Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
gobhaon schreef:Dus over 10 dagen is het het einde van de MAN's (en de hybrides)?
Het lijkt mij logisch dat sowieso de MAN's per 31 maart verdwijnen gezien de dubbelnummering met de Ebusco's. Eventueel zou Qbuzz het negental Volvo's en de Citaro's nog achter de hand kunnen houden, want geheel vlekkeloos loopt het zeker nog niet.
Edit: Ook Ebusco 6116 is in dienst. Ik denk dat ik binnenkort maar eens het lijstje post.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
In Gorinchem rijden er tijdelijk taxibusjes van Snelle Vliet ter vervanging van de bussen op lijn 1. Die volgens Qbuzz worden omgebouwd zodat ze elektrisch kunnen rijden. Vraag me wel af welke ze dan bedoelen want daar reden toch al elektrische citea's of bedoelen ze dat ze die Citea's gaan ombouwen zodat ze ook tussentijds kunnen opladen? En er wordt ook nog bij gezegd dat de bussen na de ombouw zowel elektrisch als op brandstof kunnen rijden.
Het zou om de Citea's moeten gaan, die moeten ook omgebouwd worden inderdaad omdat ze alleen met stekker konden laden. Er zat geen pantograaf op die dingen namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Dat alleen lijkt me niet de reden dat Qbuzz nu een busje van de Snelle Vliet moet lenen. De Citea’s rijden nu al niet of nauwelijks, en al is de pantograaf straks ingebouwd, dan is de laadpaal op het station er nog steeds niet...
Het probleem is waarschijnlijk eerder dat Qbuzz niet genoeg eigen reserve kan aanspreken om twee minibussen min of meer permanent op lijn 1 te kunnen laten rijden. De zeswielige monsters rijden nu in Dordrecht ter vervanging van Rosero’s (wat anders?) en dat busje van Pouw dat er soms reed zal ook niet gemist kunnen worden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
nvdw schreef:Het probleem is waarschijnlijk eerder dat Qbuzz niet genoeg eigen reserve kan aanspreken om twee minibussen min of meer permanent op lijn 1 te kunnen laten rijden.
Volgens het artikel zijn ze stuk, maar daarmee zal dan wel gedoeld worden op de Rosero's in Dordrecht. Overigens werden die afgelopen zaterdag nog vervangen door twee Snelle Vliet busjes, dus kennelijk verdelen ze de overlast door de minimaal inzetbare ex-Arriva wagens een beetje over de concessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Deze quote van Qbuzz (Susan Zethof) vind ik wel apart:
Het is niet zo dat die bussen alleen maar elektrisch kunnen rijden. Ze rijden ook op reguliere brandstof
De bussen worden dus omgebouwd zodat ze elektrisch kunnen gaan rijden in Gorinchem (Citea's ombouwen dan dus) maar ze zeggen dus dat de bussen niet alleen elektrisch kunnen rijden maar ook op reguliere brandstof na de ombouw. Hoe zien ze dat voor zich?
Qbuzz is daar wel goed in, dat hebben we toen gezien bij de proef Ebusco in Groningen, daarvoor stond doodleuk een flink aggregaat naast de stalling ;)
Gerben schreef:Deze quote van Qbuzz (Susan Zethof) vind ik wel apart:
Het is niet zo dat die bussen alleen maar elektrisch kunnen rijden. Ze rijden ook op reguliere brandstof
De bussen worden dus omgebouwd zodat ze elektrisch kunnen gaan rijden in Gorinchem (Citea's ombouwen dan dus) maar ze zeggen dus dat de bussen niet alleen elektrisch kunnen rijden maar ook op reguliere brandstof na de ombouw. Hoe zien ze dat voor zich?
Kennelijk naar het voorbeeld van de diesel-hybride Citea uit het begin van dit decennium?
Gerben schreef:Deze quote van Qbuzz (Susan Zethof) vind ik wel apart:
Het is niet zo dat die bussen alleen maar elektrisch kunnen rijden. Ze rijden ook op reguliere brandstof
De bussen worden dus omgebouwd zodat ze elektrisch kunnen gaan rijden in Gorinchem (Citea's ombouwen dan dus) maar ze zeggen dus dat de bussen niet alleen elektrisch kunnen rijden maar ook op reguliere brandstof na de ombouw. Hoe zien ze dat voor zich?
Kennelijk naar het voorbeeld van de diesel-hybride Citea uit het begin van dit decennium?
Gerben schreef:
AD speelt weer eens voor woordvoerder voor de politieke partijen die nu kiezers ruiken.... Dat onderzoek van de SGP is trouwens een lachtertje want ze concluderen uit 'slechts' 150 mensen dat van die mensen driekwart minder de bus neemt, op basis daarvan zeggen ze dat op alle busreizigers daar driekwart minder mensen met de bus gaan... Dus daar gaat iets mis, SGP snapt statistiek niet want ten eerste bij zo'n webenquête zijn over het algemeen de boze mensen meer bereid die in te vullen dus het is een selecte steekproef (terwijl je voor zulke generaliserende uitspraken toch écht random busreizigers zelf zou moeten benaderen! En daarnaast hoe checken ze dat de mensen die hem invullen ook écht allemaal uit Alblasserdam komen maar uit het hele gebied... Want als er uit het hele gebied komen dan vind ik 100 boze mensen nog best meevallen. Heel veel gaat hier dus fout en het AD neemt het dan maar klakkeloos over, waardeloos!
De meeste reizigers hebben er ook geen zin in om ergens op te reageren daar loopt het ook vaak op klem. Anderen zie serieuze problemen hebben zoeken en dat niet onder stoelen en banken willen steken zoeken die mogelijkheden juist wel op. Dan krijg je nog een groep die niks met de partij te maken willen hebben en dat als argument zien om de enquete maar niet in te vullen daardoor krijg je heel moeilijk dus een goed beeld over de algehele problemen of pluspunten van de nieuwe concessie. Mensen kan je dus niet verplichten om hun mening te geven maar het zou wel makkelijker zijn om de problemen boven water te krijgen.
Zelf recent in Gorinchem na uitnodiging aan mogen schuiven om de problemen en opvallende zaken van de nieuwe concessie te mogen bespreken en benoemen. Ik kan dat als leerzaam omschrijven voor een ieder die aanwezig was of het nu een politicus betrof, OV reiziger of hobbyist die zich in de materie had verdiept. Niemand is daar dommer van geworden op die ochtend is mijn bescheiden mening alleen is het nu de uitdaging hoe kan de lokale politiek de provincie en de vervoerder overtuigen dat dingen anders geregeld moeten gaan worden in de toekomst.
Vandaag voor het eerst met een hageltje nieuwe Ebusco de 6125 meegereden (moet nog ov chipkaart en pin apparaten ingebouwd worden). Wat rijden die bussen lekker en ze trekken ook lekker en snel op. En wat een power geeft de elektromotor.
We zijn ook op de nieuwe weeskinderdijk geweest. Maar daar waren ze nog druk bezig van Ebusco en chinezen met een aantal bussen. en er wordt ook al vertrokken daar vandaan voor om de dienst op te gaan. De chauffeurs worden daar heen gebracht met een pendelbusje.
De stalling Baanhoekweg gaat nu echt de laatste dagen in van het bestaan. Weer een stukje geschiedenis wat verdwijnt van het oude stadsvervoer Dordrecht.
Omwonenden aan het Van Baerleplantsoen in Dordrecht klagen dat de bussen de hoogtemelder van de Krispijntunnel aanraken. Volgens Qbuzz komt dat omdat het asfalt te dik is: https://www.rijnmond.nl/nieuws/179833/D ... tadsbussen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Suus schreef:Omwonenden aan het Van Baerleplantsoen in Dordrecht klagen dat de bussen de hoogtemelder van de Krispijntunnel aanraken. Volgens Qbuzz komt dat omdat het asfalt te dik is: https://www.rijnmond.nl/nieuws/179833/D ... tadsbussen
Gelukkig stellen ze dat bij Qbuzz niet, die hebben het over te laag hangende kettingen als gevolg van een nieuwe laag asfalt. Dus kettingen iets inkorten en opgelost, ipv het asfalt er uit te halen.
Als je een nieuwe laag asfalt op een al bestaande weg legt dan wordt het asfalt toch dikker? En ik beweer nergens dat het gevolg daarvan moet zijn dat je maar asfalt moet gaan wegschrapen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ja dat snap ik ook. Maar ik las jou bericht meer als van het asfalt is te dik, dus dat moeten we oplossen. Maar dat is meer een interpretatie dingetje van mij. Niks tegen jou bedoeld hoor :@
Qbuzz reizigers betalen teveel
Reizigers in de Drechtsteden betaalden de afgelopen weken soms wel het dubbele voor hun reis met Qbuzz. Dat komt door een fout in het systeem van de busmaatschappij. “Het is erg vervelend voor de reizigers dat na alle problemen van de afgelopen tijd er weer iets is wat niet goed gaat”, vertelt Susan Zethof, woordvoerder van Qbuzz. Het oplossen van het probleem kan nog wel even duren. “Als het een simpel probleem was hadden we het natuurlijk allang verholpen. We gebruiken in de Drechtsteden het zelfde systeem als in Utrecht en daar gaat het wel goed.”