Pagina 22 van 166

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: za 24 feb 2018, 11:43
door DrechtBlub
Ik zie het nu ook, Ik heb er totaal niet overheen gekeken op de website van scania :roll: Helemaal niet hoor. :')

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: za 24 feb 2018, 12:34
door nvdw
Durashift schreef:Dat je daar straks mee moet gaan rijden, nvdw. :wink: :X
Al spuiten ze hem in een diarreekleur... Als je achter het stuur zit zie je er toch niks van 8-)

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: za 24 feb 2018, 12:44
door Durashift
Dat is waar.. en daar gaat om. :!:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 00:20
door visgraat
visgraat schreef:Ik zag dat van Utrecht naar de Kralingse Zoom in Rotterdam een half uur sneller wordt! Nu is het 43 minuten zie ik. Ik ben echt zo blij. *bus*
Up-date: schijnt dat ze dit meten ten opzichte van de huidige route van lijn 90. Welke gek gaat nou het hele stuk met lijn 90 van Utrecht Centraal naar de Kralingse Zoom? Van Station naar Jaarbeursplein is al verder lopen dan op Alexander die overstap te maken. Ik voel me een beetje opgelicht. Voor de rest goed plan, maar dit is gewoon quatsch: 30 minuten sneller, alsof iemand daar zo van profiteert.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 00:23
door Meltrain
Nee, wat dacht jij dan? Dat het ten opzichte van de trein is? :')
Ze bedoelen dat het vanuit de Alblasserwaard ongeveer 30 minuten sneller wordt naar de Kralingse Zoom en daar is natuurlijk niks van gelogen. :)

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 00:32
door visgraat
Alblasserwaard is nogal breed. Welke plaats bedoelen ze dan? Dat de trein meetelt lijkt me logisch; ze gaan zelf ook een trein rijden of niet? Of telt de NS niet mee, omdat het een andere vervoerder is? Lijkt me een formaliteit om die bij een reisadvies te betrekken. Nogmaals, verder ziet het er goed uit hoor, maar die 30 minuten winst is naar mijn idee gewoon dikke onzin.

https://youtu.be/WujAk4rLTFA?t=1m22s

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 00:49
door Meltrain
Op een reis vanuit Utrecht naar Kralingse Zoom ga je per bus nooit sneller zijn dan de trein, tenzij je met een T100 bus via de A12, A20 en A16 gaat rijden.
Omdat Qbuzz in de Drechtsteden en Alblasserwaard gaat rijden, is het dus begrijpelijk dat reistijden vanuit dit gebied worden bekeken. Op dit moment moet op een reis vanuit de Alblasserwaard naar Rotterdam Kralingse Zoom minstens 1x worden overgestapt (bij Papendrecht N3) en dan is lijn 87 (of eventueel 187) ook niet de snelste lijn. Met de toekomstige rechtstreekse lijn 388 gaat het dus een stuk sneller, al vind ik 30 minuten sneller wel erg ambitieus.
Die "30 minuten sneller" staat ook expliciet ergens tussen Sliedrecht Station en Meerkerk, dus vanuit de Alblasserwaard.
En de Alblasserwaard is inderdaad erg breed, maar ik neem aan dat gekeken wordt naar de plaatsen waar lijn 388 (min of meer) langs rijdt. En of dat dan Bleskensgraaf of Noordeloos is, de reistijdwinst blijft hetzelfde. :wink:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 00:55
door visgraat
We zullen zien volgend jaar. Ik ben benieuwd! *bus*
Verder zie ik over Dordrecht niet zoveel; is daar niet veel over bekend, behalve dat de andere Drechtsteden meer betrokken worden bij Dordrecht en gekeken wordt naar P+R-locaties en bedrijventerreinen?

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 01:15
door Hainje
nvdw schreef:Als je achter het stuur zit zie je er toch niks van 8-)
Dan zou ik toch maar eens wat beter je spiegelafstelling controleren, vrind. -o-

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 01:30
door Stefan
Spiegels, wat zijn dat? De bus gaat altijd voor, toch?

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 01:31
door nvdw
Ik gebruik ze in elk geval niet om naar mijn eigen bus te kijken ;)

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 01:55
door DrechtBlub
Behalve als er weer voor de zoveelste keer een bus bij De Schuur of Schuilenburg z'n spiegel kapot -of wegklapt door de lantaarnpaal die precies midden in de indraaibocht zit van de bus op het randje van het halteplateau.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 09:35
door arjano1978
Qbuzz heeft op hun site de link in werking gesteld over DAV. Maar wordt nog aan gewerkt.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 09:50
door trolly
Hainje schreef:
nvdw schreef:Als je achter het stuur zit zie je er toch niks van 8-)
Dan zou ik toch maar eens wat beter je spiegelafstelling controleren, vrind. -o-
Ging het niet om de kleur van de neus van die Scania? Ik heb thuis geen bus, maar ik dacht dat je met zo'n spiegel hooguit wat van de zijkant van zo'n ding ziet.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 11:37
door Daniel
arjano1978 schreef:Qbuzz heeft op hun site de link in werking gesteld over DAV. Maar wordt nog aan gewerkt.
Dat was al het geval sinds de eerste post hier over de definitieve gunning :wink:
visgraat schreef:Verder zie ik over Dordrecht niet zoveel; is daar niet veel over bekend, behalve dat de andere Drechtsteden meer betrokken worden bij Dordrecht en gekeken wordt naar P+R-locaties en bedrijventerreinen?
Wat hier langskomt is wat toevallig uitgelekt is, wie weet is de presentatie over de uitwerking aan relevante gemeenteraden nog niet geweest? Ik lees immers alleen nog wat over een presentatie in Bleskensgraaf, wat daarmee vooral op de Alblasserwaard gericht lijkt te zijn geweest.
Edit: Hier zal de komende tijd ook wel het een en ander voorbij komen aan nieuws.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 12:47
door Durashift
trolly schreef:
Hainje schreef:
nvdw schreef:Als je achter het stuur zit zie je er toch niks van 8-)
Dan zou ik toch maar eens wat beter je spiegelafstelling controleren, vrind. -o-
Ging het niet om de kleur van de neus van die Scania? Ik heb thuis geen bus, maar ik dacht dat je met zo'n spiegel hooguit wat van de zijkant van zo'n ding ziet.
Mwah, veelal zit de rechterspiegel een stuk voorruit gestoken t.o.v. het (rechter) front van de bus. Lijkt mij dat die lengte spiegel dan ook het rechter hoekje naast de deur (deels) laat zien.

Volgens mij hebben bussen geen frontspiegel, zoals (de meeste) vrachtwagens die wel hebben. Daarmee kan je wel de kleur van het front checken.. :wink:

https://www.transportrisico.nl/spiegelafstelplaats

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 19:51
door Post
De rechter spiegel steekt bij veel over bussen niet uit hoor. Kijk maar eens naar de citaros van qbuzz in GD. Die komen niet voor de bus uit.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: ma 26 feb 2018, 12:15
door Meltrain
De hybride Volvo's moeten toch verplicht overgenomen worden?
Ik ben dan benieuwd wat de plannen van Qbuzz daarmee zijn, want de stadsdienst van de Drechtsteden wordt immers geheel elektrisch.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: ma 26 feb 2018, 12:25
door nvdw
Onder stadsdienst verstaat de provincie alles t/m lijn 10, oftewel alle lijnen die het eiland van Dordrecht niet verlaten. Dan zijn de hybrides nog in te zetten op de lijnen naar Zwijndrecht, Papendrecht, Sliedrecht, Alblasserdam...

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: ma 26 feb 2018, 12:28
door Daniel
Maar Qbuzz heeft toch juist een elektrische stadsdienst voor alle Drechtsteden samen aangeboden?

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: ma 26 feb 2018, 12:38
door Stefan
Overname was niet verplicht toch? Begin nu ook een beetje te twijfelen op dit punt om eerlijk te zijn, maar heb de documenten even niet bij de hand.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: ma 26 feb 2018, 12:43
door Daniel
Uit de tijd dat de hybrides in dienst kwamen herinner ik juist dat ze wel mee moesten naar de nieuwe vervoerder bij een concessiewissel.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: ma 26 feb 2018, 16:40
door JelleW
Is er al meer bekend over het materieel? Behalve de foto van de Streekbuzz en die Scania niet veel gezien. Of heb ik hier iets gemist?

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: ma 26 feb 2018, 18:15
door Daniel
R-net stond ook al op de plaatjes, leek hetzelfde type als de Streekbuzz met een ander kleurtje.
Elektrische bussen voor de Drechtsteden heb ik nog nergens plaatjes van langs zien komen.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: ma 26 feb 2018, 19:09
door Mdk
Wat me opvalt is dat ze de huisstijl ook op de scania higer a30 hebben toegepast, terwijl deze volgensmij niet meer (zo) gemaakt worden. Deze bus was een samenwerking tussen scania en het chinese higer bus, net zoals een paar andere bussen.
Al deze bussen zijn op de websites van beide bedrijven niet meer te vinden, muv. De a80/scania touring HD.
Ik vermoed dus dat de a30 niet meer te koop is, en dat ze de huisstijl en hebben toegepast om modelletjes die ze bij qbuzz hq toevallig nog hadden liggen.