Pagina 28 van 166

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: ma 02 jul 2018, 00:48
door Durashift
Hainje schreef:Ja het is met de bus te bereiken, maar daar hebbie natuurlijk niet zo veel aan bij een staking voor onbepaalde tijd. :N
Oud nieuws. Bussen rijden vanaf morgen weer (veelal vakantiedienstregeling). :wink:

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: ma 02 jul 2018, 07:43
door BusFreakRotterdam
RET buurtbuslijn 601 gaat grotendeels de dienstregeling voor Rijsoord verzorgen. Lijn 92 vervalt per 9 December en wordt vervangen
voor spitslijn 192, welke niet in de vakanties zal rijden. Daarnaast vervallen een groot aantal lijnen over de Rotterdamseweg.

https://ridderkerksdagblad.nl/rijsoord- ... jn-601-op/

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: ma 02 jul 2018, 10:57
door nvdw
Rijsoord wordt nu wel een beetje 'overbediend' voor het aantal reizigers maar ik kan me voorstellen dat dit als een behoorlijke stap terug voelt.

Ridderkerk en Rijsoord zijn de verantwoording van MRDH en dus van de RET-concessie, voor de concessie DAV waren en zijn deze plaatsen simpelweg 'gefundenes Fressen' omdat ze toevallig op de routes liggen.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: do 05 jul 2018, 23:36
door StefanRijnhoutjes
En al wat meer bekend na vanavond

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: vr 06 jul 2018, 08:26
door nvdw
Niemand van hier is geweest blijkbaar. Waarom ben je zelf niet gegaan?

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: vr 06 jul 2018, 10:32
door StefanRijnhoutjes
Geen tijd moest werken

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: vr 06 jul 2018, 12:37
door Daniel
Sowieso was het een bijeenkomst voor wethouders en reizigersorganisaties, niet voor het gewone publiek.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 11:06
door StefanRijnhoutjes
Zo te lezen worden de 76 en 77 in de nieuwe concessie buurtbussen en de 77 gaat ook 2x per uur rijden

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 12:49
door Stefan
Zo te lezen... Waar?

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 14:35
door The Greyhound
StefanRijnhoutjes schreef:Zo te lezen worden de 76 en 77 in de nieuwe concessie buurtbussen en de 77 gaat ook 2x per uur rijden
Buurtbus met 30 minutendienst?

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 14:48
door nvdw
Rijnhoutjes denkt: als er niks te melden is, verzin ik het zelf wel. Ook een manier natuurlijk.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 15:59
door ArrivaBas
Er werd wel wat geklooid met abri's bij de halte Papendrecht Centrum, maar dat bleek gewoon de nasleep van de stoepen herleggen.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 17:01
door StefanRijnhoutjes

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 18:29
door Daniel
StefanRijnhoutjes schreef:https://www.demerwestreek.nl/nieuws/alg ... -te-matig-
Hierin staat het
Ah, dat artikel van maanden geleden en geschreven door een journalist die kaartjes met de hoofdlijnen had geïnterpreteerd als de volledige lijnennetkaart. Zou er niet teveel waarde aan hechten.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 20:34
door nvdw
Juijn is bezig ov-chauffeurs te werven voor de regio DAV, standplaats Gorinchem. Qbuzz heeft al laten weten tijdens de bijeenkomsten met een onderaannemer in zee te gaan voor de kleinere lijnen, zoals Haars dat nu doet met de taxibusjes, dus we hoeven niet meer te raden wie dat dan wordt.

HIER staat de vacature (even op het plaatje klikken).

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: di 17 jul 2018, 21:14
door JelleW
Concept vervoerplan met allemaal plattegronden etc. komt eind deze maand op de site van Qbuzz. Mocht ik iit een reactie op een mail ontvangen

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: di 17 jul 2018, 23:04
door StefanRijnhoutjes
*bus* *trein*

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 25 jul 2018, 14:30
door StefanRijnhoutjes
Het antwoordt op mijn mail over de nieuwe opzet van de lijnen 81 en 181:

De huidige lijnen 81 en 181 krijgen een andere opzet. De lijnen worden geïntegreerd tot één nieuwe, kortere lijn. De nieuwe lijn 81 rijdt niet meer tussen Gorinchem en Meerkerk, maar rijdt vanaf Meerkerk (beginpunt bij nieuw knooppunt bij de A27) naar Utrecht. In Lexmond volgt de nieuwe 81 de route van lijn 181 (dus niet door het dorp), in Utrecht blijft de route via Kanaleneiland-Zuid en de Balijelaan gehandhaafd. Lijn 81 rijdt straks 2x per uur, ’s avonds en op zondag 1x per uur. Tussen Gorinchem en Meerkerk rijdt een nieuwe lijn 80, die eveneens van en naar het nieuwe knooppunt bij de A27 rijdt. Deze lijn rijdt alleen op werkdagen tot ca. 19:00.



Qbuzz geeft in de nieuwe concessie vorm aan het provinciaal beleid door in te zetten op het versterken van hoogwaardige buslijnen. Tussen Utrecht en Gorinchem krijgt lijn 387 daarom een belangrijkere functie en takken de verschillende streeklijnen in de Alblasserwaard daarop aan. Dit gebeurt o.a. op het nieuwe knooppunt bij de aansluiting met de A27 bij Meerkerk. Lijn 80 vanuit Arkel sluit daar aan op de 387 naar Utrecht, lijn 81 vanuit Lexmond/Meerkerk sluit daar aan op de 387 naar Gorinchem. Ondanks een extra overstap nemen de reistijden in veel gevallen af, terwijl er minder matig gevulde bussen parallel aan elkaar rijden.



Over twee weken publiceren wij de dienstregelingplannen op onze website, zodat u alle details kunt inzien.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 25 jul 2018, 15:37
door The Greyhound
Overstappen, in een zeer filegevoelig gebied (met de A27). Dat moet haast wel een succes worden. De binnendoor route van lijn 81 is in de praktijk, zeker in de spits vaak sneller. Hier zullen de bewoners van Arkel niet blij mee zijn.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 25 jul 2018, 15:51
door CamilleKreemers
Ik vind het idee wel logisch als dat de reis ook daadwerkelijk versnelt. Ik ben nieuwsgierig.

Hoe vaak gaat lijn 80 dan?

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 25 jul 2018, 15:53
door StefanRijnhoutjes
Wss ook 2x per uur denk ik

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 25 jul 2018, 16:54
door The Greyhound
CamilleKreemers schreef:Ik vind het idee wel logisch als dat de reis ook daadwerkelijk versnelt. Ik ben nieuwsgierig.

Hoe vaak gaat lijn 80 dan?
Buiten de spits zal het best wel werken, maar in de spits lijkt overstappen een behoorlijk risico.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 25 jul 2018, 19:24
door Cas
Ik hoop vooral dat de late verbinding Gorinchem-Utrecht behouden blijft, omdat de 81 momenteel vaak wordt gebruikt wanneer 387 niet meer rijdt (alhoewel dit natuurlijk een niche gebruik is). Dit houdt dus concreet in dat de 387 langer moet gaan rijden.

Los daarvan zijn 81/181 inderdaad niet geweldig gevuld, dus dit zou een verbetering kunnen zijn, maar ik verwacht dat deze nieuwe lijnen ook niet bepaald vol zullen zitten.
Ook betekent de nieuwe opzet dat de versterking van 181 over Papendorp verloren gaat, dus de stad en provincie Utrecht zullen wel een vervanging willen, want ze zijn daar zeker nodig.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 25 jul 2018, 19:31
door Daniel
Gelukkig kan Qbuzz daar makkelijk met zichzelf over overleggen... Vermoed zomaar dat 85 weleens via Papendorp kan gaan rijden.

Re: Aanbesteding Concessie DAV-gebied (2018 - 2026)

Geplaatst: wo 25 jul 2018, 19:54
door nvdw
The Greyhound schreef:Buiten de spits zal het best wel werken, maar in de spits lijkt overstappen een behoorlijk risico.
Dat zal wel meevallen. De grootste kans voor vertraging in de door Qbuzz voorziene overstappen is er voor de bus waarop de andere bus aansluit en niet andersom.

De grootste groep die in de 'tegenspits' van de 81/181 gebruik maakt (dus in de ochtend vanuit Lexmond/Meerkerk richting Gorinchem en 's middags vice versa) zit in Gorinchem op school. Niet voor niets dat die 80 voortaan straks via de scholen bij de Hoefslag rijdt.

En ja, er zijn straks best wat reizigers de klos met deze opzet, voornamelijk die reizigers die van en naar Arkel willen, of bijvoorbeeld in Gorinchem een bestemming bij een van de bedrijven langs de Arkelsedijk hebben (de chemische fabriek heeft best wat kantoorpersoneel dat met het ov reist). Maar blijkbaar zijn die getalsmatig niet groot genoeg om meer in stand te houden dan een daglijntje als dit, want dat is waar het op neer komt.

Voor Qbuzz is het een mooie oplossing want met een uurdienst en een rijtijd van pakweg een halfuur kan die 80 met één bus uit, al zie ik het er ook nog wel van komen dat een paar omlopen zo zijn samengesteld dat je op bepaalde tijdstippen een doorkoppeling van 80 op 81 of andersom krijgt; dat halfuur waar ik het over heb zul je op bepaalde tijdstippen niet halen en in de spits zul je misschien iets meer dan een uurdienst moeten bieden. Bovendien zal in elk geval een deel van de ingezette bussen toch uit stalling Schelluinen (of wat daar voor in de plaats komt) moeten komen en daar weer moeten eindigen.
Cas schreef:Ik hoop vooral dat de late verbinding Gorinchem-Utrecht behouden blijft, omdat de 81 momenteel vaak wordt gebruikt wanneer 387 niet meer rijdt (alhoewel dit natuurlijk een niche gebruik is). Dit houdt dus concreet in dat de 387 langer moet gaan rijden.
Het grootste deel van de reizigers van de 81 van en naar Utrecht zal wel uit Meerkerk en Lexmond blijven komen. Dan verwacht ik inderdaad ook wel dat de dienstregeling van de 387 vooral in de avond wat ruimer wordt.
Cas schreef:Ook betekent de nieuwe opzet dat de versterking van 181 over Papendorp verloren gaat, dus de stad en provincie Utrecht zullen wel een vervanging willen, want ze zijn daar zeker nodig.
Daar had Qbuzz al op gezinspeeld in het U-OV Vervoerplan 2019:
De lijnen vanuit de DAV-concessie en Vijfheerenlanden vervullen ook een rol op de corridor Vianen Lekbrug –
Utrecht. De ingebruikname van de nieuwe HOV-infrastructuur tussen Papendorp en de Overste den Oudenlaan in
2019 vormt de aanleiding om het aantal ritten dat tussen Vianen en Utrecht via Papendorp rijdt uit te breiden. Dit is
in lijn met de aanvullende eis van provincie Utrecht ten aanzien van de ontsluiting van Papendorp-Zuid met bussen
uit de DAV-concessie, welke in de aflopende concessie wordt ingevuld met lijn 181. Deze extra bussen via
Papendorp hebben mogelijk ook gevolgen voor de halte-indeling op busstation Jaarbeurszijde en het tijdelijk
busstation Jaarbeursplein.
Je hebt lijn 85 (Leerdam-Utrecht) nog over om over Papendorp te sturen; eventueel kan Qbuzz daar straks zelfs lijn 63 voor inzetten, aangezien de 81 straks sowieso 2x/uur de relatie Vianen-Utrecht via de Europalaan onderhoudt zoals de 63 nu al doet. Je hebt op zich niet veel bussen nodig om werkvolk vanuit Vianen en verder naar Papendorp te krijgen, want de bulk zit juist in het vervoer van Utrecht Centraal naar Papendorp.