Pagina 60 van 166

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 19:28
door Milco
Met zulke grote veranderingen klagen mensen altijd, over alles. Niets deugt, ze snappen de wijzigingen niet, willen hun rechtstreekse verbinding terug (waar nooit een hond in zat) en ga zo maar door. Zulke dingen moet je laten rusten, over een aantal maanden is iedereen gewend en als je dan eens vraagt naar de periode met Arriva dan zullen veel mensen zich afvragen hoe het net er toen ook alweer uitzag...

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 19:36
door dylanwild94
maarten83 schreef:Zojuist op de bufferplaats op station Dordrecht een ex Arriva hybride Volvo. Helaas geen nummer kunnen zien.
Zal zeer waarschijnlijk de 5410 zijn.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 20:01
door nv_busfreak
5 stuks ex arriva Hybride volvo's gaan toch weer(tijdelijk) in Dordrecht rijden dan onder de vlag van Qbuzz.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 20:07
door Daniel
maarten83 schreef:Zojuist op de bufferplaats op station Dordrecht een ex Arriva hybride Volvo. Helaas geen nummer kunnen zien.
Er staat ook een berg hybride Volvo's aan de Europalaan in Utrecht zag ik vanavond.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 20:48
door ArrivaBas
Hainje schreef:Denk dat je 95% van al die klachten met een kilo zout moet nemen.
*kuch kuch* Het blijft leuk om elke dag de klaagmuur genaamd @DMGQbuzz op Twitter te lezen. :') Demense willen het niet door hebben dat alle begin moeilijk is en dat sommige vertragingen door overmacht ontstaan.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 21:00
door DrechtBlub
Wat mij opvalt is dat ik eerst ééntje zag, maar nu echt een hele stroom klachten er tussen vind van lijn 21 die tussen Walburg en Station Zwijndrecht vol is, die rijd 1*Uur met 8 personenbusjes en blijkbaar hebben de ouderen die bij halte Bouquet en swanendrift wonen het busje goed weten te vinden nu de 488 minder vaak stopt in Zwijndrecht. Ik ga binnenkort eens familie uit zwijndrecht vragen om te peilen of dit zo is, het zou me eerlijk gezegd niet super verbazen, nu 21 gestrekt en netjes rijd binnen zwijndrecht heeft dat lijntje nog best wel wat potentie voor iets meer reizigers dan die bij arriva had (Wat meestal 2-4 per rit was).

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 21:07
door Daniel
Lijn 21 valt nu natuurlijk ook meer op doordat er herkenbare busjes op rijden. En langs halte Swanendrift reed al jaren een grote bus richting station Zwijndrecht die aannemelijk vooral in de spits nog best gevuld zal zijn geweest. Zelfs in de begintijd van de concessie heeft hier nooit een 8-persoonsbusje gereden, het kleinste was doordeweeks een 15-persoonsbus die ook staanplaatsen mocht hebben.

Het zijn echt maar een paar haltes ook die geenenkele andere bus hebben daar, maar tegelijk weegt het vanaf die haltes niet op tegen de tijdwinst om naar een halte van 488 of 392 te lopen. Overigens rijdt de 21 in de spits gewoon 2x/uur hoor, da's het dubbele van voorheen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 21:41
door nv_busfreak
Afbeelding

Meer plaatjes hier in deze openbare groep op FB; https://www.facebook.com/groups/1048412 ... n-str=%2AF

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 22:08
door Daniel
Zoveel problemen met de MAN's dat er toch nog hybrides even in Nederland blijven rondrijden?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 07:36
door ArrivaBas
De Stadsbuzz Drechtsteden presteerde de afgelopen dagen over het algemeen het beste in het gebied voor wat betreft punctualiteit, dus de MAN's zijn het probleem niet.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 07:38
door The Greyhound
Daniel schreef:Zoveel problemen met de MAN's dat er toch nog hybrides even in Nederland blijven rondrijden?
Ik denk eerder gewoon een tekort aan bussen in het algemeen. De hybrides en/of MAN’s kunnen ook prima op andere lijnen dan stadslijnen ingezet worden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 07:39
door Gerben
ArrivaBas schreef:De Stadsbuzz Drechtsteden presteerde de afgelopen dagen over het algemeen het beste in het gebied voor wat betreft punctualiteit, dus de MAN's zijn het probleem niet.
Nouw ik zag wel klachten rondgaan over stoelen die uit elkaar vielen etc. dus dat is wel weer een probleem van de MANs.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 09:11
door julsteren
Het onderhoud van de MAN-bussen is inderdaad achterstallig te nomen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 09:26
door Suus
Dat was al zo toen ze nog bij Connexxion dienst deden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 11:05
door Lijn 45
The Greyhound schreef: Ik denk eerder gewoon een tekort aan bussen in het algemeen. De hybrides en/of MAN’s kunnen ook prima op andere lijnen dan stadslijnen ingezet worden.
De hybrides hebben geen speciaal stads-/streek-/snel-/bestel-/buurtbuzzkleurenschema, dus kunnen ze op alle lijnen ingezet worden. Het probleem is alleen dat ze grotendeels groen zijn. :P

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 11:48
door bjorn keith
Maandag wat opnames gemaakt van de Qbuzz bussen op busstation Jaarbeurszijde in Utrecht. *bus*

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 12:47
door ArrivaBas
De kerstmarktpendel vanaf het Halmaheiraplein rijdt met bussen van TCR. Onder andere de 442 (Volvo 8700 15m) rijdt op lijn 803. De bus vertrok net wel twee minuten te vroeg.
Edit: De andere omloop van lijn 803 rijdt met een Citaro G.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 14:37
door Globetrotter
Aan de uniformen op de buslijnen rondom Utrecht te zien, krijg ik toch een beetje de indruk dat er betrekkelijk veel ritten door U-OV chauffeurs worden gereden op de 81, 90, 387 en 388. Rijden er op de lijnen rondom Dordrecht bijvoorbeeld ook veel chauffeurs met een U-OV uniform (en zijn er bijvoorbeeld chauffeurs vanuit Utrecht herplaatst) of worden er gewoon vrij veel diensten op lijnen die Utrecht aandoen door U-OV chauffeurs gereden?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 14:56
door ArrivaBas
Op de genoemde lijnen rijden gepland enkele diensten vanuit de stalling van U-OV in Utrecht.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 16:29
door Daniel
En sowieso zijn ook de chauffeurs die bij Vijfheerenlanden hoorden mee over naar U-OV gegaan.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 17:25
door Daelea
Thom69 schreef:Vanochtend maar eens de klantenservice van Qbuzz uitgeprobeerd: er staan heel mooie incheckpalen bij de trein, met dezelfde kastjes als in de bussen, maar die herkennen (in elk geval bij NS Flex) geen treinabonnementen. Hoewel ik een Weekend Vrij heb, is de rit wel in rekening gebracht, Vol tarief. Gok zelf dat de lezers aanspraak maken op het product 'Reizen op rekening BTM' in plaats van 'Reizen op rekening Trein', aangezien de tariefstructuur gelijk is aan de bus (basis- +km-tarief). Maar eens kijken hoe snel Qbuzz is met restituties :)
Ze zijn in elk geval snel met restituties: zondag gereisd, maandag formulier ingevuld, vandaag (vrijdag) onterechte afboeking terugbetaald gekregen :)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 17:32
door Meltrain
De omroeper in de treinen is een vast een piraat, want hij spreekt Arkel uit als “Arrl”.

En het WiFi netwerk heeft nog de naam "Arriva".

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 19:09
door The Greyhound
Lijn 45 schreef:
The Greyhound schreef: Ik denk eerder gewoon een tekort aan bussen in het algemeen. De hybrides en/of MAN’s kunnen ook prima op andere lijnen dan stadslijnen ingezet worden.
De hybrides hebben geen speciaal stads-/streek-/snel-/bestel-/buurtbuzzkleurenschema, dus kunnen ze op alle lijnen ingezet worden. Het probleem is alleen dat ze grotendeels groen zijn. :P
In dezelfde kleur rijden ook de Citea’s in Gorinchem nog rond. Ik weet niet of er inmiddels een stroomafnemer op het dak zit.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 19:27
door nvdw
De eerste (nood)aanpassing in de dienstregeling is een feit: lijn 388 rijdt in Utrecht voorlopig niet meer via Papendorp maar via de Graadt van Roggenweg zoals de 387 doet, met de oplopende vertraging als opgegeven reden.
Globetrotter schreef:Aan de uniformen op de buslijnen rondom Utrecht te zien, krijg ik toch een beetje de indruk dat er betrekkelijk veel ritten door U-OV chauffeurs worden gereden op de 81, 90, 387 en 388.
Klopt: veel van de chauffeurs die de ritten rijden vanuit de stalling Europalaan zijn al werkzaam bij U-OV, ofwel als uitzendkracht ofwel als chauffeur die mee is overgenomen met het Vijfheerenlandengebied.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 20:59
door ArrivaBas
De kerstmarktpendel vanaf de Laan van Europa reed met gelede U-OV Citaro's. :o