Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Suus »

Tijdens tien minuten wachten op Schiphol Plaza kwamen twee elektrische bussen voorbij.

Een 9707 in nieuwe Schipholkleuren en de 9773 in R-NET-kleuren. Van die laatste kon ik nog net een foto nemen.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door ovforens »

fred1954 schreef:Het mooiste zou zijn, als alle bussen, bij nat en druilerig weer zoals nu, dagelijks gewassen kunnen worden, maar dat is in de praktijk met 270 bussen geen haalbare kaart. Ik ga er van uit dat men bij CXX een soort wasschema heeft, waardoor elke bus, om de zoveel dagen aan de beurt is om door de wasstraat te gaan. Zeker de bussen, die voor een deel op de snelweg rijden..
270 bussen wassen moet in principe wel kunnen per dag. Elke bus moet toch behandeld worden door een schoonmaker, prullenbakjes legen, tanken en in tien seconden een bezem er doorheen. Buswasstraten zijn ook wat sneller dan die van autos.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Post »

Alles kan, maar wassen kost gewoon geld. En je kunt iedere euro maar één keer uitgeven.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Mdk »

Maar schoonmaken is een van de meest kostenefficiënte euro's die je kunt uitgeven om de ervaring van de reiziger te verbeteren. T kost niet erg veel, maak kan wel een groot onbewust verschil maken in hoe je het ov ziet (modern, schoon,(groen), alternatief voor auto/fiets toegevoerd oud, vies, vervuilende, onpraktisch).
Hoe beter het beeld dat men van het ov heeft, hoe graag er en vaker zij hier mee zal reizen, indien mogelijk. En hoe positiever een reiziger zich zal uiten over het ov/de vervoerder, wat een onderdeel is van een positieve spiraal.

Bron: aanname

Prachtige bussen trouwens die e-citea's, ik vind ze qua design persoonlijke mooier dan die solarissen, en qua afwerking zijn ze dit zeker! (alhoewel ik het nogsteeds vaag vind dat de r-netters de gewone look hebben en de schipholnetters de brt-look)
De r-net huisstijl staat ze ook erg goed, de combinatie met de toch al zwarte lichtbakken past hier perfect, en de vakken in verschillende kleuren of op de neus werken altijd mooi bij meerkleurige huisstijlen.
De lijn, gvb en verschillende arriva concessies maken hier ook mooi gebruik van in het toepassen van hun huisstijlen.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door regenmaker »

Het elke dag door de wasstraat rijden van zoveel bussen is nou niet bepaald goed voor het milieu en zonde van het geld. 1x per week de bussen aan de buitenkant schoonmaken lijkt me voldoende.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Mdk »

Dat heb je mij ook niet horen zeggen, maar een bus schoon houden (en dus de frequentie van de wasstraatbezoeken aanpassen aan de omstandigheden) is wel belangrijk.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:Het elke dag door de wasstraat rijden van zoveel bussen is nou niet bepaald goed voor het milieu en zonde van het geld.
Bussen van het GVB gaan anders wel elke dag door de wasstraat. Bij het binnenrijden worden de bussen uitgebezemd, getankt, door de wasstraat gereden en daarna gaan ze een tukje doen. Anders kan je witte bussen ook wel direct geel spuiten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door zone2000 »

regenmaker schreef:Het elke dag door de wasstraat rijden van zoveel bussen is nou niet bepaald goed voor het milieu en zonde van het geld. 1x per week de bussen aan de buitenkant schoonmaken lijkt me voldoende.
na een week kun je niet meer naar buiten kijken. dagelijks wassen is simpelweg het netste, doen ze bij ons ook.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door ovforens »

Gebeurt meestal ook redelijk vriendelijk. Met alleen water wat weer hergebruikt wordt. Alleen rond het vriespunt werkt het meestal niet, waardoor bussen dan al snel slecht er uit zien.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Durashift »

Zal misschien ook wel beleid op zitten. Met de R in de maand.. elke dag (indien mogelijk).. daarbuiten kan het veelal iets minder frequent.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Laadstation Schiphol Noord, met nieuwe belijning:
Afbeelding
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Durashift »

:pos:

Mooie bussen hoor, goed kleurstelling, prima in verhouding zo. Lekker 'clean' i.t.t. de BRT look.. vind ik.
cxx3219 op lijn 382
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door cxx3219 op lijn 382 »

fred1954 schreef:Laadstation Schiphol Noord, met nieuwe belijning:
http://i66.tinypic.com/2qxt54g.jpg

Mooie bussen *bus*
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 30 jan 2018, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door n-evo »

Deze bussen zijn qua design niks anders dan wat al jaren bij GVB rondrijdt in de stad. :| Op die baken op het dak na dan.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Mdk »

Ik vind die gvb citea's ook mooi hoor :lol:
(ik vind de citea over het algemeen gewoon een mooie bus, dus daar zou t ook door kunnen komen)
Bij twijfel altijd klagen
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Iemand die weet waar dit is? P30 misschien?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Suus »

Nee, P30 heeft ook een portaal gekregen.

Dit is op de Meerlandenweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Ok, dank Suus :D

Begrijp ik het dan goed, dat de Meerlandenweg dan een niet overdekte stalling wordt?
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Remco1989 »

Dat was sowieso nooit de bedoeling fred
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Ok, Remco. :)
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door dylanwild94 »

De tijd dat bussen overdekt worden gestald hebben we al tijdje achter ons gelaten.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door busfanNL »

Wat een gave bussen die e-citea's. Weet iemand hoe vaak je die dingen ongeveer moet opladen? (Dus na hoeveel 347/342 ritjes?)
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Op de voorlichtingsavond van CXX werd gezegd dat de bussen 70/80 km kunnen rijden voordat ze weer opgeladen moeten worden. Volgens Google is de afstand Uithoorn Busstation naar de Elandsgracht eventjes 18 km. Dus retour 36 km. Denk dat zo een bus, die als 342 naar Schiphol doorrijdt, dan elke keer opgeladen moet worden, want 2 x op en neer naar Amsterdam redt ie niet? Of misschien net, maar of men het daar op laat aankomen?

Ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd hoe vaak de bussen straks onder de oplader staan.
rooddolfijn
Berichten: 727
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door rooddolfijn »

fred1954 schreef:Iemand die weet waar dit is? P30 misschien?

Afbeelding
Maar dit ligt midden in een weiland zie ik op Google Maps, terwijl de route van lijn 347 over de N521 gaat. https://www.google.nl/maps/place/Meerla ... d4.8189184. Dus de bus moet dan daarheen rijden en opladen en door als lijn 347 naar Amsterdam of Uithoorn. :o
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Nee, de 347 is gekoppeld aan de 342. Dus als 342 rijdt ie naar Schiphol, laadt daar op en gaat dan als 342 terug naar Uithoorn en vervolgens als 347 naar Amsterdam.

Edit: Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen met de 357, die ook gedeeltelijk elektrisch gaat rijden, deze heeft geen koppeling met Schiphol, dus die zal naar de Meerlandenweg moeten, lijkt mij. Of leeg naar de stalling op Schiphol rijden natuurlijk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten