Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
DrechtBlub
Berichten: 884
Lid geworden op: Za 03 Mei 2014, 20:43

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor DrechtBlub » Zo 05 Mei 2019, 18:55

Vreselijk
Ik blub in het Drecht.

Qbuzzie
Berichten: 71
Lid geworden op: Ma 13 Okt 2014, 13:22
Locatie: Breda
Contact:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Qbuzzie » Zo 12 Mei 2019, 08:21

Ik lees de laatste tijd steeds minder nieuws / negatieve berichten over deze concessie. Laatste gelezen dat alle problemen grotendeels waren opgelost behalve het ziekteverzuim en dat de klachten waren gedaald naar het niveau dat Arriva ook had. Kan iemand dit bevestigen? Of is het nog steeds een ramp?
De wielen van de bus gaan rond en rond...

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5324
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor ArrivaBas » Zo 12 Mei 2019, 09:13

De verbeterde dienstregeling heeft nog een groot deel van de vertragingen te goed weggesaneerd:
- Op lijn 388 zijn nog wel enkele grote vertragingen, maar die zijn nooit meer dan 15 minuten.
- Er zijn momenteel veel bouwprojecten die vertraging opleveren door moeten omrijden.
- Veel vertragingen van boven de 20 minuten vanaf het beginpunt komen door een reset van de systemen tijdens de rit.
- Het komt gerust voor dat het R-Net 10 minuten te vroeg aankomt bij de Kralingse Zoom. :')

De enige aanmerking die ik nog heb is momenteel de materieelinzet van de treindienst. Deze schiet regelmatig tekort, ook vòòr de aanrijding van vorige week.
20-06-2019: Trein 298,4 km, Bus 8 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

Cas
Berichten: 349
Lid geworden op: Zo 01 Apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Cas » Zo 12 Mei 2019, 10:59

In Utrecht wordt de busbaan Transwijk ook definitief opgeleverd in juli, dus hopelijk zal dat 90/94/388 ook goed doen. Helaas gaan ze daarna door met het laatste stuk, busbaan Dichterswijk, maar hopelijk is het alsnog een verbetering.

Momenteel (of 4 maanden geleden, toen ik nog in Utrecht woonde) stond het vaak compleet vast en stonden er soms wel 6 bussen achter elkaar in de file. Nu de bussen hun eigen baan krijgen (terwijl ze momenteel samen met auto's op de helft van de stroken moeten rijden) en niet meer op de stoplichten hoeven te wachten, kan dat wel makkelijk 5-10 minuten besparen in de spits.
請勿靠近車門

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5320
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Milco » Zo 12 Mei 2019, 11:10

De meeste vertragingen lijken dus te komen door fikse werkzaamheden waar de vervoerder feitelijk niets aan kan doen.

Het tien minuten eerder aankomen op Kralingse Zoom lijkt mij geen issue, want de bus komt dan net van een lang stuk snelweg af en heeft enkel nog de halte HES te bedienen. De bus kan makkelijk op tijd uit Hendrik-Ido-Ambacht vertrekken en door de ruime dienstregeling op de snelweg (rekening houdend met files) alsnog te vroeg zijn in Rotterdam. Gezien enkel de halte HES bediend wordt waar al meerdere buslijnen komen, is dat verder geen probleem lijkt mij.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-07-2019
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 11-06-2019

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

StefanRijnhoutjes
Berichten: 147
Lid geworden op: Vr 11 Nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor StefanRijnhoutjes » Di 14 Mei 2019, 15:43

Het wordt steeds gekker nu rijdt de Juijn 6654 (Tribus Civitas) op Lijn 80 naar Meerkerk A27 die zo verder rijdt als lijn 79 maar op zo'n lijnn als 80 kan toch niet gereden worden met een 8 persoonsbus zo voor de spits

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32023
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » Di 14 Mei 2019, 16:27

De laatste keer dat ik de 80 rond de middagspits had zou het gewoon gepast hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5324
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor ArrivaBas » Wo 15 Mei 2019, 12:09

https://www.ad.nl/dordrecht/tot-nu-toe- ... ~a0ba770e/
Pittig ironisch dat zelfs Bozuwa nog geen gebruik van het belbusje heeft gemaakt. :X :')
20-06-2019: Trein 298,4 km, Bus 8 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

Gebruikersavatar
DrechtBlub
Berichten: 884
Lid geworden op: Za 03 Mei 2014, 20:43

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor DrechtBlub » Wo 15 Mei 2019, 12:38

Dit wisten we toch al lang, dat niemand dit ging gebruiken? Het grote probleem was de onhandige en vaak onbetrouwbare op-bel systemen en onbereikbaarheid met normaal OV.

Vervolgens zetten ze een belbus in als vervanging omdat een buurtbus zogenaamd geen vast ov is (Wat het natuurlijk wél is) wat het probleem dus niet oplost, en zorgen ze er voor dat niemand het kent. Goh, wat een verassing dat niemand 't gebruikt.
Ik blub in het Drecht.

Gebruikersavatar
traibergen
Berichten: 201
Lid geworden op: Do 27 Sep 2018, 16:04
Locatie: DAV-gebied
Contact:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor traibergen » Di 28 Mei 2019, 20:04

Een trein! Tijdens de staking!
De MLL reed gewoon volgens dienstregeling met als enige onregelmatigheid dat de treinen extreem leeg waren.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32023
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » Vr 31 Mei 2019, 18:24

Op station Sliedrecht kan je nu urineren met de zekerheid van R-net, daar staat tegenwoordig namelijk een heuse R-net toiletwagen voor het station :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32023
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » Vr 31 Mei 2019, 21:37

Zoals de vorige post laat blijken was ik vandaag dus weer eens in DMG. En als er iets is wat daar in negatieve zin opviel was het wel hoeveel ritten er met "rijdt niet" in OVinfo te zien waren. Voornamelijk op de stadsdienst in de Drechtsteden viel er nogal wat uit, met lijn 8 als grootste slachtoffer want daar viel wel heel veel uit.
Lijkt haast wel een planningsfoutje want als ik op de site van Qbuzz kijk kan die voor vandaag überhaupt geen dienstregeling van lijn 8 vinden, maar hij reed wel gewoon (op een hoop ritten na dan).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Stefan
Berichten: 3682
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Stefan » Vr 31 Mei 2019, 22:43

Vanmiddag is er ook nog een tijd een probleem geweest op de Papendrechtse brug, die nog eventjes in 2 richtingen volledig versperd was.. dat heeft er waarschijnlijk ook niet echt aan bijgedragen. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32023
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » Vr 31 Mei 2019, 22:56

Ah, dat verklaart in elk geval de uitgevallen rit op lijn 4 en een rit van lijn 93 die vanuit Dordrecht niet kwam opdagen (maar de andere kant op wel langs kwam). Maar de uitval op lijn 8 was al eerder te zien, waarbij tussen twee niet rijdende ritten in ook nog een wel rijdende rit zat. Naast dat de uitval van een lijn 8 vanuit Dordtse Kil III aannemelijk niet zo veel met de storing aan de brug te maken zal hebben, dat was waarschijnlijk al ruim na die brugstoring.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

busfanNL
Berichten: 1853
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor busfanNL » Za 01 Jun 2019, 12:31

Daniel schreef:Zoals de vorige post laat blijken was ik vandaag dus weer eens in DMG. En als er iets is wat daar in negatieve zin opviel was het wel hoeveel ritten er met "rijdt niet" in OVinfo te zien waren. Voornamelijk op de stadsdienst in de Drechtsteden viel er nogal wat uit, met lijn 8 als grootste slachtoffer want daar viel wel heel veel uit.
Lijkt haast wel een planningsfoutje want als ik op de site van Qbuzz kijk kan die voor vandaag überhaupt geen dienstregeling van lijn 8 vinden, maar hij reed wel gewoon (op een hoop ritten na dan).

Ik heb 3 kwartier voor niks in Alblasserdam gestaan gisteren. Er is ook een klacht uit gegaan naar Qbuzz. De dame van de klantenservice deelde mij mee dat het te maken had met een enorm chauffeurs tekort dat ze niet weggewerkt kregen.

ArnoArriva
Berichten: 82
Lid geworden op: Ma 27 Feb 2012, 19:17
Locatie: Sliedrecht

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor ArnoArriva » Za 01 Jun 2019, 16:40

Ook paar ritten op 191 uitvallen, dus te kort aan de chaffeurs of henelvaartweekend vieren?
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno

busfanNL
Berichten: 1853
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor busfanNL » Za 01 Jun 2019, 20:37

Ja ik snap best dat er een tekort aan chauffeurs is maar er zal in de regio toch nog wel ergens werkwillende chauffeurs te vinden zijn die willen rijden?

Post
Berichten: 438
Lid geworden op: Do 28 Mei 2015, 20:33
Locatie: Maarheeze

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Post » Za 01 Jun 2019, 21:01

Kennelijk niet, ze laten die ritten niet voor niks vervallen.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5324
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor ArrivaBas » Zo 02 Jun 2019, 08:43

busfanNL schreef:Ja ik snap best dat er een tekort aan chauffeurs is maar er zal in de regio toch nog wel ergens werkwillende chauffeurs te vinden zijn die willen rijden?

Een chauffeurstekort is niet hetzelfde als een staking. (A)
20-06-2019: Trein 298,4 km, Bus 8 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

huibf
Berichten: 3314
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor huibf » Zo 02 Jun 2019, 09:44

Post schreef:Kennelijk niet, ze laten die ritten niet voor niks vervallen.


Nou tis maar hoe je het bekijkt. Het kan ook zijn dat de vacature weer zodanig is dat men om die reden er geen trek in heeft. Voorwaarden en Loon bijvoorbeeld.

Post
Berichten: 438
Lid geworden op: Do 28 Mei 2015, 20:33
Locatie: Maarheeze

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Post » Zo 02 Jun 2019, 09:53

Ja is dat ook het geval? Of is dit je onderbuik die praat?

Want het cao loon en secundaire arbeidsvoorwaarden voor een chauffeur vind ik nou niet bepaald slecht. En daar kom je als uitzendkracht toch snel voor in aanmerking als het tekort aan chauffeurs zo groot is.

Twan890
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 02 Jun 2019, 11:15

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Twan890 » Zo 02 Jun 2019, 11:18

Post schreef:Ja is dat ook het geval? Of is dit je onderbuik die praat?

Want het cao loon en secundaire arbeidsvoorwaarden voor een chauffeur vind ik nou niet bepaald slecht. En daar kom je als uitzendkracht toch snel voor in aanmerking als het tekort aan chauffeurs zo groot is.



Is ook het geval helaas. Ik heb een vaste aanstelling bij een touringcarbedrijf , en wilde graag de overstap naar qbuzz maken. Maar helaas is 40 uur niet mogelijk , en werken ze alleen met uitzendbureaus ( wel met doelstelling om bij hun in dienst te komen, maar geen garantie kunnen geven). Erg jammer , want het te kort is groot nu.

Post
Berichten: 438
Lid geworden op: Do 28 Mei 2015, 20:33
Locatie: Maarheeze

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Post » Zo 02 Jun 2019, 16:26

Dat ze die garantie niet geven is natuurlijk niet zo gek. Je moet wel met mensen om kunnen gaan en met de tijdsdruk. Dit is vooraf voor Qbuzz nogal moeilijk in te schatten dus die laten je liever eerst een tijdje via een uitzendbureau werken.

Maar als het te kort echt zo groot is, dan is de kans op een vaste baan wel redelijk aanwezig. Tenminste dat is wat ik hoor uit andere gebieden waar ook een tekort is aan chauffeurs.

nvdw
Berichten: 1963
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor nvdw » Zo 02 Jun 2019, 19:29

Voor dat inschatten bestaat zoiets als proeftijd. Daarvoor hoef je nieuwe werknemers niet eerst naar een uitzendbureau te sturen. Het is bovendien een dure optie, want het uitzendbureau wil ook geld zien bovenop het loon dat de uitzendkracht al ontvangt.

Waarom dan toch met nulurencontracten blijven werken, ook in tijden van krapte? Simpel: een uitzendkracht is veel flexibeler in te delen dan een vaste kracht.

Ik heb als fulltime chauffeur een contract voor veertig uur op basis van vijf inzetten per week, allemaal netjes vastgelegd in een rooster (roulering zo u wilt). Daarvan afwijken kost de werkgever geld. Lees de cao er maar op na voor de details. Verschuivingstoeslagen, terugdagen, noem maar op.

Zo niet bij de uitzendkracht, want die krijgt al die toeslagen niet. Die kun je straffeloos op vrijdagavond bellen of hij zaterdagochtend kan werken. Bovendien kun je een uitzendkracht uitbetalen naar de minuut. Handig als je nog diensten van (ruim) minder dan 8 uur weg te werken hebt. Een busboer kan een vaste chauffeur ook best vijf diensten van vijf uur laten draaien, maar die overige 15 uur in die week die wel betaald en niet gewerkt zijn, compenseer je nooit meer.
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq

busfanNL
Berichten: 1853
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor busfanNL » Ma 03 Jun 2019, 10:08

ArrivaBas schreef:
busfanNL schreef:Ja ik snap best dat er een tekort aan chauffeurs is maar er zal in de regio toch nog wel ergens werkwillende chauffeurs te vinden zijn die willen rijden?

Een chauffeurstekort is niet hetzelfde als een staking. (A)

Ja maar dat zei ik ook niet. Met werkwillende bedoel ik een chauffeur die dus extra wil rijden. Dat is dan een betere verwoording. :wink:


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten