Toch wel want het is een bordje met DMG-buslijnen ;) + de stijl van de borden komt aardig overeen met de stijl die Qbuzz gebruikt in DMG. Enige verschil is volgens mij dat ze in het DMG-gebied de soorten bussen kleuren gevenDaniel schreef:Dat is gewoon een standaard U-OV bordje en heeft niks met DMG te maken.
Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Gewoon hetzelfde als in Zeist qua stijl
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ongeveer anderhalf uur geleden was Juijn met een eigen touringcar op lijnverkenning in Dordrecht. En net zag ik op de N3 een Rošero richting Alblasserdam rijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De Citea’s in Gorinchem blijven ondanks de afwezigheid van een laadpaal gewoon rijden in Gorinchem.
Met de EBUSCO’s in Dordrecht gaat het blijkbaar minder voorspoedig.
Die gaan in de loop van 2019 rijden volgens Qbuzz......
https://www.bndestem.nl/rivierenland/no ... ~ae70110c/
Met de EBUSCO’s in Dordrecht gaat het blijkbaar minder voorspoedig.
Die gaan in de loop van 2019 rijden volgens Qbuzz......
https://www.bndestem.nl/rivierenland/no ... ~ae70110c/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Hoezo minder voorspoedig? Elektrische bussen moeten hoe dan ook geleidelijk instromen en zonder de laadpalen op de eindpunten hebben we er toch niets aan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Het gereed zijn van de nieuwe stalling (met laadvoorzieningen voor de nacht) is ook wel vrij handig om wat met die Ebusco's te kunnen in Dordrecht. En aangezien die stalling er nog niet is en Qbuzz tijdelijk nog aan de Baanhoekweg blijft kunnen ze dus sowieso nog niet instromen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik denk dat iets zorgvuldiger met je woorden omgaan verstandig is. Allereerst omdat verschillende punten m.b.t. de elektrificatie van de stadsdienst achter lopen op de planning. De komst van tweedehands, zelfs meer vervuilende bussen, is ook niet echt een goede binnenkomer. Het lijkt mij dat dit zeker niet is wat de vervoerder van plan was of wat de opdrachtgever voor ogen had.ArrivaBas schreef:Hoezo minder voorspoedig? Elektrische bussen moeten hoe dan ook geleidelijk instromen en zonder de laadpalen op de eindpunten hebben we er toch niets aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De opdrachtgever had in elk geval niet geëist dat vanaf dag 1 alles met elektrische bussen rijdt. Qbuzz had dat aannemelijk wel voor ogen, anders hadden ze de hybride Volvo's niet direct naar Italië gestuurd (immers hadden ze dan 27 bussen minder hoeven huren, dat lijkt me aannemelijk goedkoper).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik weet niet waar ze allemaal al hangen maar langs de Reeweg-Oost in Dordrecht is Qbuzz blijkbaar al langsgekomen. Bij elke halte hangen nu de tijden van Qbuzz. Ikzelf vind het er best wel strak en duidelijk uitzien.
- Spoiler: show
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Tenzij dit verhaal langer dan een half jaar gaat duren. In dat geval had het interieur van de Volvo’s vernieuwd moeten worden. Daar zitten ook kosten aan. Medio 2019 suggereert dat ze het bij Qbuzz ook niet precies weten. Voor proefrijden en instructie zouden ze bij EBUSCO toch wel alvast een snoertje om te laden kunnen lenen?Daniel schreef:De opdrachtgever had in elk geval niet geëist dat vanaf dag 1 alles met elektrische bussen rijdt. Qbuzz had dat aannemelijk wel voor ogen, anders hadden ze de hybride Volvo's niet direct naar Italië gestuurd (immers hadden ze dan 27 bussen minder hoeven huren, dat lijkt me aannemelijk goedkoper).
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8701
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik vraag me überhaupt af of het in de winterperiode mogelijk is om laadapparatuur te plaatsen. in Almere, Haarlem en Amstelland-Meerlanden kwamen de elektrische bussen pas tegen maart/april in dienst.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Eindhoven en de Waddeneilanden bewijzen dat je elektrische bussen prima met een big bang in gebruik kan nemen.ArrivaBas schreef:Hoezo minder voorspoedig? Elektrische bussen moeten hoe dan ook geleidelijk instromen en zonder de laadpalen op de eindpunten hebben we er toch niets aan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Waarom zou dat niet mogelijk zijn? Men is er notabene precies nu mee bezig (Goed, het is officieel pas op 21 december winter...)Milco schreef:Ik vraag me überhaupt af of het in de winterperiode mogelijk is om laadapparatuur te plaatsen. in Almere, Haarlem en Amstelland-Meerlanden kwamen de elektrische bussen pas tegen maart/april in dienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
In de grond hakken heeft geen zin als het vriest... maar dat doet het overdag ook niet.
Maar goed, niet kunnen bijladen op station Gorinchem betekent dat je extra bussen nodig hebt om de stadsdienst te kunnen rijden...
Maar goed, niet kunnen bijladen op station Gorinchem betekent dat je extra bussen nodig hebt om de stadsdienst te kunnen rijden...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
https://www.ad.nl/rivierenland/maand-de ... ~a947bb2c/
De regionale krant ziet wel dat alles nog redelijk soepel verloopt, maar heeft liever een andere maand dan december voor een nieuwe concessie of dienstregeling.
Ik ben zelf wel van mening dat veel (zo niet alle) taken van de overheden te laat in gang zijn gezet voor een perfecte overgang: Nog geen nieuwe stalling in Dordrecht; de bouwwerkzaamheden van laadpalen zijn te laat gestart of in problemen gekomen, waardoor er een blik dieselbussen opengetrokken moest worden en de nieuwe abri's zijn niet op tijd af.
De regionale krant ziet wel dat alles nog redelijk soepel verloopt, maar heeft liever een andere maand dan december voor een nieuwe concessie of dienstregeling.
Ik ben zelf wel van mening dat veel (zo niet alle) taken van de overheden te laat in gang zijn gezet voor een perfecte overgang: Nog geen nieuwe stalling in Dordrecht; de bouwwerkzaamheden van laadpalen zijn te laat gestart of in problemen gekomen, waardoor er een blik dieselbussen opengetrokken moest worden en de nieuwe abri's zijn niet op tijd af.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De vraag is of de problemen allemaal de schuld zijn van de overheid. Een stalling lijkt mij in de eerste plaats een zaak voor de busmaatschappij. Waarom de laadpalen nu pas geplaatst worden weet ik niet. Misschien zijn ze (te) laat geleverd. Een EBUSCO 2.2 op kenteken heb ik ook nog nergens langs zien komen. Iemand enig idee hoe het daarmee staat?ArrivaBas schreef:https://www.ad.nl/rivierenland/maand-de ... ~a947bb2c/
De regionale krant ziet wel dat alles nog redelijk soepel verloopt, maar heeft liever een andere maand dan december voor een nieuwe concessie of dienstregeling.
Ik ben zelf wel van mening dat veel (zo niet alle) taken van de overheden te laat in gang zijn gezet voor een perfecte overgang: Nog geen nieuwe stalling in Dordrecht; de bouwwerkzaamheden van laadpalen zijn te laat gestart of in problemen gekomen, waardoor er een blik dieselbussen opengetrokken moest worden en de nieuwe abri's zijn niet op tijd af.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Die zijn nog onderweg als 't goed is.....
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
http://www.rtvdordrecht.nl/reizigers-na ... em?1111893
Altijd weer mensen die niks doorhebben, wordt maandag nog leuk als die mensen er achter komen dat hun bus een andere route of andere tijden heeft... Maar dat heb je altijd wel als er een nieuwe dienstregeling wordt ingevoerd, mensen die het niet doorhebben etc.
Altijd weer mensen die niks doorhebben, wordt maandag nog leuk als die mensen er achter komen dat hun bus een andere route of andere tijden heeft... Maar dat heb je altijd wel als er een nieuwe dienstregeling wordt ingevoerd, mensen die het niet doorhebben etc.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Weet iemand of er een busboekje beschikbaar komt voor deze concessie?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Er zijn per gemeente al busboekjes te downloaden op de website.
Edit: De paal bij de Slangenburg is zo goed als klaar.
Edit: De paal bij de Slangenburg is zo goed als klaar.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Is er al iets bekend over de nieuwe wagenparknummers van de 9641 en 9642?
999 Sorry, buiten dienst
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ja, dat ze met een 6 zullen beginnen ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Zul je zien dat het gewoon twee weken hele dagen achter elkaar vriest, sta je dan met je overmaatse stekkerdozen... -o-nvdw schreef:In de grond hakken heeft geen zin als het vriest... maar dat doet het overdag ook niet.
Ik denk dat het gewoon een kwestie van risicobeperking is, het vorstseizoen loopt van oktober tot april. Dus na april heeft men bijna de garantie dat men kan gaan graven.
🍉
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De laadpaal bij de Slangenburg is in principe bijna gebruiksklaar, en bij het Dudokplein is het gat al afgegraven. Ik weet niet hoe het met de palen bij de Laan van Europa en in 'Hendrik-Ido-Oostendam-Schildmanskinderen en Sandelingen-Ambacht' is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik vond dit op de website van Qbuzz. Ik denk dat dit vrij recent is toegevoegd.traibergen schreef:Weet iemand of er een busboekje beschikbaar komt voor deze concessie?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 141 gasten