Pagina 161 van 166

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 29 mar 2023, 19:08
door CamilleKreemers
ray78 schreef: wo 29 mar 2023, 15:57
CamilleKreemers schreef: wo 29 mar 2023, 15:21 Kan lijn 10 niet in beide richtingen via de Merwekade gaan?
ongetwijfeld kan dat,maar wil jij 2x door de wijnstraat heen met slechts een paar uitwijkmogelijkheden...laat de gemeente maar tobben,deden ze vroeger ook in de SVD tijd,toen kwam ook alles op zijn pootjes terecht
Rijdt de 10 niet 2x/uur en kost een slag geen 28 minuten? Ik meen dat er maar een omloop op de 10 zit op hetzelfde moment.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 29 mar 2023, 19:12
door Milco
Er rijden inderdaad geen twee bussen tegelijk op lijn 10, maar dan nog wil je wel fatsoenlijk kunnen rijden zonder op een straat te rijden waar geen passeer-/uitwijkmogelijkheden zijn lijkt mij.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 29 mar 2023, 19:19
door Wannes
Er zijn genoeg passeermogelijkheden. De vraag is alleen of automobilisten deze wel begrijpen. Overigens valt het wel mee met al die vertraging die op lijn 10 hierdoor ontstaat, de laatste tijd rijdt deze vaker te vroeg dan te laat.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 29 mar 2023, 21:35
door Daniel
Overigens is die rare situatie in de Wijnstraat pas ontstaan nadat de gemeente de snelheid uit het verkeer wilde halen meen ik. Voorheen kon je daar gewoon prima in twee richtingen rijden. (Ik weet dat ik ergens een foto moet hebben, maar kan 'm niet vinden)
Er hebben wel krappere stukjes in de route van de Citybus gezeten: de laatste variant bij SVD en eerste variant bij Arriva liep via Prinsenstraat - Grotekerksbuurt - Wijnstraat - Merwekade - Noordendijk in twee richtingen, waarbij je vooral op de Grotekerksbuurt echt geen tegenligger moest treffen (destijds werd de dienst nog met drie voertuigen uitgevoerd, dus veel meer kruisingen door de ook nog hogere frequentie).

Overigens, een groot deel van de reizigersvraag in het verleden ontstond ook wel doordat je toen nog gratis kon parkeren bij het Energiehuis en dan voor 50 cent een enkeltje naar de binnenstad had. Tegenwoordig is die P+R betaald (waardoor het aantrekkelijker is achter het stadhuis te parkeren, want daar loop je zo "gratis" de stad in).

En tja, in het verleden paste dit dus nog. Hoef je nu niet meer te proberen...
Afbeelding

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 15 mei 2023, 09:05
door ZO6176
QBuzz 6205 maakte zojuist een proefrit in Nuenen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 15 mei 2023, 10:45
door teun
Een Scania? Krijgen die ook nieuwe airco dan?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 15 mei 2023, 13:55
door ZO6176
Geen idee. Zag hem vanochtend rijden. Kan ook Schadeherstel zijn.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 30 mei 2023, 14:44
door Vrokky
Vraagje, zou de NachtBuzz nog terugkomen in de weekenden?
Die is bij mijn weten opgeheven in Coronatijd, maar nooit meer teruggekomen?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 30 mei 2023, 14:59
door April064
Voor DMG specifiek kan ik niet spreken, maar in veel concessies is het het geval dat de nachtlijnen door de pandemie zijn geschrapt en nu ivm het personeelstekort nog steeds niet rijden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 30 mei 2023, 17:41
door termatenjohan
Er zijn wel plannen voor maar geen personeel net als bij veel bedrijven

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 31 mei 2023, 20:26
door ArrivaBas
Ik spotte aan het begin van de avond twee elektrische Rosero's op het terrein van Bluekens in Breda. Ik vermoed dat die daar staan voor reactivatie en versterking van de 6155.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 31 mei 2023, 21:38
door Lijn 45
De drie bussen die van Arriva waren en bij Womy stonden zijn een paar dagen geleden verkocht, waarschijnlijk zijn dat ze. (Of misschien juist niet :p )

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 15 jun 2023, 23:34
door Vrokky
Ik zag een berichtje op de website van de provincie, dat op het busstation in Dordrecht de Halteborden worden vervangen. Heeft iemand daar al een foto van kunnen maken? Ik ben zelf niet in de buurt komende tijd, maar wil toch graag zien hoe ze eruit zien daar. Zijn het dezelfde als verder overal de de DMG?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 16 jun 2023, 06:15
door DPDelft
Waarschijnlijk zijn het dezelfde borden als op Heinenoord busstation. Gisteren gezien en dat ziet er goed uit.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 22 jun 2023, 07:35
door ArrivaBas
Vandaag is er zorgelijk veel rituitval in de omgeving Dordrecht. Op lijn 7 vielen na de rit van 6:57 vanaf Slangenburg drie ritten achter elkaar uit, hetgeen tot een gat van een uur in de kwartierdienst leidt.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 27 jul 2023, 12:11
door busvader
Het lijkt er op dat de SnelBuzz Integro's verkocht zijn aan een handelaar. In ieder geval is van de 3657 is gistermiddag tenaamstelling gewijzigd.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 29 jul 2023, 08:55
door ray78
die stonden al een poos in utrecht opgelegd...

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 29 jul 2023, 11:58
door MdJ
Stonden van de week alle 3 bij de stalling Westraven tegen de trambaan aan, niet bij de Noordersluis.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 19 aug 2023, 13:08
door StefanRijnhoutjes
Las net dat lijn 6 (Gorinchem-Avelingen) vanaf maandag (21aug) extra ritten gaat rijden sochtends en smiddags.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 19 aug 2023, 20:18
door Etienne
MdJ schreef: za 29 jul 2023, 11:58 Stonden van de week alle 3 bij de stalling Westraven tegen de trambaan aan, niet bij de Noordersluis.
En zijn inmiddels verkocht; nieuwe eigenaar is volgens sociale media Eventliner Tours uit Wateringen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 20 aug 2023, 09:54
door sirvinniei
StefanRijnhoutjes schreef: za 19 aug 2023, 13:08 Las net dat lijn 6 (Gorinchem-Avelingen) vanaf maandag (21aug) extra ritten gaat rijden sochtends en smiddags.
Apart. Eerder werd die lijn toch met kleinere bussen gereden en op een gegeven moment toch zelfs helemaal geschrapt?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 20 aug 2023, 10:16
door Daniel
sirvinniei schreef: zo 20 aug 2023, 09:54 Apart. Eerder werd die lijn toch met kleinere bussen gereden en op een gegeven moment toch zelfs helemaal geschrapt?
Dat schrappen gebeurde in een tijd van corona en zware personeelstekorten. In de tussentijd is DMG al wel weer redelijk opgeschaald op enkele zaken na.

Overigens lijkt die aanpassing van lijn 6 een last-minute dingetje. Hij staat niet op de pagina met wijzigingen en verder is hij ook alleen in de online dienstregeling te zien. De lijnfolder per 20 augustus toont een ongewijzigde dienstregeling en zelfs in OVinfo staat de tot dusver gebruikelijke halfuursdienst nog.
(En de wijzigingspagina verstrekt sowieso deels onzin, want zowel in Dordrecht als op de R-net lijnen blijft in het ochtenddal (10-12) een halfuursdienst gereden worden en dus geen kwartiersdienst zoals op die pagina staat)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 01 sep 2023, 21:27
door StefanRijnhoutjes
Weet iemand in deze groep hoe een beetje de bezetting is van de 'zwakkere' lijntjes in en rond Gorinchem (Lijn 1, 74, 75, 80 bijv)?.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 01 sep 2023, 22:13
door DrechtBlub
De gebruiksdata van de haltes in de regio is terug te vinden op de website van de provincie. Er is ook data van sommige lijnen in het gebied beschikbaar uit de Arriva tijd: Die data is véél eerder een keertje in één van de topics over deze regio gepost.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 03 sep 2023, 06:33
door busvader
StefanRijnhoutjes schreef: vr 01 sep 2023, 21:27 Weet iemand in deze groep hoe een beetje de bezetting is van de 'zwakkere' lijntjes in en rond Gorinchem (Lijn 1, 74, 75, 80 bijv)?.
Als chauffeur: Lijn 1 moet het vooral hebben van de scholen die in Haarwijk liggen. Hoogtepunt in de bezetting ligt dan ook in de rit van 08:18u: Een goed bezette Rošero.
Lijn 74 is vooral druk tussen Gorinchem en Groot-Ammers. Veel mensen die uit Oekraïne zijn gekomen maken gebruik van dit stuk route. Er zitten specifieke ritten die druk zijn op dit traject, maar iedereen kan altijd meegenomen worden. Trajectdeel van Ammers naar Nieuw-Lekkerland is het met 5 passagiers uitzonderlijk druk.
Lijn 75 is volledig ingestort met een spitsdienstregeling. Een gemiddelde bezetting per rit van 3 is volgens mij normaal, maar volgens de chauffeursverhalen kan de bezetting aardig variabel zijn.
Lijn 80 is tussen Gorinchem en Meerkerk vrijwel uitgestorven, met wat forenzen naar Lingewijk-Noord uitgezonderd. De meeste passagiers reizen van en naar het dorp Meerkerk, wederom zijn het mensen uit Oekraïne, woonachtig in het voormalig gemeentehuis van Meerkerk (meen ik) die de lijn vooral gebruiken.
Lijn 90 heeft de meeste passagiers tussen Utrecht en Ameide. Alles verder gaat reist vaak mee naar Nieuwpoort (al dan niet voor de overstap met lijn 74) of naar het Schoonhovenseveer te reizen om vanaf daar te fietsen of met het Veer over te steken.

En voor de volledigheid: 387 en 388 kennen, zelfs in de spits, een variabele drukte. Passagiers zijn er eigenlijk (bijna) altijd wel, echter zie ik een sterk dalende lijn aan passagiers zodra de 388 naar Sliedrecht Baanhoek rijdt.

Op lijn 74 en 90 na is alles Rošero werk en hoor eigenlijk nooit verhalen dat er ergens passagiers blijven staan. (Met extreme drukte door evenementen o.i.d. uitgezonderd)