Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Eentje staat in Dordrecht als het goed is... Maar dit zal allicht de reserve buurtBuzz geweest zijn, de andere staan aannemelijk niet in Schelluinen in de stalling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Edit: heb 'm nu via de website van cassie127 gedownload.
🍉
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Hij staat ook op de website van Qbuzz: https://prod-dmg.cdn.prismic.io/prod-dm ... g+2018.pdf
Enigszins (zeg maar behoorlijk) verscholen, namelijk op de pagina's met wijzigingen per gemeente: https://www.qbuzz.nl/dmg/reizen/dordrecht
Enigszins (zeg maar behoorlijk) verscholen, namelijk op de pagina's met wijzigingen per gemeente: https://www.qbuzz.nl/dmg/reizen/dordrecht
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
had al bijna een reactie gestuurd dat ik heb gewoon als pdf heb liggenHainje schreef:Kijk ik er nu zo naast of heeft Qbuzz geen pdf-lijnennetkaart online gezet?
Edit: heb 'm nu via de website van cassie127 gedownload.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Misschien een domme vraag, maar wat is in deze concessie het verschil tussen Snellbuzz en R-net?
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Rnet heeft iets hogere frequenties
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Met als sidenote dat de R-Net en SnelBuzz Iveco's eigenlijk exact hetzelfde zijn (afgezien van de kleur).
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
En StreekBuzz Iveco's ook, lijkt me.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
StreekBuzz Iveco's wijken iets af. Hebben iets andere stoelen, geen klaptafels, geen bagagerekken, geen leeslampjes en de plaats voor de rolstoel zit tegenover de achterdeur, in plaats van er naast.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Bus D6116 heeft vanmiddag een aanrijding gehad met een auto vlakbij het voormalige Ziekenhuis Amstelwijck. Mogelijk was er alcohol in het spel.
Bron en meer
Bron en meer
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Zwaargewonde (50) bij ongeval in Dordrecht: bestuurder had mogelijk gedronken
Bij een aanrijding tussen een personenauto en een stadsbus is vanmiddag een zwaargewonde (50) gevallen. De aanrijding vond plaats op de Laan van Londen in Dordrecht, vlakbij de Al-Fath moskee. De bestuurder van de auto was ook gewond en is aangehouden.
bron en meer
bron en meer
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Het is allebei HOV, waarbij R-net aan de voor die formule specifieke frequentie-eisen voldoet (minimaal 6x/uur spits, 4x/uur dal, 2x/uur avond en weekend). Voor de R-netlijnen en de Snelbuzzen 387/388 geldt bovendien een hoger kilometertarief.fred1954 schreef:Misschien een domme vraag, maar wat is in deze concessie het verschil tussen Snellbuzz en R-net?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Hetzelfde verschil als tussen R-Net en Qliner dus.
🍉
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
*avond en zondagnvdw schreef:Het is allebei HOV, waarbij R-net aan de voor die formule specifieke frequentie-eisen voldoet (minimaal 6x/uur spits, 4x/uur dal, 2x/uur avond en weekend). Voor de R-netlijnen en de Snelbuzzen 387/388 geldt bovendien een hoger kilometertarief.fred1954 schreef:Misschien een domme vraag, maar wat is in deze concessie het verschil tussen Snellbuzz en R-net?
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dit had de provincie Zuid-Holland toch afgeschaft?nvdw schreef: Het is allebei HOV, waarbij R-net aan de voor die formule specifieke frequentie-eisen voldoet (minimaal 6x/uur spits, 4x/uur dal, 2x/uur avond en weekend). Voor de R-netlijnen en de Snelbuzzen 387/388 geldt bovendien een hoger kilometertarief.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Tarieven 2018 zijn nog geldig he....
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
https://www.ed.nl/economie/ebusco-uit-d ... ~a0211bb5/
Ebusco gebruikt een Ebusco uit de order van Qbuzz voor enige demonstraties rondom een samenwerking met de DB. Door de samenwerking moet een elektrische bus voor het streekvervoer per bus tot stand komen.
Ebusco gebruikt een Ebusco uit de order van Qbuzz voor enige demonstraties rondom een samenwerking met de DB. Door de samenwerking moet een elektrische bus voor het streekvervoer per bus tot stand komen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Dordtse raad: Ga praten met QBuzz over andere route lijn 2
De Dordtse raad wil dat het college van burgemeester en wethouders met vervoerder QBuzz in gesprek gaat om buslijn 2 voortaan langs de Essenhof te laten rijden in plaats van over het Leerpark. Bij de Essenhof stopt nu geen bus.
Bron en meer
Bron en meer
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Lekker efficiënt, moet je weer een extra lijn over het Leerpark sturen om daar voldoende capaciteit te bieden. Lijn 2 heeft ooit een heel stel extra ritten naar het Leerpark overbodig gemaakt namelijk.
En als de Essenhof nou enorme hoeveelheden reizigers zou genereren, maar dat is ook niet zo. De laatste bus die er vlakbij kwam had iets van 3 passagiers per rit waarvan het merendeel niet eens bij de Essenhof om de hoek uitstapte.
En als de Essenhof nou enorme hoeveelheden reizigers zou genereren, maar dat is ook niet zo. De laatste bus die er vlakbij kwam had iets van 3 passagiers per rit waarvan het merendeel niet eens bij de Essenhof om de hoek uitstapte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Inderdaad, ik vind de oplossing nu met een elektrisch busje een prima oplossing. Een stuk goedkoper dan een volwaardige bus via de essenhof laten sturen en zoveel reizigers maakten inderdaad niet gebruik van de halte bij de essenhof.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
En dat hadden de raadsleden ook zelf kunnen bedenken voor ze uit sympathie met Jannie Bozuwa voor de motie stemden waarmee de gemeente zich voor een halte zou moeten inspannen. Dat is gedaan en is (uiteraard) niet gelukt, simpelweg omdat er met de beperkte middelen altijd een bestaande bus moet worden omgelegd en dat (veel) meer mensen benadeelt dan voordeel oplevert.
Het doet een beetje denken aan de handtekeningenactie voor het behoud van de buurtbus op zaterdag in het Land van Heusden en Altena: als al die ondertekenaars ook met de bus zouden zijn gegaan, hoefde hij niet opgeheven te worden. Maar er is politiek kapitaal geïnvesteerd, dus is er weer ophef. Dat elektrische busje of wat het ook wordt dient in elk geval één doel, mocht het ooit gaan rijden: het reizigerspotentieel in kaart brengen, als het er al is.
Het doet een beetje denken aan de handtekeningenactie voor het behoud van de buurtbus op zaterdag in het Land van Heusden en Altena: als al die ondertekenaars ook met de bus zouden zijn gegaan, hoefde hij niet opgeheven te worden. Maar er is politiek kapitaal geïnvesteerd, dus is er weer ophef. Dat elektrische busje of wat het ook wordt dient in elk geval één doel, mocht het ooit gaan rijden: het reizigerspotentieel in kaart brengen, als het er al is.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
En de reistijd uit Dubbeldam die al idioot lang is voor de korte afstand nóg langer maken?
Ik blub in het Drecht.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Het is allemaal om te huilen en "In de Alblasserwaard is het echt heel erg."
https://www.rijnmond.nl/nieuws/176342/C ... -naar-huis
https://www.rijnmond.nl/nieuws/176342/C ... -naar-huis
-
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Zo begon de concessie in Utrecht 2 jaar geleden ook, inclusief een chauffeur met een emotionele breakdown.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De ondernemingsraad zit de chauffeurs op te poken hun klachten naar de gedeputeerde te gaan sturen. :X
Bron
Bron
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 138 gasten