Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door dylanwild94 »

Tja als je maar 1 trap in zo'n bus zet dan vraag je gewoon om vertraging. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door MetroRET »

Er zitten wel 2 trappen in die bussen. :Y
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

In ieder geval zal CXX vandaag met een oplossing komen, om de vertragingen op lijn 346 aan te pakken......
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Connexxion is blijkbaar begonnen met het beplakken van de bussen met reclame. Ik heb een R-net Iveco gezien met op de achterkant een reclamesticker en gisteren reed op lijn 242 een witte Iveco die aan de zijkanten beplakt was met reclame stickers.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Zou me niets verbazen n-evo als dat ook een mede oorzaak is. De perron ligging is natuurlijk niet handig op het Stationsplein in Haarlem, zeker niet met die 21 meter bussen. De 300 vertrekt nu wel van een andere halte, maar moet nog steeds een rondje rijden daar. Afijn er worden plannen ontwikkeld om de haltes te veranderen, is te lezen op het Haarlem-IJmond draadje.
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door n-evo »

Sorry, had m'n post nét verplaatst naar de andere thread. Dit is wat ik schreef:
Vriend van me uit Haarlem vertelde laatst dat het probleem ook zit in de nieuwe 21-meter bussen van de 300 die de krappe bochten rondom het stationsplein in Haarlem slecht kunnen maken en de hele zooi ophouden. Hij heeft kennelijk al paar keer gezien dat als chauffeurs de bocht niet precies goed maken ze helemaal vast komen te staan en daarmee alle andere bussen.
Hij gaf trouwens ook specifiek aan dat het duidelijk is dat de chauffeurs niet gewend zijn om met dubbeldekkers en langere bussen te rijden en dat het hele rijgedrag erg amateuristisch overkomt. De dubbeldekkers rijden heel traag en voorzichtig. Met de 21-meter bussen worden bochten regelmatig niet ruim genoeg genomen.

Het lijkt alsof er amper tijd is uitgetrokken om personeel goed te trainen op de nieuwe bussen en dat ze zo de weg opgestuurd zijn.
Ridge Forrester
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 24 nov 2017, 13:11

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Ridge Forrester »

Ik zag vandaag nog een R-NET Crosway op lijn 171, in de ochtend was het nog een witte. Wat overigens ook wel jammer is, lijn 342 is nagenoeg leeg tussen P30 & Uithoorn (ongeacht tijdstip en dag), lijkt mij beter om bus 198 (ook leeg) door te trekken (24/7) en 342 te skippen (of andersom).
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Remco1989 »

Mensen moet weer wennen aan de 342 (het rijd net een week) en 198 verdwijnt zodra busstation zwarteweg in Aalsmeer klaar is
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Ridge Forrester schreef:Ik zag vandaag nog een R-NET Crosway op lijn 171, in de ochtend was het nog een witte. Wat overigens ook wel jammer is, lijn 342 is nagenoeg leeg tussen P30 & Uithoorn (ongeacht tijdstip en dag), lijkt mij beter om bus 198 (ook leeg) door te trekken (24/7) en 342 te skippen (of andersom).
Wat Remco terecht schrijft is al maanden geleden hier op het forum voorbij gekomen....lijn 198 zal uteindelijk verdwijnen en R-net 342 zal blijven.....
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door tsov »

Als ik op kantoor naar het raam loop heb ik zicht op lijn 341. Ik heb daar met name R-NET Iveco's op gezien, maar de afgelopen tijd ook al een paar keer witte IVECO's, Solarissen en ex-Almere-Volvo's. Leuke afwisseling *bus*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
mattie156
Berichten: 48
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 21:22

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door mattie156 »

De materieelinzet van connexxion word steeds vreemder!
Ex-300's op lijn 169 :lol: Vanavond gezien rond een uur of 7 in Hoofddorp Centrum
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Ik denk dat die brede materieelinzet wel even zo door zal gaan.

Op de 347/357 rijden ook R-net Iveco’s, Volvo ‘s, R-net MAN bussen en de Citaro G’s, waarbij op de 347 de Citaro G het meeste gebruikt wordt, bij de 357 is de R-net MAN het meest te zien. Op spitslijn 242 heb ik ook al van alles gezien: witte Iveco, R-net Iveco, Citaro G en vaak R-net MAN bussen.

Ik kan niet in de keuken kijken bij CXX, maar ik kan me voorstellen dat het flink improviseren is op dit moment.

Overigens valt het me op, dat de “oude”serie Citaro G, richting CS op de 347/357 route nog steeds een leeg bestemmingsdisplay heeft.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Ridge Forrester schreef:Wat overigens ook wel jammer is, lijn 342 is nagenoeg leeg tussen P30 & Uithoorn (ongeacht tijdstip en dag)
Het probleem is denk ik, dat lijn 342 op dit moment onbetrouwbaar is, i.v.m. de koppeling met 347. Deze lijn heeft vaak een (flinke) vertraging vanuit de stad en neemt die mee op de 342. Kan me voorstellen dat passagiers dan eerder de 340 nemen ri. Hooddorp en op de route ergens overstappen op de bus naar Schiphol. En uiteraard, wat Remco zegt, de lijn is nieuw, moet allemaal nog wennen.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Remco1989 »

mattie156 schreef:De materieelinzet van connexxion word steeds vreemder!
Ex-300's op lijn 169 :lol: Vanavond gezien rond een uur of 7 in Hoofddorp Centrum
Dat is ook wel nodig hahaha die 169 is stuk drukker nu hahaha met 10.8/13m moeten ze vaak mensen laten staan
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door sirvinniei »

Ridge Forrester schreef:Ik zag vandaag nog een R-NET Crosway op lijn 171, in de ochtend was het nog een witte. Wat overigens ook wel jammer is, lijn 342 is nagenoeg leeg tussen P30 & Uithoorn (ongeacht tijdstip en dag), lijkt mij beter om bus 198 (ook leeg) door te trekken (24/7) en 342 te skippen (of andersom).
342 rijdt alleen om Uithoorn een directe verbinding met Schiphol te geven. (Volgens het vervoersplan moet elke kern met minimaal 10.000 inwoners 24/7 een verbinding met Schiphol hebben) Vandaar ook deze minimale Rnet frequenties.
Ik heb geen onderschrift
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Durashift »

n-evo schreef:Sorry, had m'n post nét verplaatst naar de andere thread. Dit is wat ik schreef:
Vriend van me uit Haarlem vertelde (..).
(..) en dat het hele rijgedrag erg amateuristisch overkomt.
Nah, investeert hij zelf ff 5 mille aan € 's voor een D rijbewijs.. kan hij het zelf gaan doen. :wink:
n-evo schreef: De dubbeldekkers rijden heel traag en voorzichtig. (..).
Gelukkig maar. Moet het op z'n kant dan?

Zwaartepunt is heel anders dan een Amba'tje. Stuurasje d'r op.

n-evo schreef: Het lijkt alsof er amper tijd is uitgetrokken om personeel goed te trainen op de nieuwe bussen en dat ze zo de weg opgestuurd zijn.
Geen idee. Ik kan mij voorstellen dat het best wel een klus is om in beperkte tijd een flinke groep chauffeurs te trainen. De Dubbeldekkers zijn ook niet al in het voorjaar gebouwd ofzo.. Reguliere diensten moeten ook gereden worden.. en de rij- en rusttijden wet is dan ook nog van toepassing..
'Even' een paar uurtjes extra werken na een ochtenddienst is, wettelijk, lang niet altijd mogelijk, denk ik.

Omgeving speelt ook mee, denk ik. Je rijdt eigenlijk van de ene, drukke en overvolle stad naar die andere (hoofd)stad waar er nou ook niet veel ruimte over is..

Ik heb geen idee hoe het de dubbeldekkers in Groningen vergaat.. ik lees er niks over dus het zal wel probleemloos gaan?
Maar goed, dat is vanuit één provincie stad die een ruime opzet kent.. naar de provinciehoofdstad die ook wel zijn beperkingen kent.. maar tussendoor is het toch vooral gás op de plank over mooi provinciale (door)stroomwegen. :) Da's makkelijk. :wink:
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Die dubbeldekkers schijnen het wel goed te doen. Zo goed zelfs, dat m.i.v. de nieuwe concessie GD eind 2019 er gedacht wordt aan uitbreiding van het aantal dubbeldekkers voor ondermeer een lijn Groningen - Assen.
De huidige dubbeldekkerlijn 300 doet er ongeveer een uur over van GR naar Emmen en stopt op maar 6 tussenliggende haltes in plaatsen als Gieten, Zuidlaren en Borger, dat zijn denk ik geen drukke plaatsen :D
Verder gaat de route grotendeels over het platteland, dus niet te vergelijken met Amsterdam - Haarlem.
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door n-evo »

Durashift schreef:Nah, investeert hij zelf ff 5 mille aan € 's voor een D rijbewijs.. kan hij het zelf gaan doen. :wink:

Gelukkig maar. Moet het op z'n kant dan?

Zwaartepunt is heel anders dan een Amba'tje. Stuurasje d'r op.
Op je pikkie getrapt? :wink:

Wat die vriend zei was niks ten nadele van de chauffeurs. Als je amper ervaring hebt kunnen opdoen met een stuk grotere bus dan wat je gewend is is het niet meer dan logisch dat je dit soort praktijken krijgt. Niemand die het die chauffeurs kwalijk neemt.
Durashift schreef:Geen idee. Ik kan mij voorstellen dat het best wel een klus is om in beperkte tijd een flinke groep chauffeurs te trainen. De Dubbeldekkers zijn ook niet al in het voorjaar gebouwd ofzo.. Reguliere diensten moeten ook gereden worden.. en de rij- en rusttijden wet is dan ook nog van toepassing..
'Even' een paar uurtjes extra werken na een ochtenddienst is, wettelijk, lang niet altijd mogelijk, denk ik.
Je kan dan haast niet anders concluderen dat Connexxion het niet zo handig georganiseerd heeft. Materieel dat 5 minuten voor middernacht binnenkomt en een busstation dat niet geschikt lijkt voor 21-meter bussen.

En wat betreft omgeving Amsterdam en Haarlem: je zou denken dat na paar decennia het bedrijf meer dan genoeg ervaring heeft met de hoofdstad en het gebied er omheen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Suus »

De laatste chauffeursroddel is dat TCR vergeten was KAR/VETAG te bestellen voor hun dubbeldekkers :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mdk
Berichten: 1253
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Mdk »

Maar wel SAMIBOS er ingezet? :lol:
Bij twijfel altijd klagen
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Vanaf vandaag filmen de bussen van de “oude” serie Citaro G’s ri. CS “Amsterdam” als bestemming...statisch. Ook op de zijkant wordt nu statisch “Amsterdam” gefilmd. De laatste serie Citaro’s filmen zowel aan de voorkant als de zijkant, zoals het al was: scrollend “Amsterdam CS”. :D

Edit: nog niet alle oude bussen zijn aangepast, sommige rijden nog met een leeg bestemmingsdisplay.
Ridge Forrester
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 24 nov 2017, 13:11

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Ridge Forrester »

De laatste chauffeursroddel is dat TCR vergeten was KAR/VETAG te bestellen voor hun dubbeldekkers
bij de Connexxion Crossway's valt me op dat ze constant moeten stoppen, terwijl de MAN's vroeger door kunnen rijden. Lijkt wel of bereik bij de MAN's beter was, dus ruim van te voren gestuurd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Suus »

Dat, of bij de verkeerslichtinstallatie zijn de nieuwe lijnnummers nog niet ingeregeld. Een voertuig meldt zich aan met haar lijnnummer, weet soms ook hoe laat dat moet zijn en het verkeerslicht bepaald waar in de cyclus je terecht komt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ridge Forrester
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 24 nov 2017, 13:11

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Ridge Forrester »

Zojuist een elektrische gelede VDL zien rijden op de N196 in Aalsmeer (richting Schiphol). Zover ik kon zien geen sternet, maar in RNET kleurstelling. Bus had 2 elektrische punten op dak. Net geen foto kunnen maken, ging iets te snel, maar zag het VDL teken op de achterkant en het dak.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Dat moet wel in R-net kleuren geweest zijn, ze komen niet in Sternetkleuren. Andere smaak is het blauw/roze/wit van Schipholnet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 195 gasten