Pagina 13 van 166

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: di 02 jan 2018, 19:39
door CamilleKreemers
Wanneer komt de uitslag eigenlijk?

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: di 02 jan 2018, 19:42
door Wubbo
Berichten over EBS en de politieke situatie in Israël verplaatst.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: di 02 jan 2018, 19:52
door Daniel
CamilleKreemers schreef:Wanneer komt de uitslag eigenlijk?
Medio deze maand.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: di 02 jan 2018, 20:01
door DrechtBlub
Zou 10 Januari moeten zijn volgensmij of niet? - Als het nog op schema zit,- dat is.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: di 02 jan 2018, 20:04
door Daniel
De provincie meldt het niet in zoveel detail, die hebben het over "begin 2018".

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: di 02 jan 2018, 23:19
door sirvinniei
Waarop is het gunningsmodel gebasseerd? Ik zie dat alleen de stadsdiensten en Qliners/Rnet verplicht zijn als vast OV.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 03 jan 2018, 11:33
door DrechtBlub
sirvinniei schreef:Waarop is het gunningsmodel gebasseerd? Ik zie dat alleen de stadsdiensten en Qliners/Rnet verplicht zijn als vast OV.
Fout, Er zijn ook nog een goed aantal kernen ma-zat overdag vast verplicht, (maar bij lange na niet allemaal.)
En nogmaals fout, Behalve de trein is Rnet helemaal niet verplicht, al word er wel ZEER sterk naartoe gestuurd. Ik vermoed omdat men mogelijk vergelijkbaar als in Groningen met de Qlink en Brabant met de Volans de mogelijkheid open houd voor een apart opgezet regionaal HOV systeem.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 03 jan 2018, 11:39
door sirvinniei
Dat is dan alsnog geen antwoord op mijn vraag.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 03 jan 2018, 11:45
door Suus
wilburg22 schreef:Ik vermoed omdat men mogelijk vergelijkbaar als in Groningen met de Qlink en Brabant met de Volans de mogelijkheid open houd voor een apart opgezet regionaal HOV systeem.
Onzin. Provincie wil R-NET dus komt er R-NET, niet een Dordtnet.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 03 jan 2018, 19:09
door DrechtBlub
Suus schreef:
wilburg22 schreef:Ik vermoed omdat men mogelijk vergelijkbaar als in Groningen met de Qlink en Brabant met de Volans de mogelijkheid open houd voor een apart opgezet regionaal HOV systeem.
Onzin. Provincie wil R-NET dus komt er R-NET, niet een Dordtnet.
De provincie wil heel veel, maar ik reageerde dan ook op het statement van vinnie dat R-NET voor de bus EN trein werd ge-eist , Terwijl dat er toch echt niet in staat. Er worden een aantal mogelijk R-Net lijnen gesuggereerd en er word ingespeeld op R-NET ingroeiperiode maar de uiteindelijke verplichting is toch echt HOV, niet RNET voor de bussen (WEL voor de trein).

Het lijkt me trouwens niet logisch dat een vervoerder zou gaan winnen hier zonder R-NET, die mening deel ik wel.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: do 04 jan 2018, 08:55
door CamilleKreemers
Ik vraag me af of de vervoersvraag wel groot genoeg is voor R-net. Ik heb vanuit de telcijfers niet echt de indruk dat sommige lijnen niet genoeg vervoersvraag heeft. Daarnaast worden enkele lijnen als HOV bestempeld (Qliner 388 voorbeeld), terwijl er nu 8 reizigers per rit in de dal zit.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: do 04 jan 2018, 18:52
door Daniel
388 is dan ook vooral HOV qua route ;)

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: vr 05 jan 2018, 02:25
door sirvinniei
Ik vraag me af: waarom is nou juist 387 de lijn met de hoge frequenties en 388 de lijn met de relatief lage frequenties. Je zou toch het omgekeerde verwachten: Dordrecht is veel groter dan Gorinchem.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: vr 05 jan 2018, 04:41
door Bretgrenz
CamilleKreemers schreef:Ik vraag me af of de vervoersvraag wel groot genoeg is voor R-net. Ik heb vanuit de telcijfers niet echt de indruk dat sommige lijnen niet genoeg vervoersvraag heeft. Daarnaast worden enkele lijnen als HOV bestempeld (Qliner 388 voorbeeld), terwijl er nu 8 reizigers per rit in de dal zit.
Voor lijn 16 en 88 is het zonder twijfel genoeg. De op dit moment al hoge frequentie zou met grotere bussen en extra comfort/kwaliteitseisen in mijn ogen op die lijnen de dienstverlening alleen maar verbeteren.

Lijn 92 en 388 zijn op basis van de reizigersaantallen en lagere frequenties lastiger in te vullen. Het zou voor de vervoerder wel een uniek "selling point" maken voor lijn 92, aangezien vanaf Dordrecht nu liefst drie vervoerders van hetzelfde startpunt tot hetzelfde eindpunt gaan. Als er wordt gekozen om op die lijn extra kwaliteit te leveren met een mindere reistijd t.o.v. de andere vervoerders kan je wel extra reizigers trekken, al is dat lang niet zeker of dat daadwerkelijk goed uitpakt.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: vr 05 jan 2018, 09:02
door Daniel
sirvinniei schreef:Ik vraag me af: waarom is nou juist 387 de lijn met de hoge frequenties en 388 de lijn met de relatief lage frequenties. Je zou toch het omgekeerde verwachten: Dordrecht is veel groter dan Gorinchem.
Dat de 388 nog rijdt is dan ook niet voor Dordrecht bedoelt, in de uitgangspuntennota van de huidige concessie stond al dat 'ie opgeheven zou worden wanneer de kwartiersdienst op de MerwedeLingeLijn er eenmaal was (Dordrecht - Utrecht is ongeveer even snel via Gorinchem).
Uiteindelijk is dat niet gebeurd omdat juist Bleskensgraaf, Molenaarsgraaf en met name Noordeloos best heel goed bezette bussen opleveren richting Utrecht, daar heeft 'ie zelfs de terugkeer van de zaterdagdienst aan te danken die al sinds 2007 opgeheven was. Vanuit Dordrecht zijn er ook nog wel reizigers, maar niet heel veel doorgaand naar Utrecht.

De 387 heeft naast het niet heel extreem grote Gorinchem overigens wel een groter achterland, want er stapt ook nog het nodige vanuit de MerwedeLingeLijn op over. Naast wat met andere buslijnen naar Gorinchem komt.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: zo 07 jan 2018, 22:27
door OVinspecteur
sirvinniei schreef:Ik vraag me af: waarom is nou juist 387 de lijn met de hoge frequenties en 388 de lijn met de relatief lage frequenties. Je zou toch het omgekeerde verwachten: Dordrecht is veel groter dan Gorinchem.
Dordrecht - Utrecht is sneller per trein met een overstap in Rotterdam. De meeste reizigers zullen de trein ook comfortabeler reizen vinden.
Daarnaast ligt Gorinchem ook dichterbij Utrecht, waardoor de vervoerstroom (i.i.g. relatief) groter is. De reistijd tussen Dordrecht en Utrecht is momenteel eigenlijk wat te lang voor een woon-werkverbinding. Dat zou kunnen veranderen met een rechtstreekse trein via een nieuwe spoorlijn Arkel - Vianen - Utrecht of misschien dat Beesd - Culemborg al genoeg is.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: zo 07 jan 2018, 22:58
door Daniel
OVinspecteur schreef:Dordrecht - Utrecht is sneller per trein met een overstap in Rotterdam. De meeste reizigers zullen de trein ook comfortabeler reizen vinden.
Met de buffertijd in de spits wordt het verschil wat groter, maar in de daluren scheelt het maar 6 minuten in reistijd (en een overstap minder).
Overigens hangt het maar net van je herkomst en bestemming af wat sneller is: vanuit Sterrenburg zal het verschil al nihil worden omdat je eerder kunt overstappen én dan ook iets korter in de bus zit (vanaf het ziekenhuis). Vanuit Papendrecht (en ook Alblasserdam, voor die overstappers reed de 389 ooit speciaal dus best 'n aardige doelgroep) wordt dat verschil alleen maar groter.

Ik heb zelf ooit van Dordrecht Stadspolders naar Utrecht Zuid geforensd, en voor mij was het toen ook sneller om de trein naar Sliedrecht te pakken en daar over te stappen op de 388 gevolgd door een overstap in Vianen. Op de totale reis nog steeds een overstap minder en qua reistijd ook korter dan met de trein. Maar in reistijd was het inderdaad wel wat aan de lange kant om te blijven doen.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: di 09 jan 2018, 13:13
door Suus
Vandaag zou de winnaar bekend gemaakt moeten worden voor deze concessie, aldus insiders.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: di 09 jan 2018, 14:35
door intercity02
ik ben heel benieuwd *bus*

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: di 09 jan 2018, 21:51
door Frank93
12 januari hoor ik nu als uitslagdatum

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: di 09 jan 2018, 21:53
door Hainje
-o-

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: di 09 jan 2018, 23:00
door regenmaker
Owjee, is er weer een loting of iets dergelijks? :o

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 10 jan 2018, 15:01
door NG²7²™

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 10 jan 2018, 15:04
door Nitein-Repart
Nice, meer diversiteit in het OV en op het spoor (al worden de GTW-treinen in R-Net-stijl gespoten). QBuzz heeft al ervaring met het rijden van trams, dus de stap naar het rijden van treinen is niet zo groot. Zeker als zaken als personeel, dienstregeling en materieel al vast liggen.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 10 jan 2018, 15:18
door ArrivaBas
Qbuzz klinkt prima. Ik ben benieuwd naar hun plannen en het materieel.