Pagina 57 van 166

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 09:14
door sirvinniei
Het viel mij vanochtend op ovinfo op dat een lijn 388 binnendoor via Lexmond gingen (en daarmee de halte in Vianen oversloeg) . Die bussen mogen toch gewoon de vluchtstrook gebruiken? Is het dan alsnog sneller om die route te nemen?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 09:20
door Chrysa
Gebeurt vaak zat, ook door de Brabantliners. Die stoppen ook gewoon in Vianen. Ze mogen niet overal de vluchtstrook gebruiken.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 09:30
door Gerben
Ja dat gebeurde bij Arriva ook vaak, dat is de sluiproite om de files op de A27 tussen Lexmond en Vianen te ontwijken. Eigenlijk zag ik ze ook altijd bij Arriva wel dagelijks binnendoor via Lexmond rijden. Dus dat is niet iets nieuws onder Qbuzz

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 10:29
door JelleW
Leuk hoor dat bericht in het AD, jammer dat ze alleen die tijdelijke MAN bussen hebben gebruikt en niet een Crossway..

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 10:36
door Milco
Ik zit nu in lijn 488 vanuit Rotterdam die met een touringcar wordt gereden. Volgens mij is de chauffeur niet van Qbuzz maar dat kon ik niet zo snel zien, wel zit er een medewerker van Qbuzz naast de chauffeur die hem de weg wijst en bij elke halte uitstapt en roept waar de bus naartoe gaat. Volgens hem is dit een tijdelijke inzet.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 12:23
door Wannes
Het gaat blijkbaar nog niet helemaal lekker bij Qbuzz, een onduidelijke foto maar net reed lijn 10 langs met een busje in de oude arriva kleurstelling en de rit daarvoor was behoorlijk vertraagd.
Afbeelding

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 12:25
door ODRAIL
We gaan nou niet klagen dat het op de eerste dag verkeert gaat :? . Dat hoort nou eenmaal bij het het begin van een nieuwe concessie :wink: .

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 12:26
door Wannes
KM46 schreef:We gaan nou niet klagen dat het op de eerste dag verkeert gaat :? . Dat hoort nou eenmaal bij het het begin van een nieuwe concessie :wink: .
Mag je op de tweede dag wel klagen? :wink:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 12:26
door Daniel
Hij was vertraagd door de Arriva-kleurstelling?! :P
Maar in elk geval rijdt de stadsdienst dan deels al elektrisch nu ;)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 12:28
door Wannes
Daniel schreef:Maar in elk geval rijdt de stadsdienst dan deels al elektrisch nu ;)
Lijn 10 reed bij Arriva ook al elektrisch. Tenminste, dat was het idee. Best vaak werd de rit door een niet elektrische bus uitgevoerd.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 12:29
door Wannes
En om maar door te klagen. De bushalte hallincqlaan heeft nog steeds het niet afgeplakte arriva logo.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 12:35
door ODRAIL
traibergen schreef:
KM46 schreef:We gaan nou niet klagen dat het op de eerste dag verkeert gaat :? . Dat hoort nou eenmaal bij het het begin van een nieuwe concessie :wink: .
Mag je op de tweede dag wel klagen? :wink:
Nee ... de eerste twee weken mag je wat mij betreft niet klagen. Bij een nieuwe concessie horen nou eenmaal opstartproblemen :wink: .

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 12:38
door Post
KM46 schreef:
traibergen schreef:
KM46 schreef:We gaan nou niet klagen dat het op de eerste dag verkeert gaat :? . Dat hoort nou eenmaal bij het het begin van een nieuwe concessie :wink: .
Mag je op de tweede dag wel klagen? :wink:
Nee ... de eerste twee weken mag je wat mij betreft niet klagen. Bij een nieuwe concessie horen nou eenmaal opstartproblemen :wink: .
Bij een zomer hoort ook een zomerdienstregeling, maar daar horen we je wel elk jaar over.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 12:42
door Daniel
traibergen schreef:En om maar door te klagen. De bushalte hallincqlaan heeft nog steeds het niet afgeplakte arriva logo.
Dat hebben alle haltes waar nog geen nieuwe borden hangen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 13:13
door DrechtBlub
traibergen schreef:En om maar door te klagen. De bushalte hallincqlaan heeft nog steeds het niet afgeplakte arriva logo.
Lijn 5 op de hallincqlaan? Bedoelde je lijn 10?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 13:42
door BrengMe
Ik zie in dit bericht nergens staan dat het om lijn 5 gaat hoor...

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 13:44
door ArrivaBas
De route is op de foto al drempelrijker dan heel lijn 5 hoort te zijn. :')

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 14:03
door BrengMe
Het is dan ook niet lijn 5, maar lijn 10 die rijdt op de plek waar de foto is gemaakt :')

In dat geval heeft DrechtBlub gelijk, maar heeft hij waarschijnlijk een soort van het verkeerde bericht gequote, ofzo...

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 14:47
door ovVeluwe
Ik zie nu op OVzoeker bus 4995 op lijn 10. Gister zag ik ook een 4997 staan. Zijn dit de ex-Arriva Rosero's?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 15:00
door Wannes
:evil:
DrechtBlub schreef:
traibergen schreef:En om maar door te klagen. De bushalte hallincqlaan heeft nog steeds het niet afgeplakte arriva logo.
Lijn 5 op de hallincqlaan? Bedoelde je lijn 10?
Inderdaad, lijn 5 en lijn 10 haal ik altijd door elkaar.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 15:05
door Daniel
MarkHul schreef:Ik zie nu op OVzoeker bus 4995 op lijn 10. Gister zag ik ook een 4997 staan. Zijn dit de ex-Arriva Rosero's?
Nee, gezien de nummerreeks vermoedelijk ex Utrechtse Sprinter City's.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 16:05
door Lijn 45
Hebben die überhaupt wel realtime in deze concessie?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 16:26
door Daniel
Kennelijk, ik zou niet weten wat voor materieel het anders zou moeten zijn.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 16:51
door DrechtBlub
BrengMe schreef:Het is dan ook niet lijn 5, maar lijn 10 die rijdt op de plek waar de foto is gemaakt :')

In dat geval heeft DrechtBlub gelijk, maar heeft hij waarschijnlijk een soort van het verkeerde bericht gequote, ofzo...
traibergen schreef:Het gaat blijkbaar nog niet helemaal lekker bij Qbuzz, een onduidelijke foto maar net reed lijn 5 langs met een busje in de oude arriva kleurstelling en de rit daarvoor was behoorlijk vertraagd.
(Plaatje van lijn 10 eruitgeknipt)
De quote die ik quotte van traibergen was de post erna die ook over dit bovenstaande sprak, ik had misschien deze beter kunnen quoten in eerste instantie :P (Traibergen heeft de post nu aangepast.)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 16:52
door Wannes
Het was inderdaad een foutje van mij, ik heb het al aangepast. Ik haal lijn vijf en tien altijd door elkaar.