Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
gobhaon
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 17:02

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor gobhaon » ma 13 jan 2020, 17:20

"Ze heten wel Sprinters, maar ze zijn langzamer dan onze treinen en de dienstregeling op de MerwedeLingelijn is al krap.''

Hoeveel langer zal de reistijd worden?

Gebruikersavatar
traibergen
Berichten: 314
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: DAV-gebied
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor traibergen » ma 13 jan 2020, 17:43

Vanwege de enkelspoorigheid van het traject kunnen de rijtijden niet verlengd worden. Daarom gaat gekeken worden of de SGM binnen de huidige gestelde rijtijden kan rijden.

Gebruikersavatar
Lincoln
Berichten: 737
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Lincoln » ma 13 jan 2020, 21:31

Stel, De SGMM haalt de rijtijden niet? Wat gaat Qbuzz dan doen om het probleem op te lossen? Bij NS piepen of ze een SNG mogen lenen?
Reist met de metro in/rond Rotterdam

Ik ben ook op flickr te vinden! ItzLincoln

jelmerrr
Berichten: 1164
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor jelmerrr » ma 13 jan 2020, 21:37

Nee die heeft NS zelf nodig. SGM was anders terzijde gesteld. Tevens zit je met eenmansbediening en dat kan niet met SNG. (Ze willen gaan rijden met SGM2 die spiegels hebben)
Laatst gewijzigd door jelmerrr op ma 13 jan 2020, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33640
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » ma 13 jan 2020, 21:37

Eerlijk gezegd vermoed ik dat men het dan beperkt tot een spitsinzet en her en der wat minuutjes schuift in de dienstregeling. De hele grap is namelijk dat het probleem hooguit in de aanzetversnelling van SGM zit: op het grootste deel van de lijn is de baanvaksnelheid zelfs lager dan de maximumsnelheid van SGM. Alleen tussen Dordrecht en Sliedrecht mag je 130 km/u, waar SGM maximaal 125 km/u kan rijden.

De andere optie zou zijn om in de tegenspitsrichting stations over te slaan (Sliedrecht Baanhoek zou dan voor de hand liggend zijn, omdat je daar nog de meeste minuten zal verliezen doordat de trein trager is dan de baanvaksnelheid)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

The Greyhound
Berichten: 521
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor The Greyhound » ma 13 jan 2020, 21:47

jelmerrr schreef:Nee die heeft NS zelf nodig. SGM was anders terzijde gesteld. Tevens zit je met eenmansbediening en dat kan niet met SNG. (Ze willen gaan rijden met SGM2 die spiegels hebben)

SGM2 mag tussen oktober en maart niet zonder SGM3 op de baan vanwege het ontbreken van railremmen. Daar heb je dus pas iets aan als de drukte alweer wat afneemt. SGM3 is door de extra bak waarschijnlijk te traag

Gebruikersavatar
DrechtBlub
Berichten: 1040
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor DrechtBlub » ma 13 jan 2020, 21:52

Zou SGM2+SGM3+SGM2 setjes kunnen dan?
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 15 jan 2020, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
Ik blub in het Drecht.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33640
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » ma 13 jan 2020, 21:54

The Greyhound schreef:SGM2 mag tussen oktober en maart niet zonder SGM3 op de baan vanwege het ontbreken van railremmen. Daar heb je dus pas iets aan als de drukte alweer wat afneemt. SGM3 is door de extra bak waarschijnlijk te traag

Dat is een regeltje van NS zelf volgens mij, het is niet zo dat ProRail dat verbiedt ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

The Greyhound
Berichten: 521
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor The Greyhound » ma 13 jan 2020, 22:08

DrechtBlub schreef:
Zou SGM2+SGM3+SGM2 setjes kunnen dan?


Ik denk dat zo’n combinatie te lang is voor de nieuwe stations. Daar past net 2 x GTW langs het perron.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 42700
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Suus » ma 13 jan 2020, 22:51

jelmerrr schreef:Nee die heeft NS zelf nodig. SGM was anders terzijde gesteld. Tevens zit je met eenmansbediening en dat kan niet met SNG. (Ze willen gaan rijden met SGM2 die spiegels hebben)

De aanwezigheid van een sleutelkastje in de cabine lijkt mij nog een iets belangrijker punt. Je hoofd even uit het raam steken is namelijk een prima alternatief voor een spiegel :Y
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4909
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Mikos » ma 13 jan 2020, 23:56

Hoop geklets in de ruimte hier; SNG is voorzien van een sleutelkastje in de cabine, eenmansbediening is daarmee wel mogelijk, maar die stellen heeft NS zelf hard nodig, dus die gaan ze nooit uitlenen aan een andere vervoerder in deze situatie. SGM wordt langzaam uit dienst gehaald en is voorhanden om gehuurd te kunnen worden.
De spiegels van SGM zijn niet meer te gebruiken, tenzij het achterliggende hydraulische systeem weer wordt hersteld. Daarnaast is de maximum toegestane snelheid van SGM 120 en geen 125.
Daniel schreef:Dat is een regeltje van NS zelf volgens mij, het is niet zo dat ProRail dat verbiedt ofzo.

Daar heeft ProRail ook helemaal niks over te zeggen, ILT wel. Geen enkele vervoerder wil in de herfstperiode rijden met SGM zonder magneetremmen, die dingen betekenen een wereld van verschil op al het materieel bij gladheid en al helemaal bij het toch al matig remmende SGM.

StefanRijnhoutjes
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor StefanRijnhoutjes » di 14 jan 2020, 18:59

Wat mij opvalt de laaste tijd is dat de sprinters van juijn die op de lijnen 1, 5, 77, 78, 21, 22 rijden. Steeds minder 'lijnbus' zijn want ik heb al gezien dat bij de 6651, 6652 en 6653 de schermen eruit zijn gehaal en de stickers aan de zijkant met stad/streekbuzz ook eraf zijn, weet niet hoe dit zit met de 6654, 6655 en 6656 (die rijden niet vaak op lijn 5) maar dit wel beetje raar of niet?

Vrokky
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Vrokky » wo 15 jan 2020, 14:57

De test met de oude NS treinen gaat niet door?

https://twitter.com/DMGQbuzz/status/1217401853815803905

gobhaon
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 17:02

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor gobhaon » wo 15 jan 2020, 15:27

Ik heb de afgelopen week in 2 Ebusco’s gezeten, waarbij er bij allebei vanaf boven waterdruppels op mijn hoofd vielen.

Bollenstad
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Bollenstad » wo 15 jan 2020, 17:07

Vrokky schreef:De test met de oude NS treinen gaat niet door?

https://twitter.com/DMGQbuzz/status/1217401853815803905


Klinkt meer als "uitgesteld".
Nickname "Bollenstad" stamt nog uit een (ver) verleden in de Bollenstreek; "Lingedorp" zou nu een betere nickname zijn...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 33640
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Daniel » wo 15 jan 2020, 21:16

ArrivaBas schreef:Qbuzz gaat lijnen 4 en 8 vaker laten rijden tijdens de afsluiting van de Wantijbrug. Een gewijzigde dienstregeling is nog niet verschenen.

Inmiddels zijn de ritten zoals die in het eerder gelinkte document opgenomen waren in de dienstregeling op de website verwerkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Durashift
Berichten: 4207
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Durashift » wo 15 jan 2020, 21:45

Is het heel lastig zo'n (deur)sleutelkast in de SGM cabine in te bouwen?

Kwestie van een paar luchtleidingen verlengen, gaten in een wand boren en de zaak aansluiten of niet?

Maar, SNG is dus voorbereid op een toekomstige 'bezuiniging/efficiency slag bij NS. :wink:

Selivio
Berichten: 164
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Selivio » do 16 jan 2020, 03:30

Zo'n (deur)sleutelkast zit al in de cabine van de SGM :wink:
Grt. Stefan

Vrokky
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 08 nov 2019, 10:17

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Vrokky » do 16 jan 2020, 13:25

https://www.ad.nl/dossier-werkzaamheden ... ~ad24db73/

Haha, op de laaste foto in het artikel zie je juist een Groninger bus!

Jelmer
Berichten: 465
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Jelmer » do 16 jan 2020, 17:05

ik zie op ovzoeker.nl 3 Citaro's ex-GD die in Utrecht hebben gereden, namelijk de 3198 op de 191 en de 3202 en 3316 op lijn 190.

ArnoArriva
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
Locatie: Sliedrecht

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor ArnoArriva » do 16 jan 2020, 18:58

De 3113, 3316, 3202 en 3198 rijden al paar dagen rond en nog 3 ander heb ik nog niet gezien in dienst.
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3311
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Lijn 45 » do 16 jan 2020, 19:05

Zijn ze nog geel?

Stefan
Berichten: 3881
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Stefan » vr 17 jan 2020, 04:56

De bussen die uit Utrecht komen wel.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 3311
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor Lijn 45 » vr 17 jan 2020, 20:43

Wat ook geel is zijn de zes Ambassadors die vandaag uit Utrecht zijn overgekomen. (Bericht daarover staat op hetzelfde Instagramaccount wat ik eerder in dit topic heb gelinkt)

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5866
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Berichtdoor ArrivaBas » vr 17 jan 2020, 21:23

Extra materieel om vertragingen en extra ritten door de werkzaamheden aan de Wantijbrug te ondervangen/beperken?
20-2-2020: Trein 2.100 km, Bus 76 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten