Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Het lijkt wel of er 2 verschillende lettertypes gebruikt worden? De linkerbus filmt een andere 999 dan de twee rechterbussen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De meest linkse is de 9712, daarvan heeft het display al sinds de aflevering een virusje te pakken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Het ging inderdaad zo goed met de elektrische bussen dat de 199 van 16.12 uit Amstelveen nooit gereden heeft...
Als tipje voor Hainje trouwens nog: er was nog een ex-Hermes MAN actief, die trof ik op Schiphol Noord.
Als tipje voor Hainje trouwens nog: er was nog een ex-Hermes MAN actief, die trof ik op Schiphol Noord.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Lijkt er op dat op de 347/357 bundel er op dit moment geen R-net MAN bussen meer rijden. Alleen SLFA’s en Iveco’s aangevuld met enkele Citaro G. Dat is dan voor het eerst...... :D
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Op 347 zag ik vanmiddag vooral Iveco's, die paar Citaro Gs en slechts één SLFA. 357 was wel nagenoeg volledig SLFA (en nog één Citaro G).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Het oorspronkelijke plan was, lijn 347 volledig elektrisch en lijn 357 deels elektrisch en deels Iveco. Dat heeft CXX mij vorig jaar geschreven n.a.v. vragen van mij. De VRA heeft ook de wens dat lijn 347 volledig elektrisch gaat, dit in aanloop naar de komst van de UTH tram t.z.t. Daarom verbaast het mij dat er momenteel meer ZE bussen op 357 rijden dan op 347. Uiteraard kan dit de komende week nog veranderen, als de laatste ZE bussen instromen.
Edit: zoals eerder door mij opgemerkt zullen er nog wel enkele Citaro G’s blijven rijden tot 22 juli, waarna de 347/357 ingekort en opgesplitst (348/358) worden.
Edit: zoals eerder door mij opgemerkt zullen er nog wel enkele Citaro G’s blijven rijden tot 22 juli, waarna de 347/357 ingekort en opgesplitst (348/358) worden.
Laatst gewijzigd door fred1954 op zo 25 mar 2018, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Is het niet zo dat lijn 347 overgaat in de 357 op Amsterdam Centraal & andersom ?
Zo zag ik dat tenminste gebeuren afgelopen donderdag.
Zo zag ik dat tenminste gebeuren afgelopen donderdag.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Het zou kunnen, heb de afgelopen weken een aantal ritten gemaakt naar CS, maar zag de bus waar ik uit kwam altijd weer vertrekken onder het zelfde lijnnummer. Maar het kan dat dat nu aangepast is? Als je dat zelf gezien hebt?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Klopt alleen is het niet standaard. Zeg maar 20% wisselt en de rest blijft op eigen lijn.MetroRET schreef:Is het niet zo dat lijn 347 overgaat in de 357 op Amsterdam Centraal & andersom ?
Zo zag ik dat tenminste gebeuren afgelopen donderdag.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
In de tijd dat ik vandaag op CS was zag ik het niet gebeuren (en de SLFA's die als 357 naar CS gingen kwamen ook weer als 357 terug).fred1954 schreef:Het zou kunnen, heb de afgelopen weken een aantal ritten gemaakt naar CS, maar zag de bus waar ik uit kwam altijd weer vertrekken onder het zelfde lijnnummer. Maar het kan dat dat nu aangepast is? Als je dat zelf gezien hebt?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Betekent dit dat alle mans lion city's T And Tu A78 Zijn vervallen, er was nog een vandaag op lijn 340!
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
In principe vanaf 1 april ja. De Lion City’s rijden nog ivm de vertraging van de ZE instroom. Op lijn 340 hoort de Lion City eigenlijk helemaal niet thuis, want dat is een “Iveco” lijn.
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik wil nog een laatste rit op de mans lion city T en Tu A78 maken, Ik ben opgegroeid met deze bussen, Ik zal die motorgeluid missen!
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik zou, als ik jou was, dan de komende week op ovzoeker kijken waar ze nog rijden......en dan nog een rit maken. Over een paar jaar hoor je op een paar lokale bussen na helemaal geen motorgeluid meer bij CXX in AML. :D
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nou.. die elektromotor (spoelen) hoor je toch wel een beetje?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Beetje?
Het is net alsof er een hele Mat '64 die aan het optrekken is voorbij schuift...
Het is net alsof er een hele Mat '64 die aan het optrekken is voorbij schuift...
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dank voor de tip, over een paar uur ga ik naar Amsterdam/Schiphol om er hopelijk nog een te treffen. Van Fred heb ik al een lijstje met serienummers, dus dan weet ik ook gelijk wat wat is. Gaat me veel bandbreedte aan ovzoeker kosten ben ik bang.Daniel schreef:Het ging inderdaad zo goed met de elektrische bussen dat de 199 van 16.12 uit Amstelveen nooit gereden heeft...
Als tipje voor Hainje trouwens nog: er was nog een ex-Hermes MAN actief, die trof ik op Schiphol Noord.
🍉
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dubbele post verwijderd, hier gaat het over materieel.
Ik doe ook maar wat
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Vandaag aan het toeren door AML, ik moet zeggen dat de Iveco's (10m standaard en 12m R-net) erg lekker rijden, stoelen kunnen er een rol in spelen. Van binnen is het moeilijk om R-net en regulier te onderscheiden.
De dubbeldekkers rijden best prima, maar je merkt in Haarlem echt wel dat het touringcars zijn. De elektrische VDL's rijden ook wel goed, maar de stoelen zijn overduidelijk voor korte ritjes. Wild word ik er niet van.
Een anderhalve maand terug had ik al een ritje met een Solaris gemaakt, ik vond het qua wegligging echt grafbakken. Maar misschien dat het eerstvolgende ritje die mening wat kan bijschaven.
De capacitys vind ik tot heden de fijnste wagens, de wegligging is echt 'steddie es a rok'.
Oh ja, vandaag ook de eerste dag zonder jas. *O*
De dubbeldekkers rijden best prima, maar je merkt in Haarlem echt wel dat het touringcars zijn. De elektrische VDL's rijden ook wel goed, maar de stoelen zijn overduidelijk voor korte ritjes. Wild word ik er niet van.
Een anderhalve maand terug had ik al een ritje met een Solaris gemaakt, ik vond het qua wegligging echt grafbakken. Maar misschien dat het eerstvolgende ritje die mening wat kan bijschaven.
De capacitys vind ik tot heden de fijnste wagens, de wegligging is echt 'steddie es a rok'.
Oh ja, vandaag ook de eerste dag zonder jas. *O*
Laatst gewijzigd door Hainje op ma 26 mar 2018, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik was vandaag op Schiphol, moest nog aan je denken.....er reed nogal wat MAN geleed rond op Schipholnet.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik heb er even in gezeten nog. Misschien dat ik er zo nog een ritje in mee pak als ik er een tegen kom.
🍉
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik ook. :')fred1954 schreef:Ik was vandaag op Schiphol, moest nog aan je denken.....er reed nogal wat MAN geleed rond op Schipholnet.
Kwam nog in een elektrische schipholbus terecht op lijn 195, heb het idee dat geleed op die route wel erg krap is...
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Wat mij nog het meeste opviel op Schipholnet, was het relatief grote aantal Sternet bussen dat nog rondreed. Had veel meer BRT’s verwacht. Overigens nog nergens het “vliegtuig” symbool gezien op de bestemmingsdisplays.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Bedoel je dat geleed materieel op lijn 195 niet voldoende is ivm het passagiersaanbod?Chrysa schreef:
Kwam nog in een elektrische schipholbus terecht op lijn 195, heb het idee dat geleed op die route wel erg krap is...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 161 gasten