Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OV Hoekschewaard »

Nou reken maar dat Connexxion op deze concessie gaat inschrijven. Ze willen dolgraag weer terug keren in DAV.

Voor het personeel van het DAV gebied hoop ik dat het geen Connexion wordt want het is nogal een stap terug zo van Arriva naar Connexxion. Daar kunnen wij in HWGO helaas over mee praten.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8826
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Lees eens even terug:
Suus schreef:Ik verwacht dat Connexxion niet inschrijft. Het moederbedrijf heeft aangegeven af te willen van hun spoorconcessies in Europa.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OV Hoekschewaard »

Ja dus? Omdat een forumlid verwacht dat Connexxion niet inschrijft, gaan we er voor het gemak maar vanuit dat het klopt?

Ik kan je vertellen dat Connexxion gewoon bezig is met een bod voor DAV. Er zijn namelijk mensen van ons regiokantoor (wat ook in Heinenoord zit) bezig met die concessie.
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door dnmw2705 »

Ik denk ook wel dat CXX gaat inschrijven. Ze zullen toch wel, na het verlies in Utrecht en Almere, weer wat grond willen winnen.
Mede omdat CXX ook voorloper is in milieu vriendelijk rijden, denk ik dat ze ook een best goed bod kunnen doen.

Waarom is het aparte forum voor alleen de aanbesteding samengevoegd? Gaan nu dingen door elkaar heen komen
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Wageningen1998 »

Bovendien heeft Connexxion nog steeds de Valleilijn als 'spoorconcessie'.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5251
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Lijn 45 »

Zou Abellio zich inschrijven? Zij hebben immers ook spoorconcessies
CamilleKreemers
Berichten: 4386
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door CamilleKreemers »

Durven ze dat wel aan na Limburg?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Gekko123 »

Ik heb het sterke vermoeden dat Abellio niet in gaat schrijven. Ze zijn nog steeds onderdeel van NS en die mogen niet meedingen naar regionale lijntjes van de overheid.
dnmw2705 schreef:Waarom is het aparte forum voor alleen de aanbesteding samengevoegd? Gaan nu dingen door elkaar heen komen
Eens, daarom heb ik de eerdere samenvoeging ongedaan gemaakt.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 811
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Aanbesteding DAV

Bericht door The Greyhound »

dylanwild94 schreef:
The Greyhound schreef:
CamilleKreemers schreef:Alle vervoerders zouden kunnen.

Syntus en Arriva hebben vaker op bus/trein concessies ingeschreven
Connexxion heeft beide modaliteiten
Qbuzz kan misschien weer inschrijven met nieuwe aandeelhouder
EBS heeft al aangegeven te willen inschrijven.
EBS heeft geen ervaring met treinen, dus grote kans dat dat een groot drama wordt als EBS de concessie wint.
Qbuzz is volgens mij nog niet officieel verkocht. De vraag is of ze nog de tijd hebben in de nieuwe eigendomsverhoudingen een bod te doen.

Syntus en Keolis mogen wat met betreft net als de RET worden uitgesloten omdat hun thuismarkt (Frankrijk) niet open is.
Dan mag connexxion om dezelfde reden ook uitgesloten worden. Dan hou je alleen arriva, qbuzz en ebs over die kans maken op deze concessie. Volgens jou absurde theorie. :')
Hoezo absurt. Als de Franse overheid z'n eigenmarkt dichthoudt voor buitenlandse bedrijven, zou het toch logisch te zijn het omgekeerde ook te doen. Of de Nederlandse staat om dezelfde reden ooit Connexxion aan de Fransen had moeten verkopen is een ander verhaal.....
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 811
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:Arriva´s huidige thuismarkt Duitsland, ze zijn immers een onderdeel van DB, is ook niet bepaald open. En bij mijn weten doen ze in Israël ook niet echt aan aanbestedingen van het OV, net zo min als in Italië.
Hmm... dan houd je geloof ik geenenkele vervoerder over :mrgreen:
Nog nooit een Transdev, Keolis of Albelio bus of trein in Duitsland gezien?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12808
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Hainje »

OV Hoekschewaard schreef:Ja dus? Omdat een forumlid verwacht dat Connexxion niet inschrijft, gaan we er voor het gemak maar vanuit dat het klopt?

Ik kan je vertellen dat Connexxion gewoon bezig is met een bod voor DAV. Er zijn namelijk mensen van ons regiokantoor (wat ook in Heinenoord zit) bezig met die concessie.
Daar gaan we vanuit omdat Suus erg op de hoogte is van wat er speelt in OV-land. Ze heeft het zelden mis, ik geloof haar eerlijk gezegd nog eerder dan jou.
🍉
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Littlebusdriver »

OV Hoekschewaard schreef:Ik kan je vertellen dat Connexxion gewoon bezig is met een bod voor DAV. Er zijn namelijk mensen van ons regiokantoor (wat ook in Heinenoord zit) bezig met die concessie.
Als je bij Connexxion werkt is het de vraag of het handig is dit zo neer te zetten. Als je niet bij Connexxion werkt is het de vraag of het klopt wat je schrijft.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50880
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Suus »

Ik geloof 100% dat er mensen op een regiokantoor van Connexxion bezig zijn met het doorrekenen van een aanbieding. Vraag is of de doorrekening ook het stempeltje van het Franse hoofdkantoor krijgt.

Transdev heeft al een tijdje geleden op hun corporate website de pagina over Rail aangepast. Ze hebben het eigenlijk alleen nog maar advies en niets meer over exploitatie. Hun referenties zijn tramprojecten. Ook verder op de site is niets meer te vinden over treinen, alleen over lightrail en trams.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OV Hoekschewaard »

Littlebusdriver schreef:
OV Hoekschewaard schreef:Ik kan je vertellen dat Connexxion gewoon bezig is met een bod voor DAV. Er zijn namelijk mensen van ons regiokantoor (wat ook in Heinenoord zit) bezig met die concessie.
Als je bij Connexxion werkt is het de vraag of het handig is dit zo neer te zetten. Als je niet bij Connexxion werkt is het de vraag of het klopt wat je schrijft.
Hoezo niet? Als het echt zo geheim was geweest dan had ik het als busschauffeur ook nooit kunnen weten hoor. Bovendien heeft EBS via OV-Magazine al laten weten dat ze mee gaan doen. En Arriva doet uiteraard ook mee en die hebben al een inloopavond gehouden zodat het personeel wat ideeën/verbeteringen kan geven voor het bod van Arriva.

Maar goed we zullen in september wel merken wie er allemaal een aanbieding hebben gedaan.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Waar kan je het definitieve PvE lezen van de concessie
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door dnmw2705 »

Ik kom niet verder dan dit...

Onderaan staan de docs.

https://www.zuid-holland.nl/onderwerpen ... r-vervoer/
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39144
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Daniel »

Ik heb wel de bijlagen, maar niet het PvE zelf. En het geheel is zo te zien nu ook niet meer zo te downloaden wat het eerder wel was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door OVinspecteur »

Over Connexxion gesproken. We zijn toch nog niet vergeten hoe ze begonnen met het opheffen van de verbinding tussen de Hoeksche Waard en Dordrecht 's avonds om vervolgens een spookbusje aan te kondigen zonder deze in de dienstregeling te zetten. Mensen 1,5 uur laten omrijden... pure minachting. :evil:

Verder ook geen initiatief voor een kortere reistijd Oud-Beijerland - Dordrecht, aansluiting op de R-net uit GO en haltes om de zuidwesthoek van Dordrecht aan te doen.

Ik denk dat dit bedrijf zich volledig gediskwalificeerd heeft voor DAV. De mensen van de aanbestedingspapieren en de dienstregeling zijn er waarschijnlijk nog nooit geweest.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50880
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Suus »

Zo werkt aanbesteden niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9153
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door regenmaker »

Voor iedereen, nogmaals het definitieve PvE:
https://www.zuid-holland.nl/publish/pag ... 170406.pdf.

Ook al lijkt het meer op het voorlopige PvE, er zullen vast niet veel wijzigingen meer zijn gedaan. Op de site van de provincie Zuid-Holland staat er definitief PvE bij.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Wageningen1998 »

Acht de kans heel groot dat Arriva gewoon blijft als vervoerder.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door DrechtBlub »

Dat hoop ik niet; arriva vind ik qua bussen prut, qua treinen beter dan NS maar niet direct geweldig.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12808
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door Hainje »

Arriva is qua bussen prima. Wat bij ons in Brabant rijdt is gewoon goed onderhouden en schoon. Is de huidige concessie DAV niet gewoon een concessie met relatief soepele materieeleisen?
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8826
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door ArrivaBas »

De concessie dateert uit 2008, en de Wrights hebben het erg lang volgehouden, dus ik gok dat er wel een gemiddelde leeftijd aan vastzat, maar die was wel erg soepel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3022
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Bericht door nvdw »

Uit mijn hoofd gemiddeld 9 jaar voor het hele wagenpark met een maximum voor een individuele bus van 12 jaar. Verder waren er ook geen eisen voor wat betreft airco. In het PvE voor de nieuwe concessie zie ik ook vrij ruime leeftijdseisen staan, en geen gemiddelden meer.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten