + lijn 5 via station Stadspolders kost het 12 minuten. Feitelijk gezien is die overstapverbinding dus alleen echt noemenswaardig sneller voor reizigers naar haltes Maaskant-erf en Van Ravensteijn-erf, maar die liggen zowat op loopafstand van station Stadspolders (zeker de eerstgenoemde).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Bericht door regenmaker »

Je kan ook niet overal op aansluiten. Dat is ook in Apeldoorn zo. Slechte aansluiting vanuit Zutphen op de stadsbus, maar een goede vanuit Amersfoort. Daarom ben ik nogal fan van de twintigminutendiensten voor de bus. Dan heb je 1x/uur in ieder geval een redelijke aansluiting.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 33 gasten