Pagina 110 van 166

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 17:20
door gobhaon
"Ze heten wel Sprinters, maar ze zijn langzamer dan onze treinen en de dienstregeling op de MerwedeLingelijn is al krap.''
Hoeveel langer zal de reistijd worden?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 17:43
door Wannes
Vanwege de enkelspoorigheid van het traject kunnen de rijtijden niet verlengd worden. Daarom gaat gekeken worden of de SGM binnen de huidige gestelde rijtijden kan rijden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 21:31
door Cora
Stel, De SGMM haalt de rijtijden niet? Wat gaat Qbuzz dan doen om het probleem op te lossen? Bij NS piepen of ze een SNG mogen lenen?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 21:37
door jelmerrr
Nee die heeft NS zelf nodig. SGM was anders terzijde gesteld. Tevens zit je met eenmansbediening en dat kan niet met SNG. (Ze willen gaan rijden met SGM2 die spiegels hebben)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 21:37
door Daniel
Eerlijk gezegd vermoed ik dat men het dan beperkt tot een spitsinzet en her en der wat minuutjes schuift in de dienstregeling. De hele grap is namelijk dat het probleem hooguit in de aanzetversnelling van SGM zit: op het grootste deel van de lijn is de baanvaksnelheid zelfs lager dan de maximumsnelheid van SGM. Alleen tussen Dordrecht en Sliedrecht mag je 130 km/u, waar SGM maximaal 125 km/u kan rijden.

De andere optie zou zijn om in de tegenspitsrichting stations over te slaan (Sliedrecht Baanhoek zou dan voor de hand liggend zijn, omdat je daar nog de meeste minuten zal verliezen doordat de trein trager is dan de baanvaksnelheid)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 21:47
door The Greyhound
jelmerrr schreef:Nee die heeft NS zelf nodig. SGM was anders terzijde gesteld. Tevens zit je met eenmansbediening en dat kan niet met SNG. (Ze willen gaan rijden met SGM2 die spiegels hebben)
SGM2 mag tussen oktober en maart niet zonder SGM3 op de baan vanwege het ontbreken van railremmen. Daar heb je dus pas iets aan als de drukte alweer wat afneemt. SGM3 is door de extra bak waarschijnlijk te traag

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 21:52
door DrechtBlub
Zou SGM2+SGM3+SGM2 setjes kunnen dan?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 21:54
door Daniel
The Greyhound schreef:SGM2 mag tussen oktober en maart niet zonder SGM3 op de baan vanwege het ontbreken van railremmen. Daar heb je dus pas iets aan als de drukte alweer wat afneemt. SGM3 is door de extra bak waarschijnlijk te traag
Dat is een regeltje van NS zelf volgens mij, het is niet zo dat ProRail dat verbiedt ofzo.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 22:08
door The Greyhound
DrechtBlub schreef:
Zou SGM2+SGM3+SGM2 setjes kunnen dan?
Ik denk dat zo’n combinatie te lang is voor de nieuwe stations. Daar past net 2 x GTW langs het perron.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 22:51
door Suus
jelmerrr schreef:Nee die heeft NS zelf nodig. SGM was anders terzijde gesteld. Tevens zit je met eenmansbediening en dat kan niet met SNG. (Ze willen gaan rijden met SGM2 die spiegels hebben)
De aanwezigheid van een sleutelkastje in de cabine lijkt mij nog een iets belangrijker punt. Je hoofd even uit het raam steken is namelijk een prima alternatief voor een spiegel :Y

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 13 jan 2020, 23:56
door Mikos
Hoop geklets in de ruimte hier; SNG is voorzien van een sleutelkastje in de cabine, eenmansbediening is daarmee wel mogelijk, maar die stellen heeft NS zelf hard nodig, dus die gaan ze nooit uitlenen aan een andere vervoerder in deze situatie. SGM wordt langzaam uit dienst gehaald en is voorhanden om gehuurd te kunnen worden.
De spiegels van SGM zijn niet meer te gebruiken, tenzij het achterliggende hydraulische systeem weer wordt hersteld. Daarnaast is de maximum toegestane snelheid van SGM 120 en geen 125.
Daniel schreef:Dat is een regeltje van NS zelf volgens mij, het is niet zo dat ProRail dat verbiedt ofzo.
Daar heeft ProRail ook helemaal niks over te zeggen, ILT wel. Geen enkele vervoerder wil in de herfstperiode rijden met SGM zonder magneetremmen, die dingen betekenen een wereld van verschil op al het materieel bij gladheid en al helemaal bij het toch al matig remmende SGM.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 14 jan 2020, 18:59
door StefanRijnhoutjes
Wat mij opvalt de laaste tijd is dat de sprinters van juijn die op de lijnen 1, 5, 77, 78, 21, 22 rijden. Steeds minder 'lijnbus' zijn want ik heb al gezien dat bij de 6651, 6652 en 6653 de schermen eruit zijn gehaal en de stickers aan de zijkant met stad/streekbuzz ook eraf zijn, weet niet hoe dit zit met de 6654, 6655 en 6656 (die rijden niet vaak op lijn 5) maar dit wel beetje raar of niet?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 15 jan 2020, 14:57
door Vrokky
De test met de oude NS treinen gaat niet door?

https://twitter.com/DMGQbuzz/status/1217401853815803905

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 15 jan 2020, 15:27
door gobhaon
Ik heb de afgelopen week in 2 Ebusco’s gezeten, waarbij er bij allebei vanaf boven waterdruppels op mijn hoofd vielen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 15 jan 2020, 17:07
door T-hijs
Vrokky schreef:De test met de oude NS treinen gaat niet door?

https://twitter.com/DMGQbuzz/status/1217401853815803905
Klinkt meer als "uitgesteld".

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 15 jan 2020, 21:16
door Daniel
ArrivaBas schreef:Qbuzz gaat lijnen 4 en 8 vaker laten rijden tijdens de afsluiting van de Wantijbrug. Een gewijzigde dienstregeling is nog niet verschenen.
Inmiddels zijn de ritten zoals die in het eerder gelinkte document opgenomen waren in de dienstregeling op de website verwerkt.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 15 jan 2020, 21:45
door Durashift
Is het heel lastig zo'n (deur)sleutelkast in de SGM cabine in te bouwen?

Kwestie van een paar luchtleidingen verlengen, gaten in een wand boren en de zaak aansluiten of niet?

Maar, SNG is dus voorbereid op een toekomstige 'bezuiniging/efficiency slag bij NS. :wink:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 16 jan 2020, 03:30
door Selivio
Zo'n (deur)sleutelkast zit al in de cabine van de SGM :wink:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 16 jan 2020, 13:25
door Vrokky
https://www.ad.nl/dossier-werkzaamheden ... ~ad24db73/

Haha, op de laaste foto in het artikel zie je juist een Groninger bus!

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 16 jan 2020, 17:05
door Jelmer
ik zie op ovzoeker.nl 3 Citaro's ex-GD die in Utrecht hebben gereden, namelijk de 3198 op de 191 en de 3202 en 3316 op lijn 190.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 16 jan 2020, 18:58
door ArnoArriva
De 3113, 3316, 3202 en 3198 rijden al paar dagen rond en nog 3 ander heb ik nog niet gezien in dienst.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 16 jan 2020, 19:05
door Lijn 45
Zijn ze nog geel?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 17 jan 2020, 04:56
door Stefan
De bussen die uit Utrecht komen wel.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 17 jan 2020, 20:43
door Lijn 45
Wat ook geel is zijn de zes Ambassadors die vandaag uit Utrecht zijn overgekomen. (Bericht daarover staat op hetzelfde Instagramaccount wat ik eerder in dit topic heb gelinkt)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 17 jan 2020, 21:23
door ArrivaBas
Extra materieel om vertragingen en extra ritten door de werkzaamheden aan de Wantijbrug te ondervangen/beperken?