Waarom zouden die bussen hoger mogen zijn dan de wettelijke max. van 4 meter?ovforens schreef:Is de Coentunnel inmiddels wat dieper of kunnen deze wagens daar niet doorheen, of zijn deze wagens maar 4 meter ipv 4,07 meter hoog?
Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De Dubbeldekkers zijn ook netjes 4,00 meter hoog. :)
- Spoiler: show
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik rij zelf ook voor TCR. Ik herken me niet in bovenstaande. Het kan af en toe wellicht sneller. Maar ja als onze collega`s brokken maken dan gaat dat ten koste van reparaties. Er kunnen immers niet teveel bussen binnen staan. Bel gewoon je baas als je vast loopt en los het op. Hier op internet los je het niet op. Kost net zoveel tijd en ligt het tenminste op juiste bureau waar het opgelost kan worden.Hainje schreef:Ben benieuwd hoe die dingen er over twee jaar uit zien. Als ze net zo goed onderhouden gaan worden als de rest van de vloot dan gaat het nog een blamage worden. Rij zelf nu al drie weken met een bus waar een emissiestoring op zit plus drie barsten in de voorruit en een maand geleden had ik een bus zonder werkende claxon. Die claxon is nog steeds niet gefixt.
Bij de Wegenwacht heeft TCR ook niet een al te beste naam voor wat betreft de taxibusjes, heb er weinig vertrouwen in dat het bij de gewone bussen dan veel beter is.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik heb de defecten uiteraard gemeld, twee of drie keer. Krijg niet de indruk dat er veel mee gedaan wordt. Ook van collega's hoor ik dergelijke geluiden. Misschien is het stalling gebonden. Ik geloof dat er bij ons op de vestiging niemand is die hier een coördinerende rol in heeft. Wat in bijv. Eindhoven en Oosterhout kennelijk wel het geval is.
Ik weet wel dat het bij de technische dienst druk is, maar ja neem dan mensen aan. Het wagenpark is toch je visitekaartje.
Ik weet wel dat het bij de technische dienst druk is, maar ja neem dan mensen aan. Het wagenpark is toch je visitekaartje.
🍉
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Kan ik je hier in Brabant op de scholierenlijnen tegenkomen Hainje?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik ga er niet verder op in. Als er wat is ongeacht bij welk bedrijf je ook werkt moet je het melden. Volgens mij staat de vacature monteur nog steeds open op de website. Dus stil zitten doen ze niet.Hainje schreef:Ik heb de defecten uiteraard gemeld, twee of drie keer. Krijg niet de indruk dat er veel mee gedaan wordt. Ook van collega's hoor ik dergelijke geluiden. Misschien is het stalling gebonden. Ik geloof dat er bij ons op de vestiging niemand is die hier een coördinerende rol in heeft. Wat in bijv. Eindhoven en Oosterhout kennelijk wel het geval is.
Ik weet wel dat het bij de technische dienst druk is, maar ja neem dan mensen aan. Het wagenpark is toch je visitekaartje.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ja elke dag in Brabant maar ook regelmatig schoolreisjes, treinstremmingen etc. Bevalt me goed.Chrysa schreef:Kan ik je hier in Brabant op de scholierenlijnen tegenkomen Hainje?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Voorlopig niet. Als ik rij dan is het in de ochtend op versterkingen in de regio Tilburg.Chrysa schreef:Kan ik je hier in Brabant op de scholierenlijnen tegenkomen Hainje?
Ik ben technisch niet zo handig, anders had ik wellicht gesolliciteerd inderdaad.Bushobby schreef:Als er wat is ongeacht bij welk bedrijf je ook werkt moet je het melden. Volgens mij staat de vacature monteur nog steeds open op de website. Dus stil zitten doen ze niet.
Overigens prima als jij wel tevreden bent met je werkgever, ieder zo zijn ding. :)
Laatst gewijzigd door Hainje op zo 12 nov 2017, 18:35, 2 keer totaal gewijzigd.
🍉
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat moet tegenwoordig toch de chauffeur zijn?Hainje schreef: (..) Het wagenpark is toch je visitekaartje.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ook dat, zeker weten.Durashift schreef: Dat moet tegenwoordig toch de chauffeur zijn?
Maar goed, laten we maar weer ontopic gaan. Voor je het weet ontaard het anders in een discussie over TCR en dat hoeft nu ook weer niet van mij.
🍉
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Welke lijnen rijdt TCR dan in de omgeving Tilburg??Hainje schreef:Voorlopig niet. Als ik rij dan is het in de ochtend op versterkingen in de regio Tilburg.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zo in ieder geval uit mijn hoofd: lijn 132, 300, 301, 327, 328 en 629. Het betreft dan veelal versterkingsritten die enkele minuten voor de reguliere bus uit rijdt.
🍉
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Aha bedankt :pos:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Maar met name op de ritten uit Waalwijk rijden ook veel bussen van Vanderwou uit Dongen, dus welke ritten precies door TCR gereden worden, je ne sais pas.
🍉
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
O der is nog een onderaannemer dus. Handhelds???
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik ga je morgen wel even pb'en, want anders gaat het wel héééél erg offtopic.
🍉
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zag zojuist een Solaris staan bij Schiphol P40. Prachtige wagen hoor! Instructie?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Moet wel, bussen zijn nog niet in dienst......
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Jatheicmm schreef:Zag zojuist een Solaris staan bij Schiphol P40. Prachtige wagen hoor! Instructie?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik kwam hier op deze link nog foto's tegen van die nieuwe bussen van AML.
http://www.advweb.nl/deelfotos-12-11.html
http://www.advweb.nl/deelfotos-12-11.html
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik vond deze foto op Google.....
Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik heb een hoop gelede R-NET Solaris-bussen gevonden vlakbij station Lage Zwaluwe. Bedrijf heet Van de Klundert.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Tot nu toe alleen te bekijken op een besloten groep op FB, hier een link naar een foto van een nieuwe IVECO bus van AML met rood-grijs logo:
http://seniorenraadzaanstad.nl/wp-conte ... 1/bus2.jpg
http://seniorenraadzaanstad.nl/wp-conte ... 1/bus2.jpg
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Waarom hebben ze meerdere "standaard" huisstijlen hier in de regio? Rood-wit en groen-wit
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Er was een wens van de VRA, las ik hier, dat de bussen voor het onderliggend net, wat kleur betreft in lijn moest liggen met de R-net stijl, dus grijs en rood. Haarlem-IJmond heeft de nieuwe wit-groene huisstijl, maar deze concessie valt niet onder de VRA, vandaar dat CXX daar gewoon hun “eigen” kleuren gebruikt, zo zit het denk ik in elkaar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 172 gasten