Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Milco »

Met zulke grote veranderingen klagen mensen altijd, over alles. Niets deugt, ze snappen de wijzigingen niet, willen hun rechtstreekse verbinding terug (waar nooit een hond in zat) en ga zo maar door. Zulke dingen moet je laten rusten, over een aantal maanden is iedereen gewend en als je dan eens vraagt naar de periode met Arriva dan zullen veel mensen zich afvragen hoe het net er toen ook alweer uitzag...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door dylanwild94 »

maarten83 schreef:Zojuist op de bufferplaats op station Dordrecht een ex Arriva hybride Volvo. Helaas geen nummer kunnen zien.
Zal zeer waarschijnlijk de 5410 zijn.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
nv_busfreak
Berichten: 86
Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nv_busfreak »

5 stuks ex arriva Hybride volvo's gaan toch weer(tijdelijk) in Dordrecht rijden dan onder de vlag van Qbuzz.
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 15 dec 2018, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

maarten83 schreef:Zojuist op de bufferplaats op station Dordrecht een ex Arriva hybride Volvo. Helaas geen nummer kunnen zien.
Er staat ook een berg hybride Volvo's aan de Europalaan in Utrecht zag ik vanavond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Hainje schreef:Denk dat je 95% van al die klachten met een kilo zout moet nemen.
*kuch kuch* Het blijft leuk om elke dag de klaagmuur genaamd @DMGQbuzz op Twitter te lezen. :') Demense willen het niet door hebben dat alle begin moeilijk is en dat sommige vertragingen door overmacht ontstaan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door DrechtBlub »

Wat mij opvalt is dat ik eerst ééntje zag, maar nu echt een hele stroom klachten er tussen vind van lijn 21 die tussen Walburg en Station Zwijndrecht vol is, die rijd 1*Uur met 8 personenbusjes en blijkbaar hebben de ouderen die bij halte Bouquet en swanendrift wonen het busje goed weten te vinden nu de 488 minder vaak stopt in Zwijndrecht. Ik ga binnenkort eens familie uit zwijndrecht vragen om te peilen of dit zo is, het zou me eerlijk gezegd niet super verbazen, nu 21 gestrekt en netjes rijd binnen zwijndrecht heeft dat lijntje nog best wel wat potentie voor iets meer reizigers dan die bij arriva had (Wat meestal 2-4 per rit was).
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Lijn 21 valt nu natuurlijk ook meer op doordat er herkenbare busjes op rijden. En langs halte Swanendrift reed al jaren een grote bus richting station Zwijndrecht die aannemelijk vooral in de spits nog best gevuld zal zijn geweest. Zelfs in de begintijd van de concessie heeft hier nooit een 8-persoonsbusje gereden, het kleinste was doordeweeks een 15-persoonsbus die ook staanplaatsen mocht hebben.

Het zijn echt maar een paar haltes ook die geenenkele andere bus hebben daar, maar tegelijk weegt het vanaf die haltes niet op tegen de tijdwinst om naar een halte van 488 of 392 te lopen. Overigens rijdt de 21 in de spits gewoon 2x/uur hoor, da's het dubbele van voorheen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
nv_busfreak
Berichten: 86
Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nv_busfreak »

Afbeelding

Meer plaatjes hier in deze openbare groep op FB; https://www.facebook.com/groups/1048412 ... n-str=%2AF
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Zoveel problemen met de MAN's dat er toch nog hybrides even in Nederland blijven rondrijden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

De Stadsbuzz Drechtsteden presteerde de afgelopen dagen over het algemeen het beste in het gebied voor wat betreft punctualiteit, dus de MAN's zijn het probleem niet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:Zoveel problemen met de MAN's dat er toch nog hybrides even in Nederland blijven rondrijden?
Ik denk eerder gewoon een tekort aan bussen in het algemeen. De hybrides en/of MAN’s kunnen ook prima op andere lijnen dan stadslijnen ingezet worden.
Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben »

ArrivaBas schreef:De Stadsbuzz Drechtsteden presteerde de afgelopen dagen over het algemeen het beste in het gebied voor wat betreft punctualiteit, dus de MAN's zijn het probleem niet.
Nouw ik zag wel klachten rondgaan over stoelen die uit elkaar vielen etc. dus dat is wel weer een probleem van de MANs.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door julsteren »

Het onderhoud van de MAN-bussen is inderdaad achterstallig te nomen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Suus »

Dat was al zo toen ze nog bij Connexxion dienst deden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Lijn 45 »

The Greyhound schreef: Ik denk eerder gewoon een tekort aan bussen in het algemeen. De hybrides en/of MAN’s kunnen ook prima op andere lijnen dan stadslijnen ingezet worden.
De hybrides hebben geen speciaal stads-/streek-/snel-/bestel-/buurtbuzzkleurenschema, dus kunnen ze op alle lijnen ingezet worden. Het probleem is alleen dat ze grotendeels groen zijn. :P
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door bjorn keith »

Maandag wat opnames gemaakt van de Qbuzz bussen op busstation Jaarbeurszijde in Utrecht. *bus*
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

De kerstmarktpendel vanaf het Halmaheiraplein rijdt met bussen van TCR. Onder andere de 442 (Volvo 8700 15m) rijdt op lijn 803. De bus vertrok net wel twee minuten te vroeg.
Edit: De andere omloop van lijn 803 rijdt met een Citaro G.
Laatst gewijzigd door ArrivaBas op vr 14 dec 2018, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Globetrotter »

Aan de uniformen op de buslijnen rondom Utrecht te zien, krijg ik toch een beetje de indruk dat er betrekkelijk veel ritten door U-OV chauffeurs worden gereden op de 81, 90, 387 en 388. Rijden er op de lijnen rondom Dordrecht bijvoorbeeld ook veel chauffeurs met een U-OV uniform (en zijn er bijvoorbeeld chauffeurs vanuit Utrecht herplaatst) of worden er gewoon vrij veel diensten op lijnen die Utrecht aandoen door U-OV chauffeurs gereden?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Op de genoemde lijnen rijden gepland enkele diensten vanuit de stalling van U-OV in Utrecht.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

En sowieso zijn ook de chauffeurs die bij Vijfheerenlanden hoorden mee over naar U-OV gegaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daelea »

Thom69 schreef:Vanochtend maar eens de klantenservice van Qbuzz uitgeprobeerd: er staan heel mooie incheckpalen bij de trein, met dezelfde kastjes als in de bussen, maar die herkennen (in elk geval bij NS Flex) geen treinabonnementen. Hoewel ik een Weekend Vrij heb, is de rit wel in rekening gebracht, Vol tarief. Gok zelf dat de lezers aanspraak maken op het product 'Reizen op rekening BTM' in plaats van 'Reizen op rekening Trein', aangezien de tariefstructuur gelijk is aan de bus (basis- +km-tarief). Maar eens kijken hoe snel Qbuzz is met restituties :)
Ze zijn in elk geval snel met restituties: zondag gereisd, maandag formulier ingevuld, vandaag (vrijdag) onterechte afboeking terugbetaald gekregen :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Meltrain »

De omroeper in de treinen is een vast een piraat, want hij spreekt Arkel uit als “Arrl”.

En het WiFi netwerk heeft nog de naam "Arriva".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Lijn 45 schreef:
The Greyhound schreef: Ik denk eerder gewoon een tekort aan bussen in het algemeen. De hybrides en/of MAN’s kunnen ook prima op andere lijnen dan stadslijnen ingezet worden.
De hybrides hebben geen speciaal stads-/streek-/snel-/bestel-/buurtbuzzkleurenschema, dus kunnen ze op alle lijnen ingezet worden. Het probleem is alleen dat ze grotendeels groen zijn. :P
In dezelfde kleur rijden ook de Citea’s in Gorinchem nog rond. Ik weet niet of er inmiddels een stroomafnemer op het dak zit.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

De eerste (nood)aanpassing in de dienstregeling is een feit: lijn 388 rijdt in Utrecht voorlopig niet meer via Papendorp maar via de Graadt van Roggenweg zoals de 387 doet, met de oplopende vertraging als opgegeven reden.
Globetrotter schreef:Aan de uniformen op de buslijnen rondom Utrecht te zien, krijg ik toch een beetje de indruk dat er betrekkelijk veel ritten door U-OV chauffeurs worden gereden op de 81, 90, 387 en 388.
Klopt: veel van de chauffeurs die de ritten rijden vanuit de stalling Europalaan zijn al werkzaam bij U-OV, ofwel als uitzendkracht ofwel als chauffeur die mee is overgenomen met het Vijfheerenlandengebied.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

De kerstmarktpendel vanaf de Laan van Europa reed met gelede U-OV Citaro's. :o
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 33 gasten