Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik vindt de presentatie van Qbuzz heel erg knullig en amateuristisch overkomen.
Bij de haltevertrekstaten gebruiken ze info van de stadsbus in Utrecht. Waarom wel 387 Gorinchem via Meerkerk P+R neerzetten maar niet de moeite nemen om de haltes van die route er op te zetten?
Bij het informatiepaneel Schoonhovenseveer een kaart van de stad Utrecht te tonen.
Bij de dienstregeling stadsBuzz een foto tonen van lijn 20 naar Assen??
En de R-net trein maar die is al eerder in het forum benoemt.
Als je een goede start wil maken moet je niet met zoiets knulligs aan\omen.
Zojuist reden er een aantal nieuwe R-Net Iveco’s, volgens mij nog zonder bestickering, over de A15 bij Gorinchem in westelijke richting. Grote kans dat er dus binnenkort een aantal bij Iveco in Alblasserdam staan.
Zonnig schreef:Ik vindt de presentatie van Qbuzz heel erg knullig en amateuristisch overkomen.
...
Als je een goede start wil maken moet je niet met zoiets knulligs aan\omen.
Niks knulligs aan, dat zijn details. De presentatie heeft vooral als doel om een impressie te geven van de huisstijl, de inhoud is daarvoor niet van belang. Waarschijnlijk hebben ze gewoon een aantal sjablonen gebruikt, met als resultaat dat er dingen op staan die inhoudelijk niet in de concessie voorkomen. Dat gebeurt overigens vaker, ook bij andere bedrijven.
dylanwild94 schreef:leek het alsof er 2 Airco units op het dak stonden?
mb90 schreef:Het leek alsof er 1 unit op het dak zat.
In de Facebookgroep TotaalOV (origineel gelinkt door Stadsbus op pagina 33) zijn foto's te zien van een rood-grijze Iveco Crossway bestemd voor DAV, met zichtbaar één enkele unit op het dak. Ook de Crossways in SnelBuzz en Streekbuzz kleuren hebben één unit erop zitten.
Niet echt een nuttige link gezien het een besloten link is...
Wel op een openbare link: hier is wat meer info te lezen over hoe de eindpunten met laadplekken eruit komen te zien. Enigszins opmerkelijk vindt ik wel dat ze op de Laan van Europa de halte vanuit Dordtse Kil III richting Wielwijk gaan verplaatsen zonder echte logische reden. Notabene wordt die halte gezien de dienstregeling alleen in de middagspits gebruikt, want in de ochtendspits wordt direct doorgereden naar Dordtse Kil III komend vanaf het station (en dan gaat de bus dus pas bij terugkomst uit Dordtse Kil naar de halte met laadpaal om daarvandaan ook weer te vertrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Als ik het goed zie komt de paal daar te staan op de plek waar nu de abri staat, verplaatst de abri daarom naar waar nu het chauffeurstoilet staat en wordt daarom dat toilet een stukje naar achteren geplaatst. Schuifpuzzeltje voor gevorderden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn opa en oma zijn redelijk betrokken met de Ontmoetingskerk en wisten te melden dat er dan volgens de kerk geen plek meer was om mindervaliden op de stoep uit te laten stappen (t.b.v. normale diensten, bruiloften en uitvaarten) ter hoogte van de haltekom. Ook mijn opa en oma hebben wel eens de auto op deze wijze op de stoep gezet voor uit- en instappen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
In de nieuwe dienstregeling rijdt lijn 316 van en naar de halte Molenkade in Kinderdijk, maar weet iemand toevallig hoe de bussen keren om terug naar Dordrecht te rijden? Ik weet niet of er nu daar al ritten keren, maar ik zie geen keermogelijkheid in de omgeving.
Dichtstbijzijnde eindpunt is Kinderdijk De Klok geweest toen Arriva in 2003 net in DAV reed, maar dat was toen geen keerpunt (spitslijn die er eindigde reed maar in één richting).
Ik vermoed dat de 316 gaat keren via het parkeerterrein bij de molens (zijweggetje direct na het gemaal nabij de halte in). In elk geval hoeven ze niet te haasten want de keertijd daar is 12 minuten.
ArrivaBas schreef:Mijn opa en oma zijn redelijk betrokken met de Ontmoetingskerk en wisten te melden dat er dan volgens de kerk geen plek meer was om mindervaliden op de stoep uit te laten stappen
Wordt dat niet juist makkelijker? Volgens de tekeningen wordt immers de stoeprand achter de halte juist verlaagd, aannemelijk om één van de bussen daar strak achteraan op de halte te kunnen laten halteren mocht de bus die moet laden later aankomen. In dat geval moet die bus met laadpauze er immers omheen kunnen rijden zodanig dat 'ie ook nog recht onder de laadpaal terecht komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:Niet echt een nuttige link gezien het een besloten link is...
Wel op een openbare link: hier is wat meer info te lezen over hoe de eindpunten met laadplekken eruit komen te zien. Enigszins opmerkelijk vindt ik wel dat ze op de Laan van Europa de halte vanuit Dordtse Kil III richting Wielwijk gaan verplaatsen zonder echte logische reden. Notabene wordt die halte gezien de dienstregeling alleen in de middagspits gebruikt, want in de ochtendspits wordt direct doorgereden naar Dordtse Kil III komend vanaf het station (en dan gaat de bus dus pas bij terugkomst uit Dordtse Kil naar de halte met laadpaal om daarvandaan ook weer te vertrekken.
Wanneer denkt Qbuzz elektrisch te gaan rijden in Dordrecht. Los van de laadpalen die blijkbaar nog geplaatst moeten worden, heeft Alibaba al de eerste bussen bij de importeur in Helmond afgeleverd? Vervolgens moeten die bussen ook nog gekeurd en toegelaten worden op de openbare weg in Nederland. Wat is er over de inzet met de provincie afgesproken? Hoelang mag Qbuzz niet 100% elektrisch rijden?
Milco schreef:In de nieuwe dienstregeling rijdt lijn 316 van en naar de halte Molenkade in Kinderdijk, maar weet iemand toevallig hoe de bussen keren om terug naar Dordrecht te rijden? Ik weet niet of er nu daar al ritten keren, maar ik zie geen keermogelijkheid in de omgeving.
Daar is men nog mee bezig. Had deze vraag laatst ook al eens gesteld op 1 van onze personeelsbijeenkomsten.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Daniel schreef:Daar zijn inderdaad vermoedens van geweest, maar ik denk dat we moeten afwachten. Er komt bij Arriva nogal veel materieel vrij in december immers en daarvan zijn alle Volvo's (zowel hybride als Qliner) in elk geval de jongsten.
Voor wat betreft de Qliner-Volvo's heb ik het sterke vermoeden dat deze naar ZHN gaan: volgens een brief van de Gedeputeerde Staten over de verlenging van die concessie stromen er 12 Volvo's in op de lijnen Leiden - Katwijk per dienstregeling 2019. Ik weet niet zeker of alle Volvo's in de serie 7781 - 7792 nu weer in DAV rijden, maar dat zijn er heel toevallig wel precies 12 :X
De Volvo 8900 gaan vermoedelijk een paar naar de ZOF concessie, hier is een tekort aan voldoende qliner bussen die aan de euro 6 norm voldoen.Tevens rijden hier nog oude Integro's rond die meer dan een miljoen op de teller hebben. Ook een aantal van de Intouro's euro 5 hebben al een behoorlijke kilometerstand.