Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Tja, ooit was de parkeerplaats gratis en kostte een buskaartje naar de stad 50 cent... Dat werkte wel om gebruik van de P+R i.p.v. een parkeergarage middenin de stad populair te maken.
Nu is het én betaald parkeren én is het citybus kaartje al weer geruime tijd ter ziele. Dat heeft dus juist het omgekeerde effect, al zal een deel van de reizigers nu inderdaad wel een bus naar de centrumhalte pakken.
Nu is het én betaald parkeren én is het citybus kaartje al weer geruime tijd ter ziele. Dat heeft dus juist het omgekeerde effect, al zal een deel van de reizigers nu inderdaad wel een bus naar de centrumhalte pakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Is er eigenlijk al iets bekend van hoe het verder gaat met lijn 73?
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Jij gaat naar de concessie Rivierenland en Achterhoek. Dat ook in dit topic al een keer genoemd is.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Ja dat wist ik al maar bedoelde of dat daarvan al meer bekend was
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Wat zou daar nog meer bekend over gemaakt moeten worden dan?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
De bediening misschien?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Ik zit al even de site van ROCOV Gelderland in de gaten te houden, maar tot dusver geen (advies over het) Vervoerplan 2019 te zien.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Daar wacht ik helaas ook al een tijdje op. Vorig jaar kwamen die van Arriva en Breng half oktober - begin november op de website.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Kwam net deze presentatie tegen waarin een voorproefje van marketinguitingen, vertrekstaten, halteborden en andere halteinformatie en tarieven is te zien. Opmerkelijk dingetje: kennelijk krijgen we zelfs stickers met het busnummer in huisstijl in de bus
Bij de tarieven valt op dat niet elke snelBuzz hetzelfde tarief krijgt en dat het hogere stadsdiensttarief er nog in zit. Dat gaat met de uitbreiding van het netwerk wat als stadsBuzz wordt gereden wel heel opmerkelijke dingen opleveren, zoals bijvoorbeeld dat een reis van Zwijndrecht Nederhoven naar Dordrecht 's avonds een andere prijs krijgt wordt (doordat je over moet stappen van 22, die als streekBuzz in de dienstregeling staat, op 488), maar als je wat langer wacht op station Zwijndrecht en de 392 naar Dordrecht pakt wordt de reis juist weer goedkoper dan overdag met lijn 2
Nog "leuker" is dat je overdag naar keuze tegen verschillende tarieven door Zwijndrecht Nederhoven kunt reizen, maakt ook qua wachttijd niet echt uit want 2 en 22 rijden op het gemeenschappelijk traject vrij kort op elkaar.
Bij de tarieven valt op dat niet elke snelBuzz hetzelfde tarief krijgt en dat het hogere stadsdiensttarief er nog in zit. Dat gaat met de uitbreiding van het netwerk wat als stadsBuzz wordt gereden wel heel opmerkelijke dingen opleveren, zoals bijvoorbeeld dat een reis van Zwijndrecht Nederhoven naar Dordrecht 's avonds een andere prijs krijgt wordt (doordat je over moet stappen van 22, die als streekBuzz in de dienstregeling staat, op 488), maar als je wat langer wacht op station Zwijndrecht en de 392 naar Dordrecht pakt wordt de reis juist weer goedkoper dan overdag met lijn 2
Nog "leuker" is dat je overdag naar keuze tegen verschillende tarieven door Zwijndrecht Nederhoven kunt reizen, maakt ook qua wachttijd niet echt uit want 2 en 22 rijden op het gemeenschappelijk traject vrij kort op elkaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Mag hopen dat het een foutje is dat de trein (blz. 11) geen zijramen meer in de cabine heeft.
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Ik dacht dat het HOV-tarief afgeschaft zou worden. Het enige wat nu gebeurt is dat de prijzen terug gaan naar naar het tarief van 2015, verder geen enkele opmerking dat het ook nog eens meerdere jaren bevroren zou moeten worden wat wel politiek is afgesproken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Dat dacht ik ook. Lekker vooral voor Alblasserdam, Papendrecht en Sliedrecht want die hebben nu vrijwel alleen nog HOV om in Rotterdam te komen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Papendrecht en Sliedrecht worden overigens dubbel getroffen, want met het hogere stadsBuzz-tarief krijgen alle reizigers op de huidige lijnen 11, 12, 13, 14 en 15 juist een prijsverhoging in plaats van een verlaging naar het prijspeil van 2015. (Voor Gorinchem is het nog even de vraag of lijn 1 en 5 ook onder stadsBuzz tarief gaan vallen, de stadsdienst daar rijdt nu nog tegen streektarief).
In Vijfheerenlanden wordt het OV trouwens van 9 t/m 31 december goedkoper om vervolgens per 1 januari 2019 een stukje hoger dan het huidige tarief uit te komen. Daar geldt immers tot de provinciegrensaanpassing nog het DAV-tarief.
In Vijfheerenlanden wordt het OV trouwens van 9 t/m 31 december goedkoper om vervolgens per 1 januari 2019 een stukje hoger dan het huidige tarief uit te komen. Daar geldt immers tot de provinciegrensaanpassing nog het DAV-tarief.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
De abonnementen zijn toch wel gewoon op alle lijnen geldig (binnen het geldigheidsgebied)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
We weten natuurlijk nog niet wat voor abonnementen er exact gaan komen, maar het regio-abonnement is dat wel ja. En in elk geval binnen Vijfheerenlanden zijn zowel Utrechtse als Zuid-Hollandse abonnementen geldig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
De lay-out van de informatie ziet er netjes en gelikt uit. De tarieven lijken mij wel wat ingewikkeld. Ik ben benieuwd naar de losse kaartjes.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Misschien een domme vraag,
Maar blijven de Hybride Volvo's ?
of gaan die naar Arriva in Tilburg (wat ik paar keer heb gelezen elders op deze site)
Maar blijven de Hybride Volvo's ?
of gaan die naar Arriva in Tilburg (wat ik paar keer heb gelezen elders op deze site)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Daar zijn inderdaad vermoedens van geweest, maar ik denk dat we moeten afwachten. Er komt bij Arriva nogal veel materieel vrij in december immers en daarvan zijn alle Volvo's (zowel hybride als Qliner) in elk geval de jongsten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Er staat Stadsbuzz Drechtsteden. Gorinchem is geen Drechtstad, dus normale tarief lijkt mij van toepassing.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Een trein met een donkerrood front, lijkt me qua zichtbaarheid ook niet de bedoeling.Daniel schreef:Kwam net deze presentatie tegen waarin een voorproefje van marketinguitingen, vertrekstaten, halteborden en andere halteinformatie en tarieven is te zien. Opmerkelijk dingetje: kennelijk krijgen we zelfs stickers met het busnummer in huisstijl in de bus
Bij de tarieven valt op dat niet elke snelBuzz hetzelfde tarief krijgt en dat het hogere stadsdiensttarief er nog in zit. Dat gaat met de uitbreiding van het netwerk wat als stadsBuzz wordt gereden wel heel opmerkelijke dingen opleveren, zoals bijvoorbeeld dat een reis van Zwijndrecht Nederhoven naar Dordrecht 's avonds een andere prijs krijgt wordt (doordat je over moet stappen van 22, die als streekBuzz in de dienstregeling staat, op 488), maar als je wat langer wacht op station Zwijndrecht en de 392 naar Dordrecht pakt wordt de reis juist weer goedkoper dan overdag met lijn 2
Nog "leuker" is dat je overdag naar keuze tegen verschillende tarieven door Zwijndrecht Nederhoven kunt reizen, maakt ook qua wachttijd niet echt uit want 2 en 22 rijden op het gemeenschappelijk traject vrij kort op elkaar.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Moesten die niet door Qbuzz overgenomen worden?Jasper073 schreef:Misschien een domme vraag,
Maar blijven de Hybride Volvo's ?
of gaan die naar Arriva in Tilburg (wat ik paar keer heb gelezen elders op deze site)
Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Voor wat betreft de Qliner-Volvo's heb ik het sterke vermoeden dat deze naar ZHN gaan: volgens een brief van de Gedeputeerde Staten over de verlenging van die concessie stromen er 12 Volvo's in op de lijnen Leiden - Katwijk per dienstregeling 2019. Ik weet niet zeker of alle Volvo's in de serie 7781 - 7792 nu weer in DAV rijden, maar dat zijn er heel toevallig wel precies 12 :XDaniel schreef:Daar zijn inderdaad vermoedens van geweest, maar ik denk dat we moeten afwachten. Er komt bij Arriva nogal veel materieel vrij in december immers en daarvan zijn alle Volvo's (zowel hybride als Qliner) in elk geval de jongsten.
(Brief: https://staten.zuid-holland.nl/DMS_Impo ... _653835847; pagina 2, onderaan)
Laatst gewijzigd door Daelea op zo 07 okt 2018, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Voor de gene bij wie het linkje niet werkt, er staat een ; achter die weg moet.
wel bedankt voor het document ;)
wel bedankt voor het document ;)
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Thanks voor de aanvulling, ik heb url-tags toegevoegd waardoor het nu wel goed zou moeten gaan :)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)
Na m'n vorige bericht in dit topic kreeg ik opeens een mailtje met wat interessante informatie...
Gezien de locatie van de remise kunnen de Rosero's van lijn 10 dus makkelijk even uitgewisseld worden op het eindpunt in de daluren, P+R Weeskinderendijk ligt daar vlak bij immers.Op de vraag waar de hybride Volvo’s naar toe gaan. Qbuzz moet ze overnemen en ze blijven rijden totdat alle Ebusco’ s er zijn en kunnen rijden. Daarna gaan ze waarschijnlijk naar Italië. De remise komt op de Weeskinderendijk beneden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten