Pagina 88 van 165

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 05 mei 2019, 18:55
door DrechtBlub
Vreselijk

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 12 mei 2019, 08:21
door Qbuzzie
Ik lees de laatste tijd steeds minder nieuws / negatieve berichten over deze concessie. Laatste gelezen dat alle problemen grotendeels waren opgelost behalve het ziekteverzuim en dat de klachten waren gedaald naar het niveau dat Arriva ook had. Kan iemand dit bevestigen? Of is het nog steeds een ramp?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 12 mei 2019, 09:13
door ArrivaBas
De verbeterde dienstregeling heeft nog een groot deel van de vertragingen te goed weggesaneerd:
- Op lijn 388 zijn nog wel enkele grote vertragingen, maar die zijn nooit meer dan 15 minuten.
- Er zijn momenteel veel bouwprojecten die vertraging opleveren door moeten omrijden.
- Veel vertragingen van boven de 20 minuten vanaf het beginpunt komen door een reset van de systemen tijdens de rit.
- Het komt gerust voor dat het R-Net 10 minuten te vroeg aankomt bij de Kralingse Zoom. :')

De enige aanmerking die ik nog heb is momenteel de materieelinzet van de treindienst. Deze schiet regelmatig tekort, ook vòòr de aanrijding van vorige week.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 12 mei 2019, 10:59
door Cas
In Utrecht wordt de busbaan Transwijk ook definitief opgeleverd in juli, dus hopelijk zal dat 90/94/388 ook goed doen. Helaas gaan ze daarna door met het laatste stuk, busbaan Dichterswijk, maar hopelijk is het alsnog een verbetering.

Momenteel (of 4 maanden geleden, toen ik nog in Utrecht woonde) stond het vaak compleet vast en stonden er soms wel 6 bussen achter elkaar in de file. Nu de bussen hun eigen baan krijgen (terwijl ze momenteel samen met auto's op de helft van de stroken moeten rijden) en niet meer op de stoplichten hoeven te wachten, kan dat wel makkelijk 5-10 minuten besparen in de spits.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 12 mei 2019, 11:10
door Milco
De meeste vertragingen lijken dus te komen door fikse werkzaamheden waar de vervoerder feitelijk niets aan kan doen.

Het tien minuten eerder aankomen op Kralingse Zoom lijkt mij geen issue, want de bus komt dan net van een lang stuk snelweg af en heeft enkel nog de halte HES te bedienen. De bus kan makkelijk op tijd uit Hendrik-Ido-Ambacht vertrekken en door de ruime dienstregeling op de snelweg (rekening houdend met files) alsnog te vroeg zijn in Rotterdam. Gezien enkel de halte HES bediend wordt waar al meerdere buslijnen komen, is dat verder geen probleem lijkt mij.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 14 mei 2019, 15:43
door StefanRijnhoutjes
Het wordt steeds gekker nu rijdt de Juijn 6654 (Tribus Civitas) op Lijn 80 naar Meerkerk A27 die zo verder rijdt als lijn 79 maar op zo'n lijnn als 80 kan toch niet gereden worden met een 8 persoonsbus zo voor de spits

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 14 mei 2019, 16:27
door Daniel
De laatste keer dat ik de 80 rond de middagspits had zou het gewoon gepast hebben.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 15 mei 2019, 12:09
door ArrivaBas
https://www.ad.nl/dordrecht/tot-nu-toe- ... ~a0ba770e/
Pittig ironisch dat zelfs Bozuwa nog geen gebruik van het belbusje heeft gemaakt. :X :')

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 15 mei 2019, 12:38
door DrechtBlub
Dit wisten we toch al lang, dat niemand dit ging gebruiken? Het grote probleem was de onhandige en vaak onbetrouwbare op-bel systemen en onbereikbaarheid met normaal OV.

Vervolgens zetten ze een belbus in als vervanging omdat een buurtbus zogenaamd geen vast ov is (Wat het natuurlijk wél is) wat het probleem dus niet oplost, en zorgen ze er voor dat niemand het kent. Goh, wat een verassing dat niemand 't gebruikt.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 28 mei 2019, 20:04
door Wannes
Een trein! Tijdens de staking!
De MLL reed gewoon volgens dienstregeling met als enige onregelmatigheid dat de treinen extreem leeg waren.

Afbeelding

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 31 mei 2019, 18:24
door Daniel
Op station Sliedrecht kan je nu urineren met de zekerheid van R-net, daar staat tegenwoordig namelijk een heuse R-net toiletwagen voor het station :p

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 31 mei 2019, 21:37
door Daniel
Zoals de vorige post laat blijken was ik vandaag dus weer eens in DMG. En als er iets is wat daar in negatieve zin opviel was het wel hoeveel ritten er met "rijdt niet" in OVinfo te zien waren. Voornamelijk op de stadsdienst in de Drechtsteden viel er nogal wat uit, met lijn 8 als grootste slachtoffer want daar viel wel heel veel uit.
Lijkt haast wel een planningsfoutje want als ik op de site van Qbuzz kijk kan die voor vandaag überhaupt geen dienstregeling van lijn 8 vinden, maar hij reed wel gewoon (op een hoop ritten na dan).

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 31 mei 2019, 22:43
door Stefan
Vanmiddag is er ook nog een tijd een probleem geweest op de Papendrechtse brug, die nog eventjes in 2 richtingen volledig versperd was.. dat heeft er waarschijnlijk ook niet echt aan bijgedragen. :')

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 31 mei 2019, 22:56
door Daniel
Ah, dat verklaart in elk geval de uitgevallen rit op lijn 4 en een rit van lijn 93 die vanuit Dordrecht niet kwam opdagen (maar de andere kant op wel langs kwam). Maar de uitval op lijn 8 was al eerder te zien, waarbij tussen twee niet rijdende ritten in ook nog een wel rijdende rit zat. Naast dat de uitval van een lijn 8 vanuit Dordtse Kil III aannemelijk niet zo veel met de storing aan de brug te maken zal hebben, dat was waarschijnlijk al ruim na die brugstoring.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 01 jun 2019, 12:31
door busfanNL
Daniel schreef:Zoals de vorige post laat blijken was ik vandaag dus weer eens in DMG. En als er iets is wat daar in negatieve zin opviel was het wel hoeveel ritten er met "rijdt niet" in OVinfo te zien waren. Voornamelijk op de stadsdienst in de Drechtsteden viel er nogal wat uit, met lijn 8 als grootste slachtoffer want daar viel wel heel veel uit.
Lijkt haast wel een planningsfoutje want als ik op de site van Qbuzz kijk kan die voor vandaag überhaupt geen dienstregeling van lijn 8 vinden, maar hij reed wel gewoon (op een hoop ritten na dan).
Ik heb 3 kwartier voor niks in Alblasserdam gestaan gisteren. Er is ook een klacht uit gegaan naar Qbuzz. De dame van de klantenservice deelde mij mee dat het te maken had met een enorm chauffeurs tekort dat ze niet weggewerkt kregen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 01 jun 2019, 16:40
door ArnoArriva
Ook paar ritten op 191 uitvallen, dus te kort aan de chaffeurs of henelvaartweekend vieren?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 01 jun 2019, 20:37
door busfanNL
Ja ik snap best dat er een tekort aan chauffeurs is maar er zal in de regio toch nog wel ergens werkwillende chauffeurs te vinden zijn die willen rijden?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 01 jun 2019, 21:01
door Post
Kennelijk niet, ze laten die ritten niet voor niks vervallen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 02 jun 2019, 08:43
door ArrivaBas
busfanNL schreef:Ja ik snap best dat er een tekort aan chauffeurs is maar er zal in de regio toch nog wel ergens werkwillende chauffeurs te vinden zijn die willen rijden?
Een chauffeurstekort is niet hetzelfde als een staking. (A)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 02 jun 2019, 09:44
door huibf
Post schreef:Kennelijk niet, ze laten die ritten niet voor niks vervallen.
Nou tis maar hoe je het bekijkt. Het kan ook zijn dat de vacature weer zodanig is dat men om die reden er geen trek in heeft. Voorwaarden en Loon bijvoorbeeld.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 02 jun 2019, 09:53
door Post
Ja is dat ook het geval? Of is dit je onderbuik die praat?

Want het cao loon en secundaire arbeidsvoorwaarden voor een chauffeur vind ik nou niet bepaald slecht. En daar kom je als uitzendkracht toch snel voor in aanmerking als het tekort aan chauffeurs zo groot is.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 02 jun 2019, 11:18
door Twan890
Post schreef:Ja is dat ook het geval? Of is dit je onderbuik die praat?

Want het cao loon en secundaire arbeidsvoorwaarden voor een chauffeur vind ik nou niet bepaald slecht. En daar kom je als uitzendkracht toch snel voor in aanmerking als het tekort aan chauffeurs zo groot is.

Is ook het geval helaas. Ik heb een vaste aanstelling bij een touringcarbedrijf , en wilde graag de overstap naar qbuzz maken. Maar helaas is 40 uur niet mogelijk , en werken ze alleen met uitzendbureaus ( wel met doelstelling om bij hun in dienst te komen, maar geen garantie kunnen geven). Erg jammer , want het te kort is groot nu.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 02 jun 2019, 16:26
door Post
Dat ze die garantie niet geven is natuurlijk niet zo gek. Je moet wel met mensen om kunnen gaan en met de tijdsdruk. Dit is vooraf voor Qbuzz nogal moeilijk in te schatten dus die laten je liever eerst een tijdje via een uitzendbureau werken.

Maar als het te kort echt zo groot is, dan is de kans op een vaste baan wel redelijk aanwezig. Tenminste dat is wat ik hoor uit andere gebieden waar ook een tekort is aan chauffeurs.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 02 jun 2019, 19:29
door nvdw
Voor dat inschatten bestaat zoiets als proeftijd. Daarvoor hoef je nieuwe werknemers niet eerst naar een uitzendbureau te sturen. Het is bovendien een dure optie, want het uitzendbureau wil ook geld zien bovenop het loon dat de uitzendkracht al ontvangt.

Waarom dan toch met nulurencontracten blijven werken, ook in tijden van krapte? Simpel: een uitzendkracht is veel flexibeler in te delen dan een vaste kracht.

Ik heb als fulltime chauffeur een contract voor veertig uur op basis van vijf inzetten per week, allemaal netjes vastgelegd in een rooster (roulering zo u wilt). Daarvan afwijken kost de werkgever geld. Lees de cao er maar op na voor de details. Verschuivingstoeslagen, terugdagen, noem maar op.

Zo niet bij de uitzendkracht, want die krijgt al die toeslagen niet. Die kun je straffeloos op vrijdagavond bellen of hij zaterdagochtend kan werken. Bovendien kun je een uitzendkracht uitbetalen naar de minuut. Handig als je nog diensten van (ruim) minder dan 8 uur weg te werken hebt. Een busboer kan een vaste chauffeur ook best vijf diensten van vijf uur laten draaien, maar die overige 15 uur in die week die wel betaald en niet gewerkt zijn, compenseer je nooit meer.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 03 jun 2019, 10:08
door busfanNL
ArrivaBas schreef:
busfanNL schreef:Ja ik snap best dat er een tekort aan chauffeurs is maar er zal in de regio toch nog wel ergens werkwillende chauffeurs te vinden zijn die willen rijden?
Een chauffeurstekort is niet hetzelfde als een staking. (A)
Ja maar dat zei ik ook niet. Met werkwillende bedoel ik een chauffeur die dus extra wil rijden. Dat is dan een betere verwoording. :wink: