Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3031
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Milco schreef:heb je toevallig enig idee wanneer we ze in dienst kunnen verwachten?
Ik verwacht dat er vandaag nog uit alle macht gewerkt gaat worden om het spul af te krijgen, of in elk geval geschikt voor dienst. Morgen (=maandag) moet immers de volledige dienstregeling gereden worden, en er is geen reserve achter de hand. Dat blijkt ook wel want ik zie al een rode en groene Iveco op een lijn waar ze niet horen. Gelukkig geven ze wel realtime informatie dus ze hebben in elk geval de boordcomputer aan de gang gekregen ;)

Lijnfilms horen gekoppeld te zijn aan de boordcomputer. Kwestie van de aansturing van de lijnfilm op automatisch zetten (= alle invoer op 0). Zo werkt het in elk geval met het kastje van Gorba, de Iveco's bleken weer een ander apparaat te hebben...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daan76 »

Gerben schreef:
Daan76 schreef: Zit de lijnfilm daar niet gekoppeld aan de boordcomputer dan? Is daar in dit type bus een afwijkende gebruiksaanwijzing voor?
Ik heb zelf geen idee, heb alleen maar gezien dat hij niet aanstond
Oh. Omdat je de indruk wekt dat het aan de chauffeur zou liggen vroeg ik het me af. Vandaar.
Cas
Berichten: 884
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Cas »

Ik stond vanochtend te wachten op de eerste 90 naar Utrecht, maar de chauffeur vergat rechts af te slaan op de busbaan in Papendorp :X
De bus heeft toen maar verder gereden tot De Meern-Oost, en is vanaf daar de Noordradiaal op gereden om via Leidsche Rijn en de Vleutenseweg op centraal terecht te komen.
Spoiler: show
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
請勿靠近車門
Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben »

Cas schreef:Ik stond vanochtend te wachten op de eerste 90 naar Utrecht, maar de chauffeur vergat rechts af te slaan op de busbaan in Papendorp :X
De bus heeft toen maar verder gereden tot De Meern-Oost, en is vanaf daar de Noordradiaal op gereden om via Leidsche Rijn en de Vleutenseweg op centraal terecht te komen.
Spoiler: show
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ja ik heb die 6602 ook gezien toen hij over de Lekdijk bij Ameide weer richting Gelkenes reed, hij kwam daar 15 min. te laat langs om 10:16 ipv 10:03 (misschien te maken met die omweg in Utrecht).

Nu komen er volgens de OVinfo verschillende lijn 90 bussen meer dan een kwartier te vroeg langs de haltes (staat bij een enkele zelfs dat hij 30 min. te vroeg is aangekomen bij Schoonhovenseveer). Maar volgens mij is de real-time info ook niet helemaal kloppend want ik stond bij de halte en zag de bus in de verte (je kan op de lekdijk op een bepaalde stukken de bus in de verte zien rijden) en volgens OVinfo was die bus al lang langs de halte gereden.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Visgraatmodel »

Wanneer worden de eerste GTW’s van R-Net huisstijl voorzien?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

In Dordrecht zijn trouwens de halte borden op het CS alweer vervangen door nieuwe met de lijnen uit andere concessies er ook op.
En die R-net wagens rijden heerlijk voor de passagiers trouwens, mooie luxe busjes zijn dat :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door BrengMe »

Visgraatmodel schreef:Wanneer worden de eerste GTW’s van R-Net huisstijl voorzien?
Qbuzz DMG schreef:Vernieuwde treinen in 2019
Met de komst van Qbuzz komt er ook R-net op het spoor. in de tweede helft van 2019 worden alle treinen van de MerwedeLingelijn omgebouwd naar en uitgerust in de herkenbare rood-grijze R-netstijl.
aldus de website van Qbuzz.
Cas
Berichten: 884
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Cas »

De 6606, een Rosero, krijgt blijkbaar de bestemmingsbak ook niet werkend, want er is maar een papiertje tegen de voorruit aan geplakt. Voor de rest mooie bussen, met ook een duidelijk infoscherm. De halte-omroep is wel heel zacht.
請勿靠近車門
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door cassie127 »

Voor de mensen die er belang bij hebben bij de Servicewinkel in Gorinchem hebben ze nog (als je er naar vraagt) wat oude Arriva folders liggen (van de trein uit 2018)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Op lijn 316 heb ik al alle kleurvarianten van de Iveco's aangetroffen en op lijn 388 zag ik de groene en blauwe rijden.
De stoelen in de Iveco's (blauw en R-net) zaten erg comfortabel, vooral in het lage gedeelte. Het enige irritante is dat je in de blauwe bussen tegen de letters van "snelBuzz" zit aan te kijken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bretgrenz
Donateur
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 10:53

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Bretgrenz »

Bij bushalte Centrum in Dordrecht hangen de nieuwe lijn borden nu ook.

Voor het ritje naar mijn stage op Zwijndrecht ben ik een rit meegeweest met lijn 392, waar een R-NET bus op reed. Erg fijne bussen qua comfort, ook het informatiesysteem biedt, hoewel lichtelijk, toch meer informatie en duidelijkheid over de vertraging vergeleken met het oude systeem van Arriva.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door julsteren »

Daniel schreef:De eerste Qbuzz-bussen zijn inmiddels uitgereden, waarbij opvalt dat er op de 387 en 388 momenteel Iveco's in snelBuzz-uitvoering rijden. Gepland op zondag of zijn de Scania's nog niet gereed voor de dienst?
Ik sprak nog een sjoof net op de 388, scania's staan idd binnen omdat ze nog niet rijklaar zijn, daardoor nu een groene StreekBuzz crossway op de 316 waar ik in zit.


Uitgebreider verslag volgt later.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8847
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Qbuzz heeft op Twitter gemeld dat ze de Ebusco's vanaf het eerste kwartaal van 2019 willen laten instromen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

De eerste stadsBuzz op het Dudokplein is inmiddels ook een feit trouwens, foto volgt nog.
Die chauffeur had in elk geval zijn routekennis al op pijl voordat het eindpunt daar echt klaar is ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door cassie127 »

Overigens kun je in de trein Vandaag zowat legaal zwart reizen, omdat de stewards nog niet zouden mogen controleren. Zo zijn de BOA logo's Op de kleding zijn afgeplakt met tape, en heeft nog niet iedereen een bonprinter voor het printen van de UVBtjes.

Ook missen er op bepaalde stations nog (werkende) kaartautomaten. En in de Servicewinkel hebben ze wel alle soorten papierenkaartjes liggen maar die kunnen ze nog niet verkopen omdat ze niet in de kassa staan :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Globetrotter »

Ik ben vanochtend wezen kijken naar de eerstvertrekkende bussen vanaf Utrecht Centraal. De eerste rit van lijn 90 is vertrokken zonder de vertrekhalte aan te doen. Verder ben ook ik op de 387 en 388 alleen maar Iveco's in plaats van Scania's tegengekomen en rijden de lijnen 81 en 90 op zondag met Rosero's van Juijn (met alleen een lijnfilm achter trouwens, verder gewoon een papiertje met het lijnnummer op de voorruit). Ben benieuwd wat er vanavond op lijn 94 rijdt.

Er moet denk ik nog niet te veel waarde gehecht worden aan de punctualiteitsinformatie op bijvoorbeeld ovzoeker of de digitale reisinformatie op de halte. Ik zie gewoon voertuigen rijden (of zit zelfs in voertuigen) die volgens ovzoeker nog op een andere plek zijn (en dus veel vertraging hebben).
nv_busfreak
Berichten: 86
Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nv_busfreak »

Wat de hogevloers Snelbuzzen (Scania Higer ) betreft die staan inderdaad allemaal bij de Scania dealer te Alblasserdam, waar er hard aan word gewerkt.
Stadsbus
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stadsbus »

Ik kom nu net de Utrechtse 4372 tegen op lijn 10 in het centrum van Dordrecht.

Edit: Er is 15 minuten geleden een rosero stil gevallen bij de rotonde bij de halte “centrum”, de hele rotonde staat vast nu.
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Durashift »

BrengMe schreef:
Visgraatmodel schreef:Wanneer worden de eerste GTW’s van R-Net huisstijl voorzien?
Qbuzz DMG schreef:Vernieuwde treinen in 2019
Met de komst van Qbuzz komt er ook R-net op het spoor. in de tweede helft van 2019 worden alle treinen van de MerwedeLingelijn omgebouwd naar en uitgerust in de herkenbare rood-grijze R-netstijl.
aldus de website van Qbuzz.
Nou, volgens een redacteur bij Omroep Gelderland is dat al het geval. :Y (A)
Omroep Gelderland schreef:(..) Tot slot wordt een nieuwe vervoerder actief in onze provincie: R-net gaat in plaats van Arriva rijden op de treinlijn Geldermalsen-Dordrecht. Dit heeft verder geen gevolgen voor de reiziger.

Bron: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... iel-blijft
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Milco »

Op de wiki zie ik staan dat de Ebusco's en de tijdelijke MAN's dezelfde nummering hebben (6101-6137), klopt dit eigenlijk wel?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Stadsbus
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stadsbus »

De MAN’s hebben een D voor het nummer staan, bijv. D6120.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Durashift schreef: Nou, volgens een redacteur bij Omroep Gelderland is dat al het geval. :Y (A)
Omroep Gelderland schreef:(..) Tot slot wordt een nieuwe vervoerder actief in onze provincie: R-net gaat in plaats van Arriva rijden op de treinlijn Geldermalsen-Dordrecht. Dit heeft verder geen gevolgen voor de reiziger.

Bron: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... iel-blijft
Qbuzz gebruikt inderdaad de merknaam R-net voor de treindienst Dordrecht - Gorinchem. De treinen zelf worden echter pas begin 2019 gemoderniseerd.

De groene stangen in de streekBuzz-versie van de Iveco Crossway vind ik nogal fel....
Ook lijken de stoelen iets minder comfortabel te zitten dan in de R-net en snelBuzz uitvoeringen, hebben ze geen klaptafels en minder beenruimte.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Durashift »

Dat groen van de stangen knalt je ook tegemoet bij de blauwe Scania's, vind ik. (door de voorruit gezien dan).

Over de treindienst.. ik zag toch een foto van een GTW met de Qbuzz logo erop en niet R-net... :?:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Lijn 45 »

De GTW's krijgen nog een andere bestickering, waarschijnlijk zonder Qbuzz logo's.
nv_busfreak
Berichten: 86
Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nv_busfreak »

Klopt, de huidige kleurstelling van de treinstellen is slechts tijdelijk. Arriva er af en Qbuzz er op.
Komend jaar worden ze geheel aangepakt en in een R-Net Jasje gegoten. Ook word de trein van binnen dan geüpgraded.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten