Pagina 98 van 106

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 16:13
door nvdw
Daniel schreef:De Altas was de 4320 en daar zit kennelijk een soort budget-GPS in...


Denk vooral een verkeerd snelheidssignaal. Het bepalen van de (locatie op) de route gaat via twee sporen, namelijk de GPS en de werkelijk afgelegde afstand die wordt opgepikt via bijvoorbeeld de snelheidsmeter van het voertuig. Als je eenmaal halteert gaat het allemaal wel weer goed. Geen idee of dat exemplarisch is voor alleen deze 4320 of dat de andere Altassen er ook last van hebben, ik ga ze niet fulltime op ovzoeker zitten volgen ;)

Ze rijden trouwens wel goed! Had dit ding laatst op lijn 10 in plaats van een elektrische Rosero, hè wat jammer :')

Bretgrenz schreef:Persoonlijk vind ik het voor de "reguliere" reizigers een verbetering.


Ja, dat zal voor iedereen weer anders zijn. Ikzelf vond het oude systeem niet verkeerd omdat je dan je 'papieren vertrektijd' er nog als referentiepunt bij hebt staan.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 16:19
door Daniel
Dat laatste vond ik zelf ook altijd het voordeel: aan een melding dat de bus over 10 minuten komt zie je immers niet of het een geplande rit is, of een rit die op dat moment had moeten komen maar +10 heeft (en dus een kans dat hij er in werkelijkheid eerder langs komt).

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 27 sep 2019, 15:45
door Stefan
Een gloednieuwe Iveco is inmiddels op de dienst te vinden. Dit is de 6340 (kenteken 02-BNT-5) en is in R-Net kleurstelling. Staat op het moment van schrijven klaar op Zuidplein voor een ritje lijn 190 naar Streefkerk.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 27 sep 2019, 16:16
door Daniel
Vervangt een van de MAN Lion City's TÜ's die nog rondreed neem ik aan?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 27 sep 2019, 16:23
door Daniel
Op Dordrecht Stadspolders is vanmiddag een trein rechtdoor het veiligheidskopje op gereden, oeps... https://twitter.com/Jimzeel83/status/11 ... 71392?s=19

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 27 sep 2019, 16:26
door Lijn 45
Het nummer van die 6340 klinkt best onlogisch naast 6301-6328. Het is overigens de enige Crossway waarvoor recent een kenteken is afgegeven.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 27 sep 2019, 16:54
door ArrivaBas
Het zou me niets verbazen als er binnenkort nog meer volgen om die antieke MAN's er eindelijk vandoor te laten gaan naar Oost-Europa.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 27 sep 2019, 17:06
door Stefan
Daniel schreef:Vervangt een van de MAN Lion City's TÜ's die nog rondreed neem ik aan?

Klopt, de 6169 (BT-LZ-82) is 2 weken terug uit dienst gegaan.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 sep 2019, 09:49
door Daniel
Trein botst op stootblok in Dordrecht
DORDRECHT – Een trein is vrijdagmiddag 27 september even voor 15:00 uur in Dordrecht op een stootblok gebotst. Dit gebeurde op de Merwedelingelijn bij het station Stadspolders. De oorzaak van de aanrijding lijkt een verkeerd ingestelde wissel te zijn. Op het moment van het ongeval zat de trein vol met passagiers. Iedereen kon de trein zonder verwondingen verlaten.

Lees verder en meer beelden

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 sep 2019, 09:54
door Daniel
Extra bussen op lijnen 387 en 388 naar Utrecht
Vanaf maandag 30 september zetten wij extra bussen in op de lijnen 387 en 388 richting Utrecht in de ochtendspits om zo alle reizigers goed van dienst te kunnen zijn.
Vanaf maandag 30 september rijden er op lijn 387 van Gorinchem naar Utrecht in de ochtend extra touringcarbussen zodat alle reizigers direct mee kunnen. De ritten die om 07.08 uur, 07.23 uur en 07.38 uur vertrekken vanuit Gorinchem worden al standaard met twee snelbussen van Qbuzz gereden. Vanaf aanstaande maandag worden ook de ritten met vertrektijden van 07.54 en 08.10 uur met een tweede extra bus gereden.
Helaas hebben reizigers de afgelopen dagen mee gemaakt dat de bus die zij wilden nemen vol zat. Deze problematiek concentreert zich voornamelijk in de ochtendspits op de ritten richting Utrecht. Lijn 387 is bij de start van de rit in Gorinchem vaak al flink druk. Dat maakt dat daar soms al reizigers achterblijven en dat reizigers bij de volgende halte, Meerkerk A27, niet kunnen instappen.
Ook Lijn 388 kent twee structureel drukke ritten in de ochtendspits. Op een van deze ritten wordt al een snelBuzz met staanplaatsen ingezet waardoor alle reizigers mee kunnen, op de andere rit wordt vanaf maandag op het drukste deel van de route ook een extra bus ingezet. Dit betreft de rit die om 6:55 uit Rotterdam vertrekt en om 8:36 in Utrecht aankomt.
Met deze aanpassingen zorgen wij er op korte termijn voor dat reizigers op deze lijnen weer op hun gewenste tijdstip met de bus mee kunnen. Qbuzz is met haar opdrachtgever Provincie Zuid Holland in gesprek over een structurele oplossing voor de toenemende reizigersaantallen. Er worden meerdere scenario’s doorgenomen. Uiteraard blijven we de situatie monitoren.

Bron: Persbericht Qbuzz

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 sep 2019, 10:20
door Suus
Bussen met een lagevloer zonder T100-toelating lijkt mij een zeer goede oplossing ;-)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 sep 2019, 10:28
door Daniel
Maar niet persé een comfortabele oplossing, als je dat hele stuk over de snelweg mag staan. Op zich zou het inderdaad wel passen (in zitcapaciteit zijn de Scania's en Iveco's gelijk, maar in de Iveco's kunnen volgens de RDW ook nog 47 man staand mee)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 sep 2019, 10:48
door Stefan
Suus schreef:Bussen met een lagevloer zonder T100-toelating lijkt mij een zeer goede oplossing ;-)

Ja, als 't dan maar niet van die verschrikkelijke Volvo 8900's zijn die bij elke zucht wind alle kanten op gaan, vind ik 't prima. :')

Overigens gaat Snelle Vliet de versterkingsritten rijden, in theorie op 1 minuut achter de dienstwagen aan.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 sep 2019, 11:56
door sirvinniei
Op 388 zou je een kwartiersdienst naar Utrecht kunnen rijden op de drukste momenten.
Op 387 zou je 15m touringcars kunnen gebruiken, frequentieverhoging is lastig als je wilt aansluiten op de treinen in Gorinchem en meer ritten op 388 bieden meteen ook meer capaciteit voor reizigers vanaf Meerkerk.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 sep 2019, 18:17
door The Greyhound
Daniel schreef:Maar niet persé een comfortabele oplossing, als je dat hele stuk over de snelweg mag staan. Op zich zou het inderdaad wel passen (in zitcapaciteit zijn de Scania's en Iveco's gelijk, maar in de Iveco's kunnen volgens de RDW ook nog 47 man staand mee)

Het is ook de vraag of dat zomaar kan als je hebt ingeschreven met T100 ‘semitourwagens’ om extra punten te krijgen. 15 meter T100 bussen of extra bussen lijkt dan de enige oplossing hoewel 15 meter in Gorinchem Oost niet ideaal is. Je zou ook enige lucht kunnen creëren door de oude lijn 81 weer in het leven te roepen, zeker op het overstap punt in Meerkerk.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 sep 2019, 18:26
door Daniel
Wat helpt lijn 81 dan? Voor de enorme reizigersstromen van Arkel naar Utrecht? :roll:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 sep 2019, 18:39
door The Greyhound
Daniel schreef:Wat helpt lijn 81 dan? Voor de enorme reizigersstromen van Arkel naar Utrecht? :roll:

Scheelt weer overstappers in Meerkerk.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 sep 2019, 19:37
door StefanRijnhoutjes
Ik denk dat het beste gewoon is een 10min dienst in de spits op de 387 en 15 min dienst op de 388

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 sep 2019, 19:58
door traibergen
Dat klinkt makkelijk gedaan, maar het probleem zijn overstappen op Meerkerk en Sliedrecht Baanhoek die dan niet meer goed uitgevoerd zouden kunnen worden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 sep 2019, 20:12
door Daniel
Op Sliedrecht Baanhoek stopt gewoon elk kwartier een trein. En als de instappers uit Noordeloos in een andere bus zitten dan de overstappers in Meerkerk win je ook al heel wat.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 09 okt 2019, 12:03
door Meltrain
Weet iemand wat nu het eindpunt van lijn 9 is?
Volgens de Wiki is het eindpunt de halte Rijksstraatweg/Motel, maar waren die halte en de halte Calandstraat van 31 maart t/m 28 juli vervallen.
Als ik op de site van Qbuzz kijk, is de omleiding niet meer te vinden, maar staat Drechtwerk vermeld als eindhalte. Is er dan een tussentijdse wijziging geweest?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 09 okt 2019, 12:07
door nvdw
De eindhalte is nu officieel Drechtwerk. Weet even niet of dat met de zomerdienst of na afloop ervan is ingevoerd.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 09 okt 2019, 15:16
door traibergen
Dit is na afloop van de zomerdienstregeling in alle stilte gebeurt. Net zoals dat het eindpunt van lijn 4 is verplaatst van de Baanhoekweg naar de Grevelingenweg.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 19 okt 2019, 23:14
door The Greyhound
Je kan het een hoogtepunt of een dieptepunt noemen. Vandaag reed buurtbus VDV12 op lijn 1 in Gorinchem in de klassieke Arriva kleuren.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 20 okt 2019, 00:20
door StefanRijnhoutjes
Deze reedt van de week ook al op de 706 daarvoor heb ik ook zo VDV in buurtbuzz kleuren erop zien rijden