Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Oh ja. Moeten alle GVB trams en bussen straks ook rood-wit worden zodat het meer op lijn ligt met R-NET? :')
-
- Berichten: 6184
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Vast wel. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat doen ze al met de nieuwe caf trams toch?
Bij twijfel altijd klagen
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ja, maar naar ik meen alleen voor de tramstellen voor de AVL. De stellen die op lijn 5 komen, hebben de normale tramkleuren, als ik me niet vergis.....
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik dacht dat ze ook alleen voor al besteld werden, heb het dan ook niet echt gevold. Ik moet wel zeggen dat ik de render in gvb kleuren mooier vond dan het beetje saaie dat r-net lichtgrijs dat op de trams en metro's zit. De combi met donkergrijs zoals op de bussen en flirts zit heeft een veel sterker contrast, en een stoerder uiterlijk.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik denk dat die aparte R-net kleuren voor het GVB dan ook een soort compromis zijn.....in tegenstelling tot de Avenio’s in DH, die wel de echte R-net kleuren hebben......
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Deels. Alleen de trams die op de Amstelveenlijn komen te rijden. De rest is gewoon in GVB-uitvoering.Mdk schreef:Dat doen ze al met de nieuwe caf trams toch?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Halve panorama van het bovendek van een Futura: klik
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Hier spelen paar dingen mee:fred1954 schreef:Ik denk dat die aparte R-net kleuren voor het GVB dan ook een soort compromis zijn.....in tegenstelling tot de Avenio’s in DH, die wel de echte R-net kleuren hebben......
- De M5 was al besteld in de Amsterdamse metro huisstijl uit de jaren '70 omdat het de vraag was of GVB nog exploitant zou blijven
- De M5 zou bij de eerste grote onderhoudsbeurt echter de R-NET-huisstijl krijgen (deels rode neus, donkergrijze flanken, etc.)
- Wat blijkt? De M5 ontleent zich totaal niet voor de échte R-NET-huisstijl. Hier zijn ontwerpen van gemaakt en gepubliceerd wat echt geen porum was
- De Rotterdamse metro's hebben ook al een zilvergrijze basis
Uiteindelijk was het dus makkelijker om zilvergrijs met rood en zwart op te nemen in de R-NET-huisstijl. De nieuwe 15G-trams worden in deze lijn doorgetrokken. Je hebt nu een R-NET huisstijl voor de bussen en een alternatieve variant die je indien nodig op railvoertuigen kan toepassen.
Naast dat die Haagse Avenio van zichzelf al een ontiegelijk lelijk ding is, maken die R-NET-kleuren die tram niet knapper.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Over de donkergrijze flanken van de Avenio's zijn ongeveer een jaar geleden (of misschien zelfs al eerder) ook een groot aantal klachten geweest omtrent zichtbaarheid. Maar dat is hier verder off-topic.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Vanmorgen zag ik de 9226 met pinapparatuur op de desk. Was nog niet in gebruik.
En net zag ik een knalrode Citaro rijden op de 310 in Hoofddorp met sternetopschriften. Dus niet de sternet rood kleur maar echt licht rood.
En net zag ik een knalrode Citaro rijden op de 310 in Hoofddorp met sternetopschriften. Dus niet de sternet rood kleur maar echt licht rood.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Denk dat men de Citaro G bussen stuk voor stuk binnen houdt om de pin apparatuur in te bouwen. Misschien daarom ook een sternet bus op lijn 310 ipv R-net. Ze moeten toch nog een paar maanden mee in AML die gelede Citaro’s. Als in de loop van volgend jaar de elektrische bussen gaan instromen, kunnen ze per bus de pin apparatuur overzetten op de nieuwe elektrische bussen. Zó zou ik het doen, maar hé.....wie ben ik? :D
-
- Berichten: 6184
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik zag vandaag op lijn 300 de 9204 en 9203 in een sternet jas. Zonder de bestickering die de bussen op lijn 197 hebben.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Waaschijnlijk is dat Twents rood.theicmm schreef:Dus niet de sternet rood kleur maar echt licht rood.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Hmmmm....R-net Citaro’s omgekleurd naar Sternet? Heel apart....
Blijkbaar toch een stoelendans bezig om de dienstregeling op 10 december qua materieel zonder ZE bussen rond te breien.
Blijkbaar toch een stoelendans bezig om de dienstregeling op 10 december qua materieel zonder ZE bussen rond te breien.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De sternet bus op de 310 was geen officiële Sternet Citaro. Gewoon een R-Net met een hele aparte kleur. Helemaal rood maar niet de donkerrode kleur van sternet.. meer het rood van Syntus Utrecht. nummer was volgens mij een 922*
Het was toch zo dat er juist R-Net citaro's werden achtergehouden voor de nog niet geleverde elektrische bussen voor Sternet? vandaar misschien.
Het was toch zo dat er juist R-Net citaro's werden achtergehouden voor de nog niet geleverde elektrische bussen voor Sternet? vandaar misschien.
-
- Berichten: 6184
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik zal morgen een foto van de 9203 hier neerknallen.
En als het vergeet moeten worden jullie me er even aan herinneren.
En als het vergeet moeten worden jullie me er even aan herinneren.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Een R-net bus heeft geen aparte kleur, die is gewoon donkergrijs/rood. Als deze helemaal rood is, zou het een bus kunnen zijn die afkomstig is van de voormalige CXX concessie Twents, die inmiddels al weer een paar jaar van Syntus is.theicmm schreef:De sternet bus op de 310 was geen officiële Sternet Citaro. Gewoon een R-Net met een hele aparte kleur. Helemaal rood maar niet de donkerrode kleur van sternet.. meer het rood van Syntus Utrecht. nummer was volgens mij een 922*
Het was toch zo dat er juist R-Net citaro's werden achtergehouden voor de nog niet geleverde elektrische bussen voor Sternet? vandaar misschien.
Ik had bedacht dat de R-net Citaro’s gebruikt zouden gaan worden als tijdelijke vervanging voor de electrische bussen op R-net lijnen. En dat de Sternet bussen gewoon in hun eigen kleuren zouden doorrijden op het Schipholnet als tijdelijke vervanging voor de elektrische BRT bussen. Dus oude R-netbussen op R-net en oude Sternetbussen op Schipholnet, zolang dat nodig is. Lijkt mij het meest logische. Maar blijkbaar wordt een en ander toch omgekleurd......
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Het grootste probleem zal bij het Sternet zitten, waar men naast geleed ook nog een andere huisstijl wil gaan voeren. Voor R-NET zijn ook dieselbussen besteld waardoor de nood daar minder hoog is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6184
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Je gaat natuurlijk heel veel R-net Citaro's over houden omdat lijn 300 integraal met capacity's gaat rijden. Die kan je nu mooi gebruiken om op sternet te laten rijden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Daar heb je wel gelijk in, maar hoe ga je dan de 50 gelede electrische bussen tijdelijk vervangen, die op R-net zouden gaan rijden? Suus heeft wel gelijk dat bij Sternet blijkbaar het pijnpunt ligt, maar de nieuwe dieselbussen kunnen niet die 50 ZE R-net bussen vervangen, want die diesel bussen ZIJN al voorbestemd om op R-net te gaan rijden, ze zijn niet boventallig.
Realiseer je dat de verhouding R-net/Schipholnet/onderliggend net 80%/12.5%/7.5% is. Het accent ligt echt op R-net.
We zullen over 2,5 week wel zien waar CXX mee op de proppen komt......
Realiseer je dat de verhouding R-net/Schipholnet/onderliggend net 80%/12.5%/7.5% is. Het accent ligt echt op R-net.
We zullen over 2,5 week wel zien waar CXX mee op de proppen komt......
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8659
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Wat ik me kan bedenken is dat de MAN Lion's City TÜ''s die nu op het R-Net rijden tijdelijk blijven. Daarbij komen 20 van de 30 R-Net Volvo's uit Almere vrij, wellicht gaan hiervan een aantal tijdelijk in AML rijden (naast de 10 bussen voor lijn 255)? Verder ga ik er niet vanuit dat alle huidige R-Net Citaro G's beplakt worden in Sternet-huisstijl, dus er zal vast een en ander op het R-Net blijven rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Daar zou je nog wel eens gelijk in kunnen hebben......dat zullen de MAN bussen van bijv. de 340 en 356 zijn dan....340 wordt ieder geval standaard IVECO, lijn 356 misschien ook, dan hou je inderdaad de MAN bussen over....en de VOLVO’s van 346 zijn dan ook nog in de aanbieding..... Op zich zal er dan ook geen R-net materieel tekort zijn, maar meer gelede bussen tekort..... :D
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8659
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Oh ja die Volvo's van de 346 was ik even vergeten... Dat zijn er ook al 16 bussen en in een bus van 14,5 meter kun je best wat mensen in proppen. *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Het lijkt erop dat de bus in zijn geheel nu R-Net rood is. Maar het zou ook goed een lichtere tint kunnen zijn.
Connexxion 9216, Amsterdam Elandsgracht by mauricehooikammer, on Flickr
Connexxion 9216, Amsterdam Elandsgracht by mauricehooikammer, on Flickr
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten