Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 2537
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » Wo 13 Dec 2017, 16:34

Op lijn 347 nog steeds het probleem met het filmen van “Amsterdam CS”......een chauffeur heeft een oplossing: die filmt “347 Geen Dienst”....in ieder geval geen leeg bestemmingsdisplay :D :D :D

Lijn 45
Berichten: 2124
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Lijn 45 » Wo 13 Dec 2017, 16:38

Er zijn vandaag een hoop 53 kentekens voor Citea SLFA 181 afgegeven. Het lijkt er dus op dat de eerste laadinfra is geïnstalleerd.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op Wo 13 Dec 2017, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

fred1954
Berichten: 2537
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » Wo 13 Dec 2017, 16:41

Das mooi :D, ben benieuwd of dat de BRT’s zijn of de “gewone” Citea’s.....denk eigenlijk dat Schiphol eerst komt... :|

Gebruikersavatar
MarkHul
Berichten: 637
Lid geworden op: Ma 06 Mar 2017, 11:03

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor MarkHul » Wo 13 Dec 2017, 17:48

181 zijn de BRT's, dus die van Schiphol. 180 zijn voor R-NET.

Gebruikersavatar
Mdk
Berichten: 861
Lid geworden op: Ma 15 Mei 2017, 12:20

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Mdk » Wo 13 Dec 2017, 17:50

Ik vind het zo bijzonder dag de brt look op schipholnet rijdt, terwijl de daadwerkelijke "brt" lijnen de normale look krijgen.
Bij twijfel altijd klagen

fred1954
Berichten: 2537
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » Wo 13 Dec 2017, 19:14

MarkHul schreef:181 zijn de BRT's, dus die van Schiphol. 180 zijn voor R-NET.

Ok, dank....dus waarschijnlijk Schiphol als eerste aan het stopcontact :D

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 38107
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Suus » Wo 13 Dec 2017, 19:21

Er is nog geen stalling in Amstelveen en geen stalling is geen elektrische bussen.
Rame à l'approche

fred1954
Berichten: 2537
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » Wo 13 Dec 2017, 19:34

Dat had ik begrepen, alhowel ik wel eens het verhaal gehoord heb, dat zolang Uithoorn nog in gebruik is, dat daar mobiele opladers geplaatst zouden worden....maar dat kan ook een indianenverhaal zijn geweest.

Ik hield er al rekening mee, dat Schiphol als eerste aan de beurt zou zijn. Als ze die Citaro G’s dan maar weer tijdelijk teruggeven aan R-net :)

cxx3219 op lijn 382
Berichten: 77
Lid geworden op: Ma 20 Nov 2017, 11:44
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor cxx3219 op lijn 382 » Wo 13 Dec 2017, 19:56

Milco schreef:Dat kan. Bussen voor zowel Haarlem-IJmond als voor Amstelland-Meerlanden worden gestald in de Waarderpolder in Haarlem. Een MAT-rit naar bijvoorbeeld Amsterdam Zuid of Amsterdam Bijlmer ArenA is het snelste via de A200/N200 en de A9.



Ik had ook ergens gelezen dat alle Bussen van HIJ die nu op de Jan van Krimpenweg staan worden overgeplaatst naar de nieuwe stalling op de Waarderveldweg en dan de stalling bij de IKEA alle oudere en nieuwere bussen die ritten uit Haarlem van AML worden opgevangen.
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond

cxx3219 op lijn 382
Berichten: 77
Lid geworden op: Ma 20 Nov 2017, 11:44
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor cxx3219 op lijn 382 » Wo 13 Dec 2017, 19:58

fred1954 schreef:Op lijn 347 nog steeds het probleem met het filmen van “Amsterdam CS”......een chauffeur heeft een oplossing: die filmt “347 Geen Dienst”....in ieder geval geen leeg bestemmingsdisplay :D :D :D



Wat ze ook kunnen doen is voor de 347 die naar Station Amsterdam centraal gaan '347 Amsterdam' filmen en als ze ìn Amsterdam zijn 347 Centraal of CS filmen :lol:
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond

fred1954
Berichten: 2537
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » Wo 13 Dec 2017, 20:04

Nee, dat gaat niet omdat die “definities” niet in de software staan. Die bestemmingen zoals Amsterdam of Centraal moeten eerst aangemaakt worden, voordat de chauffeur die kan kiezen, zo heb ik het begrepen.
Maar als ze dan toch nieuwe bestemmingen gaan definieren, kunnen ze net zo goed meteen tweeregelig Amsterdam Centraal invoeren in het systeem.

cxx3219 op lijn 382
Berichten: 77
Lid geworden op: Ma 20 Nov 2017, 11:44
Contact:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor cxx3219 op lijn 382 » Wo 13 Dec 2017, 20:05

o okè :oops:
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond

kliko
Berichten: 65
Lid geworden op: Za 06 Mar 2010, 13:21

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor kliko » Wo 13 Dec 2017, 20:52

Zowel Waarderveldweg als Jan van Krimpenweg zijn in de Waarderpolder.
Waarderveldweg is bedoeld voor HIJ, zijn dus groene en witte bussen (en RNet rood voor 382 - 385).

Op de Jan van Krimpenweg staan de AML - bussen, die zijn allemaal RNet (rood).

Maar dus ook de HIJ - bussen zullen via N200/A200 - A9 Haarlem verlaten om richting Beverwijk - Castricum te gaan.

Globetrotter
Berichten: 1413
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Globetrotter » Wo 13 Dec 2017, 21:53

fred1954 schreef:Omgekleurde ex-lijn 300/310 en de gelede MAN en Citaro ex-lijn 197......of er nog standaard Citaro sternet gebleven zijn, weet ik niet, helaas, er gaan er wel 10 van deze bussen over naar het GVB heb ik begrepen.

Welke nummers krijgen die dan bij het GVB?

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13683
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Meltrain » Wo 13 Dec 2017, 21:54

Hoe zit de binnenkant van de "standaard"/niet-RNet Iveco's er eigenlijk uit?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

busfanNL
Berichten: 1766
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor busfanNL » Wo 13 Dec 2017, 22:07

Zag op advweb buitenkant foto's maar je zag ook de wee stoelen voorin en zover ik kon zien waren het dezelfde stoelen als in zeeland maar dan met grijze bekleding.

ovforens
Berichten: 233
Lid geworden op: Za 15 Mar 2014, 12:15

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor ovforens » Wo 13 Dec 2017, 22:15

Ik neem aan dat de elektrische bussen niet zomaar 1 voor 1 instromen, omdat je met elektrische bussen andere materieel- en chauffeursomlopen nodig hebt t.o.v. dieselbussen.

Of er moeten nu al zwaar inefficient dieselbussen in een elektroomloop staan met onnodige laadbeurten wat ik mij niet voor kan stellen.

fred1954
Berichten: 2537
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » Do 14 Dec 2017, 05:55

Ezra schreef:
fred1954 schreef:Omgekleurde ex-lijn 300/310 en de gelede MAN en Citaro ex-lijn 197......of er nog standaard Citaro sternet gebleven zijn, weet ik niet, helaas, er gaan er wel 10 van deze bussen over naar het GVB heb ik begrepen.

Welke nummers krijgen die dan bij het GVB?


Ik heb geen informatie over nummering, maar de verkochte Citaro’s zijn afkomstig van de voormalige concessie Almere, corrigeerde een medeforumlid mij, niet van Schiphol. Ik was zoals gezegd gisteren op Schiphol, mag zag daar nog de nodige Sternet standaard Citaro’s rijden.

fred1954
Berichten: 2537
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » Do 14 Dec 2017, 06:33

ovforens schreef:Ik neem aan dat de elektrische bussen niet zomaar 1 voor 1 instromen, omdat je met elektrische bussen andere materieel- en chauffeursomlopen nodig hebt t.o.v. dieselbussen.

Of er moeten nu al zwaar inefficient dieselbussen in een elektroomloop staan met onnodige laadbeurten wat ik mij niet voor kan stellen.


Gezien het feit dat alle BRT’s tegelijk op kenteken zijn gezet, ga ik er ook vanuit, dat de omschakeling naar ZE op Schiphol in één keer gebeurt, dat lijkt me voor de bedrijfsvoering ook het makkelijkste, Om redenen die je in de laatste zin noemt.

fred1954
Berichten: 2537
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » Do 14 Dec 2017, 11:07

Als ik zo de reacties zie op omroepflevoland.nl over Keolis en hun nieuwe bussen/dienstregeling, mogen we hier in AML nog niet klagen. Meeste klachten gaan over uitgevallen ritten en te kleine bussen, die vaak vol zijn.

Er zijn al passagiers die zeggen: Allgo? Meer Allvol.... :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6660
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor regenmaker » Do 14 Dec 2017, 12:20

Het is ook wel anders als er een nieuwe vervoerder in een gebied komt rijden dan dat een vervoerder al jarenlang ervaring in het gebied heeft lijkt me.
Vaste reiziger Syntus Gelderland en Bravo (Hermes).

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 38107
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Suus » Do 14 Dec 2017, 13:46

Connexxion heeft hier jarenlange ervaren en krijgt bepaalde zaken hier niet onder de knie die ze voor 10 december wel onder de knie hadden. Hoe krijg je het in vredesnaam voor elkaar drie spooklijnen te hebben.
Rame à l'approche

fred1954
Berichten: 2537
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » Do 14 Dec 2017, 13:48

Welke lijnen bedoel je?

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13683
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Meltrain » Do 14 Dec 2017, 13:50

fred1954 schreef:
Ezra schreef:
fred1954 schreef:Omgekleurde ex-lijn 300/310 en de gelede MAN en Citaro ex-lijn 197......of er nog standaard Citaro sternet gebleven zijn, weet ik niet, helaas, er gaan er wel 10 van deze bussen over naar het GVB heb ik begrepen.

Welke nummers krijgen die dan bij het GVB?


Ik heb geen informatie over nummering, maar de verkochte Citaro’s zijn afkomstig van de voormalige concessie Almere, corrigeerde een medeforumlid mij, niet van Schiphol. Ik was zoals gezegd gisteren op Schiphol, mag zag daar nog de nodige Sternet standaard Citaro’s rijden.

Voordat die Citaro's naar Almere gingen, reden ze wel op het Schiphol Sternet en ze hebben ook nog steeds die inrichting.
Dus zo fout had je het niet. :wink:
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 2587
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor n-evo » Do 14 Dec 2017, 14:54

Mdk schreef:Ik vind het zo bijzonder dag de brt look op schipholnet rijdt, terwijl de daadwerkelijke "brt" lijnen de normale look krijgen.

Ik ben tot op heden benieuwd waarom ze niet allemaal die BRT look hebben. Die normale Citea's ogen gelijk ouderwets haha


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten