Tot nu toe hebben alleen de gemeenten zelf besloten dat ze willen fuseren zover ik weet. De provincies moeten nog een herindelingsontwerp maken en kunnen daarbij per kern gaan peilen. Uiteindelijk moet het Rijk dan de knoop doorhakken. Gemeenten zullen bij hun opheffing misschien niet altijd aangeven dat ze maar beter in stukjes geknipt kunnen worden. Maar enfin, we zien vanzelf wel wat eruit komt.nvdw schreef:De Lek was ook een 'logische' provinciegrens maar dat vond de gemeente Vianen destijds ook geen argument om dan maar in Zuid-Holland te blijven.
We hebben het uitsluitend over administratieve grenzen, en aangezien de complete gemeente Zederik meegaat in de nieuwe Utrechtse gemeente Vijfheerenlanden horen Ameide en Meerkerk daar dus ook bij. De discussie dat die kernen op allerlei manieren bij de Alblasserwaard en 'dus' Zuid-Holland zouden horen is al lang gevoerd en afgesloten.
Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028
Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028
Mochten ze in de toekomst lijn 90 willen "opknippen" tussen de beide provincies, dan lijk Groot-Ammers mij de minst slechte grens. Volgens mij zit je dan ongeveer op de grens, waar men het meest op Utrecht dan wel op Rotterdam is georiënteerd.
De Zuid-Hollandse lijn 90 kan bijvoorbeeld worden gekoppeld aan lijn 74 (lijn 90 wordt dan: Rotterdam - Alblasserdam - Nieuwpoort - Gorinchem). Het Utrechtse deel zou dan lijn 94 kunnen heten.
De kernen Groot-Ammers en Nieuwpoort worden dan zowel door lijn 90 (naar Rotterdam) als door lijn 94 (naar Utrecht) bediend.
De Zuid-Hollandse lijn 90 kan bijvoorbeeld worden gekoppeld aan lijn 74 (lijn 90 wordt dan: Rotterdam - Alblasserdam - Nieuwpoort - Gorinchem). Het Utrechtse deel zou dan lijn 94 kunnen heten.
De kernen Groot-Ammers en Nieuwpoort worden dan zowel door lijn 90 (naar Rotterdam) als door lijn 94 (naar Utrecht) bediend.
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028
Eerder had ik inderdaad ook al eens geopperd om lijn 74 en 90 zo samen te voegen. En dat dan in combinatie met een overstappunt bij de kruising N214 X N216 (Slingelandse plassen) op de 388, zowel richting Utrecht als richting Dordrecht. Misschien heb je dan tussen Ameide en Schoonhovense veer helemaal geen grote bus meer nodig.
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028
Herstel: inmiddels heeft het college van de provincie Utrecht enkele dagen geleden een herindelingsontwerp vastgesteld zonder gemeentegrenscorrecties (https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... stgesteld/). Dat zou dus betekenen dat Ameide en Meerkerk meegaan naar Utrecht en een klein stukje Vijfheerenlands polderland ten oosten van Arkel (tot halverwege Kedichem) bij Zuid-Holland blijft. Maar wie weet wordt er nog een robbertje om gevochten.OVinspecteur schreef:Tot nu toe hebben alleen de gemeenten zelf besloten dat ze willen fuseren zover ik weet. De provincies moeten nog een herindelingsontwerp maken en kunnen daarbij per kern gaan peilen. Uiteindelijk moet het Rijk dan de knoop doorhakken. Gemeenten zullen bij hun opheffing misschien niet altijd aangeven dat ze maar beter in stukjes geknipt kunnen worden. Maar enfin, we zien vanzelf wel wat eruit komt.nvdw schreef:De Lek was ook een 'logische' provinciegrens maar dat vond de gemeente Vianen destijds ook geen argument om dan maar in Zuid-Holland te blijven.
We hebben het uitsluitend over administratieve grenzen, en aangezien de complete gemeente Zederik meegaat in de nieuwe Utrechtse gemeente Vijfheerenlanden horen Ameide en Meerkerk daar dus ook bij. De discussie dat die kernen op allerlei manieren bij de Alblasserwaard en 'dus' Zuid-Holland zouden horen is al lang gevoerd en afgesloten.
Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028
Wat denk je zelf?
Er wordt hier en elders zo belangrijk gedaan over de provinciegrens terwijl het maar één bestuurslaag van vele is die met wijzigingen te maken krijgt. De gemeentelijke herindeling is voor de kernen zelf nog van veel grotere impact dan de 'verhuizing' naar een nieuwe provincie. Nu al bestaan er samenwerkingsverbanden op regionaal niveau die provinciegrenzen overstijgen, zoals de sociale arbeidsvoorziening en de woningcorporatie, en de kans is aannemelijk dat dat ook zal blijven. Ook niet te vergeten: het waterschap Rivierenland. Dat strekt zich nu al uit over vier verschillende provincies, daar verandert de gemeentelijke herindeling straks niets aan...
Er wordt hier en elders zo belangrijk gedaan over de provinciegrens terwijl het maar één bestuurslaag van vele is die met wijzigingen te maken krijgt. De gemeentelijke herindeling is voor de kernen zelf nog van veel grotere impact dan de 'verhuizing' naar een nieuwe provincie. Nu al bestaan er samenwerkingsverbanden op regionaal niveau die provinciegrenzen overstijgen, zoals de sociale arbeidsvoorziening en de woningcorporatie, en de kans is aannemelijk dat dat ook zal blijven. Ook niet te vergeten: het waterschap Rivierenland. Dat strekt zich nu al uit over vier verschillende provincies, daar verandert de gemeentelijke herindeling straks niets aan...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028
http://www.merwedelingelijn.nl/aanbeste ... van-start/
Vervoerders kunnen zich tot 14 september 2017 inschrijven.
Waar is dat PvE?
Vervoerders kunnen zich tot 14 september 2017 inschrijven.
Waar is dat PvE?
Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028
Programma van Eisen
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 23 apr 2017, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post quoten is niet nodig.
Reden: Vorige post quoten is niet nodig.
Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028
Hij vroeg waar het was, niet wat ;)
Ik doe ook maar wat
Re: Aanbesteding concessie DAV-gebied 2019 - 2028
Het PvE staat dacht ik een paar pagina's terug. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)
Wie denken jullie dat zich gaat inschrijven voor deze concessie???? *bus*
Re: Aanbesteding DAV
Ik hoop op RET, maar Arriva zou ik ook geen probleem mee hebben. Anders misschien connexxion.
bon jour
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding DAV
Alle vervoerders zouden kunnen.
Syntus en Arriva hebben vaker op bus/trein concessies ingeschreven
Connexxion heeft beide modaliteiten
Qbuzz kan misschien weer inschrijven met nieuwe aandeelhouder
EBS heeft al aangegeven te willen inschrijven.
Syntus en Arriva hebben vaker op bus/trein concessies ingeschreven
Connexxion heeft beide modaliteiten
Qbuzz kan misschien weer inschrijven met nieuwe aandeelhouder
EBS heeft al aangegeven te willen inschrijven.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Aanbesteding DAV
Mocht Syntus winnen dan zijn ze toch behoorlijk groot geworden.. Veluwe, Midden-Overijssel, Twente, Utrecht, Almere en DAV.
Re: Concessie DAV-gebied
Ik verwacht dat Connexxion niet inschrijft. Het moederbedrijf heeft aangegeven af te willen van hun spoorconcessies in Europa.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Aanbesteding DAV
RET mag niet meedoen. Ze hebben de concessie voor Rotterdam onderhands aanbesteed gekregen.W0rteltje schreef:Ik hoop op RET, maar Arriva zou ik ook geen probleem mee hebben. Anders misschien connexxion.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Aanbesteding DAV
EBS heeft geen ervaring met treinen, dus grote kans dat dat een groot drama wordt als EBS de concessie wint.CamilleKreemers schreef:Alle vervoerders zouden kunnen.
Syntus en Arriva hebben vaker op bus/trein concessies ingeschreven
Connexxion heeft beide modaliteiten
Qbuzz kan misschien weer inschrijven met nieuwe aandeelhouder
EBS heeft al aangegeven te willen inschrijven.
Qbuzz is volgens mij nog niet officieel verkocht. De vraag is of ze nog de tijd hebben in de nieuwe eigendomsverhoudingen een bod te doen.
Syntus en Keolis mogen wat met betreft net als de RET worden uitgesloten omdat hun thuismarkt (Frankrijk) niet open is.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Off-topic: Geldt hetzelfde dan ook voor de Nordwestbahn etc?Suus schreef:Ik verwacht dat Connexxion niet inschrijft. Het moederbedrijf heeft aangegeven af te willen van hun spoorconcessies in Europa.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie DAV-gebied
In Duitsland wordt de laatste tijd vooral ingezet op behoud van wat ze hebben en niet meer op nieuwe concessies. Ik verwacht dat ze een koper gaan zoeken. OV over de weg is 90% van de omzet van Transdev, en daar gebeuren nu de grootste ontwikkelingen (MaaS, elektrische voertuigen etc).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding DAV
Dan mag connexxion om dezelfde reden ook uitgesloten worden. Dan hou je alleen arriva, qbuzz en ebs over die kans maken op deze concessie. Volgens jou absurde theorie. :')The Greyhound schreef:EBS heeft geen ervaring met treinen, dus grote kans dat dat een groot drama wordt als EBS de concessie wint.CamilleKreemers schreef:Alle vervoerders zouden kunnen.
Syntus en Arriva hebben vaker op bus/trein concessies ingeschreven
Connexxion heeft beide modaliteiten
Qbuzz kan misschien weer inschrijven met nieuwe aandeelhouder
EBS heeft al aangegeven te willen inschrijven.
Qbuzz is volgens mij nog niet officieel verkocht. De vraag is of ze nog de tijd hebben in de nieuwe eigendomsverhoudingen een bod te doen.
Syntus en Keolis mogen wat met betreft net als de RET worden uitgesloten omdat hun thuismarkt (Frankrijk) niet open is.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39190
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Arriva´s huidige thuismarkt Duitsland, ze zijn immers een onderdeel van DB, is ook niet bepaald open. En bij mijn weten doen ze in Israël ook niet echt aan aanbestedingen van het OV, net zo min als in Italië.
Hmm... dan houd je geloof ik geenenkele vervoerder over
Hmm... dan houd je geloof ik geenenkele vervoerder over
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie DAV-gebied
Dan krijgen we de GVBD terug.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie DAV-gebied
Zo'n terugkeer van een stadsbedrijf is wel erg onlogisch. Zonder dollen: Ik zie Keolis persoonlijk wel inschrijven, net als Arriva. EBS en CXX zie ik echt niet hierop inschrijven.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie DAV-gebied
De Duitse spoormarkt is complete open, maar voor het stads- en streekvervoer is die nog redelijk dicht inderdaad.Daniel schreef:Arriva´s huidige thuismarkt Duitsland, ze zijn immers een onderdeel van DB, is ook niet bepaald open. En bij mijn weten doen ze in Israël ook niet echt aan aanbestedingen van het OV, net zo min als in Italië.
Hmm... dan houd je geloof ik geenenkele vervoerder over
Dus dan wordt het First of Stagecoach.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie DAV-gebied
Ik zie inderdaad alleen Keolis (Syntus) en Arriva zich inschrijven, Qbuzz wellicht als ze snel zijn. Dan is het ook meteen afwachten op nieuw materieel, daar ben ik het meest benieuwd naar. Het PvE heeft niet veel specifieks, alleen dat de huidige 7700 Hybrid bussen (ik neem aan dat de Rosero's en nieuwe Citea's ook worden meegenomen) en de GTW-treinstellen bewaard moeten blijven.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 87 gasten