Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Bijna alle ritten van de 93 worden gereden met een Rosero, met uitzondering van twee extra ritten naar Dordrecht in de ochtendspits: één met een stadsbus, één met een Iveco (die prima door een tunneltje met 3,4 meter doorrijhoogte past).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door OVinspecteur »

nvdw schreef:In Kinderdijk is nu geen mogelijkheid voor de bus om te keren, dus moet hij leeg naar Nieuw-Lekkerland doorrijden om daar een rondje (of eerder ronde) te maken.
Aha... en dat was voor de start niet bekend bij Qbuzz? Zelfs niet met alle beschouwingen daarover op dit forum?
Wanneer ze 316 inkorten tot Alblasserdam komt het geleverde product niet meer overeen met de wat is aangeboden aan de provincie in de concurrentiestrijd. Gaat dat nog gecompenseerd worden op de een of andere manier?

Zit er overigens überhaupt een wegenbouwkundige oplossing in het vat voor wat betreft het keren van de bus bij de molens?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

nvdw schreef:Bijna alle ritten van de 93 worden gereden met een Rosero, met uitzondering van twee extra ritten naar Dordrecht in de ochtendspits: één met een stadsbus, één met een Iveco (die prima door een tunneltje met 3,4 meter doorrijhoogte past).
Ik wou al zeggen... In de SVD tijd is er ooit een LPG-bus die tunnel door geweest zonder z'n gastank te verliezen :p

In de Molenlanden reed op lijn 75 een busje doodleuk consequent met -5 op een uurdienst, da's ook fraai.
De Scania's hebben nu ook reisinformatie schermen trouwens, waarbij ik vanmorgen een bus had die consequent een halte achter liep: toen we Molenaarsgraaf N214 passeerden verdween Noordeloos N214 pas van het scherm enz., maar op de cico's klopte de halte wel.
Op dit moment zit in de 6215 die nu hetzelfde probleem lijkt te hebben, dat verklaart ook waarom ik de DRIP in Sliedrecht nog van +6 naar +7 zag springen terwijl de bus met +2 al in zicht was, die stond volgens de apparatuur dus nog bij station Baanhoek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door arjano1978 »

nvdw schreef:Bijna alle ritten van de 93 worden gereden met een Rosero, met uitzondering van twee extra ritten naar Dordrecht in de ochtendspits: één met een stadsbus, één met een Iveco (die prima door een tunneltje met 3,4 meter doorrijhoogte past).
Oh ik dacht dat het tunneltje 3.10m hoog was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Leesbare plaatsnamen waren hier toch best handig geweest, maargoed, daar deed Arriva ook jaren over op de schermen in de bus...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Wannes »

De aanduiding Provincialeweg kan natuurlijk gewoon weg. Alleen de aanduiding N214 lijkt mij genoeg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Of gewoon Noordeloos N214, Molenaarsgraaf N214 en Bleskensgraaf N214. Zo staat het ook op de nieuwe abri's namelijk (meervoud inmiddels, bij Noordeloos waren ze 'm vandaag aan het plaatsen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Wannes »

Dat was ook ongeveer wat ik bedoelde. Dat maakt het een stuk duidelijker.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Globetrotter »

Weet iemand op welke haltes de laadpalen in Dordrecht inmiddels al klaar zijn?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Op het Lunenburgplein (halte Slangenburg) staat 'ie sowieso al en bij Hendrik-Ido-Ambacht Reeweg ook meen ik. Zou goed kunnen dat er inmiddels ook palen op het Dudokplein (halte Station Stadspolders) staan want daar waren ze begin december met de fundering bezig, maar daar ben ik sindsdien niet meer geweest.
Laan van Europa (bij de gelijknamige halte) was ik laatst nog vlakbij, maar vergeten even te kijken of de laadpaal er al stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

De laadpaal op de Laan van Europa staat er ook al ja.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

De ex-Arriva 5424 was net een rondje over Utrecht CS Jaarbeurszijde aan het rijden en staat daar nu weer op de buffer in volledige Arriva uitvoering. Conditieritje voor het noodplan voor na de kerstvakantie toevallig?

Edit: nu in de 387 (bus 6221) juist het omgekeerde van de 388 eerder deze week: schermen lopen één halte voor, maar cico's, halteafroep en positie in OVinfo kloppen wel met de werkelijkheid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

Hoorde vanochtend van een collega op de Europalaan dat iemand zijn streekBuzz in een andere heeft geparkeerd. Die hybride zal dus even in de vaart worden gegooid.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Vanmiddag in diverse bussen dit scherm gezien, kan iemand de reisinformatie even deblokkeren? :mrgreen:

Afbeelding

Eerder op de middag zat ik nog in een Gorinchemse stadsbus, gereden met de U-OV 4372 met een reisinfoscherm in Groningse layout en een omleidingsposter van U-OV erin… dat was even heel Qbuzz in één bus :P (Maar vlak voor 't centrum stond 'ie opeens weer een stadsBuzz layout)
De groene huisregelstickers waren kennelijk ook wat te verwarrend: op lijn 90 reed een streekBuzz met huisregelsticker waar groot stadsBuzz op stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

En de U-OV 4065 en 4066 zijn momenteel actief op de Dordtse lijn 4.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

... en 4020* vervangt op moment van schrijven een streekBuzz op lijn 90 naar Gelkenes. Ach, we zijn één grote familie :D

* da’s een Utrechtse stads-Citaro, voor de niet-ingewijden
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Over lijn 90 gesproken... vanmiddag stond ik bij een halte van die lijn en vroeg me af hoe de arme reizigers daar moeten weten hoe laat lijn 78 vertrekt...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

In de categorie buurtbusjes trouwens, lijstje is nu compleet...
6657 = 6671
6658 = 6672
6659 = 6673
6660 = 6674
6661 = 6676
6662 = 6677
6663 = 6675

Die laatste is dubbel en had gezien de volgorde waarschijnlijk de ooit 6678 moeten gaan heten, er is dus overduidelijk vernummerd om een gat in de serie te voorkomen doordat de 6675 naar lijn 703 in de Regio Utrecht is gegaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door The Greyhound »

Daniel schreef:Over lijn 90 gesproken... vanmiddag stond ik bij een halte van die lijn en vroeg me af hoe de arme reizigers daar moeten weten hoe laat lijn 78 vertrekt...
https://pbs.twimg.com/media/DwEvDaTXQAAhsR4.jpg
Op het busstation in Papendrecht heb ik afgelopen vrijdag helemaal geen vertrekstaten gezien.....Italiaanse toestanden
Laatst gewijzigd door Daniel op vr 04 jan 2019, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto uit quote
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Vernielingen rond oudjaar denk ik eerder. Vertrekstaatloze haltes ben ik verder nergens in DMG tegengekomen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8837
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Qbuzz laat in een Tweet als antwoord op een klacht doorschemeren dat het 'noodpakket' vooral bestaat uit extra materieelinzet. Zou dit gaan om de Utrechtse Citaro's en hybride Volvo's of komt er nog meer aan materieel?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gerben
Berichten: 63
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 19:19

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Gerben »

Interview met de voorzitter van de OR, gaat er nog zoveel mis dan? Voor mijn idee gaat het juist steeds beter maar ik kan het verkeerd hebben? Hopelijk helpen de maatregelen vanaf 7 januari en slaagt het overleg wat er maandag weer is.

https://www.ad.nl/dordrecht/chauffeurs- ... ~a307156b/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef:Qbuzz laat in een Tweet als antwoord op een klacht doorschemeren dat het 'noodpakket' vooral bestaat uit extra materieelinzet. Zou dit gaan om de Utrechtse Citaro's en hybride Volvo's of komt er nog meer aan materieel?
Dat lag natuurlijk al voor de hand. Op korte termijn kan je het makkelijkst iets aan vertragingen doen door extra bussen in te zetten om van onhaalbare keringen af te komen, in combinatie met het aanpassen van chauffeursdiensten.
Een nieuwe dienstregeling kost meer tijd gezien alles op elkaar doorwerkt met de vele aansluitingen die er in het netwerk zoals dat er nu is zitten, naast dat je die dienstregeling dan natuurlijk ook nog fatsoenlijk moet kunnen communiceren.
Gerben schreef:Interview met de voorzitter van de OR, gaat er nog zoveel mis dan? Voor mijn idee gaat het juist steeds beter maar ik kan het verkeerd hebben? Hopelijk helpen de maatregelen vanaf 7 januari en slaagt het overleg wat er maandag weer is
Ben de afgelopen tijd best wel regelmatig DMG door geweest en het viel me qua dienstuitvoering inderdaad allemaal reuze mee. Geen enorme vertragingen of bussen die niet kwamen opdagen gezien zoals op de eerste dag. Grootste probleem lijkt nog wel lijn 10 in Dordrecht te zijn, maar da's deels ook virtueel omdat daar bussen spookvertragingen doorgeven (vooral de ex-Arriva wagens die omgebouwd zijn).

Wat ik trof waren vooral slordigheidjes als reisinfoschermen die raar deden of niet werkten, stoplampjes die het niet deden en halteborden die half aangepast zijn (her en der staan de oude belbuslijnen van Arriva er nog op).
Nou zijn dat natuurlijk ook wel dingen die de chauffeurs vrij direct merken, als bv. de apparatuur niet juist werkt in de bus. En bij de Scania's moeten ze volgens mij wennen aan het feit dat je een sleutel nodig hebt: vanmiddag zat ik in een 387 die op station Gorinchem werd afgelost, waarbij de chauffeur achter z'n collega aan moest de kantine in om de sleutel te halen :P
En op lijn 1 en 74 werd het een gratis ritje door niet functionerende chipkaartapparatuur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Milco »

Voor zover ik dus begrijp is de inkorting van de doordeweekse ritten van lijn 316 tot Alblasserdam de enige wijziging die maandag zal plaatsvinden?
Daniel schreef:Over lijn 90 gesproken... vanmiddag stond ik bij een halte van die lijn en vroeg me af hoe de arme reizigers daar moeten weten hoe laat lijn 78 vertrekt...
Het ziet er natuurlijk rommelig uit, maar in Nieuwpoort hebben diverse (of alle?) haltes slechts in een richting een haltepaal waarbij er dus evenveel ruimte is voor twee keer zoveel dienstregelingen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Er is nog helemaal nergens gecommuniceerd wat er vanaf maandag aangepast wordt, maar als ik nu de dienstregeling van lijn 316 opvraag voor 7 januari komen daar inderdaad geen ritten naar Kinderdijk meer in voor.

Nog een slordigheidje trouwens: ik zie in m'n OVC-historie van vandaag dat Qbuzz opeens het product klassewissel niet meer herkende vandaag, terwijl dat woensdag nog wel gebeurde. Niet dat dat iets uitmaakt want er is toch alleen 2e klas in hun treinen, maar toch.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 52 gasten