Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Misschien dat er niet genoeg capaciteit was op de produktielijn(en) van de BRT’s, ik ga er van uit dat VDL nog meer BRT kopers moest bedienen binnen het tijdsbestek, waarin die CXX bussen geleverd moesten zijn. 100 bussen is naar mijn gevoel een flinke order. Dat is wat bij mij zo opkomt. Inderdaad zien de BRT’s er futuristisch uit, in vergelijking met de “conventionele” SLFA’s.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Mdk »

Het enige verschil is het uiterlijk, dus het frontje en de wieldoppen. Als het goed is is het voor de rest een identieke bus toch? Dat zou gewoon op dezelfde productielijn moeten zitten.
Bij twijfel altijd klagen
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

:)
Suus schreef:Connexxion heeft hier jarenlange ervaren en krijgt bepaalde zaken hier niet onder de knie die ze voor 10 december wel onder de knie hadden. Hoe krijg je het in vredesnaam voor elkaar drie spooklijnen te hebben.
Ben nog steeds benieuwd naar die zogenaamde spooklijnen. :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Suus »

Dit stond gisteren nog gewoon op panelen in Amstelveen/Uithoorn en in OVTijden:

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Ok, ik snap “m, ja dit klopt inderdaad niet. :shock:
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door ovVeluwe »

Meltrain schreef:Hoe zit de binnenkant van de "standaard"/niet-RNet Iveco's er eigenlijk uit?
De stoelen zijn hetzelfde als in Zeeland met de bekleding die Hermes ook gebruikt in de Citea, echter is de hoofdsteun wel grijs.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Lijn 45 »

Zijn er al foto's van MidCity 7224?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door busfanNL »

Dat is toch het 8 persoons buurtbusje voor de 401? Ik zag op OVinfo vandaag nog steeds busje 7344 rijden (zal ook wel in de oude CXX kleuren zijn). Helaas. Ik hoop dat de foto's snel komen. *bus*
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Durashift »

Voor wie het weten wil en om mogelijke discussie in de toekomst voor te zijn: de eigenaar van de TCR dubbeldekkers is de (lease) firma BEEQUIP. :wink:

Een (promo) verhaaltje met mooie woorden:

https://www.transport-online.nl/site/86 ... r-vervoer/
CXX3677
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 03 sep 2017, 00:54

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door CXX3677 »

Vandaag ook een groot deel van AML bezocht.

Ik heb een persoonlijke top 4 van de nieuwe bussen:
1. Mercedes Capacity:
robuust, modern en imposante uiterlijk, veel zitplaatsen, lekker zittende stoelen, geluid van de krachtige motor vindt ik leuk om te horen, netals de ZF-bak met jankend geluid.

2. Iveco Crossway: lekkere stoelen, fijne indeling, ruime bagagerekken, voor mijn gevoel is de drivability van dit bustype best goed.

3. VDL Futura FDD2 dubbeldekker:
Modern, comfortabele inrichting, alles wat je van een touringcar mag verwachten qua rijgedrag. Ook het scherm (wanneer die het doet) bij de voordeur waarop het aantal stoelen op het bovenste dek vrij zijn, is duidelijk. Klopt het dat een deel van deze bussen nog de WC & keuken hebben behouden voor toekomstig pendelvervoer?

4. Solaris Urbino 18:
Het mooiste van deze bus is het uiterlijk. Een beauty. Voor de rest vindt ik het een kille bus qua interieur. Doet niks onder voor de Citaro G.Wanneer de bus op volle toeren draait, hoor je de airco (of toch de turbo) ook meer toeren maken. Duidelijk hoorbaar.

Verder vandaag nog een R-net standaard MAN op lijn 340 gezien, alsmede een standaard Sternet Citaro die geen dienst had.
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Ederveen »

CXX3677 schreef: 3. VDL Futura FDD2 dubbeldekker:
Klopt het dat een deel van deze bussen nog de WC & keuken hebben behouden voor toekomstig pendelvervoer?
Ik kan me niet voorstellen dat er uitzonderingen zijn onder de 19 bussen voor Connexxion in opbouw. Zover ik weet is er bij geen enkele ruimte voor de toilet en keuken vrijgelaten. Dit zou ook ten koste van het aantal zitplaatsen zijn...
Ik kan me vergissen natuurlijk!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Hainje »

CXX3677 schreef:Vandaag ook een groot deel van AML bezocht.
3. VDL Futura FDD2 dubbeldekker:
Klopt het dat een deel van deze bussen nog de WC & keuken hebben behouden voor toekomstig pendelvervoer?
Ik kan het even aan een collega vragen die er mee rijdt, maar ik ben wel benieuwd waarom je denkt dat deze voorzieningen alsnog ingebouwd zijn? Is dat bijv. vanwege een afwijkende stoelindeling, een deurtje of iets anders? Hoe beter ik weet waarom je dat denkt, des te gerichter ik kan vragen.
🍉
cxx3219 op lijn 382
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door cxx3219 op lijn 382 »

Wat ik wel raar van de VDL Futura is dat hij aan de voorkant en achterkant wel een blauw vakje om het lijnnummer filmt en op de achterkant is het geel
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door ArrivaBas »

Ederveen schreef:
CXX3677 schreef: 3. VDL Futura FDD2 dubbeldekker:
Klopt het dat een deel van deze bussen nog de WC & keuken hebben behouden voor toekomstig pendelvervoer?
Ik kan me niet voorstellen dat er uitzonderingen zijn onder de 19 bussen voor Connexxion in opbouw. Zover ik weet is er bij geen enkele ruimte voor de toilet en keuken vrijgelaten. Dit zou ook ten koste van het aantal zitplaatsen zijn...
Ik kan me vergissen natuurlijk!
Het keukentje is (veelal) een optie en die zit dan achter de chauffeur. Er gaat dan inderdaad ruimte verloren. Een toilet lijkt mij ook niet standaard en die zit achterin het benedendek. Het weglaten van een toilet lijkt mij op de afbeeldingen slechts twee zitplaatsen op te leveren.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door trolly »

De afbeeldingen — klinkt alsof die hier of via een linkje te zie zouden kunnen zijn (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door busfanNL »

Uiteraard Trolly. Kijk is. Hier kun je interieur en exterieur bekijken. *bus*
http://bertiewillemsen.piwigo.com/index ... xxion_rnet
En nee er zit geen chauffeurs slaapplaats, koffiekeukentje, wc of ander tour achtig iets in. Wat ik weet tot nu dan is dat het water reservoir niet eens is ingebouwd. Dus WC kan dan al niet en keukentje is dan ook lastig. :wink:
cxx3219 op lijn 382
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door cxx3219 op lijn 382 »

busfanNL schreef:Dat is toch het 8 persoons buurtbusje voor de 401? Ik zag op OVinfo vandaag nog steeds busje 7344 rijden (zal ook wel in de oude CXX kleuren zijn). Helaas. Ik hoop dat de foto's snel komen. *bus*

Krijgt de Buurtbus voor 401 ook de kleurstelling van Buusrtbus Noord-Holland?
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
Ederveen
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 19:48

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Ederveen »

ArrivaBas schreef:
Ederveen schreef:
CXX3677 schreef: 3. VDL Futura FDD2 dubbeldekker:
Klopt het dat een deel van deze bussen nog de WC & keuken hebben behouden voor toekomstig pendelvervoer?
Ik kan me niet voorstellen dat er uitzonderingen zijn onder de 19 bussen voor Connexxion in opbouw. Zover ik weet is er bij geen enkele ruimte voor de toilet en keuken vrijgelaten. Dit zou ook ten koste van het aantal zitplaatsen zijn...
Ik kan me vergissen natuurlijk!
Het keukentje is (veelal) een optie en die zit dan achter de chauffeur. Er gaat dan inderdaad ruimte verloren. Een toilet lijkt mij ook niet standaard en die zit achterin het benedendek. Het weglaten van een toilet lijkt mij op de afbeeldingen slechts twee zitplaatsen op te leveren.
De keuken kan tussen de wc en de trap bij middendeur zitten (dus tegen de achterwand: meest gebruikelijke optie), of inderdaad direct achter de chauffeur. In dat laatste geval zit de wc naast de middendeur in plaats van ruimte voor een rolstoel.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door trolly »

Bedankt busfanNL. Jammer van die keuken en WC, dan zal ik toch wat anders moeten vinden om mee te gaan touren. Hoewel ik eerlijk gezegd toch al een schurfthekel had aan lange busreizen, dus het maakt eigenlijk niet uit *bus*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door busfanNL »

cxx3219 op lijn 382 schreef:
busfanNL schreef:Dat is toch het 8 persoons buurtbusje voor de 401? Ik zag op OVinfo vandaag nog steeds busje 7344 rijden (zal ook wel in de oude CXX kleuren zijn). Helaas. Ik hoop dat de foto's snel komen. *bus*

Krijgt de Buurtbus voor 401 ook de kleurstelling van Buusrtbus Noord-Holland?
Dat durf ik niet te zeggen. De Tribus civitas economy van de 481 heeft wel die kleurstelling. Ik denk de midcity juist weer niet. Want op de website van CXX staat hij gewoon met CXX kleuren van het onderliggende net getekend. Dit is ook mijn persoonlijke voorkeur. Kijk hier kun je het zien. :wink:
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/n ... anden/4746
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door busfanNL »

trolly schreef:Bedankt busfanNL. Jammer van die keuken en WC, dan zal ik toch wat anders moeten vinden om mee te gaan touren. Hoewel ik eerlijk gezegd toch al een schurfthekel had aan lange busreizen, dus het maakt eigenlijk niet uit *bus*
Het had leuk geweest als 1 bus gordijntjes koffiekeukentje en WC had gehad. Maar dat maakt me niet uit. Maar daarnaast, voetsteunen en klaptafeltjes hadden wat mij part ook in alle bussen ingebouwd mogen worden. De Qliner en R-NET Volvo's van Arriva ZHN hebben dat ook en dat is erg comfortabel . Dus dan hadden we dat van deze bus ook wel mogen verwachten vind ik. Dat is dan weer gemiste kans van TCR :?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Milco »

Ik bedenk me net dat het eigenlijk wel grappig is dat bus 9300 een Solaris is en op lijn 356 kan rijden en dat bus 9356 een Capacity is en juist op lijn 300 kan rijden... :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Chrysa »

Leuk, die dubbeldekkers. Vandaag een ritje gemaakt met de 346. Voordat ik zat al op 3 plekken mijn hoofd gestoten. Nog altijd beter dan de persoon die tijdens het rijden van de trap af donderde omdat de bus plotseling remde... :')

Wat hebben die Iveco's trouwens voor levensgevaarlijke rekken? Zeker op de voorste rij knalde ik er bijna tegenaan toen ik wilde gaan zitten.
Natorious
Berichten: 457
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Natorious »

Chrysa schreef:Nog altijd beter dan de persoon die tijdens het rijden van de trap af donderde omdat de bus plotseling remde...
omg :') :') :')
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door dennistd »

Misschien toch niet zo handig om dubbeldekkers in te zetten: http://www.nhnieuws.nl/nieuws/216933/Ve ... -vreselijk
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten