Pagina 35 van 166

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 07:16
door Lijn 45
Thom69 schreef: Voor wat betreft de Qliner-Volvo's heb ik het sterke vermoeden dat deze naar ZHN gaan
Volgens bartjemestrom zouden ze naar Brabant gaan.
Ik weet niet zeker of alle Volvo's in de serie 7781 - 7792 nu weer in DAV rijden, maar dat zijn er heel toevallig wel precies 12 :X
In DAV rijden ook enkele wagens met lage nummers :wink:
The Greyhound schreef: Een trein met een donkerrood front, lijkt me qua zichtbaarheid ook niet de bedoeling.
Het zijn niet de eerste die dat hebben. Daarnaast is goede zichtbaarheid geen eis voor spoorwegmaterieel meer.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 07:32
door nvdw
De Volvo’s 7789-7792 zijn naar Groningen verhuisd. Wat in DAV rijdt is de rest van die serie, aangevuld met de 7701-7704, de 7731 en 7732.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 09:37
door sirvinniei
Waarom heeft de stadsbus dan een ander tarief?

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 09:38
door Zonnig
Ik vindt de presentatie van Qbuzz heel erg knullig en amateuristisch overkomen.

Bij de haltevertrekstaten gebruiken ze info van de stadsbus in Utrecht. Waarom wel 387 Gorinchem via Meerkerk P+R neerzetten maar niet de moeite nemen om de haltes van die route er op te zetten?

Bij het informatiepaneel Schoonhovenseveer een kaart van de stad Utrecht te tonen.

Bij de dienstregeling stadsBuzz een foto tonen van lijn 20 naar Assen??

En de R-net trein maar die is al eerder in het forum benoemt.

Als je een goede start wil maken moet je niet met zoiets knulligs aan\omen.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 10:09
door mb90
Zojuist reden er een aantal nieuwe R-Net Iveco’s, volgens mij nog zonder bestickering, over de A15 bij Gorinchem in westelijke richting. Grote kans dat er dus binnenkort een aantal bij Iveco in Alblasserdam staan.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 10:30
door MetroRET
Kunnen natuurlijk ook voor Voorne-Putten Rozenburg zijn met EBS.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 10:37
door BrengMe
Zonnig schreef:Ik vindt de presentatie van Qbuzz heel erg knullig en amateuristisch overkomen.
...
Als je een goede start wil maken moet je niet met zoiets knulligs aan\omen.
Niks knulligs aan, dat zijn details. De presentatie heeft vooral als doel om een impressie te geven van de huisstijl, de inhoud is daarvoor niet van belang. Waarschijnlijk hebben ze gewoon een aantal sjablonen gebruikt, met als resultaat dat er dingen op staan die inhoudelijk niet in de concessie voorkomen. Dat gebeurt overigens vaker, ook bij andere bedrijven.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 12:16
door ArrivaBas
MetroRET schreef:Kunnen natuurlijk ook voor Voorne-Putten Rozenburg zijn met EBS.
Werden dat geen gasploffers?

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 12:56
door Daniel
sirvinniei schreef:Waarom heeft de stadsbus dan een ander tarief?
Dat is ooit zo ingevoerd omdat die duurder in exploitatie zou zijn. En kennelijk was Arriva van mening dat de reizigers dat mochten betalen.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 13:31
door dylanwild94
ArrivaBas schreef:
MetroRET schreef:Kunnen natuurlijk ook voor Voorne-Putten Rozenburg zijn met EBS.
Werden dat geen gasploffers?
ja klopt maar dat verschil tussen een diesel en een cng is best klein bij de iveco crossway.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 16:37
door Lijn 45
Zijn die wel voor R-NET?

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 17:13
door mb90
dylanwild94 schreef:
ArrivaBas schreef:
MetroRET schreef:Kunnen natuurlijk ook voor Voorne-Putten Rozenburg zijn met EBS.
Werden dat geen gasploffers?
ja klopt maar dat verschil tussen een diesel en een cng is best klein bij de iveco crossway.
Ze oogden in ieder geval als een gewone dieselbus. Details heb ik vanuit mijn auto niet kunnen zien.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 17:15
door dylanwild94
leek het alsof er 2 Airco units op het dak stonden?
Lijn 45 schreef:Zijn die wel voor R-NET?
Gaan in zowel als R-net als Onderliggend net geleverd worden.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 17:32
door mb90
Het leek alsof er 1 unit op het dak zat.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 17:36
door dylanwild94
Ik heb even een paar foto's opgezocht van de EBS bussen voor VP en die bussen hebben geen zichtbare Airco op het dak.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 17:50
door lee-yawn
dylanwild94 schreef:leek het alsof er 2 Airco units op het dak stonden?
mb90 schreef:Het leek alsof er 1 unit op het dak zat.
In de Facebookgroep TotaalOV (origineel gelinkt door Stadsbus op pagina 33) zijn foto's te zien van een rood-grijze Iveco Crossway bestemd voor DAV, met zichtbaar één enkele unit op het dak. Ook de Crossways in SnelBuzz en Streekbuzz kleuren hebben één unit erop zitten.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 19:48
door Daniel
Niet echt een nuttige link gezien het een besloten link is...

Wel op een openbare link: hier is wat meer info te lezen over hoe de eindpunten met laadplekken eruit komen te zien. Enigszins opmerkelijk vindt ik wel dat ze op de Laan van Europa de halte vanuit Dordtse Kil III richting Wielwijk gaan verplaatsen zonder echte logische reden. Notabene wordt die halte gezien de dienstregeling alleen in de middagspits gebruikt, want in de ochtendspits wordt direct doorgereden naar Dordtse Kil III komend vanaf het station (en dan gaat de bus dus pas bij terugkomst uit Dordtse Kil naar de halte met laadpaal om daarvandaan ook weer te vertrekken.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 19:55
door ArrivaBas
Gegeven die toekomstige situatie bij het Lunenburgplein kan de kerk hopelijk stoppen met klagen over de plaatsing van de paal... :X

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 19:56
door Daniel
Waar klagen ze dan precies over?

Als ik het goed zie komt de paal daar te staan op de plek waar nu de abri staat, verplaatst de abri daarom naar waar nu het chauffeurstoilet staat en wordt daarom dat toilet een stukje naar achteren geplaatst. Schuifpuzzeltje voor gevorderden :mrgreen:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 20:03
door ArrivaBas
Mijn opa en oma zijn redelijk betrokken met de Ontmoetingskerk en wisten te melden dat er dan volgens de kerk geen plek meer was om mindervaliden op de stoep uit te laten stappen (t.b.v. normale diensten, bruiloften en uitvaarten) ter hoogte van de haltekom. Ook mijn opa en oma hebben wel eens de auto op deze wijze op de stoep gezet voor uit- en instappen.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 20:13
door Milco
In de nieuwe dienstregeling rijdt lijn 316 van en naar de halte Molenkade in Kinderdijk, maar weet iemand toevallig hoe de bussen keren om terug naar Dordrecht te rijden? Ik weet niet of er nu daar al ritten keren, maar ik zie geen keermogelijkheid in de omgeving.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 20:24
door Daniel
Dichtstbijzijnde eindpunt is Kinderdijk De Klok geweest toen Arriva in 2003 net in DAV reed, maar dat was toen geen keerpunt (spitslijn die er eindigde reed maar in één richting).
Ik vermoed dat de 316 gaat keren via het parkeerterrein bij de molens (zijweggetje direct na het gemaal nabij de halte in). In elk geval hoeven ze niet te haasten want de keertijd daar is 12 minuten.
ArrivaBas schreef:Mijn opa en oma zijn redelijk betrokken met de Ontmoetingskerk en wisten te melden dat er dan volgens de kerk geen plek meer was om mindervaliden op de stoep uit te laten stappen
Wordt dat niet juist makkelijker? Volgens de tekeningen wordt immers de stoeprand achter de halte juist verlaagd, aannemelijk om één van de bussen daar strak achteraan op de halte te kunnen laten halteren mocht de bus die moet laden later aankomen. In dat geval moet die bus met laadpauze er immers omheen kunnen rijden zodanig dat 'ie ook nog recht onder de laadpaal terecht komt.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 22:22
door The Greyhound
Daniel schreef:Niet echt een nuttige link gezien het een besloten link is...

Wel op een openbare link: hier is wat meer info te lezen over hoe de eindpunten met laadplekken eruit komen te zien. Enigszins opmerkelijk vindt ik wel dat ze op de Laan van Europa de halte vanuit Dordtse Kil III richting Wielwijk gaan verplaatsen zonder echte logische reden. Notabene wordt die halte gezien de dienstregeling alleen in de middagspits gebruikt, want in de ochtendspits wordt direct doorgereden naar Dordtse Kil III komend vanaf het station (en dan gaat de bus dus pas bij terugkomst uit Dordtse Kil naar de halte met laadpaal om daarvandaan ook weer te vertrekken.
Wanneer denkt Qbuzz elektrisch te gaan rijden in Dordrecht. Los van de laadpalen die blijkbaar nog geplaatst moeten worden, heeft Alibaba al de eerste bussen bij de importeur in Helmond afgeleverd? Vervolgens moeten die bussen ook nog gekeurd en toegelaten worden op de openbare weg in Nederland. Wat is er over de inzet met de provincie afgesproken? Hoelang mag Qbuzz niet 100% elektrisch rijden?

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: di 09 okt 2018, 01:22
door Stefan
Milco schreef:In de nieuwe dienstregeling rijdt lijn 316 van en naar de halte Molenkade in Kinderdijk, maar weet iemand toevallig hoe de bussen keren om terug naar Dordrecht te rijden? Ik weet niet of er nu daar al ritten keren, maar ik zie geen keermogelijkheid in de omgeving.
Daar is men nog mee bezig. Had deze vraag laatst ook al eens gesteld op 1 van onze personeelsbijeenkomsten.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: di 09 okt 2018, 05:04
door Harry0512
Thom69 schreef:
Daniel schreef:Daar zijn inderdaad vermoedens van geweest, maar ik denk dat we moeten afwachten. Er komt bij Arriva nogal veel materieel vrij in december immers en daarvan zijn alle Volvo's (zowel hybride als Qliner) in elk geval de jongsten.
Voor wat betreft de Qliner-Volvo's heb ik het sterke vermoeden dat deze naar ZHN gaan: volgens een brief van de Gedeputeerde Staten over de verlenging van die concessie stromen er 12 Volvo's in op de lijnen Leiden - Katwijk per dienstregeling 2019. Ik weet niet zeker of alle Volvo's in de serie 7781 - 7792 nu weer in DAV rijden, maar dat zijn er heel toevallig wel precies 12 :X

(Brief: https://staten.zuid-holland.nl/DMS_Impo ... _653835847; pagina 2, onderaan)
De Volvo 8900 gaan vermoedelijk een paar naar de ZOF concessie, hier is een tekort aan voldoende qliner bussen die aan de euro 6 norm voldoen.Tevens rijden hier nog oude Integro's rond die meer dan een miljoen op de teller hebben. Ook een aantal van de Intouro's euro 5 hebben al een behoorlijke kilometerstand.