Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik heb geen idee, of dat contractueel mogelijk is?
Overigens zie ik net de Citaro G 9251 op lijn 347, een bus uit een latere serie, “Amsterdam” statisch filmen, terwijl dit juist een bus was, die “Amsterdam CS” scrollend kon filmen. Blijkbaar wil CXX van dat scrollen af?
Overigens zie ik net de Citaro G 9251 op lijn 347, een bus uit een latere serie, “Amsterdam” statisch filmen, terwijl dit juist een bus was, die “Amsterdam CS” scrollend kon filmen. Blijkbaar wil CXX van dat scrollen af?
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Blijkbaar wel, want ze doen nu ook meer afkortingen dan hele namen.
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De bestemming die de bus toont is vooraf ingesteld op ritniveau door het centrale systeem (Infoxx). Een chauffeur zou dat nog handmatig kunnen wijzigen, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling. Bovendien heeft een chauffeur niet altijd door wat zijn bus daadwerkelijk toont.
Connexxion zal er wel aan werken dat voor alle ritten het zo ingesteld staat dat er niks meer hoeft te scrollen, want dan zal het altijd goed gaan, onafhankelijk van het type bus dat op de verbinding rijdt.
Connexxion zal er wel aan werken dat voor alle ritten het zo ingesteld staat dat er niks meer hoeft te scrollen, want dan zal het altijd goed gaan, onafhankelijk van het type bus dat op de verbinding rijdt.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dank voor je info. :) De Citaro G’s gaan er toch uit, als de ZE bussen instromen, maar “Amsterdam” filmen vind ik te algemeen.
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ja idd, want voor toeristen is het denk ik wel wat onduidelijk die moeten ergens in Amsterdam zijn en dan weten ze niet naar welk stadsdeel de bus gaat.
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Die liggen, in de juiste concessie kleurwrap, op voorraad, denk ik. :?Nicketick schreef:Klinkt als de gemiddelde CapaCity in Groningen... Denk dat Mercedes heel wat verdient aan die achterbumpertjes.cxx3219 op lijn 382 schreef:Ik zag een CapaCity op 300 voorbij rijden en de halve achterbumper lag er zowat af.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zat vandaag in de 347 met Citaro 9251, dus uit de “nieuwere” serie, waarbij er een ticketbox was ingebouwd. Dit in tegenstelling tot de “oude” Citaro G’s waar alleen een pinapparaat tijdelijk ingebouwd is en de chauffeur nog gestempelde kaartjes verkoopt. Blijkbaar zijn deze nieuwere Citaro’s de bussen, die na de instroom van ZE materieel nog een tijdje blijven.
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Of elders worden ingezet?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Er zijn nog wat extra bussen nodig tot de opening van de NZL met name op de 347/357 bundel. Na de opening vam lijn M52 kunnen ze met minder materieel toe, door inkorting van die bundel tot Elandsgracht (347/357) resp. Station Zuid (toekomstige lijnen 348/358). Dit is de zogenaamde 50/50 eis van de VRA.
Of ze daarna nog naar een andere concessie kunnen, vraag ik me af. Ze zijn dan toch al meer dan 10 jaar oud. Misschien ergens als reserve?
Of ze daarna nog naar een andere concessie kunnen, vraag ik me af. Ze zijn dan toch al meer dan 10 jaar oud. Misschien ergens als reserve?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Volvo op lijn 397 by Tim Swart, on Flickr
Vanmiddag zag ik dit voorbijkomen op lijn 397 op Schiphol. Lijkt me geen pretje bij een groot aanbod aan toeristen. Gelukkig was dat bij deze rit niet het geval.
Vanmiddag zag ik dit voorbijkomen op lijn 397 op Schiphol. Lijkt me geen pretje bij een groot aanbod aan toeristen. Gelukkig was dat bij deze rit niet het geval.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Tja, die Volvo’s zie iik ook voorbijkomen op 347/357 en zelfs soms op lijn 300. Op 347/357 kan ik me nog wat bij voorstellen, maar op 300/397?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Vandaag ook een paar ritten op de 341 met de Volvo... Van alle genoemde lijnen is de 341 wel de meest geschikte lijn voor deze bus, denk ik persoonlijk. Zelfs een 10 meter bus past, is zelfs al gebleken in de spits. De 341 vervoert immers de hele dag elke 7 minuten voornamelijk lucht tussen Hoofddorp en Amsterdam Zuid _O-
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Een van de dubbeldekkers voor de 346 staat al in Oude-Tonge. Gaat lekker :X
Één van de oude TCR Citaro’s staat ook geschuurd bij de werkplaats aldaar, dus die zullen wel HWGO-kleurtjes krijgen.
Één van de oude TCR Citaro’s staat ook geschuurd bij de werkplaats aldaar, dus die zullen wel HWGO-kleurtjes krijgen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Hmmm...er is vakantiedienstregeling in AML (en elders ook denk ik), dus TCR zal wel een paar bussen over hebben deze week op 346, misschien is deze bus voor evenementen vervoer verhuurd?
Die Citaro’s zijn gaan nog wel een aantal jaren mee, dus kan me voorstellen, dat die nog omgekleurd worden voor HWGO?
Die Citaro’s zijn gaan nog wel een aantal jaren mee, dus kan me voorstellen, dat die nog omgekleurd worden voor HWGO?
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ja vrij apart dat ze nog de nieuwe connexxion huisstijl aangemeten gaan krijgen. Of ze worden R-net of door Zeeland wagens.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik dacht dat op lijn 255 de Volvo's reden. Want vandaag zag ik Solarissen en Iveco's op 255 rijden en ondertussen reden er oude MAN bussen op 340 waar normaal de Iveco's horen te rijden
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
In heel deze concessie is het een beetje een soepzooitje kwa materieel op de juiste lijnen. Op lijn 341 rijden namelijk ook gewoon witte iveco's
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat in de loop van april als alle ZE bussen ingestroomd zijn, de standaard MAN bussen gaan verdwijnen, de meeste Citaro G’s ook en dat pas dan de meeste (nieuwe) bussen op de juiste lijn zullen (gaan) rijden. Ik verwacht alleen op de 347/357 bundel, zoals reeds eerder door mij gezegd, een paar Citaro G’s die zullen blijven rijden totdat op 22 juli de NZL open gaat en die bundel een korter traject gaat rijden. Daarna pas zal denk ik de “oude” meuk verdwenen zijn uit het straatbeeld en misschien alleen nog als reserve gebruikt gaan worden.
Edit:
ik acht het ook niet onmogelijk dat CXX rond 22 juli, als het GVB de dienstregeling flink gaat omgooien, ook van de gelegenheid gebruik gaat maken om kleine aanpassingen te doen in het lijnennet, buiten de 347/348/357/358.
Edit:
ik acht het ook niet onmogelijk dat CXX rond 22 juli, als het GVB de dienstregeling flink gaat omgooien, ook van de gelegenheid gebruik gaat maken om kleine aanpassingen te doen in het lijnennet, buiten de 347/348/357/358.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Iveco 2739 op lijn 347 stond net aan de kant in Amstelveen, na een aanrijding bij de rotonde Keizer Karelweg/Gr.v.Prinstererlaan, met schade aan de zijkant in de buurt van het voorwiel. Voorzover ik kon zien heeft de chauffeur geen voorrang gekregen van een automobilist op de rotonde.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De Solarissen hebben achterop een dusdanig klein paneel dat een driecijferig lijnnummer moet scrollen? Was het geld op voor een iets groter display? :')
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Hebben die dubbeldekkers ook last van. :')
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ja dat komt omdat al die chauffeurs zo nodig een plaspauze moeten hebben!1!!1!!!
- Spoiler: show
🍉
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Iemand al eens opgevallen, dat er Capacity’s zijn, die op lijn 397 rijden en toch een paarse lijnkleur filmen?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Haha... gister een Capacity op de 397 dat helemaal niks filmde en wat A4tjes achter de voorruit had... is dan weer t andere uiterste _O-
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Heel rommelig allemaal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten