Pagina 70 van 166

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 17 jan 2019, 22:53
door Daniel
The Greyhound schreef:Reizigers hebben een hekel aan overstappen en dat wordt er niet minder op als je regelmatig je aansluiting mist omdat er vertraging is, de (Chinese) bus vol is of de bus helemaal niet op komt dagen
Maar die overstap is er ook slechts voor een klein aantal reizigers gezien de bezetting van de meeste bussen in Meerkerk en Arkel op de oude 81 (op de meeste ritten zaten er slechts 3 passagiers in).
Alleen in de spits hebben wat meer reizigers er last van zo te zien, want dan laten de telcijfers wel ritten zien die in Meerkerk vollopen en pas in Gorinchem weer leger worden. Maar dat gaat om drie ochtendspitsritten en twee middagspitsritten.
Verder was er in de spits ook wel een enkele rit die al in Arkel wat voller werd ri. Utrecht, maar dat zijn nou juist de reizigers die het meest kunnen winnen met de overstap op de 387. Van/naar Gorinchem valt de winst daarvan nogal tegen.
en als dat overstappen plaats moet vinden op een overstappunt dat op verkeersveiligheid en sociale veiligheid in dikke onvoldoende scoort. Directe verbindingen omzeep helpen en vervangen door overstapverbindingen op 1 van de meest filegevoelige trajecten in Nederland is vragen om problemen. Het vreemde is dat Qbuzz nog steeds de hele route van lijn 81 rijdt, maar nu met een omweg via dat rare ‘busstation’ en een gedwongen overstap. Blije reizigers krijg je daar niet mee. Wel lege bussen en scholieren die te laat op school komen.
De snelste route Gorinchem - Meerkerk in de middag komt nieteens op Knooppunt A27 trouwens, dat is met 80 en 81 en een overstap bij de Bazelbrug. En dat het deel wat nu lijn 80 is afgesplitst is en met kleinere bussen rijdt is als je de bezettingscijfers ziet volstrekt logisch. Er waren daar enkele ritten met kleine piekjes qua bezetting in de spits, maar de zwaarste vervoersstroom vanuit Meerkerk liep overduidelijk richting Utrecht. Iets waar overigens de frequenties in de Arriva-tijd al op afgestemd waren, want die reden toen ook al veel vaker naar Utrecht dan de andere kant op.
Met het bekijken van de cijfers heb ik alleen wel het idee dat er in de spitsrichting wat enthousiast gesneden is, want er zijn veel meer reizigers op de oude 81-route die nu iets minder bussen in de spits hebben dan er reizigers uit Arkel zijn die profijt van een overstap op 387 kunnen hebben.

In de tegenspits waren de reizigers in Meerkerk ri. Gorinchem 's ochtends wel ietwat verwend gezien er veel extra ritten reden met bussen die toch al terug naar Gorinchem moesten.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 17 jan 2019, 23:11
door nvdw
Wel een comedy goldmine, die klaagmuur op Twitter:
Busje Komt Zo schreef:Ovinnederland forum een stel autische personen met een busfetisch die alle fouten van qbuzz recht lullen.
_O-

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 17 jan 2019, 23:23
door Gerben
Wauw, wordt wel steeds gekker naast de provincie en Qbuzz nu maar over naar Ovinnederland forum aanvallen wordt steeds gekker ja _O-

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 18 jan 2019, 08:15
door regenmaker
Van het woord argument hebben ze op twitter blijkbaar nooit gehoord. De hardste schreeuwer wint. :')

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 18 jan 2019, 11:04
door julsteren
nvdw schreef:Wel een comedy goldmine, die klaagmuur op Twitter:
Busje Komt Zo schreef:Ovinnederland forum een stel autische personen met een busfetisch die alle fouten van qbuzz recht lullen.
_O-
Ik kan de tweet niet meer zien helaas, anders had ik hem even de wind van voren gegeven _O- _O- _O_

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 18 jan 2019, 12:27
door Milco
Hoe wordt het tekort aan R-Net Iveco's bij Qbuzz straks opgelost? Nu rijden er enkele MAN's mee op het R-Net, maar kan het tekort alsnog opgelost worden zonder de MAN's en met de 18 Iveco's van Qbuzz of gaan er bussen bijkomen of wellicht Iveco's van TCR (DMG) naar Qbuzz?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 18 jan 2019, 12:35
door ArrivaBas
TCR heeft zijn bussen hard nodig voor lijn 491. Ik verwacht hooguit een kleine nabestelling.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 19 jan 2019, 09:18
door ArnoArriva
En ik zie regelmatig op streeklijnen 190,191 en 192 MAN stadbus rijden, tekort bij Iveco Crossway streekbussen?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 19 jan 2019, 09:30
door bartjemestrom
Er is een ruimer pakket opgezet vanwege de problemen voor de kerstvakantie waarvoor er meer bussen nodig zijn.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 19 jan 2019, 09:54
door Daniel
Voor dat nieuwe pakket waren alleen maar extra R-net bussen nodig is in dit topic gemeld, dus daar zit 't hem niet in. Wel zijn er in het recente verleden twee streekBuzzen op elkaar gebotst, dus daar zal de beschikbaarheid wat lager liggen.
Verder worden die streekBuzzen in het westen van de concessie allemaal vanuit Dordrecht gereden meen ik (hoorde althans in het begin ooit dat Alblasserdam alleen snelBuzz en R-net heeft) dus dan heb je makkelijker een stadsBuzz te pakken als die vooraan staat. En nu met de diesels kan het ook nog.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 19 jan 2019, 11:22
door nvdw
De 190-191-192 zijn het werk van Alblasserdam. Dat sluit niet uit dat er een MAN in die hoek terecht komt: als er onderhoud nodig is zal dat bij die vestiging gebeuren.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 19 jan 2019, 14:49
door Daniel
Er blijken in de systemen twee bussen 6114 te heten, maar eentje is in werkelijkheid de 6115. Geeft heel aparte effecten als ze, zoals vandaag, allebei op dezelfde lijn rijden. Dan krijg je dus in OVinfo tijden van de ene rit en positie van de andere te zien :P

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 19 jan 2019, 22:14
door Daniel
Zijn de R-net-regels nou zo streng tegenwoordig dat je zelfs het lijnnummer moet aanpassen op een afwijkende bus... :lol:
Afbeelding
Qbuzz 6513 - Hendrik-Ido-Ambacht, Burgemeester Jonkerkade by Daniël Bleumink, on Flickr

bestelbuzz

Geplaatst: za 19 jan 2019, 22:34
door johabo
Vandaag op 19 januari 2019 heb ik gebruik gemaakt van de bestelbuzz voor een rit van station Boven Hardinxveld naar Giesenburg en terug.
Ter informatie een kort verslag:
Om 9:00 mijn reservering met vertrek 9:35 geannuleerd en een nieuwe reservering gemaakt met vertrek 10:05.
De trein is op tijd om 10:01 aangekomen en de taxi stond al klaar. Want oor 1 persoon wordt er natuurlijk geen busje ingezet. De chauffeur wist de weg niet. Maar haar navigatie systeem boot uitkomst. De taxi wordt ingezet voor allerlei deeltaxi taken zoals de molenhopper, de valys en natuurlijk ook de bestelbuzz.

De terug rit heb ik rond 14:10 met de app Turnn besteld. Dat is handig want dan kan je gelijk de hele reis plannen. Alle haltes in Giesenburg hebben dezelfde vertrektijd om 12 en 42. Ik heb gekozen voor de vertrektijd van 15:12. Om 15:02 ben ik gebeld en werd mij gevraagd naar de vertrektijd van de trein. Om 15:09 ben ik weer gebeld en kreeg een sprekende computer aan de telefoon, die mij vertelde dat de taxi er zo aankomt. Om 15:14 is de taxi vertrokken en om 15:19 kwam ik aan op station Boven Hardinxveld.

Conclusie: Ik heb niets te klagen over de bestelbuzz. Nou ja ik vind eigenlijk dat de ze service moet rijden volgens het BTM tarief. En een bankje bij de halte zou ook handig zijn.

Groeten,

Hans Boersma

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 20 jan 2019, 08:03
door ArrivaBas
Gebruikt bestelBuzz dan niet reguliere bushaltes in een kern?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 20 jan 2019, 08:57
door sirvinniei
Daniel schreef:Zijn de R-net-regels nou zo streng tegenwoordig dat je zelfs het lijnnummer moet aanpassen op een afwijkende bus... :lol:
Qbuzz 6513 - Hendrik-Ido-Ambacht, Burgemeester Jonkerkade by Daniël Bleumink, on Flickr
388 rijdt toch helemaal niet naar Dordrecht?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 20 jan 2019, 09:08
door MetroRET
488 wel :mrgreen:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 20 jan 2019, 14:52
door nvdw
ArrivaBas schreef:Gebruikt bestelBuzz dan niet reguliere bushaltes in een kern?
Ja. De haltes in Giessenburg zijn alleen wat karig uitgerust. Ook logisch gezien de reizigersopkomst ;)

Van wat ik uit Hans’ relaas lees, is het wel een mooi en vrij flexibel concept. Beter dan de belbuslijnen die je voorheen had.

Ik denk dat het vaste tarief bijna noodzaak is. Er is nooit een vaste route, zeker niet als er nog een of twee bellers voor dezelfde rit zijn (en dan WIL je als eerste reiziger geen kosten per km betalen). De flat-fee maakt het afrekenen voor de taxichauffeur ook makkelijker. Feitelijk is de bestelBuzz een soort treintaxi en dan vind ik die prijs ook zo gek nog niet. Zeker niet als je bedenkt wat de werkelijke kosten van de rit zijn...

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 21 jan 2019, 17:12
door maarten83
Busje 6155 heeft een aanrijding gehad. Links voor schade. Wordt nu weggesleept op station Dordrecht

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 21 jan 2019, 17:30
door ArrivaBas
Ah. Dus daarom is er zo'n zeswielige Sprinter te volgen op lijn 10.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 21 jan 2019, 17:43
door Daniel
Er was al een gebrek aan Rosero's voordat er SprinterCity's ingezet werden, afgelopen zaterdag reed de inhuurwagen van Snelle Vliet ook weer op lijn 10.
Maar blijkbaar is er dan in Gorinchem weer een Citea inzetbaar zodat er een SprinterCity vrijgekomen is.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 21 jan 2019, 17:47
door Lijn 45
Nee, ze hebben de derde uit Utrecht gehaald. De andere 2 rijden op lijn 1 in Gorinchem. (mits de digitale nummers kloppen natuurlijk)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 21 jan 2019, 17:49
door Daniel
Ah ik dacht al. Leek me al zo vreemd dat ze nog inhuurden terwijl er nog een SprinterCity beschikbaar zou moeten zijn, maar die was nog niet in DMG dus.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 21 jan 2019, 18:04
door Meltrain
Maar voor lijn 1 in Gorinchem zijn er toch Citea's beschikbaar? Waarom rijden daar dan Sprinter City's op? :?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 21 jan 2019, 18:19
door ArrivaBas
De Citea's kunnen nog steeds niet de hele dag rijden, omdat die laadpaal bij station Gorinchem problematisch is qua plaatsing.