Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5242
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Lijn 45 »

Van Pouw?
Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben »

nvdw schreef:De eerste (nood)aanpassing in de dienstregeling is een feit: lijn 388 rijdt in Utrecht voorlopig niet meer via Papendorp maar via de Graadt van Roggenweg zoals de 387 doet, met de oplopende vertraging als opgegeven reden.
Snap dat wel want die route door Papendorp is een ramp met al die omleidingen. Want door werkzaamheden op de Van Zijstweg - Overste Den Oudenlaan (dat duurt overigens nog tot eind dit jaar) moeten ze omrijden via de Dichtersbaan waardoor ze al die vervelende stoplichten meepakken bij de Vondellaan (man wat zijn die slecht afgesteld, die verkeerslichten alleen al veroorzaken het grootste deel van de vertraging. Ze moeten eens die verkeerslichten aanpakken daar want dat is echt al jaren een ramp daar...) en dan in Papendorp nog die werkzaamheden aan de busbaan... Als de busbaan open is dan zou het qua tijd wel echt een stuk beter worden maar nu werkt dat nog niet, misschien hadden ze moeten wachten met bussen via Papendorp laten gaan totdat die busbaan af is...

Voorderest, de lijn 90 richting Gelkenes was vanmiddag echt een ramp.... Meerdere bussen kwamen niet opdagen... Die van 16:45 was in geen velden of wegen te bekennen en die van 17:15 ook niet dus maar zelf eigen vervoer geregeld na meer dan een uur koukleumen... Wat maakt lijn 90 nou zo'n moeilijke lijn want in de rest van de week ook al veel problemen met lijn 90 zover ik hoorde! Later heeft Qbuzz trouwens toch 2 extra bussen ingezet vanuit Utrecht (volgens Qbuzz op twitter), heb dat zelf niet meer gezien maar zag later op OVzoeker wel 2 90's richting Gelkenes redelijk dicht op elkaar rijden.

Daarnaast zag ik de oude Qliner bussen van Arriva (die op lijn 387 en 388) op Utrecht rondrijden, was eerst verbaasd zo van wat doen die hier nog?? Maar deze zag ik ingezet worden op lijn 195 en 295 van Arriva/Syntus.
Laatst gewijzigd door Gerben op vr 14 dec 2018, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Lijn 45 schreef:Van Pouw?
Van Qbuzz zelf.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Zijn er minimaal 3. 4101, 4103 en 4122. Hoop dat ik zondag mazzel heb en er met 1 mag rijden. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
ArnoArriva
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
Locatie: Sliedrecht

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArnoArriva »

Waar gaat deze bussen overnachten?
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Gerben schreef:Snap dat wel want die route door Papendorp is een ramp met al die omleidingen.
Goed nieuws: de Van Zijstweg is na dit weekend weer open, en het 5 Meiplein is ook bijna klaar. Dat moet straks een hoop schelen, vooral omdat dan ook de prioriteitsinstellingen van de stoplichten* waarschijnlijk weer correct werkt. Qbuzz zelf heeft overigens ook flink in de rijtijd lopen snijden. Ten opzichte van Arriva's oude 181 scheelt het soms vijf minuten.

En als de vertraging dan oploopt, gaan ook de vele buswissels de soep in. Als ik de diensten zo zie zit daar waarschijnlijk het probleem van die ritten 90 in de avondspits. Keertijden van een paar minuten helpen ook niet. Die krijg ik bij U-OV ook niet in ruime mate maar daar houd ik op één dienst vaak wel dezelfde bus...

*) verkeerslichten bestaan niet in Utrecht.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben »

Dat is goed nieuws, dat zal al veel schelen. Hopelijk verbetert dat de dienstregeling op lijn 90 etc. Kan pas weer de normale route rijden als het 5 mei plein klaar is of kan dat na het weekend dan weer (na opening van de Van Zijstweg)?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

In principe na dit weekend (dus de route via de tunnel onder de Rabobank zoals voor de omleiding het geval was), maar het 5 Meiplein is dan nog niet af. Daar blijven dus nog even die tijdelijke stoplichten staan. Als ik de omleidingsberichten goed interpreteer zou dat voor de kerst ook afgelopen moeten zijn. De werklui zijn in elk geval nu de weg langs de tunnelbak aan het aanleggen. En dan nog een jaar wachten, en dan zou de busbaan in gebruik moeten zijn... *bus*
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

In Gorinchem rijdt momenteel een 6662 op lijn 1, wat is dat voor een ding want die komt nog niet voor in de series die we op de wiki hebben staan (of de Citea's zijn in de praktijk de 6661-6662 in plaats van de 6161-6162)
Edit: Hmm, de 6663 zit dan weer op 717. Een buurtBuzz op de stadsdienst Gorinchem?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lee-yawn
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 20:31

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door lee-yawn »

Op zaterdagen is er op station Gorinchem een zeer belabberde aansluiting van lijn 387 op lijn 1 richting Laag Dalem/Evenementenhal. De 387 komt telkens 2 minuten "te laat" aan, waardoor je vervolgens 28 minuten mag wachten op de volgende lijn 1.

Als alternatief kan je ook 1x per uur overstappen op lijn 47, waardoor je "slechts" 22 minuten hoeft te wachten.

Lopend vanaf station Gorinchem (30 minuten) ben ik dan sneller op mijn bestemming..

Op zondagen is de aansluiting wel perfect, evenals doordeweeks.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

Het beste zou dan zijn als lijn 387 ook op zaterdag naar Dalem rijdt. Ik denk dat daar nog best vraag naar is ook.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5242
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Lijn 45 »

Daniel schreef:In Gorinchem rijdt momenteel een 6662 op lijn 1, wat is dat voor een ding want die komt nog niet voor in de series die we op de wiki hebben staan (of de Citea's zijn in de praktijk de 6661-6662 in plaats van de 6161-6162)
Edit: Hmm, de 6663 zit dan weer op 717. Een buurtBuzz op de stadsdienst Gorinchem?
Misschien zijn dat busjes van Haars?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door mb90 »

Daniel schreef:In Gorinchem rijdt momenteel een 6662 op lijn 1, wat is dat voor een ding want die komt nog niet voor in de series die we op de wiki hebben staan (of de Citea's zijn in de praktijk de 6661-6662 in plaats van de 6161-6162)
Edit: Hmm, de 6663 zit dan weer op 717. Een buurtBuzz op de stadsdienst Gorinchem?
Ik zag het busje net rijden in Gorinchem en het is inderdaad een BuurtBuzz.
De andere (niet digitaal zichtbare) omloop is een Citea.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef:Misschien zijn dat busjes van Haars?
Haars reed daar voor Arriva, voor Qbuzz rijden zij niet.

Maar nu blijkt dat het een buurtBuzz is, is die serie dus groter dan op de wiki staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 807
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

mb90 schreef:
Daniel schreef:In Gorinchem rijdt momenteel een 6662 op lijn 1, wat is dat voor een ding want die komt nog niet voor in de series die we op de wiki hebben staan (of de Citea's zijn in de praktijk de 6661-6662 in plaats van de 6161-6162)
Edit: Hmm, de 6663 zit dan weer op 717. Een buurtBuzz op de stadsdienst Gorinchem?
Ik zag het busje net rijden in Gorinchem en het is inderdaad een BuurtBuzz.
De andere (niet digitaal zichtbare) omloop is een Citea.
De buurtbus is de 6677 (lekker handig vlak voor kerst op zaterdagmiddag). De Citea is nummerloos.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Nou wordt 'ie leuk: volgens de digitale bronnen rijdt nog altijd de 6662 in Gorinchem, maar dat is dan in de praktijk de 6677? Of zag jij een buurtbuslijn of andere lijn waar een geel 8p busje reed i.p.v. een groene?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daelea »

Ik geef u: de 6677! Staat hier klaar voor vertrek als lijn 1 naar Laag Dalem, en inderdaad volgens OVinfo de 6662.Afbeelding
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door mb90 »

En om het nog leuker te maken, de buurtbus van de 717 staat digitaal aangegeven als 6663, maar rijdt buiten als 6675 rond.
Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben »

nvdw schreef:In principe na dit weekend (dus de route via de tunnel onder de Rabobank zoals voor de omleiding het geval was), maar het 5 Meiplein is dan nog niet af. Daar blijven dus nog even die tijdelijke stoplichten staan. Als ik de omleidingsberichten goed interpreteer zou dat voor de kerst ook afgelopen moeten zijn. De werklui zijn in elk geval nu de weg langs de tunnelbak aan het aanleggen. En dan nog een jaar wachten, en dan zou de busbaan in gebruik moeten zijn... *bus*
Mooi! Ik zag vanochtend op OVzoeker al een enkele bus weer via de Van Zijstweg naar Utrecht CS rijden *bus* . Helaas nog niet allemaal, maar hopelijk doen ze dat maandag dan wel allemaal en gaan chauffeurs niet onnodig vertraging oplopen door via de Dichtersbaan te blijven rijden...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:En om het nog leuker te maken, de buurtbus van de 717 staat digitaal aangegeven als 6663, maar rijdt buiten als 6675 rond.
Bijzonder, want die 667x nummers zaten er al vanaf het begin op, waarom er dan wat anders in de boordcomputer staat??

In Dordrecht reed Qbuzz met meer bussen dan Arriva ooit gedaan heeft op de kerstmarktpendels, zelfs deels met chauffeurs van U-OV. Leek uitstekend te lopen.
Naast Utrechtse geledes trouwens ook nog de nodige streekBuzzen hierop.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 807
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Bij de trein het omgekeerde, een los tweetje vandaag op de dienst Geldermalsen-Dordrecht.
Laatst gewijzigd door Daniel op za 15 dec 2018, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: overbodige quote verwijderd
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Ik heb het idee dat er ook minder stellen beschikbaar zijn momenteel: er stonden er maar twee aan de kant op Dordrecht wat weinig is voor een zaterdag (en te weinig om op zinvolle wijze treinen met dubbele stellen te rijden).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door busfanNL »

Thom69 schreef:Ik geef u: de 6677! Staat hier klaar voor vertrek als lijn 1 naar Laag Dalem, en inderdaad volgens OVinfo de 6662.
Heeft Juijn zoveel kapotte busjes dat ze nu het busje van de 706/707 moeten gebruiken? Weet iemand wat er met die groene dingen is gebeurt?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Zaterdag overdag rijdt Qbuzz lijn 1 met eigen mensen en materieel, dus dan was de elektrische Citea of het zeswielige monster stuk/weg/niet beschikbaar.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door MdJ »

Er zijn toch twee zeswielige monsters daar? 4370 en 4371?
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten