Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
-
- Berichten: 3638
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Heeft iets weg van de Syntus Utrecht bussen. Als ze nou ook nog zo goed zitten...
Ik heb geen onderschrift
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat is te hopen. Het ziet er in ieder geval erg mooi en luxe uit. *bus* Zodra ze rijden wordt dat uiteraard een ritje maken. *bus*
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zien er hetzelfde uit als de Eindhovense Citeas. En daar ben ik qua zitcomfort nu niet wild enthousiast over. Gelukkig zijn het stoeltjes voor korte ritjes, op de streek zou je die dingen niet moeten willen.
🍉
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zien eruit als dezelfde stoelen die hier in de stadscitea's zitten, en die zijn bagger. :X
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Groningen heeft dat soort stoelen ook en ze zitten idd niet fijn ...Hainje schreef:Zien er hetzelfde uit als de Eindhovense Citeas. En daar ben ik qua zitcomfort nu niet wild enthousiast over. Gelukkig zijn het stoeltjes voor korte ritjes, op de streek zou je die dingen niet moeten willen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nu je het zegt! Alleen hier hebben ze mij gefopt met die hoofdsteunen.Chrysa schreef:Zien eruit als dezelfde stoelen die hier in de stadscitea's zitten, en die zijn bagger. :X
*Smartengeld aanvragen gaat*
🍉
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De BRT Citea’s zullen voornamelijk voor de korte ritten zijn op en rond Schiphol, de gewone e-SLFA’s gaan grotendeels op 347 (met doorkoppeling naar 342) en 357 rijden en dat zijn streeklijnen bij uitstek.Hainje schreef:Zien er hetzelfde uit als de Eindhovense Citeas. En daar ben ik qua zitcomfort nu niet wild enthousiast over. Gelukkig zijn het stoeltjes voor korte ritjes, op de streek zou je die dingen niet moeten willen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nee, vind ik niet. 347 en 357 zijn in de praktijk gewoon stadslijnen. Verlaten misschien vijf minuten de bebouwde kom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Suus, ik bedoel meer dat je gemiddeld een aardige tijd in de bus doorbrengt vanaf Aalsmeer en Uithoorn ri. Amsterdam, ik heb zelf in Kudel gewoond, minimaal een uurtje onderweg naar Leidseplein met de 172 was normaal voor mij in die (Duvedec) tijd en dat kon ik moeilijk een stadsritje noemen.......if you get my point :D
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Die stoelen zijn een grap hoop ik? Ik verwacht wel R net waardige stoelen... -o-
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik vraag me eigenlijk af waarom er Dubbeldekkers worden ingezet op lijn 346.
Want naar mijn doen is de bus alleen in de spits vol, maar in het dal is hij wel echter leeg..
Want naar mijn doen is de bus alleen in de spits vol, maar in het dal is hij wel echter leeg..
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Omdat TCR in AML alleen dubbeldekkers heeft. Dus het is voor hun niet mogelijk om op stillere tijden ander materieel in te zetten.
Daarbij komt, dat je niet in de ochtendspits met dubbeldekkers kan rijden en die in de daluren om kan ruilen voor gewoon materieel, om vervolgens in de avondspits weer dubbeldekkers in te zetten.
Daarbij komt, dat je niet in de ochtendspits met dubbeldekkers kan rijden en die in de daluren om kan ruilen voor gewoon materieel, om vervolgens in de avondspits weer dubbeldekkers in te zetten.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Die dubbeldekkers zijn ook gewoon een marketingdingetje.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
TCR rijd ook nachtdienst met regulier Cxx mat.
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nog een dingetje over de dubbeldekkers: Ze filmen aan de voorkant de blauw over de lijnnummer en aan de achterkant geel,terwijl de officiële lijnkleur lichtgroen is.
Kunnen de dubbeldekkers die kleur niet filmen?
Kunnen de dubbeldekkers die kleur niet filmen?
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De dubbeldekkers die ik tot nu toe gezien heb, filmen groen, zowel voor als achter, alleen aan de voorkant zit het led-display achter getint glas, dus is de lijnkleur (zeker overdag) van een afstand nauwelijks te zien.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zijn die lijnfilm borden op bussen gemaakt bij meastronic? ik vind in Groningen duidelijker, die zijn gemaakt bij gorba.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Het lijndisplay van de Capacity L bussen is in ieder geval gefabriceerd door Gorba.....
Aangezien de displays van de Iveco en Solaris anders zijn, maar wel identiek aan elkaar ga ik er van uit dat de fabrikant daarvan een andere is. Geen idee hoe de lijnfilms van de SLFA eruit zien.
Aangezien de displays van de Iveco en Solaris anders zijn, maar wel identiek aan elkaar ga ik er van uit dat de fabrikant daarvan een andere is. Geen idee hoe de lijnfilms van de SLFA eruit zien.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
In Groningen hebben ze die BRT's laten uitvoeren met Gorba lijnfilm borden en schermen binnen die aan worden gestuurd met een gorba CU kasje(computer). Hoe zit dat in die capacity L die alleen een gorba lijnfilm hebben en meastronic schermen binnen? Met welk apparaat wordt het allemaal aangestuurd? Ik denk, bij de BRT's in AML het zelfde als bij die Citea's die rond rijden voor de concessie: Provincie Noord Holland.
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De Qlink bussen in Groningen hebben een duidelijk lijnkleuren display, zo te zien, hoop dat de SLFA’s in AML dit ook krijgen. Van de lijnkleuren op de nieuwe Solarissen en Iveco’s in AML ben ik niet enthousiast. Dit had beter gekund m.i.
Welke techniek er achter zit in de verschillende bussen, ben ik niet van op de hoogte, helaas.
Welke techniek er achter zit in de verschillende bussen, ben ik niet van op de hoogte, helaas.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik vraag me eigenlijk af of de lijnkleuren op de bussen nou écht een toegevoegde waarde heeft, zeker hoe de (kwaliteit van) uitvoering is in/op de bussen van AML.
Zelfde geldt voor het tonen van vertrekken en aankomsten van vluchten in de bus zodra de bus Schiphol nadert. Aangezien t geen vertrek- en aankomsthalnummer toont achter vluchten (zoals bij de trein wel het vertrekspoor getoond wordt) zodat je in de bus al kan oriënteren waar je naartoe moet, is t mijn inziens nutteloze informatie. Heb ik t nog niet eens over codeshare vluchten waarbij één enkele vlucht naar één bestemming een hele pagina opvult door de verschillende vluchtnummers van één vlucht...
Zelfde geldt voor het tonen van vertrekken en aankomsten van vluchten in de bus zodra de bus Schiphol nadert. Aangezien t geen vertrek- en aankomsthalnummer toont achter vluchten (zoals bij de trein wel het vertrekspoor getoond wordt) zodat je in de bus al kan oriënteren waar je naartoe moet, is t mijn inziens nutteloze informatie. Heb ik t nog niet eens over codeshare vluchten waarbij één enkele vlucht naar één bestemming een hele pagina opvult door de verschillende vluchtnummers van één vlucht...
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
rooddolfijn schreef:
- Spoiler: show
Dat wordt nog even de rijstroken / parkeervakken aanpassen om EV op te kunnen laden.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Erger dan de lijnkleuren van GVB kan het in elk geval niet. Of daar nog een hond - buiten medewerkers en hobbyisten - wat van snapt anno 2018...JcJay schreef:Ik vraag me eigenlijk af of de lijnkleuren op de bussen nou écht een toegevoegde waarde heeft, zeker hoe de (kwaliteit van) uitvoering is in/op de bussen van AML.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat zijn lijnvlaggen, geen lijnkleuren en ze werken heel anders.
Het is mij de afgelopen weken opgevallen dat de motoren van de Urbino's behoorlijk luidruchtig zijn, in ieder geval veel luidruchtiger dan de CapaCity's. Als ik in de Urbino bij de eerste stoel achter de tweede deur zit hoor ik meer herrie dan bij de CapaCity op de eerste stoel achter de derde deur. Ook heb ik eindelijk de USB-poorten in de Urbino's gevonden, blijkt dat die tussen de stoelen onder een plastic klepje zitten. :')
Het is mij de afgelopen weken opgevallen dat de motoren van de Urbino's behoorlijk luidruchtig zijn, in ieder geval veel luidruchtiger dan de CapaCity's. Als ik in de Urbino bij de eerste stoel achter de tweede deur zit hoor ik meer herrie dan bij de CapaCity op de eerste stoel achter de derde deur. Ook heb ik eindelijk de USB-poorten in de Urbino's gevonden, blijkt dat die tussen de stoelen onder een plastic klepje zitten. :')
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Whatever. Daarnaast maakt GVB wel weer gebruik van lijnkleuren op hun kaarten en daar zit gelijk het probleem: het is een ballentent van verschillende weergaven. Niks wordt consistent overal toegepast. Maar gelukkig hebben we dat warme nostalgische gevoel waar GVB zich op beroept als ze geen zin hebben in verandering. :')
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Abracadabram en 24 gasten