Pagina 36 van 166

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: di 09 okt 2018, 10:56
door Michael
Is de speculaas soms in de aanbieding? :lol: we zullen tzt wel zien waar die Qliners terecht gaan komen.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: di 09 okt 2018, 11:05
door dylanwild94
De sinterklaas producten liggen inderdaad al een tijdje in de supermarkt. :mrgreen:

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: di 09 okt 2018, 11:27
door Stadsbus
En ook in de aanbieding :P

We gaan wel een beetje offtopic alleen

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: di 09 okt 2018, 21:28
door dylanwild94
Voor de geïnteresseerde. Kon vandaag deze foto maken in Alblasserdam.
Afbeelding

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: di 09 okt 2018, 21:34
door Milco
Gokje voor de wagenparknummers voor DAV: 5xxx? :)

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: di 09 okt 2018, 21:42
door Daniel
Als het voor de systemen van Qbuzz niet uitmaakt of wagennummers er al geweest zijn is de 1xxx-serie ook weer vrij, net als de 2xxx-serie trouwens.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: di 09 okt 2018, 22:56
door ArnoArriva
Ja misschien wel
1xxx Rood (R-Net)
2xxx groen (streek)
3xxx blauw (lijn 316 en 392)
4xxx Electrische bus
5xxx Scania high bus

Maar afwachten wat Qbuzz gaat wagennummer krijgen!

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 07:16
door Meltrain
Is er eigenlijk al bekend hoe veel bussen er (per type) komen?

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 07:51
door ArrivaBas
De betrouwbaarste bronnen zijn te halen uit een mail naar Qbuzz zelf, maar op Wikipedia en in dit topic staat het volgende:

Nieuw:
37x Ebusco 2.2 Elektrisch (Stadsbuzz, stromen vanaf december geleidelijk in)
2x VDL Citea LLE-99 Elektrisch (Stadsbuzz, overname)
6x Rosero First Elektrisch (Stadsbuzz, 3 overname plus 3 nieuwe)
10x Rosero First Diesel (Streekbuzz, ondergebracht bij Juijn Rossum)
22x Scania Higer A30 (Snelbuzz 387 en 388)
66x Iveco Crossway LE (Streekbuzz, R-Net en Snelbuzz 316 en 392)
12x Mercedes-Benz Sprinter (Buurtbuzz (en Bestelbuzz?))
2x StadlerGTW 2/6 (overname)
8x StadlerGTW 2/8 (overname)

Tijdelijk:
27x Volvo 7700 Hybrid (Stadsbuzz, Overname totdat alle Ebusco's rijden, zie dit topic)

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 08:08
door bartjemestrom
ArnoArriva schreef:Ja misschien wel
1xxx Rood (R-Net)
2xxx groen (streek)
3xxx blauw (lijn 316 en 392)
4xxx Electrische bus
5xxx Scania high bus

Maar afwachten wat Qbuzz gaat wagennummer krijgen!
Wordt lastig... Qbuzz gebruikt 3xxx in GD en 4xxx in Utrecht :?

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 11:20
door Zugführer
Verzoek om het hier bij de feiten te houden en niet zelf te gaan fantaseren over mogelijke wagennummers.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 18:16
door The Greyhound
dylanwild94 schreef:Jij gaat naar de concessie Rivierenland en Achterhoek. Dat ook in dit topic al een keer genoemd is.
In het onderstaande stuk over de nieuwe dienstregeling is niets te vinden over lijn 73

https://gelderland.stateninformatie.nl/ ... ken/473548

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: wo 10 okt 2018, 18:21
door Daniel
Zie m'n reactie in het Gelderse topic, geen zin 'm hier opnieuw te schrijven.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: do 11 okt 2018, 20:54
door DrechtBlub
ArrivaBas schreef:De betrouwbaarste bronnen zijn te halen uit een mail naar Qbuzz zelf, maar op Wikipedia en in dit topic staat het volgende:

Nieuw:
37x Ebusco 2.2 Elektrisch (Stadsbuzz, stromen vanaf december geleidelijk in)
2x VDL Citea LLE-99 Elektrisch (Stadsbuzz, overname)
6x Rosero First Elektrisch (Stadsbuzz, 3 overname plus 3 nieuwe)
10x Rosero First Diesel (Streekbuzz, ondergebracht bij Juijn Rossum)
22x Scania Higer A30 (Snelbuzz 387 en 388)
66x Iveco Crossway LE (Streekbuzz, R-Net en Snelbuzz 316 en 392)
12x Mercedes-Benz Sprinter (Buurtbuzz (en Bestelbuzz?))
2x StadlerGTW 2/6 (overname)
8x StadlerGTW 2/8 (overname)

Tijdelijk:
27x Volvo 7700 Hybrid (Stadsbuzz, Overname totdat alle Ebusco's rijden, zie dit topic)
Dit is wat ik heb vanuit de presentatie die aan RODAV is gegeven in de 1e helft van dit jaar:
37x Ebusco 2 Elektrisch (Stadsbuzz Dordrecht)
2x VDL Citea LLE-99 Elektrisch (Stadsbuzz Gorinchem, Overname)
6x Rosero First Elektrisch (Stadsbuzz Dordrecht, 3 Overname, 3 Nieuw)
10x Rosero First Diesel (Streekbuzz)
22x Scania/Higer A30 (Snelbuzz 387/388)
75x Iveco Crossway LE (Verdeeld over 12,9m (RNET/Snelbuzz) en 12,1m (Streekbuzz)
6x Tribus Civitas Economy (Op MB Opbouw) voor rustige lijnen (8tax)
8x Tribus Civitas Economy (Op MB Opbouw) (Buurtbuzz)
20x Mercedez Bens Sprinter Economy (Hogevloers 8tax met rolstoellift) (Bestelbuzz)
Overname van alle GTW's.

Hier valt het op dat er op wikipedia 9 Crossways minder staan en 2 Sprinter busjes minder, en materieel voor de bestelbuzz algeheel mist.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: do 11 okt 2018, 21:03
door Daniel
De Ebusco 2.2 is een wel heel nieuw model trouwens, die was eerder nog nergens te vinden. Nu kom ik 'm wel tegen op Google en blijkt deze op Innotrans 2018 gepresenteerd te zijn.

Verder lijkt de Tribus Civitas Economy sprekend op het kleinste model van de Mercedes-Benz Sprinter City, maar zijn de bussen voor de BestelBuzz weer overduidelijk normale Mercedes Sprinters.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: do 11 okt 2018, 21:36
door ArrivaBas
Volgens https://www.eurotransport.de/artikel/eb ... 47912.html is de carrosserie van de Ebusco 2.2 van de Australische fabrikant BCI (het design begint te wennen), en niet van een Chinees bedrijf. Op Innotrans is aldus vele filmpjes op Youtube de oude carrosserie van de 2.1 tentoongesteld.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: do 11 okt 2018, 21:43
door nv_busfreak
Daniel schreef:De Ebusco 2.2 is een wel heel nieuw model trouwens, die was eerder nog nergens te vinden. Nu kom ik 'm wel tegen op Google en blijkt deze op Innotrans 2018 gepresenteerd te zijn.

Verder lijkt de Tribus Civitas Economy sprekend op het kleinste model van de Mercedes-Benz Sprinter City, maar zijn de bussen voor de BestelBuzz weer overduidelijk normale Mercedes Sprinters.
Klopt, Stadtwerke München (SWM) heeft nu ook een aantal van de Ebusco 2.2 bestelt. Afbeelding

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: do 11 okt 2018, 22:12
door Suus
Ze doen mij heel erg denken aan de Bluebus.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: vr 12 okt 2018, 00:03
door The Greyhound
ArrivaBas schreef:Volgens https://www.eurotransport.de/artikel/eb ... 47912.html is de carrosserie van de Ebusco 2.2 van de Australische fabrikant BCI (het design begint te wennen), en niet van een Chinees bedrijf. Op Innotrans is aldus vele filmpjes op Youtube de oude carrosserie van de 2.1 tentoongesteld.
De fabriek van BCI staat in China. In Australië zit het verkoopkantoor en de officiële zetel van het bedrijf met daaronder verschillende distributeurs. De bussen schijnen ook een Australische VIN te hebben. Opmerkelijk is dat BCI op zijn website geen elektrische bussen aanbiedt.....

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: vr 12 okt 2018, 15:00
door ArrivaBas
Dat is dan weer mogelijk omdat Ebusco met andere externe componenten de bus verder assembleert.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: za 13 okt 2018, 10:22
door ArrivaBas
Van dinsdag 16 oktober tot vrijdag 7 december zullen er bij de halte Slangenburg twee tijdelijke haltes gebruikt worden. De reden is werkzaamheden. Alles wijst erop dat dit om de laadpaal gaat.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: za 13 okt 2018, 12:50
door Stefan
Klopt helemaal.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: zo 14 okt 2018, 10:19
door OVinspecteur
Daniel schreef:Na m'n vorige bericht in dit topic kreeg ik opeens een mailtje met wat interessante informatie...
Op de vraag waar de hybride Volvo’s naar toe gaan. Qbuzz moet ze overnemen en ze blijven rijden totdat alle Ebusco’ s er zijn en kunnen rijden. Daarna gaan ze waarschijnlijk naar Italië. De remise komt op de Weeskinderendijk beneden.
Gezien de locatie van de remise kunnen de Rosero's van lijn 10 dus makkelijk even uitgewisseld worden op het eindpunt in de daluren, P+R Weeskinderendijk ligt daar vlak bij immers.
Die remise staat er nog niet in december a.s. neem ik aan? Of heeft Qbuzz een bestaand gebouw op het oog? Worden de op dit moment gebruikte remises dan afgestoten?

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: zo 14 okt 2018, 10:22
door Stefan
Als het goed is zijn de laatste besluiten en de laatste vergunningen voor de stalling in Dordrecht bijna geregeld. Dan kan er met de aanleg begonnen worden.

Re: Concessie DAV-gebied (2019-2026)

Geplaatst: zo 14 okt 2018, 10:45
door Daniel
En met die tegenwoordige openluchtremises gaat de bouw doorgaans vrij snel natuurlijk. Meest complicerende factor zal hier nog wel de laadinfrastructuur op de stalling staan, maar die heb je op zich ook pas nodig als de vloot Ebusco's er is.

Kan de stalling nog niet bij de officiële bekendmakingen van de gemeente vinden trouwens, wel zijn alle bushaltes op de Staart en in Vissershoek/Stadspolder die weer in gebruik worden genomen de afgelopen weken officieel vastgelegd als verkeersbesluiten. Hetzelfde geldt overigens voor de nieuwe haltes in Oudelandshoek (waar de haltes in de tegenrichting al een aardige tijd weg zijn doordat de laatste bus daar langer geleden reed)