Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14790
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Meltrain » wo 30 okt 2019, 15:40

Alleen op lijn 9 en 10, of ook nog op andere lijnen?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

StefanRijnhoutjes
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor StefanRijnhoutjes » wo 30 okt 2019, 17:35

Ja waren er 3 lijn 10 en 1 lijn 9, maar het is gewoon amper voorgekomen de laatste tijd , toen reden meestal de 6610 (Rosero Juijn) de Utrechtste sprinters of zo Snelle Vliet busje

bartjemestrom
Berichten: 710
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor bartjemestrom » wo 30 okt 2019, 19:59

Omdat er een Rosero rijdt zijn ze ziek? Misschien was er even niks beters :?

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5617
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor ArrivaBas » wo 30 okt 2019, 20:10

Het is in Dordrecht een godswonder als alle omlopen met de elektrische Rosero's rijden.
21-11-2019: Trein 4.289 km, Bus 258 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

intercity02
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor intercity02 » wo 30 okt 2019, 20:26

Is het trouwens al bekend wat er in de nieuwe dienstregeling gaat veranderen in DMG?
999 Sorry, buiten dienst

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32842
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » wo 30 okt 2019, 20:27

Nee, behalve dan dat de extra ritten op 387 en 388 i.v.m. de benodigde capaciteit in de dienstregeling opgenomen gaan worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

StefanRijnhoutjes
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor StefanRijnhoutjes » vr 01 nov 2019, 16:42

Ik zat net te wachten bij de bussen op Breda CS en toen zag ik tot mijn verbazing een Qbuzz "Rnet" trein langskomen tussen al dat geel :?: iemand een idee wat die in Breda komt doen

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2931
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Lijn 45 » vr 01 nov 2019, 16:53

Die dingen worden in Blerick onderhouden. De route via Breda is de snelste manier om daar vanuit Dordrecht te komen. :)

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14790
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Meltrain » vr 01 nov 2019, 18:17

O, niet meer bij NedTrain Leidschendam dus? :o
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32842
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » vr 01 nov 2019, 19:43

Al sinds het begin van de concessie niet meer. Ze worden nog wel in Rotterdam gewassen meen ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Dafdriver
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Dafdriver » zo 03 nov 2019, 10:55

Stefan schreef:En doorrijden naar Groot-Ammers kost gewoon een bus extra waarschijnlijk. ;)

Echter zou ik het in de spits wel een nette oplossing vinden om een aantal ritten (die vanaf Gelkenes naar de garage gaan bijvoorbeeld) vanaf het Schoonhovense Veer door te laten rijden als 74 naar Groot-Ammers.



Als ze de "mat" ritten in Groot-Ammers op de Beatrixstraat laten beginnen en eindigen zal men heel veel OV reizigers in Groot-Ammers daar een groot plezier mee doen. Waarom juist de Beatrixstraat? Dat is het makkelijkste aan te rijden en bespaard een rondje over de dijk uit in Groot-Ammers dorp terwijl de haltes Fortuynplein en Beatrixstraat niet echt ver bij elkaar verwijderd zijn.

Daarnaast wat is op lijn 387 de bezetting qua reizigers in de daluren tussen Gorinchem Station en Hoog-Dalem? Zitten er ook dan een interessant aantal doorgaande reizigers in of is het kan op die momenten gebakken lucht verplaatsen?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32842
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » zo 03 nov 2019, 11:12

Ik ben zelf wel eens op dal-momenten blijven zitten in een 387 en dan zaten er doorgaans niet heel veel reizigers meer in naar Hoog Dalem. Maar dat was dan wel in vakantieperiodes, dat scheelt allicht nog iets.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14790
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Meltrain » zo 03 nov 2019, 11:38

Het lijkt me handig als lijn 387 ook op zaterdag naar Dalem gaat rijden, zodat mensen die in Utrecht gaan shoppen een directe verbinding krijgen. Ik denk dat dat nog best wat reizigers kan trekken.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

The Greyhound
Berichten: 460
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor The Greyhound » zo 03 nov 2019, 12:06

Dafdriver schreef:
Stefan schreef:En doorrijden naar Groot-Ammers kost gewoon een bus extra waarschijnlijk. ;)

Echter zou ik het in de spits wel een nette oplossing vinden om een aantal ritten (die vanaf Gelkenes naar de garage gaan bijvoorbeeld) vanaf het Schoonhovense Veer door te laten rijden als 74 naar Groot-Ammers.



Als ze de "mat" ritten in Groot-Ammers op de Beatrixstraat laten beginnen en eindigen zal men heel veel OV reizigers in Groot-Ammers daar een groot plezier mee doen. Waarom juist de Beatrixstraat? Dat is het makkelijkste aan te rijden en bespaard een rondje over de dijk uit in Groot-Ammers dorp terwijl de haltes Fortuynplein en Beatrixstraat niet echt ver bij elkaar verwijderd zijn.

Daarnaast wat is op lijn 387 de bezetting qua reizigers in de daluren tussen Gorinchem Station en Hoog-Dalem? Zitten er ook dan een interessant aantal doorgaande reizigers in of is het kan op die momenten gebakken lucht verplaatsen?


Er is sprake van een behoorlijke overbediening van Gorinchem-Oost. Lijn 47 is zorgt voor bediening van de zuidkant van de wijk + Hoog Dalem, Lijn 1 pakt het centrum van de wijk mee en vervoert daarna lucht naar de evenementenhal en lijn 387 rijdt met een grote boog om de noordkant van de wijk heen naar Hoog Dalem. Interessant voor studenten (maar die kunnen ook prima de fiets naar het station pakken) en een enkele forens, maar niet voor bewoners in de wijk die wat minder goed ter been zijn. Buiten de spits lijkt het aantal passagiers voor zover je door de ramen van de scania's heen kan kijken nihil.

Dafdriver
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Dafdriver » zo 03 nov 2019, 15:52

Meltrain schreef:Het lijkt me handig als lijn 387 ook op zaterdag naar Dalem gaat rijden, zodat mensen die in Utrecht gaan shoppen een directe verbinding krijgen. Ik denk dat dat nog best wat reizigers kan trekken.


Dat is overdone waardoor met het het kostenplaatje zit en voor de lokale reizigers zijn de Scania's niet de meest handige bussen. Het traject Hoog-Dalem - Station is interessanter voor de forens en voor de student die van en naar Utrecht wilt reizen.

The Greyhound
Berichten: 460
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor The Greyhound » zo 03 nov 2019, 17:47

Meltrain schreef:Het lijkt me handig als lijn 387 ook op zaterdag naar Dalem gaat rijden, zodat mensen die in Utrecht gaan shoppen een directe verbinding krijgen. Ik denk dat dat nog best wat reizigers kan trekken.

Nog meer lege bussen....lijn 387 rijdt niet door de wijk, maar langs de wijk. In de allereerste plannen was het de bedoeling lijn 387 van de Newtonweg de wijk in te laten rijden langs het winkelcentrum, de Bachlaan en de van Andel-Spruytlaan en dan verder naar Hoog Dalem. Dan had je een groot deel van de wijk goed bedient met lijn 387. Om de een of andere reden is dat later veranderd in de huidige situatie.

Cas
Berichten: 454
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Cas » ma 04 nov 2019, 01:24

Dat is veranderd omdat men zich realiseerde dat een Scania toch wat anders is dan een Irisbusje, en dat een route door de wijk met de Scania's (of elke andere bus met genoeg capaciteit voor de 387) geen denderend plan was.
請勿靠近車門

The Greyhound
Berichten: 460
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor The Greyhound » ma 04 nov 2019, 07:58

Cas schreef:Dat is veranderd omdat men zich realiseerde dat een Scania toch wat anders is dan een Irisbusje, en dat een route door de wijk met de Scania's (of elke andere bus met genoeg capaciteit voor de 387) geen denderend plan was.

Dat bedacht Qbuzz zich pas na het winnen van de concessie?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32842
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » wo 06 nov 2019, 12:17

De eerste treinstellen worden inmiddels naar R-net omgebouwd: https://twitter.com/merwedelinge/status ... 74528?s=09
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
luka23
Berichten: 530
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Cpc

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor luka23 » wo 06 nov 2019, 12:48

Dat ziet er wel strak uit!
PSA: Links gaan, rechts staan

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5617
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor ArrivaBas » wo 06 nov 2019, 14:57

Deze opknapbeurt gaat de GTW's erg goed doen. *O*
21-11-2019: Trein 4.289 km, Bus 258 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

The Greyhound
Berichten: 460
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor The Greyhound » do 07 nov 2019, 07:04

ArrivaBas schreef:Deze opknapbeurt gaat de GTW's erg goed doen. *O*

Of dit de reizigers ook goed gaat doen in de drukste periode van het jaar vraag ik mij af.

Gerben3
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 17:44

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Gerben3 » do 07 nov 2019, 11:50

Tsja als Arriva Qbuzz goed had geïnformeerd over de roest op de treinstellen hadden ze een betere planning kunnen maken. Blijkbaar heeft Arriva ook de treinstellen naar het eind van de concessie toe niet goed onderhouden (want anders pak je roest wel aan lijkt me want dat lijkt me niet goed...). Dus als Arriva alles goed had gedaan en de concessie netjes had afgesloten dan waren ze misschien allang omgebouwd geweest :wink:

Stefan
Berichten: 3817
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Stefan » do 07 nov 2019, 12:00

Inderdaad, heel denderend waren/zijn de stellen er niet echt aan toe....
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
traibergen
Berichten: 271
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: DAV-gebied
Contacteer:

Re: Het regent klachten over de Merwede Linge Lijn

Berichtdoor traibergen » do 07 nov 2019, 17:29

https://www.rijnmond.nl/nieuws/188249/Veel-klachten-over-Merwede-Linge-Lijn-ik-baal-enorm-van-deze-lijn
Het regent klachten over de Merwede Linge Lijn. Passagiers op de spoorlijn tussen Dordrecht, Gorinchem en Geldermalsen klagen over uitval, vertragingen, bomvolle en vieze treinen.
In december vorig jaar ging de spoorlijn, net als het busvervoer in die regio, over van Arriva naar Qbuzz. Dat is nu bijna een jaar geleden, maar volgens Abel Janssens heeft het bedrijf z'n zaakjes nog steeds niet op orde.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten