Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Voor de omleiding op lijn 7 zijn iets van vijf storingsberichten aangemaakt om alle wijzigingen aan te geven: vervallen haltes, tijdelijke haltes, het ‘omgekeerd’ aandoen van halte Wega. Dat geeft waarschijnlijk die rare effecten in OVinfo.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Tja, bij halte Wega werkt het vooral onhandig doordat ze voor beide richtingen een apart bericht gemaakt hebben. Da's nergens voor nodig want er staat maar aan één kant een DRIP daar, dus doe dan één bericht dat 'ie aan de andere kant t.o.v. normaal stopt.

Verder hebben alle vervallen haltes een algemeen bericht dat 'ie tijdelijk vervalt waaraan de omleidingstekst zoals op de website hangt. Echter staan bij al die haltes twee berichten, Octant heeft er bv. eentje dat de noodhalte aan de Kometenlaan staat, Puttenstein t/m Schuilenburg hebben er eentje dat er een pendelbus rijdt. Dat had makkelijk in een los zinnetje bij het algemene bericht gekund, is ook handiger want als je die opent zie je ook wanneer de pendelbus rijdt.
En bij halte Indus en Ockenburg verwijst er nog een bericht naar halte Wega, terwijl nergens naar de noodhalte Indus verwezen wordt.

OVinfo raakt trouwens vooral in de war door de volgordewisseling van Blaauwweg en Wega door de omleiding. En owja, het pendelbusje dat zou moeten aansluiten op lijn 7 zag ik vanmiddag vanaf de halte Slangenburg voor lijn 7 duiken en vertrekken. Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Die pendel is trouwens een taxibusje van Taxi van Vliet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Over de haltepalen.. daar zijn de mensen inmiddels hard mee bezig, beetje bij beetje begint het op te schieten.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door dnmw2705 »

Ik kon hier wel om lachen... Eerste ervaring met Qbuzz in DMG

Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Vakbonden stellen Qbuzz ultimatum: ‘Serieus gesprek anders leggen chauffeurs werk neer’

Bericht door Wannes »

De vakbonden CNV en FNV dreigen met acties bij Qbuzz in Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem. Als er niet uiterlijk dinsdag 19 februari een serieus gesprek komt over het bonte scala aan problemen bij de streekvervoerder, leggen chauffeurs het werk neer voor overleg.

bron en meer
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Volgens het Twitteraccount van de Medezeggenschapsraad/personeelsvereniging zijn de bijeenkomsten gepland op aanstaande donderdag en vrijdag.

Verder heeft er twee weken geleden nog een Ebusco geposeerd bij een Brabantse molen. verdere research naar aanleiding van het kenteken heeft mij gemeld dat er al vier Ebusco's gekentekend zijn, waarvan minstens twee gestickerd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Zag vandaag in Gorinchem de 4325 rijden de Atlas Cityline van Pauw, ze zitten daar echt omhoog met vervoer volgens mij
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Een Altas Cityline van Pouw bedoel je neem ik aan? :wink: Tja, in Gorinchem kunnen ze niet elektrisch rijden door het bezwaar tegen de laadpaal en de U-OV midi die in Gorinchem zat reed tijdelijk in Dordrecht nu geloof ik.

Wat betreft de dreiging van de vakbonden: bizar dat die zich nu ook al willen bemoeien met hoe de dienstregeling opgezet is en voor de inwoners van Papendrecht maar even bedenken dat ze een gehalveerde frequentie ook wel goed vinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Zo af en toe komt er een Citea naar buiten, maar dat is eigenlijk alleen de 6161 en ook nog eens louter 's ochtends. Voor de rest rijden de Altas en de Sprinter City's op lijn 1.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
gobhaon
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 17:02

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door gobhaon »

In Sliedrecht (Oost) zijn intussen de halteborden al vervangen. Ook staat de laadpaal bij Stadspolders eindelijk op z'n plek. *O*
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Vakbonden stellen Qbuzz ultimatum: ‘Serieus gesprek anders leggen chauffeurs werk neer’

Bericht door sirvinniei »

traibergen schreef:De vakbonden CNV en FNV dreigen met acties bij Qbuzz in Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem. Als er niet uiterlijk dinsdag 19 februari een serieus gesprek komt over het bonte scala aan problemen bij de streekvervoerder, leggen chauffeurs het werk neer voor overleg.

bron en meer
Volgens mij is de oude route verwarrender dan de nieuwe route in Papendrecht, met 2 lijnen die naar dezelfde plek gaan. Het is vooral even wennen met 2 plekken die met een lijnnummer worden aangedaan, maar als reizigers dat gewend zijn komt dat ook goed. Ik hoor bijvoorbeeld ook geen reizigers meer klagen over lijn 50 utrecht-wageningen/Veenendaal. En deze wordt 's avonds zelfs volledig gesplitst in 2 routes met het zelfde lijnnummer die slechts op een klein stukje dezelfde route rijden.
Ik heb geen onderschrift
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door T-hijs »

Ik krijg de indruk dat het AD er veel aan is gelegen om (bijna) dagelijks Qbuzz in diskrediet te brengen. Wát een tendentieus gewauwel en non-nieuws...
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Mwoh. Dat vind ik best meevallen. Dat er problemen zijn durf ik best te erkennen, ware het niet dat sommige problemen als niet rechtstreekse verbindingen enorm opgeblazen zijn. Niet alleen de regionale afdeling van het AD heeft daar een handje van. Ook Het Kontakt en Alblasserdams nieuws zijn een kei in het opblazen van feiten en elkaars artikelen copy-pasten. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door T-hijs »

Tuurlijk. Er zijn absoluut problemen, maar dat erkent Qbuzz ook. En Qbuzz is blijkens diverse (andere) media druk bezig om de problemen op te lossen. Maar rond een concessiewisseling de nieuwe concessiehouder flink afkraken is natuurlijk én dankbaar én makkelijk scoren. Die boete die nu is opgelegd door de gedeputeerde (ha! dat zal ze leren!) vind ik al net zo'n gotspe. Foei, stoute Qbuzz! Nooit meer doen hoor! Hier, heb je nog een trap na, in de vorm van een boete! En zie de slechte publiciteit maar als extra bonus! Man man man...
F.k.a. Bollenstad
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Jef400 »

Dan zou er sprake moeten zijn met evenredige problemen. Met de grote teringzooi die het momenteel is bij Qbuzz vraag ik me af of je dat op de concessieovergang kan blijven afwentelen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door T-hijs »

Heb jij die "grote teringzooi", zoals je het zelf omschrijft, ook zelf ervaren?
F.k.a. Bollenstad
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Jef400 »

Grappig dat je gelijk met een ad homoniem komt.

Maar ik zal het je even uitleggen, als wegvallende verbindingen binnen enkele dagen met noodoplossingen vanuit een andere concessie worden opgepakt. Denk aan lijn 673 kun je wel spreken van een zooitje. Uitval en te krappe rijtijden ook.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Z2N »

Uitval en krappe rijtijden zijn ook mijn ervaring. Op Utrecht C kom ik dagelijks langs de haltes van de streekbussen van DMG, en het is helaas vaak zo dat er bussen te laat zijn of simpelweg uitvallen. Vanmiddag bijvoorbeeld: de 81 naar Meerkerk van 12:38 stond met +16 op het bord. Dat kan dan niet aan het verkeer liggen, de andere vervoerders waren wél op tijd. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Sowieso zijn de lijnen naar Utrecht al sinds 9 december de grootste probleemgevallen van Qbuzz. Ze blijven het bij de klachtafhandeling ook maar gooien op de nog in bouw zijnde bustunnels bij de route door Papendorp. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Dat is ook niet geheel onterecht gezien die al klaar hadden moeten zijn en de doorstroming rond die bouwput niet heel goed is.
Overigens vond ik het in de Drechtsteden beter lopen toen ik daar laatst was, al is ook daar nog sprake van uitval. Wat overigens dan niet persé uniek voor Qbuzz is.
Jef400 schreef:Maar ik zal het je even uitleggen, als wegvallende verbindingen binnen enkele dagen met noodoplossingen vanuit een andere concessie worden opgepakt. Denk aan lijn 673 kun je wel spreken van een zooitje.
De situatie wat betreft de opheffing van lijn 73 is Qbuzz niet aan te rekenen, daar is vooral de overdracht tussen de betrokken provincies slecht gelopen.
Jammer is dat de nota's van inlichtingen rond de overgang van Vijfheerenlanden niet beschikbaar zijn, want dan hadden we meer inzicht in hoe dat gelopen is gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Cas »

Lijn 73 was op geen manier de verantwoordelijkheid van Qbuzz. Als je al vindt dat de verantwoordelijkheid ligt aan de kant van de grens waar de bus nog geen 5 kilometer reed en voor wiens inwoners hij niet bedoeld was, dan moet je bij de provincie Zuid-Holland en hun PvE zijn, niet Qbuzz.

Die chaos vind ik vanuit Gorinchem gezien allemaal best meevallen. Ik heb de eerste twee maanden van de concessie meegemaakt, en alhoewel het zeker niet vlekkeloos ging, vind ik dat het op z'n minst lijkt alsof Qbuzz die problemen probeert op te lossen.
Laatst gewijzigd door Cas op wo 13 feb 2019, 16:30, 3 keer totaal gewijzigd.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Jef400 schreef:Maar ik zal het je even uitleggen, als wegvallende verbindingen binnen enkele dagen met noodoplossingen vanuit een andere concessie worden opgepakt. Denk aan lijn 673 kun je wel spreken van een zooitje. Uitval en te krappe rijtijden ook.
Wat een raar voorbeeld. Je kunt een hoop vinden van lijn 673 en het gedoe eromheen, maar Qbuzz is wel de laatste die je daarin iets kunt verwijten. Maar leg het ons gerust uit.

Ik werk niet meer in het DMG-gebied maar spreek wel met enige regelmaat mijn oude stallinggenoten. Over de diensten hoor ik weinig klachten meer; uiteraard blijven er individuele ritten die structureel in de vertraging lopen, maar die leiden over het algemeen niet meer tot bizarre rituitval zoals voorheen. Wat nog wel regelmatig blijkt te gebeuren, is willekeurige uitval van de boordapparatuur. Die stuurt tevens de chiplezers aan, wat dan weer geëtter geeft omdat reizigers dan niet meer kunnen uitchecken.

(Zo'n reset van de boordcomputer levert overigens ook allerlei 'spookvertragingen' in de reisinformatie op. Bij het opnieuw aanmelden op de rit selecteert de computer eerst automatisch de beginhalte om dan pas door te springen naar de correcte locatie. Meld je je dus onderweg om 12.50 uur aan op een rit die om 12.30 had moeten vertrekken, dan krijg je dus een +20 op de beginhalte, de correcte tijd met eventuele afwijking op je huidige halte, en vraagtekentjes op de haltes ertussen.)

Ik heb mijn twijfels, en dan zeg ik het nog netjes, of de OR er goed aan doet om er via de media met gestrekt been in te gaan, en dan zeker met deze timing: nádat Qbuzz heeft aangekondigd met de chauffeurs om tafel te gaan. Dat is niet voor het eerst. En de chauffeurs kunnen dan wel 'de dupe' zijn: hoe vervelend het ook is als spullen niet goed werken, of je dienst alleen op papier klopt, je komt altijd weer thuis. De reizigers daarentegen hebben meer last van een bus die niet komt...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Daniel schreef:Dat is ook niet geheel onterecht gezien die al klaar hadden moeten zijn en de doorstroming rond die bouwput niet heel goed is.
Overigens vond ik het in de Drechtsteden beter lopen toen ik daar laatst was, al is ook daar nog sprake van uitval. Wat overigens dan niet persé uniek voor Qbuzz is.
Het pleit Qbuzz absoluut niet vrij, maar Arriva heeft in het laatste jaar zeker geen goede beurt gemaakt, en al helemaal niet in Dordrecht. Bijna dagelijks vielen er daar diensten uit door personeelstekort, en dan heb ik het nog niet over de uitval door defecten aan het materiaal. Mensen die op Twitter om de terugkeer van Arriva vragen, zijn wel heel kort van memorie.

Dat het in Transwijk een zootje is vanwege de werkzaamheden is juist, maar dat is niet van gisteren, en dat die busbaan al helemaal niet af zou zijn, wist Qbuzz ook. Dan moet je dat in elk geval het eerste jaar gewoon meenemen in je rijtijd. Nu krijgen de bussen 3 minuten extra ten opzichte van de route via de Graadt van Roggenweg. Met een beetje pech ben je die al kwijt voor je vanaf Utrecht CS bij halte Wilhelminalaan bent, en dan moet je nog dat 5 Meiplein over, waar je soms ook vier of vijf minuten voor dat stomme tijdelijke stoplicht staat te koekeloeren.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

nvdw schreef:Mensen die op Twitter om de terugkeer van Arriva vragen, zijn wel heel kort van memorie.
Precies, en dat Arriva allerlei lijnen rond Meerkerk rechtstreeks reed was ook niet omdat die zo fantastisch liepen maar meer omdat het een eis was. Net als dat knooppunt Meerkerk gewoon een uitwerking van het PvE is. Ik heb trouwens ook nooit iemand uit Lexmond gehoord de tig keer dat Arriva ritten van 181 en 81 uitgewisseld heeft (en daarvoor gebeurde dat ook geregeld met de 118 en 218), maar nu je daar in het dorp alleen nog lijn 90 kunt nemen zou dat opeens een probleem zijn???

Over acties van Arriva in de vorige concessie gesproken: ik heb ook wel eens 20 minuten op een stadsbus met kwartiersdienst staan wachten omdat Arriva er een bus tussenuit had gehaald om treinvervangend vervoer mee te gaan rijden!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door T-hijs »

Jef400 schreef:Grappig dat je gelijk met een ad homoniem komt.

Maar ik zal het je even uitleggen, als wegvallende verbindingen binnen enkele dagen met noodoplossingen vanuit een andere concessie worden opgepakt. Denk aan lijn 673 kun je wel spreken van een zooitje. Uitval en te krappe rijtijden ook.
Tja, hier ga ik maar niet eens meer op in. Onzin is echt niet te weerleggen. Grappig is het ook al niet...
F.k.a. Bollenstad
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 67 gasten