RET-directeur wil metro's tussen Delft en Dordrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bemined
Berichten: 5972
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: RET-directeur wil metro's tussen Delft en Dordrecht

Bericht door Bemined »

Er zal vast wel ergens een boor gebruikt zijn bij de bouw 8-)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15366
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: RET-directeur wil metro's tussen Delft en Dordrecht

Bericht door ODRAIL »

Ja want hoe wil je anders onder het metrospoor door kunnen. En dit was een moeilijk stukje heb toen via de media vernomen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: RET-directeur wil metro's tussen Delft en Dordrecht

Bericht door Daniel »

Bemined schreef:Er zal vast wel ergens een boor gebruikt zijn bij de bouw 8-)
Een boor is niet hetzelfde als een tunnelboormachine :wink:
KM46 schreef:Ja want hoe wil je anders onder het metrospoor door kunnen. En dit was een moeilijk stukje heb toen via de media vernomen.
Met een graafmachine? Het metrospoor lag immers al in een tunnelbuis, daar kan je gewoon onderdoor en omheen graven. Zie Rotterdam Centraal waar je op de Dag van de Bouw het oude station zo kon zien liggen in de bouwput van het nieuwe.
Dat het lastiger is is wel logisch, de buis moest immers wel op z'n plek blijven liggen en het station toegankelijk blijven tijdens de bouw.

Zal nog weleens zoeken wat moet nog wel ergens meer info over de bouw van die tunnel hebben, kwam 'm echter zogauw niet tegen tussen de Rail21 boekjes die hier in de kast staan. Kwam er echter geregeld (Blaak was het overstappunt als ik naar opa en oma reisde) en m'n vader heeft jarenlang vrijwel direct naast de bouwput gewerkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: RET-directeur wil metro's tussen Delft en Dordrecht

Bericht door Marc »

KM46 schreef:Ja want hoe wil je anders onder het metrospoor door kunnen. En dit was een moeilijk stukje heb toen via de media vernomen.
Het metrostation Blaak was in die tijd gebouwd als "viaduct" onder de grond. Onder het metrostation kon gewoon gegraven worden.
Bemined
Berichten: 5972
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: RET-directeur wil metro's tussen Delft en Dordrecht

Bericht door Bemined »

Daniel schreef:Een boor is niet hetzelfde als een tunnelboormachine :wink:
Goh, echt? Lees het nog eens terug, jij bent de enige die het over een tunnelboormachine heeft hier ;)
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: RET-directeur wil metro's tussen Delft en Dordrecht

Bericht door hidihi »

Ik snap de expansie drift wel van de RET wel. Maar er zijn vele betere manieren te bedenken. Ze kunnen beter gewoon complete nieuwe trajecten bouwen. Er is ook voldoende reizigers potentieel om zulke projecten van de grond te laten komen. Maar de verdere ombouw van treintrajecten dat niet.

Ik ben überhaupt niet zo happig met het ombouwen van elektrische treintrajecten. Electrische treinen zijn niet veel duurder dan metro's dus je moet in mijn ogen wel hele goede redenen hebben om zo'n miljoen tellende ombouw te kunnen verrandwoorden. Achteraf gezien was de Randstad Rail een goede keuze, maar ik zie het nut al niet echt het nut van de ombouw van de Hoekse lijn. Het ombouwen en verbouwen van het spoor traject Dord-Delft is al helemaal gestoord. Als de RET heel graag treinlijnen verbouwen dan nodig ik ze uit om naar London te verhuizen. Daar zijn veel diesellijnen die een ombouw en aansluiting met de metro goed kunnen gebruiken.

De lijn Dord-Delft heeft wel veel potentie. Misschien is een stadstrein die ten opzichte van de NS stoptrein extra stopt en die gerund wordt door een lokale vervoerder wel een goed idee. Ik wil graag een tweede station in Zwijndrecht zien. Ook een trein/bus transferium naar de Rotterdamse haven staat op mijn verlanglijst. Daarnaast zie ik ook graag de stations Rotterdam Hofplein en station Schiedam Ketel komen.

Maar de beste manier om meer reizigers te trekken is een derde en vierde spoor op het traject Schiedam-Delft te maken. Ik snap ook niet waarom dit niet 10 a 20 jaar geleden gebeurd is.
Laatst gewijzigd door hidihi op do 17 aug 2017, 20:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13669
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: RET-directeur wil metro's tussen Delft en Dordrecht

Bericht door Vinny »

Bemined schreef:
Daniel schreef:Een boor is niet hetzelfde als een tunnelboormachine :wink:
Goh, echt? Lees het nog eens terug, jij bent de enige die het over een tunnelboormachine heeft hier ;)
Ik boor ook wel eens wat in huis, maar meestal laat ik er daarna geen treinen doorheen rijden, maar schroef ik slechts wat spijkers vast :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bemined
Berichten: 5972
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: RET-directeur wil metro's tussen Delft en Dordrecht

Bericht door Bemined »

Er zijn meer soorten boren dan waarmee jij een schilderijtje (met een spijker?!?) ophangt ;) Laten we het zo zeggen station Blaak nou niet bepaald een open bouwput was, want er zat een metrostation boven. Daaronder moest men toch wat andere bouwmethoden toepassen dan in een open bouwput, er paste bijvoorbeeld geen heimachine onder het station en damwanden slaan ging ook wat lastig.
Durashift
Berichten: 5665
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: RET-directeur wil metro's tussen Delft en Dordrecht

Bericht door Durashift »

Hoe stevig is dat spulletje dan eigenlijk gebouwd?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 gasten