Pagina 46 van 166

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 23 nov 2018, 15:44
door Lijn 45
Het enige wat nu al op kenteken staat zijn de Rošero's.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 23 nov 2018, 15:57
door MetroRET
En Iveco's

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 23 nov 2018, 16:32
door Daniel
@The Greyhound: ook een tijdelijke dieselbus (of hybride) heeft een eindhalte nodig, bij station Stadspolders kan je namelijk niet langs de kant van de weg gaan staan want dan blokkeer je al het andere verkeer.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 23 nov 2018, 16:49
door ArrivaBas
The Greyhound schreef:Een oude MAN diesel kan best zonder laadpaal en er zijn volgens mij nog geen rijvaardige Ebusco's op kenteken gesignaleerd? Ben benieuwd of dat binnen twee weken wel het geval is.
De vaartocht vanuit Chongqing duurt volgens comments van Ebusco-medewerker Michael bij deze foto iets minder dan een maand (verwacht iets van 4 weken). De bussen zijn getuige zijn foto's zo goed als rijvaardig het schip op gegaan.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 23 nov 2018, 17:40
door The Greyhound
ArrivaBas schreef:
The Greyhound schreef:Een oude MAN diesel kan best zonder laadpaal en er zijn volgens mij nog geen rijvaardige Ebusco's op kenteken gesignaleerd? Ben benieuwd of dat binnen twee weken wel het geval is.
De vaartocht vanuit Chongqing duurt volgens comments van Ebusco-medewerker Michael bij deze foto iets minder dan een maand (verwacht iets van 4 weken). De bussen zijn getuige zijn foto's zo goed als rijvaardig het schip op gegaan.
Er is nog nooit zo’n ding in Europa geweest dus er zal eerst een typekeuring moeten plaatsvinden neem ik aan. Dan moeten ze proefrijden, afgeleverd worden, er moet instructie mee gereden worden, ze moeten gereed gemaakt worden voor de dienst met OV chipkaart readers etc. We zullen over 2 weken zien in hoeverre qbuzz wat ze beloofd hebben kan waarmaken.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 23 nov 2018, 18:04
door Daniel
Er zijn al maanden twee Ebusco 2.2's in Nederland. En of Qbuzz instroom van elektrische bussen vanaf dag 1 heeft beloofd weten we niet eens. Het is sowieso geen concessie eis om de Drechtsteden volledig elektrisch te rijden.

Edit: Die campagne lijkt wel verdacht veel op de marketingstijl van U-OV...
Afbeelding

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 23 nov 2018, 20:54
door ArrivaBas
Het ziet an sich simpel, maar wel gelikt uit.

Ik wist oprecht niet dat er toch al StadsBuzzen in Nederland waren. Binnen de komende weken zullen er nog meer arriveren, omdat er volgens Michael van Ebusco al een allerredelijkst aantal onderweg waren.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 23 nov 2018, 21:38
door Daniel
Een paar pagina's terug in dit topic staat een link met foto.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 23 nov 2018, 22:35
door The Greyhound
Daniel schreef:Een paar pagina's terug in dit topic staat een link met foto.
Er zijn een aantal foto’s en zelfs een video maar die lijken toch allemaal in China gemaakt te zijn. Ook die foto met die typisch Chinese straathond. Als die bussen er al een paar maanden zijn zouden ze toch niet met een oude 2.1 naar de beurs gaan?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 23 nov 2018, 23:02
door Daniel
Mwoh, deze is toch in Deurne gemaakt aldus doet het artikel vermoeden (alleen is 'ie wel beschadigd geraakt op de boot, maar dat is op de foto al niet meer te zien): https://omnibus.news/premiere-ebusco-2-2
Wel heel vers, het artikel is van gisteren.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 24 nov 2018, 00:41
door Gerben
Het gezeur op social media komt op gang, worden allemaal dingen beweerd die (gelukkig) niet kloppen. Qbuzz moet nog wel goed aan de bak om de mensen te informeren want er zijn nog veel misverstanden (of mensen moeten beter naar 9292 kijken...).

In de bussen van Arriva wordt er inmiddels ook geadverteerd door Qbuzz trouwens, zag vanmiddag: 'Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem stappen over op Qbuzz' voorbij komen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 24 nov 2018, 09:44
door Daniel
Ze zijn ook wel relatief laat met de definitieve dienstregeling, nadat de voorlopige er juist weer ontzettend vroeg op stond. Dat geklaag op social media zal je altijd wel houden, al zijn sommige vervoerders daar ook wel nogal knullig in. Zoals Arriva dat naar Qbuzz verwijst bij een vraag over lijn 73 terwijl die juist naar een concessie van hen zelf over gaat.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 24 nov 2018, 16:52
door Daniel
In Dordrecht was vanmiddag snelBuzz 6415 aan het proefrijden op lijn 1 naar Gorba AG, oftewel de aansturing van het bestemmingsdisplay was blijkbaar nog niet aangesloten ;)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 24 nov 2018, 21:27
door Dafdriver
Daniel schreef:Ze zijn ook wel relatief laat met de definitieve dienstregeling, nadat de voorlopige er juist weer ontzettend vroeg op stond. Dat geklaag op social media zal je altijd wel houden, al zijn sommige vervoerders daar ook wel nogal knullig in. Zoals Arriva dat naar Qbuzz verwijst bij een vraag over lijn 73 terwijl die juist naar een concessie van hen zelf over gaat.
Waarschijnlijk om de mensen op een verkeerd spoor te zetten door zo weinig mogelijk te zeggen en zich van de domme te houden.

https://www.ad.nl/rivierenland/paardenk ... ~a8c94b7e/

Bron: AD-Rivierenland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 24 nov 2018, 22:52
door Daniel
Op de Staart Oost worden ze ook wakker, al is het zo te zien alleen de inhoud van het bejaardenhuis daar die protesteert. Als die nou massaal in de bus zouden zitten, maar dat is niet bepaald zo want volgens de telcijfers komt op veruit de meeste ritten het aantal passagiers ten oosten van de N3 niet boven de 3 uit. Uitzonderingen zijn enkele ochtendspitsritten en wat ritten op zaterdag rond winkeltijden die op de Staart Oost al tegen de 8 passagiers aan zitten, maar verder neemt de bezetting toch vooral toe op de Staart West waar de frequentie wel op 4x/uur blijft.

Staart: Bus 4 moet vaker rijden
Bewoners van de Staart willen dat buslijn 4 vier keer in het uur blijft rijden. Om dat te realiseren boden ze vrijdagmorgen een petitie bij wethouder Rik van der Linden. Vanaf 9 december rijdt hun bus nog maar twee keer in het uur. De reden voor het terug brengen van de ritten is omdat er te weinig mensen gebruikmaken van de bus. De bewoners zijn het hier niet mee eens. Met de petitie hopen zij dat de dienstregeling teruggebracht wordt naar vier ritten per uur.

Lees verder

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 25 nov 2018, 00:31
door bartjemestrom
Daniel schreef:In Dordrecht was vanmiddag snelBuzz 6415 aan het proefrijden op lijn 1 naar Gorba AG, oftewel de aansturing van het bestemmingsdisplay was blijkbaar nog niet aangesloten ;)
De aansturing is gewoon nog niet geprogrammeerd en geconfigureerd.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 25 nov 2018, 08:43
door sirvinniei
Arrogante ouderen. Wees blij met een standaardfrequentie van 2 keer per uur. Vooral die opmerking over "wij hebben gratis vervoer, dus moet het vaak rijden" schiet bij mij in het verkeerde keelgat.
Door mijn studentenov rijdt er ook niet plotseling elk kwartier een bus langs mijn ouderlijk huis.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 25 nov 2018, 08:48
door MetroRET
Waar kan ik exact de lijnfolders vinden op de website, die kon ik eerder nog wel vinden, maar nu wordt er alleen een kaartje met de route ervan getoond en een verwijzing naar 9292. :(

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 25 nov 2018, 09:24
door ArrivaBas
De PDF's met de conceptdienstregelingen zijn minstens sinds medio afgelopen week verdwenen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 25 nov 2018, 09:29
door arjano1978
Weet iemand hoe de haltepalen er uit gaan zien? of gaat Qbuzz de oude halteborden gebruiken van Arriva?

En ook ik vind dat Qbuzz zich niet laat zien om de nieuwe dienstregeling en veranderingen in de regio te promoten?

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: zo 25 nov 2018, 09:31
door Daelea
Daniel schreef:Kwam net deze presentatie tegen waarin een voorproefje van marketinguitingen, vertrekstaten, halteborden en andere halteinformatie en tarieven is te zien. Opmerkelijk dingetje: kennelijk krijgen we zelfs stickers met het busnummer in huisstijl in de bus Afbeelding

Bij de tarieven valt op dat niet elke snelBuzz hetzelfde tarief krijgt en dat het hogere stadsdiensttarief er nog in zit. Dat gaat met de uitbreiding van het netwerk wat als stadsBuzz wordt gereden wel heel opmerkelijke dingen opleveren, zoals bijvoorbeeld dat een reis van Zwijndrecht Nederhoven naar Dordrecht 's avonds een andere prijs krijgt wordt (doordat je over moet stappen van 22, die als streekBuzz in de dienstregeling staat, op 488), maar als je wat langer wacht op station Zwijndrecht en de 392 naar Dordrecht pakt wordt de reis juist weer goedkoper dan overdag met lijn 2 :roll:

Nog "leuker" is dat je overdag naar keuze tegen verschillende tarieven door Zwijndrecht Nederhoven kunt reizen, maakt ook qua wachttijd niet echt uit want 2 en 22 rijden op het gemeenschappelijk traject vrij kort op elkaar.
Daniel heeft een tijd geleden een link gepost naar een presentatie waar alle elementen van de huisstijl toegelicht worden, dus ook de halteborden (tipje van de sluier: nee, niet hetzelfde als Arriva).

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 25 nov 2018, 11:17
door Gerben
arjano1978 schreef:En ook ik vind dat Qbuzz zich niet laat zien om de nieuwe dienstregeling en veranderingen in de regio te promoten?
Inmiddels adverteren ze al in de bussen (op de schermen) + op haltes en in lokale kranten (AD Rivierenland, Het Kontakt etc.) hebben ze de laatste tijd regelmatig krantenbeichten staan dus ze zijn wel echt bezig met de promotie. Dus wat mij betreft laten ze zich best wel zien de laatste tijd en dat zal vast nog wel meer worden, ik zie het de laatste tijd in ieder geval vaak voorbijkomen en dat wordt vast nog wel meer.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 25 nov 2018, 11:19
door sirvinniei
ArrivaBas schreef:De PDF's met de conceptdienstregelingen zijn minstens sinds medio afgelopen week verdwenen.
staan toch gewoon hier? https://www.qbuzz.nl/dienstregeling-2019

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 25 nov 2018, 14:06
door Daniel
Dat is echter niet de openbare link waarop je via de nieuwe website uitkomt, maargoed, sowieso zijn dat nog concepten dus heel veel heb je er ook niet aan.
Eind november zou de definitieve dienstregeling erop komen, dat kan dus alleen nog maar volgende week zijn :P

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 25 nov 2018, 14:09
door MetroRET
De dienstregeling is overigens ook al via digitale middelen op te vragen, zoals 9292 of de OVinfoapp.