Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Op lijn 347 nog steeds het probleem met het filmen van “Amsterdam CS”......een chauffeur heeft een oplossing: die filmt “347 Geen Dienst”....in ieder geval geen leeg bestemmingsdisplay :D :D :D
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Er zijn vandaag een hoop 53 kentekens voor Citea SLFA 181 afgegeven. Het lijkt er dus op dat de eerste laadinfra is geïnstalleerd.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op wo 13 dec 2017, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Das mooi :D, ben benieuwd of dat de BRT’s zijn of de “gewone” Citea’s.....denk eigenlijk dat Schiphol eerst komt...
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
181 zijn de BRT's, dus die van Schiphol. 180 zijn voor R-NET.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik vind het zo bijzonder dag de brt look op schipholnet rijdt, terwijl de daadwerkelijke "brt" lijnen de normale look krijgen.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ok, dank....dus waarschijnlijk Schiphol als eerste aan het stopcontact :DMarkHul schreef:181 zijn de BRT's, dus die van Schiphol. 180 zijn voor R-NET.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Er is nog geen stalling in Amstelveen en geen stalling is geen elektrische bussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat had ik begrepen, alhowel ik wel eens het verhaal gehoord heb, dat zolang Uithoorn nog in gebruik is, dat daar mobiele opladers geplaatst zouden worden....maar dat kan ook een indianenverhaal zijn geweest.
Ik hield er al rekening mee, dat Schiphol als eerste aan de beurt zou zijn. Als ze die Citaro G’s dan maar weer tijdelijk teruggeven aan R-net :)
Ik hield er al rekening mee, dat Schiphol als eerste aan de beurt zou zijn. Als ze die Citaro G’s dan maar weer tijdelijk teruggeven aan R-net :)
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Milco schreef:Dat kan. Bussen voor zowel Haarlem-IJmond als voor Amstelland-Meerlanden worden gestald in de Waarderpolder in Haarlem. Een MAT-rit naar bijvoorbeeld Amsterdam Zuid of Amsterdam Bijlmer ArenA is het snelste via de A200/N200 en de A9.
Ik had ook ergens gelezen dat alle Bussen van HIJ die nu op de Jan van Krimpenweg staan worden overgeplaatst naar de nieuwe stalling op de Waarderveldweg en dan de stalling bij de IKEA alle oudere en nieuwere bussen die ritten uit Haarlem van AML worden opgevangen.
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
fred1954 schreef:Op lijn 347 nog steeds het probleem met het filmen van “Amsterdam CS”......een chauffeur heeft een oplossing: die filmt “347 Geen Dienst”....in ieder geval geen leeg bestemmingsdisplay :D :D :D
Wat ze ook kunnen doen is voor de 347 die naar Station Amsterdam centraal gaan '347 Amsterdam' filmen en als ze ìn Amsterdam zijn 347 Centraal of CS filmen
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nee, dat gaat niet omdat die “definities” niet in de software staan. Die bestemmingen zoals Amsterdam of Centraal moeten eerst aangemaakt worden, voordat de chauffeur die kan kiezen, zo heb ik het begrepen.
Maar als ze dan toch nieuwe bestemmingen gaan definieren, kunnen ze net zo goed meteen tweeregelig Amsterdam Centraal invoeren in het systeem.
Maar als ze dan toch nieuwe bestemmingen gaan definieren, kunnen ze net zo goed meteen tweeregelig Amsterdam Centraal invoeren in het systeem.
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
o okè
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zowel Waarderveldweg als Jan van Krimpenweg zijn in de Waarderpolder.
Waarderveldweg is bedoeld voor HIJ, zijn dus groene en witte bussen (en RNet rood voor 382 - 385).
Op de Jan van Krimpenweg staan de AML - bussen, die zijn allemaal RNet (rood).
Maar dus ook de HIJ - bussen zullen via N200/A200 - A9 Haarlem verlaten om richting Beverwijk - Castricum te gaan.
Waarderveldweg is bedoeld voor HIJ, zijn dus groene en witte bussen (en RNet rood voor 382 - 385).
Op de Jan van Krimpenweg staan de AML - bussen, die zijn allemaal RNet (rood).
Maar dus ook de HIJ - bussen zullen via N200/A200 - A9 Haarlem verlaten om richting Beverwijk - Castricum te gaan.
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Welke nummers krijgen die dan bij het GVB?fred1954 schreef:Omgekleurde ex-lijn 300/310 en de gelede MAN en Citaro ex-lijn 197......of er nog standaard Citaro sternet gebleven zijn, weet ik niet, helaas, er gaan er wel 10 van deze bussen over naar het GVB heb ik begrepen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Hoe zit de binnenkant van de "standaard"/niet-RNet Iveco's er eigenlijk uit?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zag op advweb buitenkant foto's maar je zag ook de wee stoelen voorin en zover ik kon zien waren het dezelfde stoelen als in zeeland maar dan met grijze bekleding.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik neem aan dat de elektrische bussen niet zomaar 1 voor 1 instromen, omdat je met elektrische bussen andere materieel- en chauffeursomlopen nodig hebt t.o.v. dieselbussen.
Of er moeten nu al zwaar inefficient dieselbussen in een elektroomloop staan met onnodige laadbeurten wat ik mij niet voor kan stellen.
Of er moeten nu al zwaar inefficient dieselbussen in een elektroomloop staan met onnodige laadbeurten wat ik mij niet voor kan stellen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik heb geen informatie over nummering, maar de verkochte Citaro’s zijn afkomstig van de voormalige concessie Almere, corrigeerde een medeforumlid mij, niet van Schiphol. Ik was zoals gezegd gisteren op Schiphol, mag zag daar nog de nodige Sternet standaard Citaro’s rijden.Ezra schreef:Welke nummers krijgen die dan bij het GVB?fred1954 schreef:Omgekleurde ex-lijn 300/310 en de gelede MAN en Citaro ex-lijn 197......of er nog standaard Citaro sternet gebleven zijn, weet ik niet, helaas, er gaan er wel 10 van deze bussen over naar het GVB heb ik begrepen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Gezien het feit dat alle BRT’s tegelijk op kenteken zijn gezet, ga ik er ook vanuit, dat de omschakeling naar ZE op Schiphol in één keer gebeurt, dat lijkt me voor de bedrijfsvoering ook het makkelijkste, Om redenen die je in de laatste zin noemt.ovforens schreef:Ik neem aan dat de elektrische bussen niet zomaar 1 voor 1 instromen, omdat je met elektrische bussen andere materieel- en chauffeursomlopen nodig hebt t.o.v. dieselbussen.
Of er moeten nu al zwaar inefficient dieselbussen in een elektroomloop staan met onnodige laadbeurten wat ik mij niet voor kan stellen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Als ik zo de reacties zie op omroepflevoland.nl over Keolis en hun nieuwe bussen/dienstregeling, mogen we hier in AML nog niet klagen. Meeste klachten gaan over uitgevallen ritten en te kleine bussen, die vaak vol zijn.
Er zijn al passagiers die zeggen: Allgo? Meer Allvol....
Er zijn al passagiers die zeggen: Allgo? Meer Allvol....
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9128
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Het is ook wel anders als er een nieuwe vervoerder in een gebied komt rijden dan dat een vervoerder al jarenlang ervaring in het gebied heeft lijkt me.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Connexxion heeft hier jarenlange ervaren en krijgt bepaalde zaken hier niet onder de knie die ze voor 10 december wel onder de knie hadden. Hoe krijg je het in vredesnaam voor elkaar drie spooklijnen te hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Welke lijnen bedoel je?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Voordat die Citaro's naar Almere gingen, reden ze wel op het Schiphol Sternet en ze hebben ook nog steeds die inrichting.fred1954 schreef:Ik heb geen informatie over nummering, maar de verkochte Citaro’s zijn afkomstig van de voormalige concessie Almere, corrigeerde een medeforumlid mij, niet van Schiphol. Ik was zoals gezegd gisteren op Schiphol, mag zag daar nog de nodige Sternet standaard Citaro’s rijden.Ezra schreef:Welke nummers krijgen die dan bij het GVB?fred1954 schreef:Omgekleurde ex-lijn 300/310 en de gelede MAN en Citaro ex-lijn 197......of er nog standaard Citaro sternet gebleven zijn, weet ik niet, helaas, er gaan er wel 10 van deze bussen over naar het GVB heb ik begrepen.
Dus zo fout had je het niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik ben tot op heden benieuwd waarom ze niet allemaal die BRT look hebben. Die normale Citea's ogen gelijk ouderwets hahaMdk schreef:Ik vind het zo bijzonder dag de brt look op schipholnet rijdt, terwijl de daadwerkelijke "brt" lijnen de normale look krijgen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten