Pagina 165 van 166

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 09:50
door teun
Lijkt mij een prachtige vooruitgang op wat er nu rondrijdt. :Y

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 10:36
door tjoektjoek
ThatPCDude schreef: vr 15 mar 2024, 09:35 Het worden SNG-afgeleiden voor de MerwedeLingeLijn vanaf 2027. -0- -0- -0- -0-

Nieuwe Treinen op MerwedeLingeLijn vanaf eind 2027
bron en meer
Is er al een bestemming voor de GTW-E's die daar rijden? Kan Almelo - Mariënberg niet profiteren van deze treinen?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 10:37
door Michael
Dat gaat niet omdat er tussen Almelo en Mariënberg geen bovenleiding hangt.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 10:45
door Bemined
Nu niet nee, maar in 2028 wel als de plannen doorgaan. Is alleen wel een ATB-NG eiland nu.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 10:48
door Meltrain
Mooie treinen. :pos:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 14:39
door Suus
Mooie keuze. De Civity heeft zich in Nederland al meer dan bewezen en de lijn kan deze capaciteitsuitbreiding goed gebruiken.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 14:59
door Etienne
StefanRijnhoutjes schreef: vr 08 mar 2024, 13:34 Er rijdt nu op Buurtbuzz 701 een busje met nummer 6685, welke busje is dat nu weer?
Dit betreft de voormalige Syntus 317 vanuit Twente.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 15:37
door MetroRET
Suus schreef: vr 15 mar 2024, 14:39 Mooie keuze. De Civity heeft zich in Nederland al meer dan bewezen en de lijn kan deze capaciteitsuitbreiding goed gebruiken.
Mag toch hopen dat dit sarcastisch is. :X

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 16:06
door Suus
Ik meen dat serieus. Als je niet naar het interieur kijkt is SNG technisch echt een prima trein. Prima rijgedrag, goede airco, toilet is zelden defect, ook weinig andere storingen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 16:17
door Daniel
Zelfs de stoelen van het type SNG 2e klas die op de renders te zien zijn zijn nog een vooruitgang ten opzichte van wat sinds de revisie in de huidige GTWs zit.
Zo te zien krijgen ze ook stoffen bekleding, dat kan bij dezelfde stoel al weer heel anders aanvoelen dan het gladde plastic van NS.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 17:02
door Bemined
Suus schreef: vr 15 mar 2024, 14:39 De Civity heeft zich in Nederland al meer dan bewezen en de lijn kan deze capaciteitsuitbreiding goed gebruiken.
De capaciteitsuitbreiding is op het eerste oog echter gering, het zijn evenveel stellen, alleen worden het nu allemaal drietjes. Het verschil in lengte tussen een GTW2/8 en driedelige Civity is echter minimaal, en als er zoals op de tekening twee deuren per bak komen dan zal het aantal zitplaatsen vergelijkbaar zijn met een GTW2/8 of mogelijk zelfs iets minder worden. De enige capaciteitsuitbreiding is dan het vervangen van de twee GTW2/6 stellen door driedelige stellen, maar die stellen rijden volgens mij gepland alleen in de 7100.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 17:50
door Daniel
Een SNG-3 van NS heeft 148 zitplaatsen, maar gezien ik op de renders een sectie met langsbanken zie zullen ze er bij Qbuzz minder hebben. De huidige GTW 2/8s hebben ook 148 zitplaatsen, maar vooral ook nog een stuk meer klapzittingen (in de fietsenruimte).

De winst zit in vervangen van de 2/6en door drietjes: dat zijn 56 stoelen extra per stel.
Maar evenveel stellen is wel jammer ja: dan kan je nog altijd niet de hele 7200 dubbel rijden in de spits. Wel met een bak extra dan als je de 7100 met drietjes wilt rijden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 17:54
door omaylie
Waar in dit bericht staat trouwens dat het evenveel stellen zijn? In het bericht van de provincie hebben ze niet het aantal stellen genoemd (kreeg ook geen resultaat met ctrl+F).

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 17:58
door Bemined

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 18:02
door omaylie
Dank je :) @Bemined

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 19:28
door Suus
Meer deuren houdt ook in dat er meer staanplaatsen zijn, wat voor korte afstanden ook wel handig is, zeker in de Dordtse agglomeratie. Daar zijn de GTW erg slecht op ingericht.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 21:35
door nvdw
Het is het een of het ander: er moeten fietsen mee en er moet per se een wc in.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 22:46
door Bemined
Wel grappig dat het persbericht van CAF vermeld dat de treinen 160km/u kunnen. Dat gaan ze op dat lijntje niet redden, sowieso rijden ze slechts zo'n 2km onder ETCS en de rest voorlopig nog onder ATB-EG.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 15 mar 2024, 23:20
door Durashift
Suus schreef: vr 15 mar 2024, 16:06 (..) Als je niet naar het interieur kijkt is SNG technisch echt een prima trein. (..)
Wel met, naar mijn mening, beroerde fromtseinen in een te donkere behuizing.

Ik denk dat het rood op de kop ook niet voldoende zichtbaarheid oplevert op grauwe dagen, zeker als er zwart vuil op nestelt.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 16 mar 2024, 09:35
door OVinspecteur
Zowel rood als geel zijn kleuren die mensen kunnen waarschuwen, maar daarbij heeft geel een afstotende werking (van wegblijven) en rood een aantrekkende (naartoe gaan) heb ik altijd begrepen.. :roll:

Welke aanpassingen aan de railinfrastructuur gaat ProRail precies uitvoeren de komende jaren? Duidelijk is dat er met meer dubbelspoor nog heel veel reistijdwinst te boeken is. Ook kan Blauwe Zoom wellicht 4x per uur bediend gaan worden. Hopelijk gaat men daarmee aan de slag..

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 16 mar 2024, 09:44
door Bemined
Bij aanpassingen aan de infrastructuur moet je denken aan de tractie energievoorziening, behandel- en opstelsporen en perronlengtes. Laatste zal afhankelijk zijn van de exacte treinlengte, kortste perrons nu zijn geloof ik 118 meter.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 27 mar 2024, 23:42
door StefanRijnhoutjes
termatenjohan schreef: do 14 dec 2023, 10:39 Sinds afgelopen zondag is de samenwerking tussen Qbuzz en Juijn beëindigd. Lijn 21 en de belbussen worden nu door RMC gereden die ook al chauffeurs leverd voor de grote bussen. Er word nog tijdelijk met witte taxibusjes gereden maar er zijn nieuwe bussen besteld.
Is er al bekend wanneer de nieuwe busjes komen?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 28 mar 2024, 07:16
door busvader
Ik meen dat ik op stalling Schelluinen één groene huisstijl heb gezien tussen alle tijdelijke busjes. Het lijkt er op dat dat de 6687 is, momenteel actief op lijn 21.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 28 mar 2024, 08:35
door Etienne
De 6685 is een ex Syntus-buurtbusje. Misschien de 6687 ook wel?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 01 apr 2024, 18:47
door Vrokky
Vanmiddag zag ik de Scania SnelBuzz 6214 op lijn 74, was een raar gezicht zeg!